Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

har sätt reklam-snutten det blir bara svårare att vänta på nästa sesong :] tyckte förästen lite synd om kallen såg lite brutalt ut där >:(

 

Tjenis, och välkommen!

 

Jag vet inte om du har sett de andra klippen som har kommit från R2, men du behöver nog inte bekymra dig om henne. Första "trailern" (som fanns på DVD-magazine #2) visar att hon fortfarande kan ta vara på sig själv. ;)

 

Första teaser-trailern

 

Hmm... så mycket nytt har jag inte att bjuda på. Eller ja, producenten (Kawaguchi) och regissören/skaparen (Taniguchi) blev ombedda av två olika tidningar att föreslå ord på R som R2 skulle kunna stå för. Kawaguchi svarade i Animedia att R:en kan stå för "Return" och "Revolution". Taniguchi själv svarade i NewType med orden "Revenge" och "Reconstruction".

 

Och så lite grönt

Man har också sagt att Lelouch kommer få många nya allierade i R2, vilket kanske inte är så konstigt eftersom kriget blir mer eller minde globalt, och japanerna är garanterat inte ensamma om att vara utleda på Britannia's tyranni. Man har också hintat om att man som tittare kanske ska förbereda sig på att någon/något/några som man tror har varit på Lelouch's sida kan komma att förråda honom. Jag vet ju vem jag både tror och hoppas på. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vem tror du kommer att förråda honom?

 

C.C.

 

Visst, det är bara en föraning jag har, och det kan visa sig vara helfel. Det finns ju dock en del saker som pekar på att hon inte är den vän som Lelouch tror att hon är. Det är däremot svårt att resonera sig fram till hur det bör ligga till eftersom man fortfarande vet nada om henne och den värld hon kommer ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jaha, om 8 dagar går förhandsvisningen av det första avsnittet av stapeln. Jag tror inte att någon kommer lyckas filma spektaklet, men även om en kamerainspelning inte lyckas leta sig ut på nätet så kommer ju innehållet spridas på direkten i form av text och möjligtvis foton. Det rör sig ju om regelrätta spoilers, så jag kommer nog inte posta det här. Det är inte säkert att jag kommer ta del av informationen själv, men vi får se.

 

Vad jag däremot kommer fortsätta posta (även om det kanske är sista gången innan dess att R2 drar igång "på riktigt") är information från tidningar. En uppsjö av tidiga scans har börjat leta sig ut och i vanlig ordning främst från NewType, men även från Animage och Animedia.

 

 

Lite smått och gott

 

PHxuqLqpy.jpgtqsGZXABo.jpg

 

Globalt krig vs Ashford. Själv är jag tveksam till hur pass mycket de Ashford-bundna karaktärerna kommer bidra med eftersom vi vet att konflikten mellan upproret och Britannia blir en global angelägenhet. Kina och EU ger sig ju in i leken, och Suzaku är bosatt på britannisk mark (troligtvis nordamerika, men brittiska öarna är väl en möjlighet antar jag)

 

CZqECUqZO.jpgxTBIpDqTH.jpg

 

Bild 1: Sayoko är naturligtvis med i R2, och hon jobbar tydligen under Diethard.

 

Bild 2: Det är nu bekräftat att allas våran favorit överlevde övergången mellan säsong 1 och R2. Nina jobbar som forskare direkt under Schneizel.

 

rMQYUGJRg.jpgNNhFwLBlp.jpg

 

Representanten för Kinesiska Federationen verkar heta något i stil med Gaohai (高亥), men det är säkert felstavat. Någon som kan kinesiska har säkert något att invända.

 

CbPAHkLgV.jpgumZBXgWhG.jpg

 

Att Viletta jobbar som PE teacher på Ashford har man vetat länge, men eftersom ingen förklaring eller anledning har givits så har jag (mig veterligen) inte sagt något om det. Jag har fortfarande ingen förklaring, men slängde med bilderna ändå. Uniformen har vi ju redan sett i trailers. Man får väl acceptera att hennes anledning att vara där har med Lelouch att göra, och ge sig till tåls tills dess att det förklaras i serien.

 

vScedLpjm.jpg

 

EU ger sig som sagt in i leken, och det här är den KMF som är den huvudsakliga beståndsdelen av deras armé; Panzer Hummel. Att namnet kommer från tyskarnas Hummel känns väl relativt uppenbart. Jag måste säga att den inte ser speciellt respektingivande ut, men man har väl blivit bortskämd av alla custom KMFs.

 

QeDIEiRgz.jpg

 

Orange Range gör både OP och ED. Jag har ingen koll på dem så jag ska väl egentligen inte uttala mig, men refrängen på OP-låten som vi fick höra i den senaste reklamen låter inte alls lovande. Ungefär lika usel som OP-låtarna i säsong 1. Vi får väl se om Taniguchi blir lika missnöjd med OP-musiken den här gången. Det kanske var någon jäst skivbolags-VD som gillar Orange-kun som tyckte att Orange Range självklart skulle marknadsföras via Code Geass? :)

 

KVeoHcdGQ.jpgvXLrdRKYu.jpg

 

Jag vet inte vad Euphie eller hennes vårtgård har med R2 att göra, men med tanke på hennes kläder så både antar och hoppas jag att det har med flashbacks och/eller bakgrundshistoria att göra. Det finns en del som hoppas att hon inte är död, men det skulle bara kännas billigt om hon kom tillbaka. Jag tror inte att de skulle göra med en britannisk prinsessa som de gjorde med Jeremia/Orange-kun.

 

RSlhSFJBF.jpgRTZexbxoc.jpg

 

Tja, inget direkt att kommentera. Att de kvinnliga huvudrollerna figurerar på vad jag antar är NewTypes mittuppslag är inget som får en att höja på ögonbrynen. Det enda man kan säga är väl att dessa scans verkar, likt alla trailers, hålla sig till att visa saker från de två första avsnitten men inget mer. Jag tänker främst på att det enda vi har fått se av Kallen är hennes slav-klädsel.

 

HHBPseChH.jpgZMZwaFHWk.jpgmMiBqKXBn.jpgGJozGLSVx.jpg

 

Kallen är inte den enda som är klädd såhär. Tillfångatagna kvinnliga elevens tvingas arbeta som slavar på det här stället. Mannen kallas för "Black King" och är en känd gambler vars forte är schack. Vi vet från trailern att Lelouch spelar schack i inledningen av R2 och vi vet att han spelar med de vita pjäserna. Att han spelar mot Black King vore ju inte direkt otippat.

 

cHtiKoQNV.jpg

 

Den sista bilden känns igen från trailern, och den visar mycket riktigt återföreningen mellan Lelouch och Kallen. Den senare förvånas av hur Lelouch har förändrats. Hur man ska tolka det återstår väl att se.

 

Jag är säkert inte den enda som har misstänkt att mannen nere till vänster är Kallens pappa. Placeringen av bilden behöver ju verkligen inte betyda ett smack, men att hennes pappa kommer att vara med i R2 är att förvänta. Sunrise har på frågan "vad spelar Kallens pappa för roll i allt detta" svarat något i stil med "det är hemligt för tillfället", och faktumet att man redan förra sommaren sade att fokuset på Kallens historia flyttades mer eller mindre uteslutande till den andra säsongen talar för att vi kommer få stifta bekantskap med herr Stadtfeld förr eller senare. Om hennes bror verkligen är död eller inte återstår väl att se.

 

 

Okej, det här var som sagt "tidiga" scans. Vi får väl se om något nytt dyker upp inom kort eller om det här var vad som bjöds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nemas problemas! ^^

 

Jag kastar in en sak till nu när jag ändå håller på.

 

Något synopsis-liknande inför första avsnittet... amnesia here we come :sleep:

Ett år har passerat sedan the Order of the Black Knights uppror mot Britannias styre. Vad som då fick agera slagfält, Tokyo-gettot, har återhämtat sig relativt väl sedan dess. Lelouch Lamperouge spenderar sina dagar vid Ashford Academy. Han förföljs av gymnastiklärarinnan Viletta, men annars är hans tillvaro fridfull och han börjar känna sig uttråkad av detta händelselösa liv. En dag beger han sig med sin lillebror Rollo till the Tower of Babel för semi-illegalt schack-spelande, detta för att råda bot på tristessen som präglar hans liv för tillfället. Vad han inte vet är att ett luftskepp närmar sig tornet. The Order of the Black Knights, ledda av bland annat C.C., är där för att uträtta något...

 

 

Att C.C. och the Order of the Black Knights utför operationen för att få tag på Lelouch har varit den allmänna teorin ganska länge, men det känns inte längre aktuellt. Jag antar att Kallen är där på undercover-jobb för ordern. Frågan är om de slår till mot tornet för att de inte accepterar sättet som elevens behandlas på eller om något annat ligger bakom operationen. Men som sagt... Lelouchs minnesförlust känns bara allt mer uppenbar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, här har jag missat information. Nina is back! Hoppas att hennes personlighet har fått en rejäl ändring sedan R1. Och angående Euphie så tror jag nog mer på flashbacks än en slags Orange-kun situation.

 

Och angående starten på R2, jag är lite besviken, just nu. Att Lelouch ska ha en minnesförlust verkar nästan lite tråkigt tycker jag. Och är tanken då att Rollo kanske inte alls sedan i slutändad visar sig vara Leluch bror utan bara en ersättare till Nunnally? Jag tror nästan att Rollo inte kommer visa sig vara den bror som jag trott tidigare iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med dig Blå, jag är också extremt skeptisk till inledningen på R2 och det tack vare Lelouch-situationen. Det är nästan så att det luktar kalkon om det, men jag hoppas verkligen att det inte förstör hela serien. Tar de dock bort Lelouchs minnen och allt han har gjort under första säsongen så blir R2 ett misslyckande enligt mig. Det går inte att argumentera emot minnesförlusten längre. Det enda vi kan göra är att hoppas att förklaringen till hur det ligger till är vettig.

 

Just angående Rollo så har jag aldrig vetat riktigt vad jag ska tro. Till en början trodde jag inte för allt smör i Småland på att han var släkt med Lelouch, men jag har börjat tvivla allt mer nu. Jag har ju svårt att tro att Marianne är hans mamma, men eftersom Charles har 20 barn och 108 fruar så finns det ju en massa potentiella mammor. Den mest populära teorin på nätet var att Rollo = Nunnally, men Sunrise dementerade det inom kort. Nu verkar folk mest vara lika kluvna som vi, även om vissa tror att Rollo verkligen är den han utger sig för att vara och vissa andra tror att Rollo = V.V.

 

De flesta teorierna rör dock Lelouch. Vissa har trott att han har tappat minnet. Vissa har trott att det finns två Lelouch efter en extrem Geass-relaterad personlighetsklyvning. Vissa har trott att han bara låtsas ha tappat minnet (vilket är en omöjlighet enligt mig). Vissa tror att Lelouchs "riktiga" medvetande befinner sig någonstans, troligtvis fången i the world of C. Nu är det dock få som tror något annat än på minnesförlusten. Det är väl bara att hoppas att hans minne kommer tillbaka så fort som möjligt. Jag hoppas att det kommer tillbaka redan i första eller andra avsnittet, och jag har nästan ett par semi-logiska anledningar till att tro det:

 

1) Jag misstänker att C.C. ligger bakom hans minnesförlust, och jag tror att kyssen i Stage 25 har med det att göra på ett eller annat sätt. Klippen i de trailers/teasers vi har sett kommer uteslutande från första och kanske andra episoden av R2, och vi SER en scen där Lelouch binder ett Geass-kontrakt som inte verkar vara en flashback från säsong 1. Kommer även minnet tillbaka där kanske?

 

2) Första avsnittet av första säsongen, det där Lelouch fick sin Geass och allt sattes i rullning, heter "The Day the Fiend was Born". Första avsnittet av R2 heter "The Day the Fiend awakens".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så om man går på teori #1 så skulle det alltså bli lite Death Note-aktigt? När kraften förloras så förloras även minnet av den tid den var i personens ägo.

 

Jag håller helt med Blå och sätter min ståndpunkt angående minnesförlust som en besvikelse. Sen är det ju alla de här frågorna angående Rollo, Nunnally osv. Det är som Meatrose sa, dom måste vara förberedda med en vettig förklaring.

 

Men å andra sidan ser jag ändå fram emot det, även om besvikelser stöts på så är det ändå R2. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så om man går på teori #1 så skulle det alltså bli lite Death Note-aktigt? När kraften förloras så förloras även minnet av den tid den var i personens ägo.

 

Jupp, problemet i det här fallet är bara att det inte räcker för att förklara Lelouchs beteende. Om man tappar minnet av den tid som utspelar sig mellan tillfället då kontraktet binds tills dess att kontraktet bryts så faller den överlägset viktigaste pusselbiten i Lelouch-pusslet bort; Nunnally. Lelouch övergav sitt uppror för att jaga efter henne. Det finns inget viktigare i hela världen för honom, och det finns inte en chans att han skulle gå runt och spela dum i ett år när hon fortfarande är bortrövad. Vi vet visserligen inte var hon är... det enda Sunrise har sagt är att Nunnally är "in an interesting place".

 

Det verkar som att situationen med hans minne är mer allvarlig än så. Det är nästan så att det luktar hjärntvätt. Hade Lelouch inte redan använt Geass på sig själv (Mao-scenariot) så hade jag nog trott att han hade geassat sig själv till att glömma bort allt tills dess att något speciellt sker, men den teorin bör man kunna kasta i papperskorgen.

 

* Hans "permanenta" Geass är borta från ögat.

* Det verkar som att han binder ett Geass-kontrakt tidigt i R2.

* Sunrise har själva sagt att kyssen i Stage 25 fyllde en praktisk funktion.

* S01E01 = The Day the Fiend was Born. S02E01 = The Day the Fiend Awakens

 

Att kontraktet bröts och resulterade i strul med minnet känns som en pusselbit som skulle kunna föra resten av bitarna på plats, men det finns ändå en massa saker som skulle behöva förklaras. Jag är som sagt skeptisk jag med, men hoppas på att bli positivt överraskad. Precis som Sceleris säger så är det viktigaste hur de väljer att hantera det. Minnesförlust behöver ju inte vara dåligt för handlingen bara för att många andra serier använder det på ett dåligt och/eller billigt sätt. Jag väljer nog ändå att fortsätta vara skeptisk. Bättre det än att hoppas på för mycket. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar som att situationen med hans minne är mer allvarlig än så. Det är nästan så att det luktar hjärntvätt.

 

Jo, det är lite så jag också tänker. Minnesförlusten täcker inte delen med att Nannally just är borta, utan det är något som verkar göra då, så som jag uppfattat det, att Lelouch HELT glömt bort Nannally. Och där har den person i sådana fall placerat in Rollo som en slags ersättare eller kanske en person som ska hålla koll på Lelouch tills tiden är kommen. Till vad det nu kan vara.

 

Annars har jag också en kännsla av att till och med kjejsaren kan ha ett finger med i spelet i Leloch mystiska person förändring och hålls som "fången" på Ashford. Men det är inte lika trolig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Observera att det som finns i den här posten är regelrätta spoilers, och inte information som Sunrise har valt att dela med sig av.

 

Förhandsvisningen är över, och drösvis med spoilers har dykt upp på nätet. Bilder är det dåligt med än så länge.

 

Spoilers från prescreeningen i Osaka

Lelouch har minnesförlust/är hjärntvättad. När Kallen stöter ihop med honom och "spiller en drink" på hans kläder så försöker hon få kontakt med honom när hon torkar bort kladdet. Lelouch känner inte igen henne. Black King tar tag i henne och drar henne i håret, och det är här som Lelouch utmanar honom på schack.

 

Det verkar som om Order of the Black Knights ändå var där (i Tower of Babel) för Lelouchs skull. Han har förföljts och bevakats av Britannia hela tiden för att få tag på ordern och C.C.. Med andra ord är Lelouch ett lockbete. När ordern dyker upp så raidar Britannias armé tornet. Den nya timesloten verkar inte ha lett till att våldet har trappats ner. Britannias trupper gör det hela till en massaker. Döda kroppar slängs huller om buller så att de bildar högar som sedan fattar eld. Min teori om Lelouchs minnesförlust verkar stämma ganska exakt. C.C. ligger bakom den, kyssen var sättet hon utförde det på. C.C. rör sig mot Lelouch inne i tornet och blir skjuten av en britannisk soldat varpå denne säger "du har fyllt din uppgift nu" till Lelouch som blir förskräckt då han inser att han varit under extrem bevakning 24/7. Än en gång törstar han efter kraften att göra något åt situationen. C.C. flänger upp och kysser honom igen. Geass-kontrakts-scenen flashar upp på skärmen, men en röst säger åt honom att han redan har kraften. En flashback från Stage 25 flyger förbi, Lelouchs öga blir rött, och med högarna av brinnande lik i bakgrunden så återfår han sitt minne. Han utbrister "jag är Zero", och som en tribut till hans första kommando i säsong 1 så beordrar han samtliga britanniska soldater, som Lelouch vi Britannia, att ta sina liv. --> Yes, your highness! *Bang*

 

Titeln på avsnittet var med andra ord inte det minsta missvisande.

 

Edit: Obs! Det här är ju bara en spoiler. Det finns massor, men eftersom detta är det centrala för avsnittet så nöjde jag mig med det för tillfället.

 

Eller ja, kort om antagonisten...

Avsnittet slutar tydligen med att Suzaku faller på knä framför kejsaren och svär att han med sina egna händer ska döda Zero.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det jag inte fattar är vad som kommer hända med nanally, har tittat på de sista avsnitten ett par gånger nu och har kommit fram till att vi får se V.V sitta med Nanally på den där himmelska platformen där "Emperor" håller till inte i grottan... betyder detta att "Emperor" vetat hela tiden att det är Lelouch som ligger bakom allt för han skrattar ju som en galning efter Euphies massaker "He really did it" fast det är såklart att det skulle kunna vara att han bara syftar på personen "zero"---lost in space här..längtar till april

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, Charles har nog bättre koll på läget än man tror. Om inte V.V. jobbar för honom så gör någon annan C.C./V.V.-liknande varelse det. Han snackar ju med Clovis efter det att han har dött, och jag antar att det är med "en sådan" som medium... eller något. C.C. pratar ju vid flera tillfällen med Marianne, så jag misstänker att hon tidigare hade ett kontrakt med C.C., precis som Lelouch nu har.

 

Jag har alltid trott att C.C. vill dö, men jag börjar fundera på om hon inte bara vill hem till hennes värld... slippa bli torterad, dödad, återuppstå samt se människorna runt omkring henne bli gamla och dö hela tiden. Kanske är målet att stänga vad det nu är som binder de båda världarna tillsammans (kanske har med Geass-ruinerna att göra), och om Marianne hade ett kontrakt med C.C. så kan det kanske förklara varför hon blev mördad. Om hon nu blev det, det var ju hon som såg till att de flesta vakterna var borta vid tiden för dådet. Bah, i vanlig ordning så dyker det upp minst ett nytt frågetecken för varje sak man försöker luska ut. Vi får väl se... R2 ska ju förklara allt detta har man sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Ja, första avsnittet av R2 börjar knappa in på oss, bara en vecka kvar på ett ungefär. De flesta har väl en aning om vad som kommer att hända eller inte hända. För de som är intresserade i en (lite) mer detaljerad beskrivning av första avsnittet så tänkte jag länka in denna.

 

För de som vill ha kvar överraskningen, ta kontrol över dina fingrar och klicka inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget Internet på premiären?! >:)

 

Jävla otur, hörru du. Ursäkta språket, men det går inte att beskriva på annat sätt. Jag skulle bli förkrossad om det hände mig. Nej, nu ska vi inte bära iväg. Men det är inte heller något jag skulle vilja råka ut för. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De fyra första episodernas titlar har avslöjats. Det rör sig för övrigt inte om Stage 26, 27, 28 osv, utan om Turn 1, 2, 3...

 

Episodtitlar

Turn 1: The Day the Fiend Awakens

Turn 2: Japan Independance Plan

Turn 3: The Imprisoned Academy

Turn 4: The Scaffold of Counterattack

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, storyboard tillhörande Turn 5 har dykt upp på nätet och auktioneras ut. Troligtvis är det avsnittet redan färdigt med animationer, ljud, röster och allt, så jag har svårt att tro att Sunrise skulle "göra om" bara för att det har läckt. Jag tycker att det verkar som om Turn 5 är lite som Stage 6 var, men mer än så säger jag inte utan spoiler-tag. Klicka om du vill (OBS! Det är inga "stora spoilers", bara lite småsaker. Det är ju dock definitivt inget som Sunrise har valt att dela med sig av.)

 

Ett smakprov av Turn 5s storyboard.

0000362470.jpg

 

0000362468.jpg

 

0000362471.jpg

 

Klipper in ett försök till översättning av texten.

 

1st page.

#247-248, Arthur meets Millay, who seems to be waiting for someone in formal clothes.

#249 Suzaku, Sayoko, something (too blurry)

#251 Arthur sees Suzaku.

 

2nd page

Looks like two of the Glaston Knights (C&E) are in a fight and KoR intervenes. (Or some people guess it maybe Gino picking a fight on them.)

The left page is conversation between Gino and Suzaku.

Gino: Ooh~ Suzaku~♪ (runs to hug him again)

Suzaku; I thought you were with Lancelot.

Gino: I just came with Earl Lloyd... Hey, what's that you're holding?

Suzaku: It's uniform, for school.

 

3rd page

Shirley: Who's that? How rude!

Lelouch: Ku... that's unexpected.

Shirley: (keeps picking on the penguin) Don't keep silent! Say something!

Kallen: (If I speak, it'll blow my cover!)

 

 

Det går naturligtvis inte att dra den slutsatsen bara av att se dessa tre sidor, men jag tycker att det känns som om det här avsnittet är lite som Stage 6 där Arthur sprang iväg med Zero-masken. Ett lättsamt avsnitt med andra ord. Jag hoppas att det inte blir allt för många sådana med tanke på hur mycket den här säsongen måste täcka. Alla frågetecken ska redas ut enligt skaparen, så de har en del att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...