Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Bah, jag som hade hoppats på bättre OP-/ED-låtar. :S

 

FLOW som gjorde "COLORS", låten i säsong 1s första OP, kommer tillbaka och gör R2s OP2. Det som gör mig mest besviken är att Ali Project gör ED2. Visst, jag ska inte ropa bu innan jag har hört låten, men jag har aldrig hört en Ali Project-låt som jag ens har tyckt varit halvbra, så jag är inte direkt optimistisk. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Bah, jag som hade hoppats på bättre OP-/ED-låtar. :S

 

FLOW som gjorde "COLORS", låten i säsong 1s första OP, kommer tillbaka och gör R2s OP2. Det som gör mig mest besviken är att Ali Project gör ED2. Visst, jag ska inte ropa bu innan jag har hört låten, men jag har aldrig hört en Ali Project-låt som jag ens har tyckt varit halvbra, så jag är inte direkt optimistisk. :(

YAAAAAY Ali Project!

Du kan dra dit pepparn växer! Ali Project äger! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, tja, alla tycker vi olika. Anyhow, låtens namn har sluppit ut; My Beautifully Elegant Flower of Evil.

 

Sedan tänkte jag att jag kunde dela med mig av lite episodtitlar för den som är intresserad. De spoilar inget direkt, men jag slänger in dem under hide-tag ändå.

 

Episodtitlar som sagt...

 

Turn 09 - The Bride of The Vermilion Forbidden City

 

Turn 10 - When the Shen-Hu Shines

 

Turn 11 - The Power of Will

 

Turn 12 - Love Attack!

 

Turn 13 - Assassin From The Past

 

Turn 14 - Geass Hunting

 

 

Nu är det ju den delen av månaden då ett gäng trevliga tidningar kommer ut, och i vanlig ordning dök det upp en del mer eller mindre intressanta bilder. Jag döljer i vanlig ordning detta under hide-tag det med.

 

 

Delar av månadens loot

yryYHZJBo.png

 

Animages omslag. Jag undrar vad de försöker säga, om de nu försöker säga något, med den bilden. Lelouchs kläder fullkomligen skriker Schneizel. Det är nog säkert bara en bild som ska tilltala fangirls.

 

IfzxpUAgy.png

WomYZbBdj.png

 

Millay anordnar ett nytt satans skol-event; Cupid Day eller något i den stilen. Det skulle inte förvåna mig om detta rör sig om Turn 12 - Love Attack!. Jag skulle ljuga om jag sade att jag längtade efter den episoden. =P

 

TwJPpFtms.png

NJqZTbPJE.png

 

Miyake Hitomi är en japansk idol som aldrig har röstat någon anime-karaktär förut. Här röstar hon sin karaktär, som syns på den undre bilden, i Turn 12. Om jag har förstått allt rätt så kommer hon enbart vara med i just Turn 12.

 

 

Följande två bilder har jag visat förut. Anledningen till att jag drar upp dem igen är att man har fått reda på dessa karaktärers namn.

 

cbvyKhJym.png

 

Han: Knight of Ten - Luciano

Hon: Knight of Twelve - Monica

 

MTYlEhRmj.png

 

Knight of One - Bismarck ^^

 

XhtjRXOTq.png

 

Här har vi ett par skisser. Den kvinnliga Knight som står uppe till vänster såg i mina ögon först ut som Anya (Knight of Six), men det är Marianne "the Flash" för 21 år sedan. Det är även hon till höger, men där ser hon ut lite mer som vi är vana vid. Längst ner i bild har vi en manlig Knight... en 21 år yngre Charles di Britannia. Frågan är vad tusan detta innebär. Hela seriens tideräkning, atb - Ascension Throne Britannia, baseras på den kejserliga blodlinjen. Frågan är om Charles beträdde tronen efter att ha mördat allt motstånd, inklusive sin far? Han leker med sina barn som om de vore dockor, och försöker till varje pris få dem att slåss mot varandra. Kanske försöker han gallra fram en värdig efterträdare på ett sätt som påminner om hur han själv kom till makten? Nåja, det är bara spekulationer från min sida.

 

XJINCNytT.png

 

Nya karaktärer.

 

Till höger har vi Britannias Femte Prinsessa; Karine. Hon är en grym och elak tjej i samma ålder som Nunnally. Hon är besatt av krig och våld, och hon föraktar Nunnally som strävar efter fred.

 

Till vänster står Britannias Första Prinsessa; Guinevere. Hon gillar flådiga saker och älskar att spendera pengar. Hon verkar planera något med Britannias Förste Prins; Oddyseus.

 

Okej, jag avslutar med det som jag tyckte var mest intressant. Ett par andra saker dök också upp, men då de snarare känns som regelrätta spoilers istället för bara "information som Sunrise har valt att ge ut till tidningarna" så låter jag bli att ta upp det.

 

DGMRrnOnU.png

 

Lelouch får en ny custom KMF... till sig själv. Det var fanimig på tiden. Hans gamla Gawain finns med som referens, och visst har de liknande design. Det bekräftas att Gawain vilar i frid på havets botten, och med tanke på den nya och förhoppningsvis bättre KMF:en så lär den inte komma tillbaka.

 

Det som jag tycker ser lite konstigt ut är att den inte har några synliga vapen. Inga Hadron Beams här inte. Det återstår väl att se vad den kan göra, och när den kan tänkas dyka upp. Nåja, lite snabbfakta:

 

Den heter Shinkirou ("Mirage").

 

Den är byggd av Lakshata.

 

Den har ett så kallat "Fortress class defense".

 

Det är en enhet avsedd för en pilot. Inget tandem-åkande med C.C. i fortsättningen alltså.

 

Den styrs inte som en vanlig KMF, utan via Keyboard. Det kanske passar Lelouch eftersom han inte är någon direkt lysande traditionell KMF-pilot. Det känns som om det här kommer vara någon sorts Kommendörs-enhet som kanske inte direkt ger sig in i närstrid... ungefär som Gawain var. Någon sorts förmåga måste den ju dock ha, men det återstår väl att se.

 

Edit:

 

Bonus - CosplayarN^

HCbstTpWJ.png
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang Design, KMF osv

VARFÖR HAR DE SATT IN ETT ANUBISHUVUD PÅ LELOUCH KMF?! Nog för att gawain såg rätt ok ut, men med hans nya KMF's breda axlar och framför allt det där gräsliga anubishuvudet.. Gillade de där kloliknande fötterna mer, än nu när det påminner om stövlar. Nä fyfan. :<

 

Hoppas den gör sig bättre i serien än på bild. D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang Design, KMF osv
VARFÖR HAR DE SATT IN ETT ANUBISHUVUD PÅ LELOUCH KMF?! Nog för att gawain såg rätt ok ut, men med hans nya KMF's breda axlar och framför allt det där gräsliga anubishuvudet.. Gillade de där kloliknande fötterna mer, än nu när det påminner om stövlar. Nä fyfan. :<

 

Hoppas den gör sig bättre i serien än på bild. D:

 

 

Hmm (hide-tagen döljer information som spinner vidare på min förra post)

Anubishuvud och fötter som ser ut som stövlar? Det låter som om du pratar om Gawain (men jag kanske är helt ute och cyklar). Shinkirou är den till höger i varje fall. Jag håller med om att man ändå får vänta tills dess att man ser den i serien med att dra några slutsatser. Jag nosade upp en något klarare bild, samt en suddig bild på Shinkirou i sitt "Fortress Mode". Ginos "Tristan" är ju som ett flygplan i sin andra form. Shinkirou å andra sidan går in i submarine mode. ^^

 

qxHONBjzc.jpg

dfDRHEAgl.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför skrev jag avsnitt 11 i förre posten ;) menade såklart avsnitt 9...

 

9

Som sagt så bra, men är fortfarande rätt mycket frågetecken kvar tbh. Det mest relevanta är väl vilken förklaring han har lämnat till de på skolan att inte vara där, eller rapporterar de som om han vore där kanske?.

Kunde de inte låtit Jeremiah dö? Han är väldigt irriterande, sen undrar man var "this place" är någonstans, misstänker att det är V.V´s och kejsarens ställe, men då återstår frågan hur fasen känner Lelouch till det? C.C är ju inte speciellt pratglad om sitt förflutna eller sitt folkslag så tvivlar på att det är hon som har berättat.

Jeremiah har säkert fått en ny unit också för den delen, hoppas den ser betydligt mindre b ut än den förra som såg katastrofal ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9
Bra avsnitt men... blev lite förvånad att se Lelouch ta en gisslan, hur ska det här sluta :S

 

 

 

9

Håller helt med där faktist... det känns liksom inte likt honom på nåt sätt :/ men men det kan ju bara vara en akt också... men den som lever får se på söndag ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äsch, ni fattar väl... (avsnitt 9)
Spoiler
...att det är för att Lelouch samlar ihop flickor till sitt framtida harem. Zero har framförhållning: Tian Zi var ju söt, ge henne tio år att växa till sig så kan det nog bli nåt även av henne -- men inte om hon blir bortgift!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass

Jaha, så blev då slutligen Kinesiska Federationen introducerad ordentligt, även om mycket fortfarande är okänt. Att de inte alls är någon supermakt i stil med Britannia har man ju förstått, men jag hade inte förväntat mig att de hade det så dåligt ställt. Eunuck-styret måste troligtvis bort för att Kina ska komma på fötter igen. De som styr har det bra, militären får nog vad de behöver och folket får svälta. En klassiker.

 

Vad kan då Kina tänkas ha som har gjort både Lelouch och Britannia intresserade? Jag har en vag idé, men återknyter till det senare.

 

 

xvCxEeNrl.png

Shinkirou - arvet från Gawain?

 

Lakshata är tillbaka med en massa ny teknologi. Hon har åtminstone inte varit overksam under året som gått sedan the Black Rebellion. Till höger skymtar Lelouchs nya KMF - Shinkirou, och visst ser den ut att, åtminstone designmässigt, gå i ungefär samma spår som Gawain? Det ska bli kul att se om det unika styrsystemet kommer att fungera för Lelouch som inte direkt har briljerat i KMF-cockpits tidigare. Jag är också nyfiken på det stora skeppet som bar på Orderns symbol.

 

 

FFbYJpKub.png

Inverterad symbolism till vänster?

 

Jag vet inte hur pass mycket Lelouch har förändrats efter det som hände i Turn 7, men han agerar i varje fall annorlunda. Pre-Turn 7-Lelouch gillade aldrig att dela med sig av sina planer och tankar. Hans idé var uppenbarligen att svepa in i huvudstaden och göra sin grej utan att framstå som en anfallande inkräktare. Synd bara för honom att storebror Schneizel kom emellan. Schneizel har för övrigt fått stå vid sidan om väldigt länge, så det är kul att Kejsarens absolut starkaste tronarvinge ser ut att ta en mer aktiv roll nu. Odysseus må vara Britannias Förste Prins, troligtvis på grund av hans mors status, men när allt kommer till kritan så har han väldigt lite makt. Åtminstone om man jämför med Charles betydligt mer drivande söner och döttrar.

 

 

xGqsXehVN.png

lwKwrlBDr.png

 

Man hintade om den här scenen för en vecka sedan då närbilds-sekvensen med deras ögon (uppspärrade i förvåning) visades i extended preview för Turn 9, och jag är sjukt glad att det inte blev någon "accidental kiss". Jag var rädd att Taniguchi skulle sabba all deras utveckling från R2 med något så... billigt och onödigt. Så käkade C.C. sin första R2-pizza också. Jag hade inte trott att det skulle ta hela nio avsnitt innan något sådant visades.

 

 

KMTPzDImF.png

Kronprins Odysseus - en mjäkig men ståtlig lolicon. (Paint ftl ;))

 

Jag har inte så mycket att säga om Odysseus. Att han ser upp till lillebror Schneizel påvisas än en gång. Förra gången det märktes att han är mer eller mindre handlingsförlamad var under the Black Rebellion när han bollade över allt ansvar på just Schneizel. Den senare är ju ute efter tronen, något som Charles är mycket väl medveten om. Frågan är bara om den till synes naiva Odysseus inser att hans högaktade yngre halvbror troligtvis inte skulle tveka en sekund med att döda honom när det väl börjar bli dags att störta Charles.

 

 

vwvDvVSPs.png

Svart mot vit kung

 

Att läget är spänt mellan Lelouch och Schneizel visades redan under förra säsongen, trots att den senare knappt hade några scener. Det märktes tydligt på Lelouch när han fick syn på sin äldre halvbror i Stage 19, och det märks mer än väl här. Schneizel var ju som bekant den enda som kunde slå Lelouch i schack när de var yngre, men nu utspelade sig inte en schack-match utan ett psykologiskt krig... som Schneizel vann. Jag blev först förvånad av att se Schneizel göra ett i schack förbjudet drag - att flytta sin egen kung i schackmatt - men det märktes på hans kommentar att han bara var ute efter att se vilken sorts människa som döljer sig bakom Zero-masken. Lelouchs stolthet hindrade honom från att ta emot vinsten på ett sådant sätt, något som Schneizel direkt lade märke till och relaterade till deras gemensamma far. Frågan är hur pass mycket Schneizel har listat ut om Zero.

 

 

IceFucixk.png

 

Lis karaktär behövde fyllas ut lite så de här tillbakablickarna var välkomna. Med detta 6 år gamla löfte och hans fallande hälsa så är det svårt att tro något annat än att han kommer tjäna rollen som tragisk hjälte i serien. Han och Lelouch har ju samarbetat tidigare och använt sig av skenmanövrer. Jag tänker på när Li "anföll" Ordens trupper vid den Kinesiska ambassaden i Area 11 och situationen användes för att röja eunucken ur vägen och samtidigt placera skulden på Ordern. Den här gången, när Zero sveper in och tar Tianzi som gisslan, så verkar han däremot inte vara med på noterna. Preview inför Turn 10 visar ju dessutom att han använder sin Shen-Hu - som för övrigt ser sjukt skum ut - för att slåss mot Kallen.

 

Det Lelouch gör här går väl egentligen hand i hand med hans vanliga taktik. Han placerar skulden för allt på sina egna axlar för att hjälpa andra utan att de inser det själva. Han gjorde det för Kallen i slutscenen av säsong 1 och han gör det även nu. Li och hans lilla grupp skulle aldrig kunna slå sig till ro om de med våld förde bort Tianzi då det skulle vara som att förklara krig mot både eunuckerna och Britannia. Zero är redan Britannias fiende nummer 1 och har därför inget att direkt förlora på att sticka ännu en nagel i ögat på dem. Nåja, det är svårt att veta vad han planerar att göra med Tianzi, men det visar sig säkert i nästa avsnitt.

 

 

lezniWEot.png

Mannen, myten, legenden - Orange-kun

 

Att han förr eller senare skulle återvända var ju väntat med tanke på att någon som ser ut som honom promenerar i öknen med en tämligen orange bakgrund i R2s OP1, men det var inte mindre kul att återse honom för det. Han pratar om att han har modifierats på något sätt, och han beter sig verkligen annorlunda mot hur han gjorde i Stage 24 och Stage 25. Han verkar vara mentalt stabil igen. Eller ja, så mentalt stabil som han var innan Code-R-projektet inleddes på honom i varje fall. Att han sitter och sippar champagne med V.V. gör ju att jag utgår från att V.V. räddade honom från havets djup på samma sätt som han räddade Lelouch, Kallen, Suzaku och Euphie i slutscenen av Stage 18 då Schneizel öppnade eld mot dem med Gawains Hadron Cannon.

 

V.V. avslöjar att det skulle innebära problem om Zeros mål var platsen de befann sig på. Med tanke på var Zero befinner sig så bör det innebära att V.V. och Orange-kun befinner sig någonstans i Kinas öken. Är det en Geass-ruin? Eller är det något betydligt viktigare? Jag utgår från att det är något starkt Geass-relaterat och att det kommer visa sig vara en förklaring till varför både Britannia och Lelouch verkar visa intresse för Kina. Det kan säkert vara galet fel, men det lär väl visa sig det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10 så bra
Så bra avsnitt, lite frågetecken kvarstår än, vem fasen är Lelouch-klonen. Jag gissar att det är Lelouch/Zero´s unit de pratar om, och sen är frågan hur länge Kallen blir fast i fiende händer. Känns lite som hon och Suzaku kommer att ha en eller flera konversationer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 10

Ännu ett avsnitt, med lite action, och jag hoppas att Xingke på något vänster byter sida och sammarbetar.

 

Läget ser väldigt dåligt ut också, tycker det känns lite som om att någon behöver offra sig för att detta skall gå igenom smärtfritt. Känns lite som att dom skulle glida på en räkmacka annars. Oavsätt hur smarta drag Lelouch lyckas göra.

 

Undrar också vem denna Lelouch klon är....verkar lite mysko. Kan det vara Viletta eller Rollo som på något vänster fixar detta? Och finally, ser ut som om Orange-kun gör ett nytt framträdande i nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rolig Spekulation

Läste nu på MAL att enligt "Kinesiska Spoilers" (detta har jag ingen aning om hur sant det är) är att det är Sayako som spelar Lelouch i skolan. Och det låter ju inte helt fel.

 

En till grej, Anya hade en bild på en ung Lelouch i sitt fotoalbum....och Anya är väldigt lik Lelouchs mamma....Långsökt javisst, men kan dom på något sätt vara relaterade?

 

edit: Det med Anya, så syftar jag på bilden som Meatrose postat, där man tydligen kunde se en ung Marianne (eller vad hon nu heter)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jo det är något som jag också har funderat på. Jag tycker inte att man borde behöva gömma det man har att säga om ett avsnitt som har visats. Om ett nytt avsnitt har visats och man inte vill veta något om det så hoppar man väl inte in i tråden för den serien direkt?

 

Spoilers (oavsett om det rör sig om text eller bilder) ska ju döljas av hide-tags, men hur är det med spekulationer då? Så länge det rör sig om just egna tankar och spekulationer (läs: så länge de inte bottnar i någon sorts information från CG-teamet eller regelrätta spoilers) så bör väl det vara okej? Eller?

 

Jag vette fan, men jag tror faktiskt att det skulle bli lite mer diskussioner i våra olika serie-specifika trådar för alla aktiva serier om inte alla poster bestod av en rad med gröna tecken. Jag kanske är ensam om de funderingarna däremot. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...