Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg precis klart Major säsong tre. Och den var inte helt fel.

 

Tänkte slänga in en fråga om Major här också, är inte så uppdaterad inom denna serie, men har det inte nyligen gått en säsong fem?

 

Yeay, en till som är fångad i Major, härligt. Till din fråga. Femte säsongen sändes klart tidigare i år samt att en långfilm sändes i början. Som jag har förstått det så kommer det att fortsätta med att sända säsong sex i början av nästa år.

 

Major är ju en pågående manga, så att få ett slut snart lär nog inte heller hända. Dock har jag ingen större koll på var exakt i mangan som man befinner sig i animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag har förstått det så kommer det att fortsätta med att sända säsong sex i början av nästa år.

Åhå, en till säsong. Jag som trodde femte satte punkt för det hela (jag har visserligen inte spanat eller plockat upp någon information alls om detta). Härligt, härligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genshiken

12 avsnitt

 

Plot

Sasahara har precis börjat på universitetet och bestämmer sig för att gå med i "genshiken", kort och gott nördklubben för anime/manga/spel. Vi följer klubbens vardag och deras ups n downs.

 

Genres

Comedy, Parody, Slice of Life

 

Tankar

Trevligare serie vet jag inte om jag sett. Om man kan relatera till och uppskatta nördigheten så blir det en så skön stämning genom hela serien. Humorn i sig är också helt ok.

 

Jag gillade att, så vitt jag kunde höra, så pratade Saki relativt normalt. Inte sådär cutesy wutesy man oftast hör från animetjejer i varje fall. Tyvärr hade väl andra, speciellt Ouno och Madarame, mer "klassiska" röster, men det bidrog väl till humorn på sitt sätt så jag ska inte klaga för mycket.

 

Vad kan man annars säga? Antar att det fanns en del något platta karaktärer (Kousaka och Kugayama) men deras platthet beror väl delvis på att dom knappt har någon screentime, så det stör inte så mycket.

 

Nåja. Jag tror i varje fall att är man tillräckligt nördig själv så borde man kunna njuta ordentligt av den här serien.

 

4742l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog mig den lilla tid som krävs för att se Sumomomo Momomo: Chijou Saikyou no Yome DVD Specials, och det var väl ganska precis vad jag förväntat mig. Två extra avsnitt som utspelar sig efter serien och har precis samma för- och nackdelar. Kunde verkligen vara rolig på sina ställen, men med aldeles för mycket överdrivet skit och ett meningslöst försök till att vara seriös. Det bästa var väl att den påminde mig varför jag älskar Momokos röstskådespelare. Ifs innehåller det väl Hirano Ayas sämsta prestation, så det kanske jämnar ut sig i slutändan >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Busou Renkin

 

Jag totalfastnade i den här serien... jag vet inte exakt varför, den är inget nytt, historien är inte jätte gripande och även om det är en massa action så var det inte just det som fick mig att sitta kvar och se avsnitt efter avsnitt.

 

Synopsisen säger väll vad man vill veta innan man börjar titta så jag ska inte gå in på det.

 

Vet bara att det var länge sedan jag såg 26(!) avsnitt på en natt.

 

Nu ska jag sova bort dagen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Green Green - fult animerad, hemska karaktärer, i princip obefintlig handling och kass snuskhumor. Verkligen inte bra alls, det enda ljuskenet den gav ifrån sig var den (fula) nördtjejen som kom till skolan med förhoppningar om att bli påsatt av någon sexig bishi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Shuffle!

 

Tog en marathonkoll av denna haremserie som jag nog inte sett sedan den sändes i Japan för flera år sen. Jag ser flera nya saker som jag inte upptäckte förut t.ex serien har dålig animation i början, men förbättras ansevärt runt avsnitt 12 eller Rin's och Kaede's seiyuus spelar Kyon och Mikuru i Haruhi . men jag håller fortfarande min åsikt från förut när jag såg den allra första gången, att denna serie är en av de tre bästa adaptioner av eroge som gjorts i Japan genom lägga in ett intressant drama i en förutsägbar haremserie.

 

Sen ska jag inte glömma att Kaede är en riktig "psycho b###h" i animen som kunde fortfarande skrämma mig.

:surprised:Those eyes! Dont look at me! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Sommarlov med kappan Coo, långfilm från 2007. En pojke (typ 10-12 år) hittar en liten kappa, alltså en japansk mytologisk trolliknande varelse som lever i vatten. De blir goda vänner -- men det visar sig snabbt att det är svårt att ta hand om en mytomspunnen sagofigur i ett modernt samhälle. Egentligen är det inget nyskapande, men den är väldigt rolig och rörande utan att bli överdrivet sentimental. tinystargold.giftinystargold.giftinystargold.giftinystargold.giftinystarhalf.gif (av 5).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, tog en paus från mitt Eureka 7-tittande och kikade på en variant av Summer Wars med icke-syncat ljud. Trots bristen på kvalité var filmen som sådan otroligt underhållande, men samtidigt riktigt, riktigt dålig! Dels var den otroligt sötsliskig till en sådan nivå att man nästan vrider sig i fåtöljen över hur "klämkäckt" allting är.

 

Sedan satt jag hela filmen igenom och undrade varför någon inte bara avinstallerade den programvara som förstörde systemet? Sedan också hur ens avatar kunde få mer styrka (och HP?) genom att trycka otroligt mycket på alla tangenter.

 

Men utöver det är filmen riktigt bra =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Då var man denna natt klar med hela Eureka Seven! Underligt skum serie, jag tror inte att jag, trots att jag nyss sett den, förstått exakt vad den handlar om. Det kan iofs bero lite på att jag i förhand läst stora delar av handlingen på nätet, och sedan verkar inte det jag läst till mig stämma överens med det jag sett, så allt är bara en stor gröt just nu xD

 

 

Nej men, serien i sig var otroligt ball, men många frågor lämnades obesvarade:

 

Exempelvis...

Efter att människorna lämnade jorden, hur och varför terraformades planeten? Exakt HUR hängde allting ihop, Eureka, Dewey, Renton, Anemone och alla... hur? Samt, vad var det som hände i slutet? Vart tog alla vägen, återskapades Scab Coralen igen i samma mån som innan? Hur i helvete blev det en enorm inristning på månen? (vilket också råkar vara lite fööööör sockersött imo). Hur gick det för Holland, Talho och deras unge, Holland var ju officiellt dödsdömd sedan tidigare, men han verkar otroligt frisk mot slutet... Inte heller att förglömma, hur gick det med Axel och de tre flickorna som är med i några få avsnitt? Axel lovade att komma tillbaka, så jag förväntade mig något trevligt där...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

PaprikaPOSTER.jpg

 

Paprika

 

Fick den i julklapp, och såg den imorse.

En mycket estetiskt tilltalande och originellt producerad film, med ett jovialiskt bild- och textmanus med successivt komiska scener, som tillsammans injekterar en med fascination och förtjusning. Jag tycker konkret att filmen var en förtrollande pärla i bokhyllan som jag hade saknat om jag hade känt till dess potential.

 

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

två som säger att den sög.

Dårar. I min egen -- högt uppsatta, ähem -- åsikt är Paprika ännu en Satoshi Kon film om "upplösningen mellan dröm och verklighet", vilket verkar vara typ det enda temat han är intresserad av, men det är fortfarande en solid film. Om man säger att det är en dålig film så har man helt enkelt smaken upp i baken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade Paprika väldigt mycket. Såg den på filmfestivalen i GBG för några år sedan och det var underbart att se den på stor duk. Gillade den både för att den var en färgsprakande och härligt bisarr visuell upplevelse, samt för den udda berättelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt snack Paprika gor mig påmind om att jag såg klart hans absolut bästa verk enligt mig (Igen)!

 

tokyo_godfathers.jpg

 

10/10

 

Filmen använder tiggare som protoganister (en transexuell, alkoholist och en tonåring) och en välgjord, men traditonell handling om att hitta ett barns familj i en storstad som Tokyo. Animationen och musiken är alldeles perfekt. Sen är humorn rolig med en slags satir om dagens fattigas situation i Tokyo och Japan. Sen är filmens enkla meddelande om tillhörighet och värdet av familjen väldigt bra i dessa tider vid jul och nyår.

 

Värd att ses!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...