Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Kollade nyss klart på andra avsnittet och kan nog säga att det var det bästa anime avsnittet jag har sett det här året (av de nya anime serierna som inte är många men ändå). Jag överdriver nog inte när jag säger att jag satt och flinade hela avsnittet och Code Geass stämningen var absolut på topp. Kan bara hoppas att resterande avsnitt av seriern håller samma klass.

 

Tycker dock att det var lite läskigt att Meatrose hade förklarat många teorier som visade sig sedan att många stämde :blush:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det var lite olyckligt. Jag har sett det läckta materialet, och det är i allra högsta grad äkta. Däremot kan jag säga att ingen har blivit arresterad, och ingen har uttalat sig om att eventuellt skjuta upp någon episod än. Den informationen spreds av ett troll på 2chan och stämmer alltså inte. Nu är det väl inte omöjligt att de kan komma att göra något åt det ändå, men det är bara att vänta och se.

 

De borde se över sina läckor egentligen. Gundam 00 episod 18-25 spoilades långt innan de visades, och till Code Geass R2 så dök Turn 5s storyboard upp på en auktion för ett par veckor sedan... och så nu detta. Man tycker ju att någon borde få sparken åtminstone. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 2
Det här ser bra ut. Däremot tycker jag att de borde presenterat i s1 mer info om C.C. Nu känns det som om det finns massvis som liknar C.C och pepprar ut Geass till alla. En riktigt bra sak i nästa avsnitt vore om det förklaras att det är någon C.C känner och att hennes grej hon gör för att ge Geass till folk inte är vanligt alls. Annars förstör det ganska mycket, enligt mig iallafall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som hade turen att inte tittat på Code Geass (säsong 1) förens nån månad efter alla avsnitten kommit ut känner mig lagom psykad över att jag måste vänta i tiotals veckor innan jag får hela storyn igen >:)

 

därför har jag börjat tittat på säsong ett igen och sitter just nu på episode 12 och skulle vilja att nån förklarar vafan det är Nina håller på med när hon tittar på en Bild av Euphemia (ca 10.05-10.35 in i avsnittet)...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:D

 

Ninas enda existensberättigande handling i hela serien.

 

word

 

btw, i introductionen i denna tråd stod ingenting om vilka som står för soundtracket kommer Hitomis låtar från stage serien vara med i turn också? det var ju typ "Stories" som gjorde att man blev riktigt fångad i de viktigaste ögonblicken

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

btw, i introductionen i denna tråd stod ingenting om vilka som står för soundtracket kommer Hitomis låtar från stage serien vara med i turn också? det var ju typ "Stories" som gjorde att man blev riktigt fångad i de viktigaste ögonblicken

 

Då kan du se fram emot Turn 3. Hitomis "Masquerade" gör sin R2-debut strax före slutet. Mer än så säger jag inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det gör jag med, men det är ju ändå "Shirleys låt". Jag gillar dock Stories bättre, även om absoluta Hitomi-favoriten är Innocent Days.

 

Jag måste faktiskt säga att Nakagawa Kotaros soundtrack enligt mig gör betydligt mer för serien än Hitomis låtar. Det är ju en smaksak, men oj vad jag gillar vissa av spåren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har det kommit ett announcement angående läckan:

 

On 2008/4/15 around 5PM, a part of Code Geass episode was uploaded to an anime upload site. After investigation, we've found the reason. When Bandai Channel, who's in charge of network distribution, was in the process of preventing illegal uploads, an operational error occured and accidentally uploaded that part on the internet.

To the viewers who are looking forward to this show, we apologize for the troubles brought to you. We will prevent this from happening again.

Episode 3 will be aired on 2008/4/20 5PM as scheduled. Please look forward to it.

Please keep supporting Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2.

 

 

                                        Code Geass Production Committee.

 

Det är ju lite smått ironiskt måste jag säga...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tittade på Code Geass (r1?) igen och måste erkänna att jag börjar ogilla Lelouch mer och mer för varje gång jag tittar på serien speciellt som någon annan i tråde tidigare antydde hans hel galna skratt, sjukt när han börjar skratta efter striden då de rättat Toudo.

 

Anyhow Euphie for Emperor!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har börjat tok titta på denna serie då jag typ inte kan göra något annat med 2 brutna fingrar. Är för tillfället på avsnitt 10 och jag tycker att det är sjukt jävla bra. men en sak jag inte förstår, är cornelia,clovis, euphemia syskon med lulu och nanaly??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har börjat tok titta på denna serie då jag typ inte kan göra något annat med 2 brutna fingrar. Är för tillfället på avsnitt 10 och jag tycker att det är sjukt jävla bra. men en sak jag inte förstår, är cornelia,clovis, euphemia syskon med lulu och nanaly??

 

Ja, de är halvsyskon. Lelouch och Nunnally är barn till Charles och Marianne. Charles har dock 108 fruar, så Lelouch och Nunnally är de enda barn han har med just henne.

 

By the way... det här är tråden för säsong 2 av Code Geass. Om du vill undvika potentiella spoilers så kan du använda dig av tråden för den första säsongen istället: Code Geass: Lelouch of the Rebellion.

 

Edit: Säsong 1 diskuteras nämligen utan spoiler-tags i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer trevlig info från Bandai!

 

In talking about Code Geass at the Bandai Entertainment panel today, Robert Napton indicated that they will be releasing the series as two distinct seasons for the fifty episodse that it runs. The first season box set will be done as a part one box set with nine episodes across two DVDs. It will be released in both a regular edition and a limited edition priced at 39.99 and 74.99 respectively as well as the single volume discs at 24.98. The limited edition set will contain the first manga volume, the original C soundtrack and the Sound Episode CD. The three format release is designed to appeal to the very different segments of fans, particularly with regards to those that will come in off of the Adult Swim broadcast who will likely just see the singles in places like Best Buy. The Limited Edition box will be set up to house the entire series.

 

The season one part two release for Code Geass will run for $59.98 and contain the two DVDs in it for episodes ten through seventeen episode II CD and the Geass manga. Similarly, there will be the bundle pack and the regular releases. The Part Three release will contain episodes eighteen through twenty-five on two DVDs in the same format as the first two parts and will contain Original Soundtrack II, Sound Episode III and the Code Geass manga. (från anime on dvd)

 

Väldigt konstigt skrivet men det verkar som att serien får dubbel dvd-sets (med 9-8 episoder var för 40$=240kr) och singlar + att 2 dvd-seten får LE utgåvor liknande Haruhi/Lucky Stars. Mycket trevligt indeed.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 3

Det var ett väldigt otippat händelseförlopp att kineserna skulle vända sig mot zero. Någon har nog skvallrat för om geass styrkan eller att de Xing-ke har pratat med bossen över den andra kinaambassadören, och fått ändrade planer. Att det var timestop som Rollo hade som geass styrka var delvis väntat. Men hur ska Lelouch klara sig undan detta? Och vilka nackdelar har Rollo´s geass, har fått en känsla av att han förlorar sina känslor eller kanske minnen när han använder den? Han verkar hat-älska lelouch också, vad tusan vad hans reaktion med hjärtmobilsmycket?!

Sen är CC orolig för vad som kommer att hända ifall Lelouch geass blir starkare, blir det kanske aoe my-will-be-done? Sen verkar det som Lelouch får slopa maskeraden i nästa avsnitt... han är ju ganska så busted nu. Även om jag börjar misstänka att Rollo låter honom gå.

 

Nej usch vad bra kåd gås är!

 

återkommer med mer tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 3
Väldigt bra avsnitt för att vara avsnittet som förklarar ut allting. Ganska besviken över hur de avslutade avsnittet, måste väll vara för att de inte vågar göra ett spänningslöst avslut för då tror de väll att de tappar tittare. Vi får se Rollo's Geass i action, även hans kallblodighet. Väntar på nästa avsnitt. Hoppas de ligger en bra anledning till hur Lelouch kommer ifrån den situationen han är i nu. Om de skulle bli så att Rolla låter han gå blir jag besviken. På återseende :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass

Jag tyckte att avsnittet var riktigt bra för att vara ett "sådant" avsnitt. Det kommer däremot inte riktigt i närheten av Turn 1 och Turn 2, men det hade jag inte för en sekund förväntat mig att det skulle göra.

 

Tempot var betydligt lägre, men mer tid spenderades på karaktärerna. Personligen hoppas jag på så lite Ashford-relaterade scener som möjligt i framtiden, även om jag råkar veta att en stor del av Turn 5 har med just plugget att göra. Fokus på Rolo var däremot nödvändigt, så jag klagar inte över att man lade en del kräm på honom. Teorin om line-of-sight-teleportering föll, men tids-teorin bekräftades... även om man inte vet exakt hur den fungerar än.

 

 

jvvsYmqOp.png

I och med Turn 3 blev det med andra ord klart att namnet stavas "Rolo".

 

Det jag funderar mest över just nu är hur Rolos Geass egentligen fungerar. Om vi tittar på den härliga scenen då han knivmördar mannen som råkade avbryta honom och Viletta så ser man att vattnet fortfarande rör sig när tiden "stannar" för henne. Hennes hår svajar till det med, så det är uppenbart att Rolo inte kan frysa tiden "på riktigt", utan det är något som händer i huvudet på de som påverkas av hans Geass. Visserligen förstod man det direkt i Turn 2, men faktumet att han stod med ryggen mot Viletta bevisar ju att han inte behöver titta sitt offer i ögonen för att det ska fungera. Jag undrar vad han har för räckvidd. Lelouch når 270 meter med sin Geass och Mao nådde 500 meter.

 

Det var kul att för första gången få se de kvinnliga huvudrollerna interagera med varandra. Kallen gör sig bra som tsundere och C.C.s sätt att retas med henne gör att jag hoppas på betydligt fler gemensamma scener. I och med det som hände i Stage 25 så kan ju Kallen för första gången interagera med "den riktiga Lelouch" och på så sätt också C.C.. Frågan är hur pass mycket hon vet. Att Lelouchs sanna identitet är Lelouch vi Britannia känner hon nog inte till. Jag har svårt att se varför C.C. skulle ha berättat det. Att dela med sig av information är ju långt ifrån hennes starkaste sida eftersom hon inte ens har berättat för Lelouch att hon för diskussioner med Marianne.

 

Nåja, det finns inte så mycket att kommentera egentligen. Att Millay, Shirley och Rivalz har blivit hjärntvättade på något sätt kändes ju självklart redan från början. Frågan är vad Li pysslar med i slutet av avsnittet däremot. Jag undrar hur pass allierade de kommer att vara egentligen. De bör ha en del gemensamma mål, men jag tror inte att han med sitt följe kommer bli en del av Ordern. Att Rolo kommer slåss för Lelouch på ett eller annat sätt känns också nästan självklart. Det är tydligt att han har fäst sig vid Lelouch som "storebror", trots hans uppdrag. Den trasiga vita vingen och den svarta som växer fram därunder hintar ju om ett sidbyte, och i OP så flyger hans Vincent, men inte med samma sorts anordning som Lloyd har utvecklat på Britannias sida, utan med samma anordning som Kallens Guren nishiki flyger med.

 

Det ganska lugna avsnittet avslutades med en liten mini-cliffhanger, men jag tror att Rolo har blivit för fäst vid sin falska storebror för att kunna döda honom. Om det inte är så att Lelouchs pistol saknar ammunition så tror jag snarare att Rolo kommer föreslå någon deal eller komma med något förslag.

 

Nåja, Turn 4 verkar bli intressant. Lelouch har inte skuggan av en chans mot Guilford i en KMF-fight, den saken är säker. Det ska bli kul att se vilken sorts äss han drar fram ur rockärmen. Han har ju inte använt sin Geass på Guilford än, men tänk vilka möjligheter som finns om man kombinerar Lelouchs hjärna med Lelouchs Geass och dessutom möjligheten att manipulera tid. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 3, plus svar på Meatrose

Angående Rolo så gillade jag hur vi fick reda på de saker Lelouch gjort när han var hjärntvättad och även om Rolos förflutna.

1) Rolo verkar ha problem med begreppet "familj", ungefär som Kannabi no Mikoto i Air. Det märktes när Milly sa till han att "om saker går bra kan Shirley bli en del av er familj".

2) Han verkar inte veta sin riktiga födelsedag, utan bara fått samma datum som Nunallys när han antog rollen som Lelouchs bror. Samtidigt verkar han dyrka sin påhittade födelsedag och även "presenten" han fick av Lelouch.

3) I Turn 1 såg vi även hur Rolo älskar att spela rollen som lillebror, även om den bara är på låtsas.

 

Med detta tror jag att han inte kommer att skjuta. Scenen var gjord mest som en cliffhanger. Vi kommer få se de två prata en del, Rolo kommer tveka och på något sätt kommer scenen avslutas med att Lelouch flyr.

 

 

Grymt bra avsnitt. Som sagt, det var en lite långsammare takt än de förra avsnitten (tack gud för det). Vi fick se en stark scen när Shirley såg paret som kysstes och i all hast sa att hon kollade på reklamen för linjebanan, precis som om inget av det som hände i avsnitt 14 hade hänt. Hon har ju blivit hjärntvättat två gånger. En gång av Lelouch, och en annan gång av (antagligen) kejsaren.

 

Edit: En annan grej. När Viletta ser Ougi på sin skärm, ser inte hon lite upprörd ut? *upptäcker en potentiell romans på g*, antingen det eller så kommer Viletta att gå över till Lelouchs sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 3

Som de flesta har sagt så var det här avsnittet lugnare än de två förra och det tycker jag är bra så man får lite tid att andas och tänka. Det var nice att vi fick lite karaktärs utveckling samt att man fick se lite insider information av skolan. Om scenen i slutet så tycker jag att det skulle vara konstigt om Rolo sköt Leouch (game over?), troligtvis kommer väl Rolo tveka och det kommer Lelouch använda sig av genom att fly eller göra något annat roligt.

 

Den absolut bästa scenen i avsnittet var när Lelouch ringde till Rolo och han blev helt ställd, var nära att bara peka på honom och skrika "ägd!" :D. Väntar förhoppningsfullt på nästa avsnitt så man ser vad som händer.

 

EDIT: Nya tankar

Angående Rolos Geass, den kanske fungerar så att den skickar ut en frekvens/signal eller något som blockerar alla signaler till hjärnan för en liten stund och det verkar då som att han kan teleportera, det stärks ju att vattenfallet fortfarande rinner och Villetas hår rör sig. På de Geass vi har sett hitills så påverkar ju alla hjärnan på ett eller annat vis. Om man tänker så så verkar inte teorin helt åt skogen (konstig formulering men ni förstår nog).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

EDIT: Nya tankar

Angående Rolos Geass, den kanske fungerar så att den skickar ut en frekvens/signal eller något som blockerar alla signaler till hjärnan för en liten stund och det verkar då som att han kan teleportera, det stärks ju att vattenfallet fortfarande rinner och Villetas hår rör sig. På de Geass vi har sett hitills så påverkar ju alla hjärnan på ett eller annat vis. Om man tänker så så verkar inte teorin helt åt skogen (konstig formulering men ni förstår nog).

 

Potentiell miss av skaparna.

Jo, på något sätt stoppar den tiden för de som påverkas, även om den "verkliga tiden" uppenbarligen går vidare. Knivmords-scenen visar det tydligt som sagt. Scenen då Kallen och Urabe attackerar honom i hans Vincent rör dock till det hela. Han såg ju då ut att teleportera sig själv så att han undvek deras anfall och hamnade framför Lelouch istället. Eftersom det såg ut som teleportering så kan vi slå fast en sak på direkten; "vi som tittare påverkades också av hans Geass", om ni förstår vad jag menar.

 

Efter att de involverade personernas hjärnor tog en kort paus så förflyttade han sig uppenbarligen, och när "tiden" gick igång igen så hade han hunnit placera sig framför Lelouch. Nu till problemet. Kallen och Urabe stormade fram emot honom i sina KMFs, och eftersom tiden inte fryser på riktigt så fortsätter allt annat i omgivningen som om ingenting hade hänt. Vattnet i Turn 3 fortsatte skvala, Vilettas hår svajade eftersom hon precis hade rört sig och... Kallens och Urabes KMFs borde ha fortsatt framåt med tanke på den höga rörelsemängden. Om det inte ges någon förklaring till Rolos Geass som beskriver det fenomenet så gjorde de en miss i den scenen. Eftersom hans Geass inte påverkar fysiska lagar/omgivningen så skulle Urabe och Kallen ha sett ut att teleporteras framåt även de.

 

Visst, hade även de "teleporterats" så hade det helt tagit udden av dramatiken, och vi vet ju fortfarande inte exakt hur Rolos Geass fungerar. Jag hoppas för hans skull att han aldrig får perma-Geass som Lelouch och Mao... hans tillvaro skulle bli rätt trist. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rolos Geass

Angående Rolos Geass, är det inte möjligt att när Rolo aktiverar den påverkar den de livsformer i barriären, eller bubblan, som Rolo skapar och de inuti blir temporärt paralyserade och blir oförmögna att reagera? Kort sagt att den angriper och paralyserar deras tankegång etc. och "tiden stannar" för dem så länge Rolo kan hålla bubblan/barriären. Sen hur stor bubblan/barriären är i diameter och hur länge han kan hålla den tidsmässigt, säkerligen inte allt för länge än några sekunder, är jag inte säker på. Uppenbarligen flyter allt på som det ska utanför dock, så om det är väl inte helt otroligt att den angriper sinnet.

 

Än så länge är det bara en teori baserat på vad jag sett, hoppas innerligt avslöjandet kommer i nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...