Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Ser verkligen fram emot Stand Alone Complex nu. :P

 

Bara så att du vet, har de inget med varandra att göra. Men Stand Alone Complex är bättre. Gånger hundra.

 

Jo jag märkte det. Hade faktiskt väntat mig någon sorts fortsättning, men det spelar ingen roll. Det var inte så att jag avgudade handlingen i filmerna... det som tilltalade mig var själva temat och sättet det gestaltades på. Skulle inte förvåna mig en sekund om jag i slutändan tycker som du angående SAC vs filmerna. Har visserligen bara börjat på SAC, men det känns "rätt" så här långt iaf. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex

Massivt. Bombastiskt. Jag tyckte serien bjöd på det mesta utom horror och romance (beror väl visserligen på hur många huvudgenres man tycker att det finns), och på alla plan var det riktigt träffsäkert genomfört. Grymt soundtrack, smart och genomtänkt handling, riktigt bra ljud och det visuella var klockrent. Gillade hur CG:n flöt så väl ihop med omgivning och karaktärer. <3 Tachikomas

 

De flesta har nog något att hämta hos den här serien. Även om man inte är mottaglig för de ideologiska problem som målas upp under seriens gång så kan man säkert digga den bara tack vare ljud & bild och handlingen i sig. Om man dock är mottaglig för de ideologiska frågeställningarna så är handlingen inte bara smart, utan även djup. Fördelar respektive nackdelar med mekaniskt "förbättrade" människor? Kan artificiell intelligens ha en "själ"? Gah! Har svårt att hålla mig från att kasta mig över 2nd GIG, men det här är för bra för att respektlöst plöjas igenom imo. Jag får försöka sticka emellan med något annat. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fruits Basket

 

Overall en riktigt bra anime. De sista avsnitten var riktigt bra och dom låter dramat ta större plats än tidigare i serien. Dock känns det fortfarande som om det finns mer att bygga på, man har fortfarande frågor som man vill ha svar på. Och VEM väljer Tohru tillslut mellan Kyo och Yuki. :D

 

Men som sagt en riktigt bra serie men som dock inte lyckas ta sig riktigt ända upp i toppen av ens favoriter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Diebuster - eller Gunbuster 2

6 fullpackade episoder sci-fi-mys. Stilen och tonen är ganska annorlunda om man jämför med den gamla föregångaren. Gillade denna, dock inte alls lika mycket som Gunbuster som i slutändan känns mer komplett. Aja, man får väl se dem för vad de är. Diebuster var bra på sitt sätt helt enkelt. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd GIG

Galet bra! Låter lika bra och ser lika bra ut som föregångaren. Jag tycker nog att 2nd GIG har en något svagare story, men det skiljer inte mycket på det planet. Något som däremot fanns här i betydligt större utsträckning än i den första serien var karaktärsdjup och karaktärsutveckling - något som jag gillade skarpt.

 

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex: Solid State Society

Det kändes som att filmen rundade av SAC-projektet på ett bra och lagom sätt. Den bjöd på väl genomtänkt handling som både väckte intresse, engagerade och stimulerade mig som tittare, precis som de båda serierna. Jag gillade slutet... trots att det var lite halvöppet - något som jag i vanliga fall brukar ogilla. På det stora hela; mycket bra och i allra högsta grad sevärd.

 

Kan tillägga att jag för tillfället sitter och kikar på de bägge boxarna som Webhallen har till salu. Region 2 från UK känns ganska attraktivt, och de kostar inte så mycket heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strawberry panic

 

Bra serie och extremt sötsliskig. Massa gulligull och hihihi men otroligt bra och skön story med ett bra djup i. Färgstarka karaktärer (Shizuma <3) och såklart yuri. Lite ofokuserad ibland(lite smådryga scener) men inget större fel. En av dem bättre jag sett i år.

 

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den senaste animeserien jag såg klart var BECK.

I serien får vi följa med Koyuki, en ungdom som slängs in i musikens värld.

 

Personligen gillade jag den här serien. Om du är som mig - gillar att se anime där huvudpersonen utvecklas i ett speciellt område (i det här fallet i musik) så rekommenderar jag BECK starkt. Den är spännande och mycket underhållande.

 

Den får 8/10 stjärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ichigo 100% + OVA

 

Så jäkla vacker serie, riktigt undehållande med underbara karaktärer. Synd bara att den var 12 avsnitter, GIEF more! Rekomenderas för alla som inte har sett den.

 

9.5/10

Wow, någon som gillade en Korea-produktion :rolleyes:

 

Jag gillar den också :) Men som jag blivit tillsagd här tidigare så gillar du den DigBick så borde du absolut läsa mangan, det ska jag göra. Har väntat länge och om några dagar så släpps första volymen på engelska här i Sverige! På tal om Ichigo 100% så har jag inte köpt I"s på väldans länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ichigo 100% + OVA

 

Så jäkla vacker serie, riktigt undehållande med underbara karaktärer. Synd bara att den var 12 avsnitter, GIEF more! Rekomenderas för alla som inte har sett den.

 

9.5/10

Wow, någon som gillade en Korea-produktion :rolleyes:

 

Jag gillar den också :) Men som jag blivit tillsagd här tidigare så gillar du den DigBick så borde du absolut läsa mangan, det ska jag göra. Har väntat länge och om några dagar så släpps första volymen på engelska här i Sverige! På tal om Ichigo 100% så har jag inte köpt I"s på väldans länge.

 

Lätt ska jag läsa mangan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...