Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Steamboy och Pale Cocoon.

 

Steamboy var riktigt trevlig att se så här på eftermiddagen. Skön liten handling med myssiga karaktärer och bra animation. Massa ånga och rök utlovas till den som vill se denna.

 

Pale Cocoon = Bra animation med sämre handling. Eller, den passade inte mig helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass - Lelouch of the Rebellion. Otroligt bra i början, svängde tyvärr lite i mitten för att sedan bli spännande och bra igen och sedan avslutas med ett mindre tillfredsställande slut.

 

Trevligt att två av mina favoriter bland manliga röstskådespelare var med också, som Diethard och Britannia's härskare.

 

Lång spoilertext med mina tankar

Tyvärr så har serien haft alltför många irritationsmoment. Det är ju många som jämför Code Geass med Death Note, men Lelouch spelar inte ens i samma liga som Light. Han är ju så otroligt vekhjärtad så jag vet inte vad, han hade Cornelia precis där han ville ha henne men vågade inte skjuta pga att han råkade se lilla Shirley, löjligt! Och Nina, måste vara den skabbigaste karaktär jag någonsin sett. Så fort hon fick skärmtid blev man irriterad, verkligen synd att man inte fick se den lilla rasistiska självupptagna britannia bitchen dö. Sen förstår jag inte varför han var tvungen att använda sin Geass som han gjorde på Shirley. Han kunde fått henne att glömma allt kring Lelouch och Zero, men dom kunde ju fortfarande behållit sitt förhållande. Och sen det största och vidrigaste irritationsmomentet av dom alla, Suzaku! USCH vad jag hatar han. Där har vi den största skillnaden mellan Lelouch och Light, Light skulle dödat den pesten direkt utan att tveka. Men nej nej, det klarar ju inte lilla Lelouch av. Istället blir han totalt mållös när han får reda på vem Suzaku är, så vekt! Och tack vare att han inte dödar Suzaku så blev det mycket förluster för Order of the Black Knights senare. För att inte tala om att Japan's fall är helt och hållet Suzaku's fel eftersom han mördar sin far. Sen Euphie's död var tråkig, men det var ändå en stor seger för Ordern. Men det var ju inte ens med vekhjärtade Lelouch's vilja som det hände så.

 

Men det som irriterar mig mest är hur Lelouch jagar efter Nunnally och lämnar striden. Otroligt irriterande är också att C.C. är dum nog att säga att Nunnally blivit bortförd, annars skulle han inte fått reda på det förrän efteråt. Nu kommer dom troligtvis förlora striden och allt han kämpat för är förgäves. Ännu en stor skillnad mellan Light och Lelouch, Light har inget vekt (Nunnally i detta fallet) som håller nere han.

 

Sen Jeremiah aka Orange-kun hade ju spelat ut sin roll för länge sen, onödigt av dom att ta med han igen. Man fick ju se C.C. åka ner till botten av havet tillsammans med han, men jag hoppas verkligen verkligen verkligen inte att hon dör. Nu tror jag inte hon dör så lätt men man vet aldrig.

 

Men riktigt störande slut faktiskt, allt ser hopplöst ut i striden när Zero lämnade dom, C.C. åker till botten med Orange, den blåhåriga tjejen som varit med nästan ända från början dör och Lelouch är fast i en värdelös situation. Sen är det löjligt att Kallen blir så chockad, gör det något att Lelouch är Zero? Han hatar Britannia minst lika mycket som henne.

Det enda riktigt bra med slutet var kyssen mellan C.C. och Lelouch. ;)

 

Felet med Code Geass är att dom slänger in så mycket onödig skit som man inte vill se. V.V. i slutet är en så onödig och irriterande existens så jag vet inte vad. Suzaku? Orange? Nina? DÖ!

 

Sen läste jag tyvärr Meatrose spoiler om att Kallen eventuellt dör, om det händer så kommer jag bli så förbannad så jag tror knappast att jag fortsätter se på serien. Kommer väl stänga av den i rent vredesmod.

 

Jag avvaktar med att ge den ett betyg då den inte är klar.

 

Sen lite OT så var det lite småmysko fansubs från GG's sida. Första 1-8 avsnitten var serien i 4:3 och dom skrev Karen istället för Kallen, Nanali istället för Nunnally och massor av sånt. Sen 8.5 och framåt är det i 16:9 med den riktiga stavningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Lång spoilertext med mina tankar

Tyvärr så har serien haft alltför många irritationsmoment. Det är ju många som jämför Code Geass med Death Note, men Lelouch spelar inte ens i samma liga som Light. Han är ju så otroligt vekhjärtad så jag vet inte vad, han hade Cornelia precis där han ville ha henne men vågade inte skjuta pga att han råkade se lilla Shirley, löjligt! Och Nina, måste vara den skabbigaste karaktär jag någonsin sett. Så fort hon fick skärmtid blev man irriterad, verkligen synd att man inte fick se den lilla rasistiska självupptagna britannia bitchen dö. Sen förstår jag inte varför han var tvungen att använda sin Geass som han gjorde på Shirley. Han kunde fått henne att glömma allt kring Lelouch och Zero, men dom kunde ju fortfarande behållit sitt förhållande. Och sen det största och vidrigaste irritationsmomentet av dom alla, Suzaku! USCH vad jag hatar han. Där har vi den största skillnaden mellan Lelouch och Light, Light skulle dödat den pesten direkt utan att tveka. Men nej nej, det klarar ju inte lilla Lelouch av. Istället blir han totalt mållös när han får reda på vem Suzaku är, så vekt! Och tack vare att han inte dödar Suzaku så blev det mycket förluster för Order of the Black Knights senare. För att inte tala om att Japan's fall är helt och hållet Suzaku's fel eftersom han mördar sin far. Sen Euphie's död var tråkig, men det var ändå en stor seger för Ordern. Men det var ju inte ens med vekhjärtade Lelouch's vilja som det hände så.

 

Men det som irriterar mig mest är hur Lelouch jagar efter Nunnally och lämnar striden. Otroligt irriterande är också att C.C. är dum nog att säga att Nunnally blivit bortförd, annars skulle han inte fått reda på det förrän efteråt. Nu kommer dom troligtvis förlora striden och allt han kämpat för är förgäves. Ännu en stor skillnad mellan Light och Lelouch, Light har inget vekt (Nunnally i detta fallet) som håller nere han.

 

Sen Jeremiah aka Orange-kun hade ju spelat ut sin roll för länge sen, onödigt av dom att ta med han igen. Man fick ju se C.C. åka ner till botten av havet tillsammans med han, men jag hoppas verkligen verkligen verkligen inte att hon dör. Nu tror jag inte hon dör så lätt men man vet aldrig.

 

Men riktigt störande slut faktiskt, allt ser hopplöst ut i striden när Zero lämnade dom, C.C. åker till botten med Orange, den blåhåriga tjejen som varit med nästan ända från början dör och Lelouch är fast i en värdelös situation. Sen är det löjligt att Kallen blir så chockad, gör det något att Lelouch är Zero? Han hatar Britannia minst lika mycket som henne.

Det enda riktigt bra med slutet var kyssen mellan C.C. och Lelouch. :)

 

Felet med Code Geass är att dom slänger in så mycket onödig skit som man inte vill se. V.V. i slutet är en så onödig och irriterande existens så jag vet inte vad. Suzaku? Orange? Nina? DÖ!

 

Sen läste jag tyvärr Meatrose spoiler om att Kallen eventuellt dör, om det händer så kommer jag bli så förbannad så jag tror knappast att jag fortsätter se på serien. Kommer väl stänga av den i rent vredesmod.

 

Wiieee, en chans att snacka Geass ^^ (innehåller spoilers, duh)

Jo, det finns många saker som gör mig som tittare vansinnigt frustrerad, men personligen gillar jag det, för jag blev så väldigt engagerad av de sakerna. För mig är det lite av en måttstock för hur "bra" något är; hur pass mycket lyckas serien engagera mig? I mitt fall smiskar ingen serie CG på fingrarna när det gäller den egenskapen.

 

Vi verkar avsky samma personer, och det känns bra. Det finns många som vill se Suzaku som huvudperson i säsong två, för att de gillar honom. Hehe, jag fattar inte hur man kan tycka om honom, för i mina ögon är han en förrädare som likt en religiös fanatiker är för svag för att själv ta ställning och föser istället över allt ansvar på äckliga ideologier och snedvridna värderingar. Hur man kan agera som han gör när hans eget folk har blivit invaderat och våldtaget av en tyrannisk diktatur är över mitt förstånd. :sleep:

 

Angående det där med Kallen; det är fortfarande en ickeverifierad spoiler/rykte. Faktum är att hon hellre får dö om alternativet är ett visst annat scenario som diskuteras hej vilt på suki-forumet, nämligen att Suzaku och Kallen blir ett par i säsong två. om något slutar jag titta med omedelbar verkan. ;)

 

Och slutligen, angående det här med Yagami Light vs Lelouch/Zero. Personligen tycker jag inte att de är lika, även om jag brukar dra parallellen för folk som inte vet något om serien och vill skapa sig en uppfattning om vilken sorts protagonist den har. Lelouch är långt mycket mer human än Light, och där den sistnämnda gladeligen offrar människor som står honom nära för att rädda sitt eget skinn gör Lelouch raka motsatsen. En stor skillnad mellan dem är ju även att Light gör allt för sig själv och för att uppnå sitt gudomliga tillstånd. Lelouch gör det han gör dels för sin syster men även för att hämnas sin mor. Visst, att han avskyr Britannia och det de står för ändå är ju ganska tydligt, men det absolut viktigaste drivmedlet för honom är ändå lill-syrran. Jag blev dock också förbannad på honom i slutet då han helt övergav OotBK för att jaga iväg efter Nunnally och V.V. Sådan lyx är inte något en härförare har, och när han har byggt upp denna gigantiska rörelse och står inför dess viktigaste aktion hittills så kan han inte bara överge allt och hals över huvud sticka iväg på personliga utflykter. Men men, det är hans humana sida som talar, Light hade definitivt inte agerat likadant.

 

Jag tycker för övrigt betydligt bättre om Lelouch än om Light. Den senare känns mer som en liten emo-kid som är less på hela världen. Just den här "varma" sidan hos Lelouch gör ju dessvärre att han, trots sitt läskiga intellekt, kanske inte är helt lämpad för att sitta i toppen som en kall och känslolös härförare... för de egenskaperna har han inte riktigt. Däremot är han ändå hyffsat bra på att svälja ett personligt nederlag för att försöka utnyttja det till sin rörelses fördel. Jag tänker kanske framför allt på det som händer med Euphie i avsnitt 22/23 och hur han väljer att agera... med tårar i ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite svar på tal till Jocke

Att du ens orkade se klart Code Geass med alla dess irritationsmoment. Låter som du inte fick ut något alls förutom en stor portion irritation, vilket är synd. Tror inte heller man gör Code Geass rättviss om man ska hålla på att gämnföra den med Death Note, då det är två helt olika serier i min mening.

 

Kan dock hålla med om att jag inte är ett stort fan till varken Suzaku eller Nina, och kan gärna se de båda falla. Dock ser jag inte så stor chans att Suzaku skulle dö, den chansen är nog lika med noll.

 

Låt oss nu hoppas på en bra fortsättning och att Kallen eller C.C inte dör utan att Nina iaf kan få strykas från listan. Den jobbiga väntan är dock den största irritationen för mig, då man fick lov att vänta på 24 25 i ca två månader eller vad det var och nu igen på att säsong två ska komma i säkert några månader till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wiieee, en chans att snacka Geass ^^ (innehåller spoilers, duh)
Jo, det finns många saker som gör mig som tittare vansinnigt frustrerad, men personligen gillar jag det, för jag blev så väldigt engagerad av de sakerna. För mig är det lite av en måttstock för hur "bra" något är; hur pass mycket lyckas serien engagera mig? I mitt fall smiskar ingen serie CG på fingrarna när det gäller den egenskapen.

 

Vi verkar avsky samma personer, och det känns bra. Det finns många som vill se Suzaku som huvudperson i säsong två, för att de gillar honom. Hehe, jag fattar inte hur man kan tycka om honom, för i mina ögon är han en förrädare som likt en religiös fanatiker är för svag för att själv ta ställning och föser istället över allt ansvar på äckliga ideologier och snedvridna värderingar. Hur man kan agera som han gör när hans eget folk har blivit invaderat och våldtaget av en tyrannisk diktatur är över mitt förstånd. :sleep:

 

Angående det där med Kallen; det är fortfarande en ickeverifierad spoiler/rykte. Faktum är att hon hellre får dö om alternativet är ett visst annat scenario som diskuteras hej vilt på suki-forumet, nämligen att Suzaku och Kallen blir ett par i säsong två. om något slutar jag titta med omedelbar verkan. ;)

 

Och slutligen, angående det här med Yagami Light vs Lelouch/Zero. Personligen tycker jag inte att de är lika, även om jag brukar dra parallellen för folk som inte vet något om serien och vill skapa sig en uppfattning om vilken sorts protagonist den har. Lelouch är långt mycket mer human än Light, och där den sistnämnda gladeligen offrar människor som står honom nära för att rädda sitt eget skinn gör Lelouch raka motsatsen. En stor skillnad mellan dem är ju även att Light gör allt för sig själv och för att uppnå sitt gudomliga tillstånd. Lelouch gör det han gör dels för sin syster men även för att hämnas sin mor. Visst, att han avskyr Britannia och det de står för ändå är ju ganska tydligt, men det absolut viktigaste drivmedlet för honom är ändå lill-syrran. Jag blev dock också förbannad på honom i slutet då han helt övergav OotBK för att jaga iväg efter Nunnally och V.V. Sådan lyx är inte något en härförare har, och när han har byggt upp denna gigantiska rörelse och står inför dess viktigaste aktion hittills så kan han inte bara överge allt och hals över huvud sticka iväg på personliga utflykter. Men men, det är hans humana sida som talar, Light hade definitivt inte agerat likadant.

 

Jag tycker för övrigt betydligt bättre om Lelouch än om Light. Den senare känns mer som en liten emo-kid som är less på hela världen. Just den här "varma" sidan hos Lelouch gör ju dessvärre att han, trots sitt läskiga intellekt, kanske inte är helt lämpad för att sitta i toppen som en kall och känslolös härförare... för de egenskaperna har han inte riktigt. Däremot är han ändå hyffsat bra på att svälja ett personligt nederlag för att försöka utnyttja det till sin rörelses fördel. Jag tänker kanske framför allt på det som händer med Euphie i avsnitt 22/23 och hur han väljer att agera... med tårar i ögonen.

 

Lite småspoilers hitt som hatt

Jo det är sant, fast jag har väldigt lätt för att bli engagerad i serier. Kanske nästan lite för mycket ibland. =P Som t. ex. nu när jag spelar Code Geass soundtracket i Winamp en hel del och så kommer låten Hitomi - Stories (den som spelas i slutet av sista avsnittet och på andra mer känslosamma sätllen) upp och då kan man känna sig lite halvmedvetet sorgsen. =(

 

Sen har jag har inget emot Lelouch mer känsliga/humana sida i sig, så länge det inte påverkar vad han försöker åstadkomma. Men det är ju precis det den gör i många fall, vilket leder till diverse frustration hos tittare med samma tankar och åsikter som mig (och dig?).

 

Och nej, ser jag att det blir något mellan Suzaku och Kallen så kommer jag ha MYCKET svårt att hindra mig själv från att shift-deleta hela serien. >:(

 

Sen är det också sant att det inte gör CG och Lelouch rättvisa att bli jämförda med DN och Light för dom är så olika ända ner i grund och botten.

Men där skyller jag på dig eftersom jag fått den jämförelsen så ofta i dina inlägg innan jag såg CG så det präntades fast i min hjärna som omedvetet och medvetet gjorde jämförelser serien igenom! =P

 

Sen gillar jag vissa drag hos Lelouch mer och vissa andra drag hos Light mer, så det är svårt att säga vilken jag gillar mest. Men jag hade önskat att Lelouch kunde bli lite mer kall i överraskande situationer istället för att få panik och bli halvt lamslagen.

 

Men som sagt så är situationerna väldigt olika mellan Lelouch och Light med, där Lelouch måste hantera en stor mängd människor och regelrätta strider medans Light har i princip sin lilla instängda värld där han bara måste deala med ett fåtal personer som hinder.

 

Lite svar på tal till Jocke
Att du ens orkade se klart Code Geass med alla dess irritationsmoment. Låter som du inte fick ut något alls förutom en stor portion irritation, vilket är synd. Tror inte heller man gör Code Geass rättviss om man ska hålla på att gämnföra den med Death Note, då det är två helt olika serier i min mening.

 

Kan dock hålla med om att jag inte är ett stort fan till varken Suzaku eller Nina, och kan gärna se de båda falla. Dock ser jag inte så stor chans att Suzaku skulle dö, den chansen är nog lika med noll.

 

Låt oss nu hoppas på en bra fortsättning och att Kallen eller C.C inte dör utan att Nina iaf kan få strykas från listan. Den jobbiga väntan är dock den största irritationen för mig, då man fick lov att vänta på 24 25 i ca två månader eller vad det var och nu igen på att säsong två ska komma i säkert några månader till.

 

Nej nej nej

Nu har du nog missförstått mig Blå, trots alla irritationsmoment så älskade jag serien! Att saker och ting kan irritera så är ju precis som Meatrose skrev ett tecken på att serien engagerar en. Sen håller jag även på vad Meatrose skrev i CG-tråden om att Suzaku har spelat ut sin roll i och med att det inte längre är någon "friend or foe" situation nu när Suzaku vet att Lelouch är Zero och hyser ett stort hat för honom. Personligen hoppas jag på ett "BOOM! Headshot!" för Suzaku i grottan, gärna uträttat av Kallen. <3 :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis sett klart Code Geass: Lelouch of the Rebellion.

 

En mycket bra serie, jag förstår varför den har blivit så populär. Mitt första intryck av serien var att den är en splajsning mellan Gundam och Death Note. Tycker att den beskrivningen stämmer ganska bra även nu när jag har sett hela.

 

Spoiler

Att Lelouch är en Light i miniatyr tycker jag är helt uppenbart men det finns också stora likheter med Gundam Seed. Det började redan i första avsnittet: två gamla vänner som har tappat kontakten med varandra, en attack, hamnar av slumpen på olika sidor, återförenas. Dessa likheter fortsatte också senare i serien, exempelvis kan nämnas när Lelouch och gänget hamnar på (den till synes) obebodda ön. Athrun, förlåt jag menar Suzaku tillfångatar en av de kvinnliga medlemmarna från motståndarsidan. Känns bekant. Undrar om dessa likheter är en slump eller om tillverkarna ville snylta på ett redan prövat koncept?

 

btw slutet sved, väntar enormt på fortsättningen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till Jocke, Code Geass igen ;)

Jodå Jocke, vi tycker och tänker samma sak om hur slutet utspelar sig (tror jag i varje fall). Skillnaden kanske är att jag älskar situationen som uppstår precis i slutet samt att jag även älskar cliffhangern. Väntan kommer bli svår för min del. ^^

 

Hehe, jag får be om ursäkt för att ha dragit parallellen mellan Light och Lelouch för många gånger. Trots att de är väldigt olika och agerar under väldigt olika förutsättningar (och med olika mål) så tycker jag på något sätt fortfarande att Light är den karaktär som för en oinsatt beskriver CG's protagonist på bäst sätt. Men men, om man förväntar sig att han ska vara som Light så får man ju ett gäng överraskningar under seriens gång... precis som du säger. Sumimasen. ;)

 

Jag håller dock med dig... jag, trots att jag tycker bättre om Lelouch än om Light, önskar att han emellanåt kunde vara lite kallare, lite hårdare. Han kunde ha undvikit en hel del obehagliga situationer genom att vara lite mer skoningslös.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gankutsuou. Det finns så mycket att säga om denna serien så jag vet inte var jag ska börja. Vid första anblick kan animationerna verka märkliga, men efter första avsnittet så rent ut sagt älskar man dom. Så otroligt vackert allting blir, varje scen är i princip ett konstverk. Så många här pratar ju om att Byousoku 5 Centimeter är så vackert gjord, men den är verkligen ingenting mot Gankutsuou (enligt mig).

Sen angående musiken, blev kär i öppningslåten direkt. Dom kunde knappast tagit någon mer passande, och även den var ren njutning av att se och höra på. Den mer kraftfulla avslutningslåten är verkligen perfekt den med och gör att intrycket från avsnittet man precis sett varar längre. Sen soundtracket serien igenom är verkligen perfekt det med, speciellt då jag verkligen gillar när det är lämplig klassisk musik serier.

Storyn då? Får säga att det är en extremt intressant tolkning av Le Comte de Monte Cristo (Greven av Monte Cristo). För man får klart och tydligt säga att det är en tolkning, om man förväntar sig att se den klassiska Monte Cristo historien så får man en del överraskningar. Till att börja med så utspelar den sig långt fram i framtiden när i princip hela galaxen är befolkad, så det är inget renässansens Paris och Marsielle det utspelar sig i direkt. Fast dom har ändå lyckats fånga dom klassiska franska miljöerna i allt det moderna. Jag personligen är ett stort fan av den franska miniserien (4x2h) så jag visste vilka roller som alla karaktärer skulle spela, men för någon som inte känner till historien (nej, du vet inget om du har sett Hollywood filmen) så vet jag inte riktigt hur bra alla karaktärerna presenterades. Man fick inte klart och tydligt veta allas historia förrän närmare slutet, vilket i och för sig ökar spänningen.

Det är också verkligen intressant att se hur man själv blir indragen i grevens till synes mystiska personlighet, och dom får en verkligen att tro det bästa om han. Tills hans hämnd sätts i verket och fasaden krossas. Det är dock något jag inte helt gillar i denna serien, dom har gjort han mycket mer hjärtlös än vad han egentligen är. Han är ju inte ond, allt han vill är att få hämnd för den ohyggliga orätt som gjorts mot han och dom 25 år som stulits av hans liv. Men som sagt så är det en tolkning, och hela tillägget med Gankutsuou (The King of the Cave) har ju en del att göra med hur hjärtlös han blivit. Sen är det faktiskt så att det är Albert de Morcerf som serien kretsar omkring, även om naturligtvis greven är bakom fasaderna på allting.

 

Det finns så mycket mer att skriva men jag orkar inte med det just nu, så jag avslutar det hela med att säga att dom "mechas" som är med i ett par avsnitt i slutet, där har vi riktiga manliga mechas! ;)

Skulle även velat posta lite skärmdumpar från serien för att visa hur vacker den är, men jag orkar inte det heller. =P

Sen är det även min manliga favoritskådespelare Jouji Nakata som gör ett perfekt jobb som greven själv, lite roligt är ju även att greven har en hel del likheter med Alucard (som Jouji också gestaltar) på en del ställen i serien.

 

9.5/10, se den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neon Genesis Evangelion

 

Hade länge skjutit up den här serien mest pga Mecha, jag är inte ett stort fan av Mecha-serier normalt sett men man hade ju hört att NGE var annorlunda så den låg på listan.

 

Verkligen ett Mästerverk som man hört att den skulle vara, väl värd all uppmärksamhet den fått och mer därtill! Det ända jag klagade lite på till en början var musiken som inte kändes helt klockrent men det slutade med att man älsade den också iaf. Animationerna är självklart lite utdaterade också men det störde inte det minsta.

 

Betyg kan bara bli 5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Major 1st

 

Den första säsongen höll sig bra fram till slutet och den var faktist riktigt bra. Jag är inte superförtjust i den typen av småungar som gnäller konstant men den var riktigt bra och nu när jag håller på att se säsong 2(som är något av det bästa jag har sett) så förstår man varför säsong 1 är den sämre av alla. Härliga karaktärer i alla fall(Shizimu <3) men något jobbiga i längden. Baseboll har dock aldrig varit så intressant som det är nu. Storyn är också riktigt bra och jag hoppas på mer utveckling på alla karaktärer(vänskap verkar vara en stor del och det uppskattas).

 

Kan rekommendera denna utan att tveka en sekund(förutsagt att man inte hatar baseboll, fast man bör ändå se den pga av storyn och hur allting klickar).

 

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Major 2nd

 

 

Extremt bra säsong för denna underbara serie. Här börjar serien verkligen visa vad den går för. Baseboll igen men x100 mognare och mer intressant, storyn tar fart och karaktärer har verkligen utvecklats + att det tillkommer mängder med nya intressanta. Inte mycket mer och säga, helt enkelt en väldigt mäktig serie som bjuder på allt jag vill ha i en baseboll serie.

 

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag visste inte att du hade haft denna och jag tvivlar på att din avatar hade rosa bakgrund och den typen av ram så det blir inte riktigt samma(och det är väl /care på om någon har haft denna sålänge ingen annan använder den nu).

 

Sumomo mo momo mo

 

Sjyst komedi 90% av serien men i slutet blev det bara så fel med draman. Dem skulle haft komedi 100% igenom hela serien då den typen av humor var riktigt mysig. Storyn var värdelös, karaktärerna var riktigt mysiga och stilen var en aningen speciell(positiv).

 

Rolig serie, rekommenderas!

 

8.5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... jag kanske skulle ge sumomomomomomomomomomomomo en chans after all. Jag har försakat den sedan långt tillbaka då min bror, som visserligen tenderar att tycka om många serier som jag verkligen ogillar, sa åt mig att aldrig se den. ;)

 

Baka mitai?! =P

Tycker att du ska se den snarast, det är en riktigt rolig och trevlig serie. För att inte nämna alla bishoujous. ;) Momoko = <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... jag kanske skulle ge sumomomomomomomomomomomomo en chans after all. Jag har försakat den sedan långt tillbaka då min bror, som visserligen tenderar att tycka om många serier som jag verkligen ogillar, sa åt mig att aldrig se den. ;)

 

Baka mitai?! =P

Tycker att du ska se den snarast, det är en riktigt rolig och trevlig serie. För att inte nämna alla bishoujous. ;) Momoko = <3

 

Hehe, vackra flickor är en ibland underskattad krydda. Jag lovar Jocke, förr eller senare ska jag se den. Jag tror dock att Legenden om Galaxhjältarna får gå före på prio-listan. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Maria-sama ga Miteru: Haru - The Virgin Mary is watching you ~Spring~

 

 

Bra grejer. Håller sig på samma våglängd som första säsongen. Intrigen tätnar mellan Yumi och Sachiko och mer karaktärsutveckling sker i samband med nya ansikten. Visserligen är säsongerna runt 13 avsnitt men att ännu mer utöver 5 st OVA:er ska vara på G gör att jag blir en aning oroad. Kommer det kommande att hålla kvalitémässigt jämfört med föregångarna?

 

Hur som helst, en mycket intressant och fin serie. Vill tacka doppler för att han presenterade mig för Maria.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nodame Cantabile. Jag som börjat utveckla ett starkt gillande för klassisk musik på sistone uppskattade serien mycket, och musiken serien igenom var ren njutning. Den har inte så enormt mycket handling egentligen, men rullar ändå på så att den aldrig blir tråkig. Många roliga karaktärer som bidrar med mycket humor också. 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...