Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte snarare i banorna att Mikuru är Kyons syster från framtiden...

Hmm, det där tål tänkas på. Även om hon heter annorlunda, men namn går att ändra på.

Dock är ju Kyons syster energisk, spontan och allmänt livfull.

Mikuru är ju en rädd liten hare, vilket nästan är motsatsen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varken Kyon eller Kyons syster har vi fått veta namnen på än (Kyon är bara ett smeknamn), det är inte heller omöjligt att Mikuru har fått bytit namn när hon åkte tillbaka i tiden för att inte bli igenkännd. Kanske också är en av anledningarna till att Mikuru sa åt Kyon att han inte fick bli för intim med henne (inte bara pga Haruhi). Nu spånar jag mest, men om Kyons syster kommer säga "classified information" i säsong 2 så blir jag stolt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att det kommer komma en hel drös med sådana här men jag får väl också ta och skriva min lilla del då.

 

Serien jag såg klart senast var Suzumiya Haruhi no Yuutsu, helt klart en av årets bästa animéer jag har sett hittills, den ligger endast bakom Black Lagoon som är snäppet bättre på min skala.

Förhoppningsvis så dröjer det inte allt för länge innan jag kan skriva att jag sett klart den serien också om det inte vore för att det var Shinsen-subs som tog tag i serien och sedan knappt bryr sig om att subba den trots att efterfrågan är stor.

 

Suzumiya Haruhi var dock riktigt bra faktiskt, det unika sättet som de förde oss genom storyn var faktsikt uppfriskande.

Väldigt orginellt att man fick småbitar av storyn p.g.a. att de slängde om avsnitts ordningen ordentligt.

Frågan är, kommer andra serier att apa efter det konceptet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu när du säger det så är likheterna slående faktiskt.

Ögonen är faktiskt identiska med Mikurus ögon, luggen också, hmm, very interesting indeed.

Ger en helt ny syn på hela "Onii-chan" conceptet :rolleyes:

 

Men då är ju grejen den att Kyon har en ecchi mapp med sin syster vilket kan verka som något helt annat än hälsosamt ;)

 

En annan sak, att ha Mikuru som syster vore faktiskt den ultimata förbannelsen måste jag säga, the forbidden fruit ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då är ju grejen den att Kyon har en ecchi mapp med sin syster vilket kan verka som något helt annat än hälsosamt ;)

Den tanken slog mig också, har en känsla av att Kyon kommer få äta upp den lilla hemligheten om det stämmer :)

 

Sen så är ju inte "Onii-chan" komplex det mest ovanliga i dagens otaku serier, det brukar vara med ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen så är ju inte "Onii-chan" komplex det mest ovanliga i dagens otaku serier, det brukar vara med ganska ofta.

 

Så sant så sant, och så tragiskt.

Men jag tycker faktiskt att Suzumiya Haruhi serien skulle klara sig bättre utan hela Onii-chan komplex trenden.

MEN! Tänk om Kyons lillasyster egentligen inte är hans riktiga lillasyster utan en variant av Mikuru som blev skickad tillbaka i tiden när hon var liten :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MEN! Tänk om Kyons lillasyster egentligen inte är hans riktiga lillasyster utan en variant av Mikuru som blev skickad tillbaka i tiden när hon var liten :surprised:

Vi får hoppas på det :)

 

Sen angående mappen så var det ju bara för att kolla efter födelsemärket (vi får intala oss det allafall). Men att vuxna Mikuru nästan kyssde Kyon ger en liten annan bild av det hela.

bscap0113xh.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ville egentligen inte sälla mig till "OMG vad bra Suzumiya Haruhi no Yuutsu är!"-facket (för att hajpade saker oftast är överskattade), men... OMG vad bra Suzumiya Haruhi no Yuutsu är! 9/10 enligt [...]:s skala:

 

This anime is absolutely great, you were very impressed by it. Everyone should watch it, not only anime fans because everyone will enjoy it as this is the kind of anime that creates anime fans. Everything in the anime is on a very high level. Use this for only the best animes you've watched.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OMG vad bra Suzumiya Haruhi no Yuutsu är! 9/10 enligt [...]:s skala:

På tal om [...] så såg jag precis att dom har fått en ny etta på sin toplista, gissa vilken :)

Jo, väntade bara på den. Bara kompletta serier finns med i den topplistan, så jag befarade det värsta, eller det bästa rättare sagt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OMG vad bra Suzumiya Haruhi no Yuutsu är! 9/10 enligt [...]:s skala:

På tal om [...] så såg jag precis att dom har fått en ny etta på sin toplista, gissa vilken :)

Jo, det var ett av argumenten då jag försökte pusha serien på en bekant idag. :>

 

Och så har jag poppat den här låten hela dan... Fan, den är ju seriöst riktigt bra! Det skulle vara totaläg om det kom en animerad fullängdsversion som extramaterial på DVD. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och så har jag poppat den här låten hela dan... Fan, den är ju seriöst riktigt bra! Det skulle vara totaläg om det kom en animerad fullängdsversion som extramaterial på DVD. B)

Jo, den tillsammans med OP/ED sjungs ju av Haruhi's seiyuu. Hon har en riktigt bra röst :)

Har nog redan brännt in den där låten i mina högtalare och hörlurar :D

 

Edit: 500 posts nu :surprised:

 

Edit2: Här får ni se Hirano Aya:

http://www.youtube.com/watch?v=wIgqfe05 ... ed&search=

Hon har en riktig ljus och övergullig röst, till skillnad från när hon spelade Haruhi. Notera efter ca 3:45 när hon då gör om sin röst, otroligt hett ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för den Sceleris, tycker också den låten är riktigt bra.

 

Tror du missade länken Flaskis, men jag tror jag vet vilken du pratar om (hittar inte länken nu). Vart lite förundrad först när jag hörde hennes röst, med det var ganska imponerande (och hett ;)) när hon gjorde om rösten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kvurk! Jag förväntade mig en ljus röst men det var nog i ljusaste laget! Blev riktigt förvånad. Btw, faktum är att alla låtar i animen sjungs av henne (dock inte den absolut första :P) och hon gör det bra... varför pratar hon itne sådär vanligtvis xD

 

EDIT: Jag välkomnar mig själv in i Jag-spränger-mina-högtalare-till-all-form-av-suzumiya-haruhi-musik-klubben =)

 

Blev faktiskt förvånad under det där kulturfestivalavsnittet, det lät nämligen riktigt bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...