Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Böckerna har varit populära sedan det kom. Anime på omtyckt bokserie + gjord av Kyoani = braksucce. Men som vanligt bara inom målgruppen. Kolla bara på all fanart som krypit fram som mygg ur en vattenpöl i norrland. Annat uttryckt, den vanliga japanen vet lika mycket om Haruhi som Ebba i kassan på Hemköp. Men i otakukretsar är den extremt populär.

 

Men då de verkar gå igenom de flesta av böckerna i kombination med att Kyoani kommer vara upptagna med Kanon 2006 framöver så skulle mer än något OVA avsnitt förvåna mig. Dessutom håller de på med Munto 3.

 

Mmm...bara några timmar kvar till nästa avsnitt 04.gif

Nu kommer äntligen fortsättningen på dubbelavsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 8 (10) är lätt det bästa hittills. Kyoani är helt suveräna på att ha så löjligt många detaljer med och ägna så mycket jobb på småsaker. Den första minuten (innan introt) är bland det mest välgjorda jag sett med verkligen dramatiska kamerabyten och snygg regissering. Detta fortsatte sedan under hela avsnittet.

 

För att gå till handlingen kommer det nog bjuda på en överraskning eller två. Jag gillar hur Yuki tar allt man säger åt henne helt ordagrannt, Itsukis konstanta gestikulerande. Mitt enda klagomål skulle vara för lite Mikuru. Men hennes framträdande i början väger upp det hela.

 

Särskilt eloge för denna scen (spoiler).

 

nightmmik8ai.jpg

Mikuru med mardrömmar är också moe~ 04.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moé är inte detsamma som söt.

Vem har påstått det? Vad moe~ är diskuterades på sidan två. Däremot går så gott som alltid moe~ och sött i varandra.

 

Du säger att Mikuru inte är moe~. Haruhi säger att hon är det: 「ロリで巨乳な萌えマスコットキャラ」 (En storbröstad loli moe~ maskot), typ hela futaba säger det och jag säger det. Så se dig i något underläge vad gäller att Mikuru inte skulle vara det.

Även om hon inte skulle vara mitt primära val. Det är fortfarande Haduki:

tukuyomi.jpg

Eller en större bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wikipedia har som vanlig en rätt ok deffinition av Moe

http://en.wikipedia.org/wiki/Moe_%28slang%29

 

Tycker väl helt klart att hon platsar in.

 

Om man kollar på japanska otaku-tidskrifter och liknande så är väl det mesta benämnt moe (dom tidningar där jag sett moe någonstans i titeln) <10 år känns det som, men med tanke på hur jävla stort lolicon är i Japan så är jag överaskad att det ens existerar anime-karaktärer som inte är fullt utvecklade 8åringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ingen karaktär kan väl anses vara "moé" objektivt sett? Det är väl en personlig, subjektiv åsikt. Hon är då inte "moé" för mig (hon är för gammal och inte tillräckligt mentalt efterbliven för att ursäkta hennes mjäkighet), men det betyder inte att hon inte kan vara det i någon annans ögon.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>Sceleris

Av någon anledning så brukar det på futaba vara antingen eller faktiskt. I fallet Mikuru är det som avgör:

1. Hennes ansikte

2. Beteende

3. och sen animen började Yuko Gotos röst. (det är också så hon beksrivs låta i böckerna)

 

>>Denny

Tsukuyomi - Moon Phase -

http://www.jvcmusic.co.jp/m-serve/tsukuyomi/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sceleris har alleredan sakt det jag jag tänkte säga om moe diskussionen med skillnad att för mig kommer Mikuru alltid vara moe~ :)

 

Avsnitt 8 var ett mycket bra avsnitt, precis som du säger DB så var det nog det bästa hitills.

 

Kan förövrigt säga att man kan verkligen missförstå din Mikuru bild om man inte läser texten under bilden DB :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan förövrigt säga att man kan verkligen missförstå din Mikuru bild om man inte läser texten under bilden DB :)

haha jag missforstod inte den bilden fram till att jag läste det där :D

 

DB: tack för bilden på Hazuki. I princip den första bilden på henne som jag verkligen gillat :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OT

Jag måste säga att jag gillar Air skarpt än så länge, men som vanligt så tar det lite extra tid för mig att förstå allt. Spelet har inte hunnit komma igång så mycket än, men med tanke på hur mycket jag gillade animén så är risken minimal för att jag inte ska gilla spelet.

 

Det var också trevligt att intro låten till animén kom från spelet, den är riktigt stämningsfull.

 

Förövrigt så måste jag äta ett Ramenset när jag åker till Japan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu har jag gett mig in i den här serien, intrycket av första avsnittet: VA FAN ÄR DET SOM ÄR SÅ BRA MED DENNA SERIEN?

 

episode två: Den här serien äger, varför? det har jag inte kommit på än, men kanske pga huvudpersonerna :P dem är härliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe känner personer som har tyckt precis likadant som dig Dread, avsnitt 1 verkar vara ett avsnitt som man verkligen gillar eller ogillar. Avsnitten efter det verkar dock passa dom flesta, jag gillar allafall att tro det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt åtta var underbart. Detta till stor del tack vare den uppenbara och ack så underbara Gyakuten Saiban parodin. Haruhi klär sig verkligen i rollen som Naruhodou. =D För de som inte har koll är Gyakuten Saiban en relativt populär rättegångssimulator till GBA och nu senast, DS. Mer känt som Phoenix Wright här i väst.

 

Koizumi spelade även ärkerivalen Mitsurugi på ett klockrent sett med animationer direkt ur spelen.

 

gyakutensaiban0188fj.pngstance11ik.jpg

 

gyakutensaiban0368fg.pngstance21pd.jpg

 

gyakutensaiban0493ha.pngstance39vy.jpg

 

gyakutensaiban0379rw.pngstance48ty.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske kan vara kul att veta, för de som inte redan gör det, att Haruhi utspelar sig i en verklig stad. Lite bilder från verkligheten och animen finns här: http://haruhi.sonnabakana.com/file.html

 

Visst, det är inte lika pinibelt avbildat som Onegai-serierna, Uta Kata eller Elfenlied. Men bra nog.

 

>>Bankoiia

Japp, trevligt att du gjorde dig besväret att ta/rota fram screenshots och jämföra. Danke 00.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bankoiia: Tack så mycket för bilderna, misstänkte att scenen var en parodi från någonting men jag hade ingen aning om vad.

 

Passade på att ta lite direktlänkar till bilderna på sidan DB länkade för er som inte kan förstå den.

Bild1

Bild2

Bild3

 

Nu är det iof. ganska lätt att hitta bilderna endå, men om någon inte gjorde det så kanske det kan vara till hjälp. Tack för bilderna DB dom var roliga att se.

 

Edit: Fixade imageshack länkar istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...