Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Higurashi no Naku Koro ni

 

Jag såg klart den här lilla godbiten häromdagen. Jag var sådär härligt lost ett tag då jag undrade "vad tusan är det som händer?", men en hel del klarnade mot slutet. På det stora hela var den bra tycker jag, klart bättre än "medel". Det som kanske sticker ut mest, i mina ögon, är röstskådespelerskorna och det mest makabra våld jag hittills sett i en animé. I 99 av 100 andra serier hade nog detta våld känts totalt överdrivet, men i och med den underbara psykopatiska stämning som infinner sig då man tittar på serien så gjorde det bara helhetsintrycket bättre, eller kanske snarare starkare.

 

Gänget bakom serien och dess uppföljare hävdar ju att den senare kommer svara på de återstående frågetecken som finns. Det var ganska självklart att Higurashi no Naku Koro ni Kai hamnade under "Följer:" i min signatur när allt kommer omkring. Mer sockersöta skolflickor med vassa vapen och psykopatiska tendenser. Mer mystik. Fler svar. Och kanske i slutändan lite vanligt hederligt "closure". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Higurashi S1 består ju av 4 frågeark + 2 svars ark medans Higurashi S2 består av först och främst ett ark som ska väva samman scener från frågearken(s1) och ge information till de 2 sista svarsarken(som s2 består av).

 

Underbara serier som alla bör ha kollat på minst en gång i sitt liv. Säsong 2 började mycket bra och jag hoppas att de 2 sista svarsarken kommer ge mycket.

 

Hade varit kul ifall dem hade fått in något sidoark(mangan) eller kanske något från spelet(till ps2).

 

Rörigt? Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du orkar och har tid(och kan) så kan du spela igenom alla 8 spel. Det finns även 3 ark på Playstation 2 som inte finns i övriga samt mangan. Fast detta är om du vill få ut 100% dvs.

 

Ryukishi07 ville ha med det första arket som säsong 2 börjar med i säsong 1 egentligen, men fanns inte utrymme. Jag hoppas dock att dem tänker om lite till säsong 2 och försöker pressa in maximalt för att vi tittare ska få ut mer den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shining tears x wind.

 

Vet inte hur eller varför jag orkade ta mig igenom denna serie.

Jag tyckte ragnarok var ganska dålig som RPG anime.

Denna var sämre, dåligt sammanhängande, charractärer kunde vara på ett ställe ena stunden tillsammans med vissa personer. Sen på ett helt annat ställe med andra charractärer utan nån som helst förklaring till övergången.

Som om man tagit alla filmsekvenser från ett RPG spel och struntat i spelandet emellan.

Kasst helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så dålig är den (tycker jag) verkligen inte Lasse_Kroner.

Och det är ju i princip tre par med huvudpersoner så det är självklart att det växlar mellan dom, menar du att man bara skulle följa ett av paren hela tiden och helt ignorera dom andra förutom när dom träffas?

 

Yamato Nadeshiko Shichi Henge,

540.jpg
rätt skön serie med fyra bishounens som ska lära en splatter- och mörkerälskande tjej att bli en "lady". Hade dock lite för höga förväntningar på den innan jag såg den, men det var en rolig och bra serie i allmänhet. 7/10
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yamato Nadeshiko Shichi Henge

 

 

Den duger från början till slut(har en del galna inslag) men helt klart sevärd. Komedin är inte så unik men den levererar (ibland för mycket). Storyn var inte speciellt bra men den funkade i detta fallet i alla fall och trevliga karaktärer med unika personligheter(vissa kändes dock som tvillingar). Det fanns dock 4 st små " goth loli " flickor som förstörde serien rätt hårt och som gav i princip ingenting förutom ett par minuter av hemskhet. Musiken var väl rätt passande också, inget man märkte av mycket eller gav extra för atmosfären.

 

Jag var inget större fan av designen heller men den passade väl in rätt bra just i detta fallet.

 

6/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej menade att ena stunden är Souma tillsammans med Shina och Kirya sen en stund senare tillsammans med Zero i huset... Hur kom han dr emellan så fort, känns det som. Det jag menar med osammanhängande känns som om det hoppar hela tiden. Menar inte mellan olika karraktärer utan samma karraktär på olika platser tillsammans med olika personer väldigt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Higurashi e lite udda, jag gillade den inte från början, men gillar den nu :)

 

KimiNozo e så satans bra. En av mina top 10 serier skulle jag tro. Grät som en liten skolflicka första andra och tredje gången jag såg den :P

 

(Lite OT, men jag tror inte man får har bilder i signaturen)

 

Kimi ga Nozomu Eien ligger fruktansvärt säkert även på min top 10. Jag älskar den.

 

Och ja, det strider mot reglerna med bildsignaturer. Dock är det ju som så att de egentligen inte heller får överskrida 3 rader text, vilket exempelvis din och min gör, och man får egentligen inte ha fler än 2 länkar, vilket exempelvis Sceleris har. Men... det är väl just bildsignaturer som har störst potential att "balla ur". Textrader och länkar har begränsningar som fingervisningar, men bildsignaturer är helt förbjudna. Jag stör mig inte ett dyft på Sceleris' länkar eftersom de är snyggt ordnade och inte består av en massa "http://blablabla", och jag tycker inte våra textrader "fläskar ut" signaturerna eftersom vi har mindre teckenstorlek för att kompensera. Jag stör mig personligen inte på whifrA's signaturbild, men jag antar att nolltoleransen mot just sådana finns till för att vissa avskyr dem, samt för att undvika hårklyverier gällande storlek, epileptiskt flashande .gif-bilder och så vidare. =P

 

(I slutändan är det ju punkt 4.E som regerar)

 

:::För att inte dra iväg för mycket off-topic:::

 

Jag såg klart Mobile Suit Gundam Movie Trilogy för en stund sedan. Jag gillade den skarpt, och jag tycker att den trevliga storyn gjorde sig bättre i detta mer kompakta format. Jag har tänkt avverka alla Gundam-serier i kronologisk ordning, men om jag har fattat det rätt så varierar kvalitén på innehållet avsevärt från serie till serie. Någon som har bra koll får gärna ge mig en hint om det nu finns någon "installment" som man till varje pris bör undvika. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tänkt avverka alla Gundam-serier i kronologisk ordning, men om jag har fattat det rätt så varierar kvalitén på innehållet avsevärt från serie till serie. Någon som har bra koll får gärna ge mig en hint om det nu finns någon "installment" som man till varje pris bör undvika. ^^

 

Ska bara komma med ett litet tips angående det där med att se serierna i kronologisk ordning. Här näst bör du kolla (eller bör och bör, det funkar finfint att direkt börja se på Zeta också) på sidohistorierna till Ettårskriget, nämligen 08:e MS-plutonen och Kriget i fickan. Speciellt Kriget i fickan!

 

De båda MS Igloo-serierna kan du i och för sig också ta en titt på, men de funkar mest som mechaporr för Zeon-fans. :D

 

Dock skulle jag rekommendera att du ser Gundam 0083: Stardust Memory först efter att du sett Zeta. Det funkar helt enkelt bättre så. Man missar en massa intressanta detaljer när man inte vet vart allt leder. Ungefär som att se alla Star Wars-prequels före man sett originaltrilogin. Fast... serien är fortfarande lite konstig, och lite dålig. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aria the ANIMATION och Aria the Natural

 

Det är något speciellt med att se sådana här typer av serier. Det händer liksom inte mycket och det finns i stort sett ingen handling som går framåt. Karaktärsutvecklingen är nästan lika med noll för den delen också. Men ändå så kan jag inte sluta titta för att tempot och karaktärerna har en så skön stil. Neo-Venezia (staden där serien utspelar sig) är helt klart inspirerad av venedig och det gör sig perfekt. Självklart så handlar det om gondol guider och om deras vardag, vilket är trevligt att följa.

 

Vill man se en serie i tempo klass med Lamune samt Haibane Renmei bör man kanske ta en titt, själv njöt jag av det lugna tempot och att det inte var något speciellt att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chrno Crusade, haft den liggandes länge och såg faktiskt dom första 7-8 avsnitten för flera år sen, men av någon anledning gillade jag den inte. Men såg den från början nu igen och det ångrar jag inte.

Såhär i efterhand känns vissa saker irriterande. Men i helhet en bra serie. Och slutet...jag fällde faktiskt ett par tårar. ='(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...