Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

okey. såg nyss klart på TORADORA! och 1 sak finns det ju bara att säga om denna. Helt hunderbar serie. Vet inte vad jag ska säga.

 

Slutet var ju extremt bra. men lite besviken vart jag faktiskt på den :/ och det var ju slutet som gjorde det men man förstår ju varför den slutade så.

Men i övrigt en jättebra serie.

 

och serien påminner mig faktiskt mycket om Claymore

 

Faktiskt den 3 bästa Anime jag sett just nu. :)

 

Så 9/10 fina fiskar av mig får den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Toradora är en av de mer mogna romans/drama-serierna i animevärlden. Den börjar ju som en lättsam komedi, men blir ganska tidigt mer allvarlig och fylld av intriger som man själv kan hämta exempel från i sitt verkliga liv.

 

T.ex det som hände mellan glasögonkillen och Maya (orangehåriga tjejen) under skidsemestern. Eller det som hände efter pulkaolyckan mellan Ami och Minori.

spoilarz

Att Ryuuji och Taiga ens hade sex och att man fick lagom med hints till det är också en ovanlighet i animevärlden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Toradora är en av de mer mogna romans/drama-serierna i animevärlden. Den börjar ju som en lättsam komedi, men blir ganska tidigt mer allvarlig och fylld av intriger som man själv kan hämta exempel från i sitt verkliga liv.

 

T.ex det som hände mellan glasögonkillen och Maya (orangehåriga tjejen) under skidsemestern. Eller det som hände efter pulkaolyckan mellan Ami och Minori.

spoilarz

Det att de ens hade sex och att man fick lagom med hints till det är också en ovanlighet i animevärlden

 

Håller med dej totalt! nu gäller det att hitta en till serie som är som TOARADORA! :) gillar verkligen conceptet / storyn av serien och karaktärerna. gud vad gulliga^^ speciellt Taiga ^^. Ska se klart klart Kimi ni Todoke först :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Toradora är en av de mer mogna romans/drama-serierna i animevärlden.

Jag vet inte det jag.

-Vet du vad vi gör? Vi rymmer och gifter oss.

-Shityeah! Varför tänkte inte jag på det?

-Hur gamla är vi igen?

 

Men ja, jag ska se om den nån gång. Kanske ändrar mig. Lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spolarz?!
Hade Ami och Minori sex?!:P

Oj, blev lite fel där. Skrev först spoilern, och sen fyllde jag ut innan den senare.

 

Volbla: Jag vill mena det. Medans andra serier håller sig på ett väldigt platonskt plan och inte tar upp konsekvenserna av det som kan hända mellan ett par innan och efter de erkänner sin kärlek för varandra.

 

spoilarz igen

Såklart det var väldigt omoget att bara tro om man rymmer och gifter sig så kan man lösa sina problem. Men de är ju fan i gymnasieåldern. Att serien gav oss en skildring av hur två så pass unga personer kan tänka i en sån situation är ju bättre än ett larvigt slut som andra romans/drama-serier har
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Toradora är en av de mer mogna romans/drama-serierna i animevärlden.

Jag vet inte det jag.

Spoiler
-Vet du vad vi gör? Vi rymmer och gifter oss.

-Shityeah! Varför tänkte inte jag på det?

-Hur gamla är vi igen?

En series "mognad" beror inte på huvudpersonernas handlingar. Det beror mer på hur deras handlingar presenteras, på tonläget, på skaparnas och tittarnas tilltänkta förhållningssätt till stoffet. Omoget hade varit om ditt exempel framlades som den bästa, romantiska lösningen, men så var det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pjaa, jag tyckte mest det bara var överdrivet för att få känslorespons av publiken. Jag kan inte tänka mig några i den åldern som skulle tänka så. Men det kanske är mer tänkbart i japan?

Toradora, fram till sista avsnittet.

Spoiler
Rymningar är en klassisk handling både i romantiska berättelser och i verkligheten. Det är inte moget beteende, men det är inte konstigt, och förståeligt om man tänker på figurernas förhållanden. De, speciellt tjejen, kom från taskiga hemförhållanden med dålig föräldrakärlek och -närvaro, så de blev varandras stöd, något mer än en gymnasieförälskelse. När de sen inte får vara tillsammans för de som bestämmer över dem så har de inte social mognad eller levnadsvana nog att försöka lösa det på annat sätt än att rymma. Typ.

 

Men visst kanske det är överdrivet. Det är ju underhållning, det måste vara lite tillspetsat. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Toradora, fram till sista avsnittet.
Rymningar är en klassisk handling både i romantiska berättelser och i verkligheten. Det är inte moget beteende, men det är inte konstigt, och förståeligt om man tänker på figurernas förhållanden. De, speciellt tjejen, kom från taskiga hemförhållanden med dålig föräldrakärlek och -närvaro, så de blev varandras stöd, något mer än en gymnasieförälskelse. När de sen inte får vara tillsammans för de som bestämmer över dem så har de inte social mognad eller levnadsvana nog att försöka lösa det på annat sätt än att rymma. Typ.

Mera Toradora fram till sista avsnittet

Men att bestämma att gifta sig?

 

Javene.

 

Men visst kanske det är överdrivet. Det är ju underhållning, det måste vara lite tillspetsat. :P

Ja, jag kanske bara har mina tår för utsträckta för att bli trampade på :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mera Toradora fram till sista avsnittet
Spoiler
Men att bestämma att gifta sig?

 

Javene.

Besläktat med diskussionen om Toradora fram till sista avsnittet.

Spoiler
Ungdomar förlovar sig ju hela tiden, giftermål känns inte långt ifrån. En kusin till mig förlovade sig ifjol med sin första kille efter att ha varit ihop en vecka.

 

Ungdomar är dumma. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nyss Sett klart på Lovley Complex och jag vet inte vad jag ska säga.

Helt UNDERBAR serie * Snyft* Alltså. Den är bara för underbar.

 

Vilken serie, GE MIG EN SESÅNG 2 NUUU!!!! ;'(

 

10/10 Lappar .

 

Kan inte säga mera en UNDERBAR !!!! *SNYYYYFT* Detta var en gripande serie, Men ändå, Vilket slut. vilken kärlek!

 

 

EDIT : Såg nyss klart på Kimi No Todoke! guud. Underbar serie det också !

 

10/10 Lappar! Hinner inte skriva mycket drf jag har brottom iväg ^^

 

 

EDIT IGEN! SÅG klart på NANA nu !! GUUUUUUUUUUUUUUUUD VILKEN UNDERBAR SERIE! ;/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Evangelion:1.11 You are (not) alone. Jag hade faktiskt inte sett 1.11-versionen (utan att somna), så det var på hög tid. Den är bara tre minuter längre, men det är överraskande viktiga tillägg och ändringar vad gäller karaktärisering av rollfigurerna. Förut (jag har sett 1.01 två gånger) gav jag filmen 8/10 för att även om det är något av en transportsträcka så är det en stark rulle. Nu måste jag höja betyget till 9/10, för nu när figurerna har fått lite bättre motivation och jag ser den i högupplöst version så ser jag att det är en jävligt stark rulle i sin egen rätt. Snubbarna på Gainax/Khara är jävligt grymma på specialeffekter, och jag tyckte nog att huvudpersonernas mödor gick fram bättre denna gång.

 

Nu: Evangelion:2.22 You can (not) advance.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag fått samla tankarna lite, så det är dags för ett nytt försök.

 

Evangelion:2.22 You can (not) advance är... ärligt talat... lite ojämn. (O_o) Jag menar egentligen inte att kvaliteten är ojämn (även om en del 3DCG och 2D-animation är närmare vad man skulle vänta sig av en TV-serie), utan snarare att jag inte kan ta mig an filmen enkelt. Jag vet nästan inte vad jag ska tycka.

 

Efter att just ha sett den första filmen, som är ganska rakt-på-sak-actiondrama, så kändes det lite udda med den romantiska komedi-aspekten i 2.22 som sen förbyttes i... ähem, något annat än romantisk komedi, om vi säger som så. En annan sak som kändes mer i denna än i den förra, och mycket mer än i TV-serien, är att den är mycket mer "lättläst". Den är mycket snällare vad gäller att berätta vad som händer, och ibland var det väldigt uppenbart var berättelsen var på väg bara för att vägen var så konventionell. Dessutom är karaktärerna mer frispråkiga, och de viktigaste huvudfigurerna uppvisar en sådan förändring att jag får andnöd. (Wow... Bara wow. Det kändes nästan mer häftigt än alla förändringar i handlingen!)

 

Det känns också rätt starkt som att denna film retas hårt men kärleksfullt med oss som har TV-serien i bakhuvudet.

 

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om alla de punkter jag skrivit ovan. Är de i filmens favör eller hade de kunnats göras bättre? Är filmen i helhet skitbra eller "bara bra"? På sätt och vis kändes den lite mindre maffig än 1.11... men när det kommer till kritan måste jag nog erkänna att jag blev starkt påverkad, och då kan jag nog tillåta mig själv att ge den 9/10.

 

Jag ska utvidga mina tankar (med spoilers!) i Rebuild-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis sett om ett par serier. Code Geass R2 stannar på en 6a. Det var aldeles för mycket som gick fel. Bra men inte mer. Seitokai no Ichizon blir däremot degraderad till en 6a. Den var inte fullt så rolig som jag mindes den. Dock inte heller lika jobbig (om man bortser från ep 11).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg klart Kannagi. Serien fick ett öppet icke-slut, men det var inte slutet jag var ute efter. Jag älskade helt enkelt det extremt nördiga manuset och de säregna bildlösningarna. Jag inbillar mig att Haruhi är likartad, men har inte sett den serien ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eureka Seven

 

Den här serien har stått länge på min "att se lista" då jag bara ha hört gott om den både härifrån och även av min kompis. Så nu bestämde jag mig att det var dags att se den.

 

Serien är på 50 avsnitt och ibland kan jag då få svårt att börja med serien men oftast brukar belöningen bli så mycket större sen när man har sett klart på den om det görs rätt. Eureka seven är en sådan serie som ska vara 50 avsnitt lång, tempot var alldeles rätt och avsnitten bara avverkades ett efter ett utan att man tänkte på det. Tre veckor tog det för mig att titta igenom serien och om den inte hade varit så lättittad så hade det nog tagit dubbelt så lång tid.

 

När folk har skrivit/talat om just Eureka seven så har jag alltid hört att den har en fantastisk karaktärsutveckling och jag måste hålla med. Något jag gillade är att de verkligen tar till sig av sina misstag och bättrar sig och gör nya misstag för att sedan göra rätt för sig, och vägen dit är inte alltid så lätt som att säga förlåt.

 

Förutom det så gillade jag även musiken och regin (även om jag inte är alltför bra på att avgöra hur det ska göras för att se bra ut).

 

Allmänt om slutet, ingen direkt spoiler men ändå

Jag vet inte om det bara är jag men mecha slut är väldigt speciella för mig(av de jag har sett), de avslutar stort och mäktigt för att sedan visa en bittersöt epilog. Det är de absolut bästa sluten enligt mig, man blir glad men känner även av den där gråtkänslan i halsen samt att det känns väldigt verkligt. Sen för att inte glömma bort när de lämnar det lite öppet också när man får tänka lite själv och inte få allt serverat på ett silverfat, blev en aning offtopic nu ser jag, åter till serien.

Vad tyckte jag då? Jodå jag gillade den skarpt och tackar och bockar Bones för att de har delat med sig av denna vackra historia. Efter allt prat så levde den upp till sitt ryckte och jag blev inte det minsta besviken, mer åt det positivt överaskade hållet faktiskt. Betyget då? Svår fråga faktiskt, just nu lutar det åt en 8:a eller 9:a men tror jag skulle behöva sova på saken innan jag bestämmer mig helt.

 

Nu kan jag äntligen svara tillbaka när någon skriver EUUUUUUUUUUUREKA! på mircen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sora no Otoshimono

13 avsnitt

 

Plot

Tomoki är en vanlig skolkille som mest av allt önskar sig lugn och ro och bröst. En dag bemöter han en tjej som fallit ner från himlen. Hon introducerar sig själv som 'angeloiden' Ikaros. Hon förklarar att Tomoki nu är hennes mästare och att hon måste uppfylla alla hans önskningar.

 

Genrer

Comedy, Ecchi, Romance, Supernatural

 

Tankar

Fanservice. Finns inte mycket mer att säga för det finns inte så mycket mer förutom fanservicen. Det kommer en svag story och något tjohejsan om att bli kär, men det göms väldigt väl bakom alla bröst.

 

Det var två saker jag ogillade. Det första är komiska yakuza. Det andra är Tomokis röst. Jag menar gawd! Han låter så motbjudande. Jag föreställer mig att han har en krabba i halsen hela tiden.

 

Men jag vill påstå att det åtminstone är väldigt bra fanservice, så om man vill se något av den anledningen är nog det här en bra rekomendation.

 

Mycket chibi.

 

22567l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ALLTSÅ!!!! Nu har jag sett klart på Clannad + After story JAG ÄR JU HELT FÖRSTÖRD :( Fyfan, vet inte vad jag ska säga, både glädje + tårar.

 

Vilken glädje den gav, vilken vänskap dom hadde, Vilken underbar resa men i slutet kom det bara tårar av glädje och sorg att slutet kunde vara så, underbart men ändå sorgligt.

 

Och sista avsnittet gav mig riktigt med hjärngynpa, har sett om dom senaste 4 avsnitten upp till 22 för att kunna förstå vad som HÄNDE.

 

Vet inte hur man gör en spolier men, Clannad After Story

FÖRST Dör ni vet vem sen den andra ni vet vem , sen i slutet är allt HAPPY TIME igen,

Så gör man. ;) --Sceleris

 

 

FÖRKLARA FÖR MIG D: haha!

 

MEN IAF!! FYFAN 10/10 för detta mästervärk ! " Är hermed Clannad Fan"

 

Jag tackar dom som gjort Clannad med hela mitt Hjärta, ni gjorde verkligen ett mästerverk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...