Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Rolos Geass

Angående Rolos Geass, är det inte möjligt att när Rolo aktiverar den påverkar den de livsformer i barriären, eller bubblan, som Rolo skapar och de inuti blir temporärt paralyserade och blir oförmögna att reagera? Kort sagt att den angriper och paralyserar deras tankegång etc. och "tiden stannar" för dem så länge Rolo kan hålla bubblan/barriären. Sen hur stor bubblan/barriären är i diameter och hur länge han kan hålla den tidsmässigt, säkerligen inte allt för länge än några sekunder, är jag inte säker på. Uppenbarligen flyter allt på som det ska utanför dock, så om det är väl inte helt otroligt att den angriper sinnet.

 

Än så länge är det bara en teori baserat på vad jag sett, hoppas innerligt avslöjandet kommer i nästa avsnitt.

 

Jo...

... att den fungerar som en "EMP" för den mänskliga hjärnan verkar resonabelt, men det förklarar som sagt inte scenen med Kallen och Urabe. Jag tror att det är en miss, men det är möjligt att någon förklaring kommer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Turn 4

OMG OMG OMG OMG... fy shit vad spännande! Vad bra! Och nu kommer Suzaku in i maskeraden också, hur ska detta sluta?! Lite farligt att behålla Rolo, men även nödvändigt.

Undrar hur Suzaku kommer agera, har fått för mig att de har raderat han helt och hållet från allas minnen (sa inte Lelouch det, i avsnitt 2?), Lelouch lär ju inte göra taben att avslöja sig så här tidigt men risken finns ju faktiskt. De flesta av veteranerna i Black knights lär ju också vilja ha en förklaring till varför Zero flydde fältet.

Rolo´s bakgrundshistoria är ju fortfarande ganska okänd, man vet inte vems hans C är, skulle kunna vara V.V . Man har inte heller fått reda på en svaghet i hans geass (att inte kunna stoppa fysiska objekt), men tycker iofs att den är ganska liten om man jämför med Lelouchs en gång per skalle. Kan ju vara så att Lelouch´s svaghet kanske försvinner när hans geass har utvecklats mer, Rolo verkar ju trots allt ha haft sin i ett flertal år så den borde ha utvecklats.

Om man jämför Rolo med Mao, så har dem ju framförallt AOE* gemensamt i sin geass-styrka. Det som säger emot är att Kejsaren inte har AOE på sin minnes-swap styrka, men sen är den å andra sidan mer lik Lelouch´s geass-styrka.

 

återkommer med mer

 

*AOE: Area of Effect, påverkar flera personer samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass

Bra avsnitt, återigen riktigt högt tempo och så fick Zero bevisa att han verkligen är mirakel-mannen från the Black Rebellion. Det är lite ironiskt att Guilford är den som drar i trådarna för själva avrättningen men faller pladask för samma taktik som förnedrade hans Cornelia i Stage 23 och 24. ^^

 

Det är nästan så att jag tycker lite synd om Rolo. Det är inte lite manipulerad han blir av Lelouch, och frågan är hur pass mycket han kommer utnyttjas av sin "storebror". Lelouch hittade ju rätt knappar att trycka på, och om Rolo kan tyglas så blir han definitivt ett viktigt tillskott för Ordern. Vi fick inte reda på något nytt om Rolos Geass, men man kan väl nästan säga att sättet den fungerar på bekräftades. Att han inte kan stoppa fysiska föremål visste vi ju redan, även om han sa det rätt ut först i Turn 4. Om man tittade på Lelouchs skärm under scenen då han flydde så ser man att enheterna "hoppade" på kartan... även hans egen KMF, vilket bekräftar att Rolos Geass verkligen fungerar som en EMP för hjärnorna på de som befinner sig inom Geassens radie. Scenen bekräftar också att de gjorde en liten miss i scenen i Turn 2 där Kallen och Urabe stormar Rollo.

 

Så tog då Li kontrollen över kinesernas situation. Eunucken är röjd ur vägen och därför kan han väl börja göra det han har kommit dit för att göra. Faktumet att Kinas kejsarinna är på plats utan att ha något att säga till om visar bara hur korrupt federationens styre är, med eunuckerna i toppen. Den stackars tösen är bara en ikon i dagsläget. Frågan är bara på vilket sätt som Li har tänkt utnyttja Zero och Area 11 för att tjäna sin kejsarinna. Jag har ingen vettig idé för tillfället.

 

Då får vi se hur det går när Suzaku och Lelouch träffas i nästa avsnitt. Suzaku är nog där med Gino och Anya för att se hur det står till med Lelouchs minne. Jag tror inte att Lelouch är beredd på att se sin så kallade bäste väns nuna på campus, men förhoppningsvis lyckas han hålla masken. På tal om masker... det ser ut som om Kallen får det svettigt igen i nästa avsnitt. I Stage 21 (skolfestivalen i säsong 1) så såg ju Lelouch till att hon fick svettas rejält i en stor varm kostym i deras House of Horror, något hon inte uppskattade för fem öre, och han har säkert inte ledsnat på att jävlas med henne. =P

 

Bästa sättet att få Lelouch att tappa masken är onekligen att använda sig av Nunnally, och det vet Suzaku mer än väl. Eftersom de båda kommer interagera en del under Turn 5 så vore det logiskt om hon i varje fall nämns. Vi kanske inte kan räkna med att få reda på var hon befinner sig, men det är långtifrån omöjligt. Det finns vissa sätt som hon skulle kunna användas på för att bryta ner Lelouch, framför allt ett som dessutom skulle vara fruktansvärt effektivt även mot Lelouch som "Zero". Jag hoppas dock att just det inte händer, för jag vet inte hur Lelouch skulle kunna få sig själv och sitt uppror på rätt köl igen efter ett sådant bakslag. Nåja, man ska inte måla Fan på väggen. Vi får se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte nämnt något direkt om den nya säsongen, så det är nog dags att göra det nu.

 

Turn 1-4

På bara fyra avsnitt har det hänt så mycket och frågorna till vissa saker har klarnats upp (vad som hände i grottan, Lelouch's minnesförlust, Rolo och några saker där till) och endel andra frågor har kommit fram.

 

Först och främst så vill jag ta upp situationen Rolo och Lelouch. Jag gillar att Rolo kommer att utnyttjas, förhoppningsvis, av Zero. Men på vilket sätt är bara frågan och till vilken längd. Jag undrar om Lelouch kommer våga gå så långt så att han kan tänkas döda Rolo i slutändan eller offra honom för sinna egna endamål. Det låter nog högst troligt att han skulle kunna göra det men jag tror inte att det kommer bli så lätt och att ett misstag av Lelouch där han ångrar sig (likt situationen med Euphie) tar livet av honom, men det ligger i sådant fall i slutet av serien skulle jag tro.

 

C.C's tur att få sig en begranskning. Jag kan inte släppa scenen från OP låten där Lelouch sträcker ut sin hand mot C.C men sedan tar tillbaka den snabbt. Det ser inte ut nämligen som han försöker att nå hennes där. Är C.C den person som kommer att bedra Lelouch eller är det kanske tvärtom? Än så länge visar hon dock inga tecken på att bedra honom. Dock kan det tänkas att Lelouch bedrar henne för att inte bli avslöjad av Rolo.

 

Nästa person att undra lite över är nog Cornelia. Är hon död? Nja, det vet man inte riktigt, men troligen inte. Guilford nämner att hon är borta och inte död i förra avsnittet, eller jag kanske tolkade det fel. Men jag vill verkligen att hon ska vara vid liv. Kan hon tänkas ha gått igenom en mer lyckad situation som Orange-kun fick genom gå? Och så Orange-kun själv då, ska bli roligt att få se honom igen när han väl dyker upp.

 

Li och den Kinesiska lägret har jag inte riktigt fått grepp om ännu om vad dom har för planer, så jag låter det vara osagt.

 

Nästa avsnitt blir riktigt bra. Tror inte Lelouch kommer ha några som helst problem att hålla sig lugn inför Suzaku. Att han skulle riskera sin syster för att hämnas på honom låter inte speciellt troligt tycker jag. Dock så kommer nog Suzaku misstänka att Leloch fått sitt minne tillbaka när avsnittet är slut, tror jag. Undrar dock vad hans kollegor kommer tro om situationen, då de inte vet om att det är Lelouch som var Zero, eller har jag missuppfattat Kejsarens ord om att han var den ända som visste om Lelouch sanna identitet?

En väldigt lyckad start på R2 och det kommer nog också (hoppas jag) hålla sig lika spännande och händelserik till slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

svar till blå

Jag uppfattade det som att Suzaku var den enda som visste att Lelouch var av kejserlig släkt så att säga :S Men det kanske var jag som uppfattade det fel, eller så är det dubbel betydelse att flera vet att Lelouch har en koppling till zero, eller ja häxan C.C. Men bara några enstaka vet att Lelouch är Zero.

 

Sen angående ifall Lelouch bedrar CC, eller tvärtom så hoppas jag på ingetdera, båda är så perfekta karaktärer så ingen av dem förtjänar det. F.ö. tror jag du övertolkar den scenen i OP:n.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler

Lelouch börjar bli för ond tycker jag. Jag tycker serien har tappat sitt huvudsyfte ganska mycket och istället på dessa 4 avsnitt fått en mer personlig handling om Zero istället för hur han ska få tillbaka Japan.

Självklart behövdes en förklaring till slutet på första säsongen så man kanske ska lägga sin kritik på slutet av första istället. Just nu känns det som om Lelouch kommer sluta precis som sin Far och hur kul är det..... Trodde det var meningen att han skulle rädda Japan :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler avsnitt 4
Lelouch börjar bli för ond tycker jag. Jag tycker serien har tappat sitt huvudsyfte ganska mycket och istället på dessa 4 avsnitt fått en mer personlig handling om Zero istället för hur han ska få tillbaka Japan.

Självklart behövdes en förklaring till slutet på första säsongen så man kanske ska lägga sin kritik på slutet av första istället. Just nu känns det som om Lelouch kommer sluta precis som sin Far och hur kul är det..... Trodde det var meningen att han skulle rädda Japan :P

spoiler avsnitt 4

Det tycker jag personligen bara är bra, det blir mycket mer intressant om de fokuserar mer på Lelouch/Zero istället på att fokusera på målet han har. Jag tycker att serien gör mycket större intryck om fokus ligger på karaktärerna istället för målet.

 

Som jag har förstått det hela (rätta mig om jag har fel), så har det aldrig varit Lelouch's mål att rädda Japan, utan att få ut sin personliga hämnd mot sin far och Brittania. Japan är bara ett "verktyg" för att komma dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler avsnitt 4
Lelouch börjar bli för ond tycker jag. Jag tycker serien har tappat sitt huvudsyfte ganska mycket och istället på dessa 4 avsnitt fått en mer personlig handling om Zero istället för hur han ska få tillbaka Japan.

Självklart behövdes en förklaring till slutet på första säsongen så man kanske ska lägga sin kritik på slutet av första istället. Just nu känns det som om Lelouch kommer sluta precis som sin Far och hur kul är det..... Trodde det var meningen att han skulle rädda Japan :P

spoiler avsnitt 4

måste faktiskt säga att jag håller med om detta, Zero håller på bli alldeles för lite befriare och alldeles för mycket Charles för min del... men titta måste man ändå :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till ovanstående; vi har "hide"-funktionen av en anledning som borde vara ganska självklar.

 

Turn 5

Helt enkelt underbart! Happy Birthday Viletta! :D Så klockrent. Det hela var mer eller mindre väntat bortsett från Viletta och Nunally´s entré. Är inte riktigt säker på hur Lelouch kommer att reagera inför Suzaku och Nunally. Gissningsvis så kör han med, vem fan är du? Jag har en bror, Rolo eller kanske "Du förväxlar mig med någon annan". Men med tanke på hans uppspärrade ögon så är det inte helt säkert...

 

Om man ska säga nåt så väntade jag mig ett lugnt avsnitt, det blev massor av skolaction istället!

 

Längta till turn 6, helt klart ett blivande sevärt avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 5

Wow, vilket jävla avsnitt, slutet det vill säga. Viletta blir blackmailad och Nannally gör entré. Jag tror att Lelouch kommer att bli tvungen att hålla masken här och låtsas om som att han inte vet vem hon är. Och vad kan Rolo tänkas mena med att hans geass har blivit svagare, på vilket sätt? Att den inte funkar lika länge eller inte alls ibland eller vad.

 

Till lite mer (o)viktigare saker då, Viletta hade nog för mycket kläder på sig i det här avsnittet. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 5

Oj oj oj! Bara att hålla med Blå. Vilken avslutning på episoden!

Skulle också tror att Lelouch måste hålla masken och spela på att han inte kommer ihåg något, annars kan allt gå skit.

Undrar varför Rolo tänkte avslöja svagheter i hans geass, och vad är svagheten?!

 

Men vilka trevliga kläder Viletta hade.....svårt att göra det mer synligt utan att visa allt... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass

Jaha, så användes Nunnally på det sätt som jag hoppades att hon inte skulle användas på (och redan här dessutom)! Visserligen är det den överlägset bästa anti-Lelouch-strategin samtidigt som det är den överlägset bästa anti-Zero-strategin, så egentligen är det väl inte så konstigt. Nåja, jag ska inte ropa hej än eftersom vi inte vet vad det kommer innebära för Lelouch i längden. Att det är ett enormt bakslag för både honom och Japan är dock klart. Han får det väldigt svårt att slåss mot Britannias styrkor i Area 11 då de styrs av hans raison d'être, och Japan torskar stort samma sekund som Zero förlorar möjligheten att slåss på det sätt som han hittills har gjort. Det ska bli intressant att se vad som händer med situationen som sagt. Jag har svårt att tro att situationen kommer vara allt för länge med tanke på vad den gör med handlingen, men det skulle visserligen kunna vara en anledning för Lelouch att angripa "ormens huvud" genom att ta striden till Britannia istället för att bara hålla sig till Japan.

 

En liten fotnot... Kallen bör vara den enda karaktären som kommer ihåg Nunnally men som inte känner till att Lelouch är son till Charles di Britannia. Att Nunnally dyker upp som guvernör bör resultera i att hon frågar Lelouch om vad tusan det är som står på. Jag har svårt att tro att Nunnally kommer dyka upp som "prinsessan Nunnally" med tanke på Charles extremt darwinistiska livsåskådning, men det är väl inte helt omöjligt eftersom det troligtvis enbart rör sig om något de gör för att rå på Lelouch/Zero.

 

Nåja, jag tyckte inte att avsnittet var särskilt bra överlag. Det var bara de få bitar som faktiskt tog handlingen framåt som var ordentligt bra. Visst, jag ogillar det som händer med Nunnally, men visst är det en ordentlig plottwist, och sådant är alltid trevligt för handlingen. Situationen hade varit värre om det hade skett i slutet av serien, men eftersom det är i den introducerande första femtedelen av R2 så kommer han ju uppenbarligen komma förbi det som precis hände... på ett eller annat sätt.

 

De tre sidor som jag hade sett från Turn 5s storyboard insinuerade att avsnittet skulle bli något av en korsning mellan Stage 6 och Stage 21, och det stämde väl mer eller mindre. Jag har aldrig gillat sådana avsnitt, och jag gjorde det inte under första säsongen heller. Visst, jag hör säkert till en minoritet som bara vill ha seriös handling i 25 avsnitt, så jag kan acceptera en eller två episoder av det här slaget. Det var ju vad som serverades i säsong 1 i och med ovan nämnda avsnitt (Arthur stjäl masken-avsnittet Stage 6 och skolfestivalen i Stage 21). Jag hoppas däremot att det blir så lite som möjligt av denna vara i fortsättningen. Det som skiljde Turn 5 från Stage 6 och 21 var väl att det förekom enormt mycket fanservice den här gången, och jag gillar inte det för fem öre. Kallen exploaterades (omotiverade kameravinklar i sann C.C.-anda). Viletta exploaterades (kommentar överflödig). C.C. exploaterades (två separata pantsu-shots) och även Shirley fick en släng av service-sleven. Enough!

 

Som sagt... de få delar av avsnittet som faktiskt var relevanta för handlingen var ändå bra. Övervakningen av Lelouch på Ashford verkar vara mer eller mindre omhändertagen i och med hållhaken på Viletta. Happy Birthday indeed. ^^

 

Problemet som kvarstår (och egentligen det största problemet) är ju för tillfället Suzaku och hans användande av Nunnally. Frågan är vems plan det var. Att sätta henne som förvaltare av Area 11 är inget som Suzaku ens är i närheten av att kunna styra över, så att Charles är involverad på ett eller annat sätt känns nästan självklart. Idén kan fortfarande ha fötts i Suzakus huvud med tanke på att han faktiskt särbehandlas av Charles.

 

Okej, jag tyckte absolut inte att avsnittet var dåligt, men med tanke på hur mycket som måste täckas av R2 så är jag skeptisk till avsnitt som mestadels består av flams, även om vissa bitar utvecklade somliga karaktärer en aning. Turn 6 ser betydligt mer lovande ut. Allas favorit-earl gör R2-debut, och han skulle enligt KoR-samtalet i Turn 5 dyka upp med Lancelot. Kallen åker uppenbarligen på däng i nästa avsnitt. Guren nishiki faller från himlen med krossad radiation wave-arm och avslitet ansikte. Kanske kommer KoR visa vad de går för. Jag tror däremot inte att Kallen dör där eftersom...

 

Två bilder från officiella hemsidan och en screenshot från Turn 4

rmVUAqddM.png

Tredje generationens Guren introducerades på officiella hemsidan i natt.

 

 

 

fxRGTAfPA.png

3 nya karaktärer. Av pannbanden att döma så är de nya tillskott i Ordern.

 

 

hmtqPjFNX.png

Screenshot från Turn 4.

 

En av dem verkar ha varit närvarande när Ordern skulle avrättas. Det är visserligen svårt att se ansiktsdragen ordentligt, men visst är det samma brillor och hårfärg + frisyr i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 6

Hmm. Okey, Rolo hjälpte till där i början väldigt lägligt. Det funkar väl. Kallen får en extrem uppgradering, det funkar väl också. Scenen mellan Nannally och Lelouch är jag inte lika glad över hur den utfördes, borde ändå inte hon känna igen sin brors röst? Men det var väl inte det som jag störde mig på riktigt utan det var slutscenen när Suzaku kom och räddade Nannally, det hela var lite väl perfekt tajmat för min smak.

 

Men det var en intressant konversation, none the less. Verkar som nästa avsnitt kommer fokusera mycket kring den då Nannally verkar nöjd med sin position. Och Lelouch är nog inte den som kommer neka henne rätten till att göra vad hon vill. Frågan är nog dock vad som kommer hända för att Lelouch att ta på sig sin Zero mask igen, för det är nog garanterat att han kommer.

 

Sen för att inte glömma en liten detalj, Charles kallade V.V sin bror... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass

Intensivt avsnitt med mycket KMF-action. Jag föredrar generellt sett karaktärs-orienterade avsnitt, men efter Turn 5 så behövdes nästan något i den här stilen. Oavsett vilket så behövde Ordern något för att kunna stå emot KoR, och det fick de ju... så det heter duga. *dr00l*

 

QojnLTZkp.png

Guren, mamma, brorsan OCH...

 

Jag känner mig tvungen att slänga med någon liten subtil sak, och det här får bli Turn 6s "easter egg". ^^

 

Visst hade Kallen kunnat dö här, men det ordnade sig ju på ett ypperligt sätt. I fallet så ber hon ju om ursäkt, men en sak sken med sin frånvaro i de översättningar som jag har sett än så länge. Kallen ber om ursäkt till Guren, sedan till hennes mamma, sedan till hennes bror... men det är en sak till som kommer efter det, som på ett smart sätt döljs av pipet som ljuder genom cockpit när Larkshata börjar sända. Kallen hinner precis säga en stavelse som råkar uttalas i samma frekvens (ton) som pipet som avbryter henne. Lyssna själva så hör ni nog vad. Stavelsen uttalas betydligt svagare än det hon sade precis innan, och som sagt... pipet från com-systemet måste ha anpassats för att "dölja" detta. =P

 

DFhVLfvin.png

All hail...

 

aRopysDJo.png

... Guren Kashoushiki

 

Så, på KMF-fronten blev jag väldigt tillfredsställd. Vad hände med handlingen då? Jo, jag hade inte väntat mig att Rolo skulle dyka upp och rädda Lelouch ur telefonsamtals-situationen som avslutade Turn 5, men egentligen är det logiskt eftersom Rolo ingår i Intelligence-teamet som rör övervakningen av just Lelouch, även om han two-timar för tillfället.

 

Jag håller med Blå om att folk borde känna igen Lelouchs röst som Zero, men det är väl ett vanligt anime-moment egentligen. Rösten är visserligen förställd, men man hör ju tydligt att det är Fukuyama Jun som pratar, och det borde i sådana fall Nunnally ha listat ut redan i säsong 1 då hon faktiskt närvarade i samma rum som Lelouch när han agerade Zero. Hon kunde med sin hörsel avgöra att en katt haltade på ett av frambenen när den gick, och när V.V. (tidigare okänd person för Nunnally) spatserade in i rummet så trodde hon att det var C.C.. Det jag försöker säga är att hon uppfattar mer än en vanlig person skulle göra, bara genom sin hörsel (eller är det något annat?). Kanske har hon länge misstänkt att Lelouch är den som döljer sig bakom masken, men likt Suzaku (eller i ännu större utsträckning) vägrar hon acceptera eller tro att det är så det ligger till. Nåja, jag vette fan. Vi får väl se.

 

Nådastöten för Lelouch var väl inte bara faktumet att Suzaku svepte in och förde bort henne rakt framför hans ögon, utan även att den hon ropade på för hjälp var just Suzaku och även hennes sätt att säga att hon frivilligt åtog sig rollen som guvernör och att Zero "har fel". Nästa avsnitt kommer troligtvis visa en extremt depressiv Lelouch då hans anledning att agera Zero i princip har raserats. Vitsen är att han ska hitta en ny anledning till att krossa Britannia. Frågan är bara vad den anledningen skulle kunna vara. För tillfället känner jag mig clueless.

 

Angående preview... den nya karaktären som visades i preview känner jag igen från en Newtype-scan, och jag vill minnas att han är en Refrain-smugglare/handlare. Jag vet inte om ni minns, men Refrain var en "nostalgi-drog" som såldes dyrt till elevens i säsong 1. Den låter användaren få lulla runt i det förflutna och riktade sig alltså till de som i depression tittar tillbaka på en svunnen tid. Den var med andra ord utvecklad för att kunna skinna elevens på pengar. Jag vette fan, jag vill inte tro att Lelouch skulle sjunka så lågt att han tar droger, men jag ser det åtminstone som en möjlighet. Well well, det visar sig på söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass

Jag håller med Blå om att folk borde känna igen Lelouchs röst som Zero, men det är väl ett vanligt anime-moment egentligen. Rösten är visserligen förställd, men man hör ju tydligt att det är Fukuyama Jun som pratar, och det borde i sådana fall Nunnally ha listat ut redan i säsong 1 då hon faktiskt närvarade i samma rum som Lelouch när han agerade Zero. Hon kunde med sin hörsel avgöra att en katt haltade på ett av frambenen när den gick, och när V.V. (tidigare okänd person för Nunnally) spatserade in i rummet så trodde hon att det var C.C.. Det jag försöker säga är att hon uppfattar mer än en vanlig person skulle göra, bara genom sin hörsel (eller är det något annat?). Kanske har hon länge misstänkt att Lelouch är den som döljer sig bakom masken, men likt Suzaku (eller i ännu större utsträckning) vägrar hon acceptera eller tro att det är så det ligger till. Nåja, jag vette fan. Vi får väl se.

 

Svar

Ja, det var exakt det jag syftade på. Om det är just någon som borde känna igen rösten så är det ändå Nannally då hon visat tydliga tecken på att ha riktigt god hörsel. Men det kanske ligger något i det du säger om att hon vägrar att tro på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass
Spoiler

Jag håller med Blå om att folk borde känna igen Lelouchs röst som Zero, men det är väl ett vanligt anime-moment egentligen.

Clark Kent-syndromet, i princip. :P

 

Men det och...

Turn 6
Spoiler
slutscenen när Suzaku kom och räddade Nannally, det hela var lite väl perfekt tajmat för min smak.

...är inget jag stör mig på. Det är snarare vad jag förväntar mig av serien: mindre trovärdiga händelser till förmån för dramatik. Som i första säsongen, när Zero råkar gå in i "always-on"-läge när han talar med Yuphie. "Nämen, vad lägligt. ^_^;", liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker också som er och era teorier låter helt okej, men...

turn 6

jag ser detta helt klart som en möjlighet för serien att utvecklas "utåt", med meningen att kriga på en mer globalnivå mot Brittania. Finns säkerligen fler nummer som inte vill vara ett nummer längre.

Att Lelouch börjar med droger, kan faktikst vara en bra utveckling av storyn också, men tror det "bara" är ett ett-avsnittföretelse isf.

 

återkommer med mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...