Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Kanske inte kan kalla det för att titta på något just nu, men jag har sett första delen av Byousoku 5 centimeter och väntar ivrigt på resten. Så vacker...

 

Annars är det dom vanliga jag följer, Kanon, Manabi Straight, Hidamari sketch, Negima?!, Megadere, Sumomomomomomo, Saint October, Venus versus virus, Death Note och Kyoshiro to towa no sora.

 

Måste se om Koi Kaze någongång, den var verkligen bra (en favorit).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Higurashi no Naku Koro ni, fan va jag älskar den här serien! Så otroligt störd att det är precis perfekt för min smak av anime. Älskar verkligen den här typen att det går inte att sluta titta, finns det någon serie som liknar den här? Ge mig tips isåfall!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du gillar Higurashi kanske det kan vara kul att se introfilmen till PS2 versionen av spelet, finns att ladda hem på tex Holyseal (tryck på någon av siffrorna under オープニングムービー) eller genom någon annan länk på spelets hemsida. Tyckte den var mycket trevlig, samt att karaktärsdesignen har verkligen fått sig en uppgradering från originalets "boxninghandskar".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du gillar Higurashi kanske det kan vara kul att se introfilmen till PS2 versionen av spelet, finns att ladda hem på tex Holyseal (tryck på någon av siffrorna under オープニングムービー) eller genom någon annan länk på spelets hemsida. Tyckte den var mycket trevlig, samt att karaktärsdesignen har verkligen fått sig en uppgradering från originalets "boxninghandskar".

 

Ah, tack så mycket! Ska genast ladda hem och glo igenom den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

btw, lite off-topic men är Speed grapher och escaflowne värda att se?

Jag är värdelös på omdömen och lämnar dem åt mer kompetent folk som DB, Orrin, Sceleris, Gogo etc, men både Escaflowne och Speed Grapher hör till de bättre serier jag har haft nöjet att se. Tämligen enastående handlingar, engagerande, välgjorda. Eh, se dem. Båda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är värdelös på omdömen och lämnar dem åt mer kompetent folk som DB, Orrin, Sceleris, Gogo etc, men både Escaflowne och Speed Grapher hör till de bättre serier jag har haft nöjet att se. Tämligen enastående handlingar, engagerande, välgjorda. Eh, se dem. Båda.

Äh, det där klarade du ju utmärkt. icon_smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jävlar anamma vilka Evangelionvibbar de första två avsnitten av Fafner gav mig.

Spoiler

En sista utpost av mänskligheten, en underjordisk kommandocentral i Central Dogmas stil (Alvis = GeoFront), där fadern är kommandant och hans son är mechapilot, en mecha som råkar kunna styras genom att "bli ett med den", samt flygande 'ting' som inte kan skadas av konventionella vapen och av okänd anledning är ute efter att ta kål på människor.

Asuka och Shinji, någon?

4c9qhow.png

Introt går inte av för hackor heller. Verkar vara en kul serie, vare sig den är ett ripoff eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag får inte säga elaka saker om personer som anser andra saker än mig

jag får inte säga elaka saker om personer som anser andra saker än mig

jag får inte säga elaka saker om personer som anser andra saker än mig

jag får inte säga elaka saker om personer som anser andra saker än mig

jag får inte säga elaka saker om personer som anser andra saker än mig

jag får inte säga elaka saker om personer som anser andra saker än mig

 

 

så nu har jag avreagerat mig, att säga fafner är ripoff är något som jag i ärlighetens namn inte kan gå med på. Det är nog en av de härligaste serierna jag har sett. (däribland NGE som jag inte är förtjust i och som folk nästan har idiotförklarat mig för).

en recension av mig till serien

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att säga fafner är ripoff är något som jag i ärlighetens namn inte kan gå med på.

Well, nu var ju allt jag skrev att seriens två första avsnitt påminde mig om Evangelion, och att det verkar vara en kul serie "vare sig det är en ripoff eller ej". Lugna gubbar alltså.

 

Jag gillar seriens stil, särskilt denna karaktärsdesign och scenen i introt där den används. Recensionen ska jag dock inte läsa förrän jag har sett resten av serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, överreagerade lite, skyller på att jag var/är trött och har en mindre blod infektion i foten(käkar antibiotika mot det). Fast Ovan, right of left får du inte glömma bort att se, den är också väldigt bra.

 

fast nog offtopic nu, själv håller man på att se Tokyo Majin Gakuen Kenpuchou Tou, verkar bli skitbra, men väldigt rörig för tillfället i alla fall. Hoppas mycket på denna serien, då det var ett tag sen jag såg en bra Fighting/action med övernaturliga fenomen inblandad i, superkrafter (mer eller mindre).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...