Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Turn 06 och farhågor inför framtiden

Det som jag tänkte mycket på efter det här avsnittet att det känns som om de trampar på samma ställe. Jag menar, att Nunally ville bilda sama konstution som Euphie. I och med att de vill få in nya tittare till serien så känns det ju som om allt för många händelser ifrån säsong 1 återanvänds. Det har ju trots allt gått 6 avsnitt, när får man reda lite på hur Lelouch vill avancera med sitt uppror? Det är dags för något stort att hända snart, eller att Lelouch ska slå tag i någon större plan. Nödvändigtvis inte att han behöver avancera till Britannia än (Även om det skulle vara roligt), men att något faktiskt går vidare med storyn.

 

Skulle ju kännas lite trist om nästa avsnitt skulle handla om att Lelouch ska förhandla med Nunally om en konstution. :/

 

Det är väl bara att vänta och se, förhoppningsvis har Nunallys åsikter om hans metoder inte fått honom att tvivla allt för mycket. Även om han såklart kommer vara omskakad. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 06 och farhågor inför framtiden
Det som jag tänkte mycket på efter det här avsnittet att det känns som om de trampar på samma ställe. Jag menar, att Nunally ville bilda sama konstution som Euphie. I och med att de vill få in nya tittare till serien så känns det ju som om allt för många händelser ifrån säsong 1 återanvänds. Det har ju trots allt gått 6 avsnitt, när får man reda lite på hur Lelouch vill avancera med sitt uppror? Det är dags för något stort att hända snart, eller att Lelouch ska slå tag i någon större plan. Nödvändigtvis inte att han behöver avancera till Britannia än (Även om det skulle vara roligt), men att något faktiskt går vidare med storyn.

 

Skulle ju kännas lite trist om nästa avsnitt skulle handla om att Lelouch ska förhandla med Nunally om en konstution. :/

 

Det är väl bara att vänta och se, förhoppningsvis har Nunallys åsikter om hans metoder inte fått honom att tvivla allt för mycket. Även om han såklart kommer vara omskakad. (:

 

Svar

Jag stör mig inte så mycket på att flera saker från säsong 1 implementeras i R2, men nog finns det där i bakhuvudet. Saken är den att jag tror att det kommer upphöra då Lelouch har fått allt i rullning igen. Med tanke på vad som hände med honom i Stage 25 (även om vi fick vänta till Turn 2 för att få reda på det) så är det inte så konstigt att han har en massa att göra innan han är tillbaka där han slutade. Så länge storyn går framåt i ett så otroligt högt tempo så kommer inte jag att klaga, men om man fortsätter att ta hänsyn till den nya målgruppen (som ändå inte verkar följa serien, lol) genom hela R2 så kommer jag troligtvis gnälla lite.

 

Att Nunnally skulle dyka upp som guvernör var en duktig plot-twist, men att hon skulle gå i Euphies fotspår kändes nästan självklart. Förutom just Lelouch så har Euphie alltid varit den person i världen som har varit viktigast för Nunnally, och hon har alltid sett upp till henne och troligtvis resonerat på samma sätt. Nunnally bryr sig också om elevens på ett sätt som inte stödjs av Britannia, och liksom Euphie (och kanske även som en hyllning/ett försök att tvätta bort skammen från hennes namn) gör hon då detta. Euphie kom att hatas av både britanniska medborgare såväl som elevens. De förstnämnda såg henne som en förrädare, och de senare såg henne som en manipulerande massmördare.

 

Det ser emellertid ut som om R2 bryter sig ur säsong 1-mönstret inom kort. Jag vet inte om du tittade på preview inför Turn 7, men Lelouch är läskigt deprimerad, ger upp sin roll som Zero och "goes emo" helt enkelt. Avsnittet heter The Discarded Mask. Det behövs ju ingen phd för att räkna ut att han kommer bli Zero igen, och med tanke på tempot så sker det möjligtvis redan i slutet av samma avsnitt. Vitsen är väl att han ska finna en anledning att fortsätta slåss, en anledning som kanske tar udden av hans sjukliga Nunnally-beroende. Personligen så hoppas jag att han finner en anledning som inte ens är relaterad till lilla-syrran, men det återstår väl att se.

 

Hur som haver... utan att spoila för mycket så kan jag säga som så att Turn 9 utspelar sig i ett helt annat land. Vilket säger jag inte, men de är då inte längre i Japan/Area 11. =)

 

Slänger med en liten bonus...

 

Gurengasm (typ NSFW)

Code_geass___Upgrades_by_FoxxFireArt.png
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar
Spoiler
Vitsen är väl att han ska finna en anledning att fortsätta slåss, en anledning som kanske tar udden av hans sjukliga Nunnally-beroende. Personligen så hoppas jag att han finner en anledning som inte ens är relaterad till lilla-syrran, men det återstår väl att se.

Jag hänger inte riktigt med serien...

Spoiler
Jag vill minnas att Lelouch inte blev rebelledare för att göra sin lillasyster glad, utan snarare för att få en början i sitt personliga uppror mot sin far som han tror lät mamma Marianne bli mördad. Varför ska han bli så deprimerad över att lillasystern har sitt eget sätt att befria elvorna? "Ååh, hon tycker inte om Zeros metoder", buhuhu. Det spelar väl ingen roll vad hon tycker!

 

Och nu när jag tänker på saken, när Yuphie i första säsongen lade fram sitt förslag att göra Område 11 till ett britanniskt protektorat, hur kommer det sig att Lelouch tappade udden och verkade nöja sig med att japanerna skulle få en viss grad av frihet? "Det kanske hade varit okej att lägga morsans mord bakom mig och bara ta det lugnt"? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar
Vitsen är väl att han ska finna en anledning att fortsätta slåss, en anledning som kanske tar udden av hans sjukliga Nunnally-beroende. Personligen så hoppas jag att han finner en anledning som inte ens är relaterad till lilla-syrran, men det återstår väl att se.

Jag hänger inte riktigt med serien... 1/2

Jag vill minnas att Lelouch inte blev rebelledare för att göra sin lillasyster glad, utan snarare för att få en början i sitt personliga uppror mot sin far som han tror lät mamma Marianne bli mördad. Varför ska han bli så deprimerad över att lillasystern har sitt eget sätt att befria elvorna? "Ååh, hon tycker inte om Zeros metoder", buhuhu. Det spelar väl ingen roll vad hon tycker!

 

Svar

Det är en bra fråga. Du har helt rätt i att Lelouch planerade ett uppror mot Britannia för att ta reda på sanningen om mordet på Marianne. Han visste, och vet fortfarande inte, vem det var som utförde dådet eller vem/vilka som känner till sanningen. Av Cornelia fick han i Stage 25 reda på att hon inte var inblandad eller ens visste hur det låg till, vilket chockade honom. Hon var ansvarig för "högvakten" och han hade förväntat sig att hon antingen själv låg bakom dådet eller åtminstone kände till sanningen, men icke. Hon berättade att Schneizel flyttade Mariannes kropp på order av Charles himself, så det är väl där han står nu.

 

Nåja, det var inte bara på grund av hämnd som han gjorde det han gjorde. Den starkaste anledningen till upproret för honom var Nunnally. Hans mål är att krossa den värld som Britannia (genom Charles) har skapat, som ser ner på de svaga och bara anser att de starkaste har rätt att överleva. På grund av att Nunnally blev handikappad och "blind" (hon är ju inte blind på riktigt) samt på grund av att deras mamma "föll i värde" så utvisades de till Japan som i sinom tid skulle invaderas. Det hette att Britannia invaderade Japan för att sätta stopp på de ekonomiska sanktioner som de bedrev gentemot länder som var i behov av deras enorma naturresurser (Mt Fuji bär på 70% av världens Sakuradite-tillgångar), men Charles var ute efter Geass-ruinerna. Anledningen till att en britannisk prins och prinsessa skickades till Japan under japanska premiärministerns omsorg var för att invagga japanerna i falsk säkerhet.

 

Summan av kardemumman... Lelouch startade sitt uppror mot Britannia för att krossa världen och bygga upp en ny värld som inte bara behandlar hans handikappade lillasyster som en fullgod människa, utan även en värld där han och Nunnally inte behövde gömma sig bakom falska identiteter för att undgå att utnyttjas (politiskt) av farsans supermakt. På vägen dit har han även för avsikt att ta reda på sanningen om Marianne och bestraffa de som låg bakom dådet.

 

Jag skulle säga att Nunnally är hans absolut starkaste anledning till att utkämpa det här kriget. Hon är hans raison d'être, och han har visat vid minst två tillfällen att han nästan är sjukligt beroende av henne. Jag tänker då främst på Stage 25 och Turn 6.

 

Jag hänger inte riktigt med serien... 2/2
Och nu när jag tänker på saken, när Yuphie i första säsongen lade fram sitt förslag att göra Område 11 till ett britanniskt protektorat, hur kommer det sig att Lelouch tappade udden och verkade nöja sig med att japanerna skulle få en viss grad av frihet? "Det kanske hade varit okej att lägga morsans mord bakom mig och bara ta det lugnt"? :S

 

Svar

Också en bra fråga. I Stage 21, under skolfestivalen, så dök ju Euphie upp anonymt men upptäcktes mot slutet av folkmassan. Suzaku (som skulle baka jätte-pizza) fick rädda henne och det var då som hon valde att berätta om hennes plan som rörde denna Special Administrated Zone of Japan (SAZ). Lelouch reagerade med hat och avsky då han, till skillnad från den smått trögtänkta och godtrogna Euphemia, direkt insåg att det skulle innebära slutet för hans och det japanska folkets uppror. En zon där elevens fick vara japaner och rå sig själva skulle ta vinden ur seglen för Ordern, och Lelouch skulle inte kunna avancera om det väl trädde i kraft. Man såg i Stage 22 hur till och med folk inom Ordern funderade på att ansöka om medborgarskap och "ta den lätta vägen ut".

 

Problemet är att de aldrig hade blivit självständiga eller fria. De hade fått leva i vad som praktiskt taget skulle komma att bli en inhägnad, som djur. Många resonerade fortfarande som så att de hellre dör stående än lever på sina knän, men SAZ hade blivit ett enormt bakslag ändå. Lelouch dök ju upp inför invigningen med en plan. Han skulle använda sin Geass på Euphie och se till att hon skade-sköt honom på podiet inför kameror och publik och på så sätt se till att det inte blev något SAZ utan istället spä på hatet mot Britannia. Det som fick honom att ändra sig var faktumet att Euphie avslöjade att hon hade avsagt sig sin titel som prinsessa och på så sätt gjorde det här som en fristående guvernör över Area 11, inte Euphemia Li Britannia. På grund av detta så hade Lelouch och Ordern kunnat fortsätta slåss mot Britannia, trots att hans halv-syster och första kärlek skapade denna frizon för japaner. Hade det istället varit en "gåva" från kejsardömet så hade det varit en helt annan sak. Tyvärr slutade det i en tragedi, trots att stackars Euphie till stor del gjorde detta för att hjälpa sina halv-syskon.

 

Frågan är nu bara vad som kommer hända eftersom vi inte vet hur Nunnally kommer introduceras som Area 11s nya guvernör. Kommer hon göra det som guvernör Nunnally Lamperouge eller kommer hon göra det som Nunnally Vi Britannia?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar
Spoiler
Nåja, det var inte bara på grund av hämnd som han gjorde det han gjorde. Den starkaste anledningen till upproret för honom var Nunnally. Hans mål är att krossa den värld som Britannia (genom Charles) har skapat, som ser ner på de svaga och bara anser att de starkaste har rätt att överleva. På grund av att Nunnally blev handikappad och "blind" (hon är ju inte blind på riktigt) samt på grund av att deras mamma "föll i värde" så utvisades de till Japan som i sinom tid skulle invaderas.

Svar på svar! (Men vad var frågan?)

Spoiler
Hm, nu när du skriver det så kan jag nästan minnas att Lelouch har raljerat mot den britanniska sociala "dog eat dog"-ordningen. En av de där grundläggande delarna som man kan glömma bort för att det händer så mycket annat roligt. oimo.gif Okej, jag hänger med igen, jag kan acceptera ditt svar. Du är förlåten.

 

Men vänta. Menar du att Nunnallys blindhet är psykosomatisk? (o_O)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar
Nåja, det var inte bara på grund av hämnd som han gjorde det han gjorde. Den starkaste anledningen till upproret för honom var Nunnally. Hans mål är att krossa den värld som Britannia (genom Charles) har skapat, som ser ner på de svaga och bara anser att de starkaste har rätt att överleva. På grund av att Nunnally blev handikappad och "blind" (hon är ju inte blind på riktigt) samt på grund av att deras mamma "föll i värde" så utvisades de till Japan som i sinom tid skulle invaderas.

Svar på svar! (Men vad var frågan?)

Hm, nu när du skriver det så kan jag nästan minnas att Lelouch har raljerat mot den britanniska sociala "dog eat dog"-ordningen. En av de där grundläggande delarna som man kan glömma bort för att det händer så mycket annat roligt. oimo.gif Okej, jag hänger med igen, jag kan acceptera ditt svar. Du är förlåten.

 

Men vänta. Menar du att Nunnallys blindhet är psykosomatisk? (o_O)

 

Tillbaka-kaka

Japp! Visst, det har inte sagts rätt ut, men Nunnally och Lelouch har en scen där de pratar med varandra och om "när jag kommer kunna se igen". Lelouchs mål är att hon en dag ska få slå upp sina ögon och se den värld han har skapat åt henne.

 

Eller ja, jag vill minnas att en namnlös aristokrat i förbifarten sade något om att hon inte var fysiskt blind utan att det rörde sig om en psykisk skada som gjorde att hon helt enkelt inte öppnar sina ögon. Kan minnas fel dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja. 7:an var väl inte jättewow, men det var intressant att se Lelouch lite mer rädd och deprimerad än tidigare. Hursomhelst, en frågeställning.

 

Episod 7

C.C. och Marianne? Har jag missat / glömt bort något eller finns det någon klar bild av vad dom hade för förhållande? Var C.C. inblandad i mordet av henne kanske?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja. 7:an var väl inte jättewow, men det var intressant att se Lelouch lite mer rädd och deprimerad än tidigare. Hursomhelst, en frågeställning.

 

Episod 7

C.C. och Marianne? Har jag missat / glömt bort något eller finns det någon klar bild av vad dom hade för förhållande? Var C.C. inblandad i mordet av henne kanske?

 

Svar

Det är bara en massa teorier än så länge. C.C. pratade med Marianne under säsong 1 under ett gäng tillfällen, och allt tyder på att de kommunicerar regelbundet. Jag skulle tro att C.C. och Marianne håller på med något som strider mot vad Charles och V.V. försöker åstadkomma. En riktigt skön plottwist (dock ej troligt) vore ju om det faktiskt var Charles och V.V. som utför en god handling. Vill definitivt veta mer om Marianne. Det borde snart börja bli dags att besvara en del frågetecken. Allt bör ju inte komma precis i slutet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bästa med avsnitt sju var...

Spoiler
Zeros dramatiska handrörelser i slutet. Jag skrattade högt -- det är detta jag älskar med serien. De ska överdramatisera allt. :D

 

Svar
Spoiler
Det är bara en massa teorier än så länge. C.C. pratade med Marianne under säsong 1 under ett gäng tillfällen, och allt tyder på att de kommunicerar regelbundet.

Det skulle förstås också kunna vara så enkelt att...

Spoiler
...C.C. bara pratar med "minnet av Marianne". Fast det hade förstås varit tråkigt. :P

 

Men så är ju min smak som den är också.

Smaken upp i baken!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bästa med avsnitt sju var...
Zeros dramatiska handrörelser i slutet. Jag skrattade högt -- det är detta jag älskar med serien. De ska överdramatisera allt. :D

 

Haha

Ja de var riktigt överdrivna. Han kanske är ett fan av någon obskyr kampsport. Det ironiska är att C.C. flaxade rätt bra hon med när hon agerade Zero under det TV-sända talet. Men det är klart, ska man lyckas lura någon så är det bäst att göra det ordentligt. ;>

 

Svar
Det är bara en massa teorier än så länge. C.C. pratade med Marianne under säsong 1 under ett gäng tillfällen, och allt tyder på att de kommunicerar regelbundet.

Det skulle förstås också kunna vara så enkelt att...

...C.C. bara pratar med "minnet av Marianne". Fast det hade förstås varit tråkigt. :P

 

Jo...

... så skulle det ju också kunna vara, men som du säger... det skulle vara lite trist. Charles förde ju en riktig konversation med Clovis efter att denne hade begravts. Han stod "på" the Sword of Akasha när han gjorde det, så om det har med hans kära gudadödande "vapen" att göra eller om det var V.V. som agerade länk har man ingen aning om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en sak jag inte förstår
Borde inte kallen känna igen Nunally? Hon har ju inte fått sitt minne ändrat så vitt jag har förstått det hela.

 

Jodå

Hon vet definitivt vem Nunnally är, så nu ska hon veta att Lelouch antingen inte är Nunnallys riktiga bror eller också är han en britannisk prins. Jag skulle tro att hennes mobilsamtal till honom direkt efter Nunnallys tal hade med det att göra, och hon var på väg att inleda en diskussion som vi inte vet något om precis innan hon fick syn på Lelouchs Refrain och gick in i tsun-mode. Frågan är bara om hon redan kände till hans sanna identitet eller inte. Jag antar att C.C. hade kunnat säga det till henne under året som gick, men jag tycker att hon borde ha konfronterat honom ganska omgående om så hade varit fallet. Vi får se helt enkelt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Letråd om C.C önskan?

När hon satt och kastade upp hjälmen i taket medan hon pratade med sig själv (Marianne kanske?) så sa hon "Its not something romantic like that.."

 

Letråd om vad hon önskar sig kanske?

Själv tror jag att hon vill att jorden ska gå under eller nått liknande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Letråd om C.C önskan?

När hon satt och kastade upp hjälmen i taket medan hon pratade med sig själv (Marianne kanske?) så sa hon "Its not something romantic like that.."

 

Letråd om vad hon önskar sig kanske?

Själv tror jag att hon vill att jorden ska gå under eller nått liknande

 

Hmm

... just den scenen tolkade jag som att hon bekräftade att hon inte hyser några känslor för vad Lelouch uträttar som Zero med the Black Knights, utan att det som är viktigt för henne är att han håller sig vid liv. Vad det sedan innebär är en jäkligt bra fråga. Jag skulle tro att vi inte kommer få svar på den här delen av seriens mysterier förrän i slutet eftersom allt C.C. har är mystiken som omger henne och själva Geass-fenomenet. Med tanke på att skaparna verkligen älskar att kasta cliffhangers och plottwists i ansiktet på publiken så utgår jag ifrån att all denna mystik kring C.C. och Marianne kommer resultera i någon modell större slap in the face på oss som följer serien. Vad det rör sig om eller om det är något bra eller dåligt för Lelouch vågar jag knappt uttala mig om. Det kan vara nästan vad som helst känns det som, eftersom vi fortfarande vet nada om kontraktet, C.C.s relation till Marianne eller om Geassens existens och historia.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill bara ta tillfället i akt och tacka dig Ros för alla svar du ger oss hela tiden. Jag åtminstånde gillar verkligen att läsa dina teorier och tankar som du skriver så fint om. Finns det liksom något man undrar över är det nog bara skriva här så får man något slags svar från dig, keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, det gör jag så gärna Blå. Tänk bara på att mina "svar" ibland är, precis som du säger, tankar och teorier (=/= fakta). Sådana kan ju mycket väl visa sig vara hel-fel när allt kommer till kritan, så tro inte på allt jag häver ur mig. ;)

 

(Jag försöker dock vara så tydlig som möjligt med vad som är fakta och vad som är teorier)

 

Edit: Bonus

frSCdyiJd.gif
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har dykt upp ett litet problem som innebär att Turn 9 ställs in. Det nionde avsnittet kommer alltså inte visas den 1:a juni som planerat. Turn 9 visas, om allt går enligt planerna, samma tid veckan efter. Anledningen till detta är inte officiellt bekräftad, men om vi säger såhär:

 

 

Taget från ett svar till en post av typeZERO om Turn 6

 

Svar

Hur som haver... utan att spoila för mycket så kan jag säga som så att Turn 9 utspelar sig i ett helt annat land. Vilket säger jag inte, men de är då inte längre i Japan/Area 11. =)

 

 

 

Kombinera det med faktumet att Lelouch tidigare har dragit igång jordskred och jordbävningar under strid och att produktionsteamet/TV-kanalerna gör detta för att låta bli att stöta sig med ett visst land, så kopplar ni nog. Det är surt, men det bör bara innebära två veckors väntan mellan Turn 8 och Turn 9. Förhoppningsvis.

 

Edit: Jag kan ju flika in en liten sak. När Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2 bokades in på TV-tablån så fick den 26 veckor för att ha en extra vecka som buffert för oförutsedda händelser. Den veckan går bort på OS, och eftersom Turn 9 senareläggs en vecka så finns det inte tid i tablån för Turn 25. Ni som följde den första säsongen (som inte såg den i ett svep) vet ju vad det här kan innebära. Det är möjligt att det blir ett uppehåll mellan Turn 24 och Turn 25. Mellan Stage 23 och Stage 24+25 tog det fyra månader. Man ska inte måla Fan på väggen, så det blir väl till att vänta och se vad som händer. Med lite tur så kan de kanske få köra ett dubbelavsnitt någon vecka. De skulle redan vara redo för det. Röstskådisarna blev klara med Turn 12 den 12:e maj, så de ligger en bra bit i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag insåg precis att jag inte har sagt något om Turn 7. Det är ju inte så att jag måste eftersom många redan har kommenterat, men jag gör det ändå. Jag har tråkigt. ^^

 

Code Geass

Jaha, episoden inleder fint med Charles di Britannia som häver ur sig sina vanliga evolutionistiska åsikter, och som sig bör så ackompanjeras detta av All Hail Britannia!!!, min favoritlåt från säsong 1s soundtrack. Är det inte lite ironiskt att denna supermakts diktator, som tar Survival of the Fittest-teorin till det extrema, har samma förnamn som Darwin? Mmm... så mysigt. Beroende på översättningen så får talet olika stark innebörd, men visst kan han fortfarande konsten att indoktrinera, gamle Charles. Han var nog ändå lite mer eld och lågor vid Clovis begravning.

 

Episoden kretsade ju mestadels kring Lelouch och Kallen, och eftersom de två är de enda riktigt tilltalande personligheterna inom respektive kön i serien så gick det direkt hem hos mig. Lelouch i emo-mode var bitvis kul att titta på. Allt från scenen då han missbrukade sin Geass för att få tunnelbanevagnen för sig själv till scenen då han än en gång missbrukade sin Geass för att jävlas med knarklangarna. En av få saker som jag har stört mig på hos honom som karaktär ända sedan starten av första säsongen är hans sjukliga Nunnally-beroende. Visst, hon är hans enda riktiga familjemedlem, och hon är hans raison d'être, men han måste inse att det finns andra saker i världen än bara lillasystern. Som tur är så fick han lite hjälp, i form av bland annat en örfil, att inse detta.

 

bdZJfpqKa.png

 

Scenen mellan Lelouch och Kallen är definitivt den starkaste karaktärsrelaterade scen jag har sett Lelouch i sedan starten av den första säsongen. Euphies dödsscen var jäkligt bra (faktiskt den bästa dödsscenen någonsin i min bok), men nu pratar vi Lelouch. Han är sjukt deprimerad, och han är faktiskt på väg att injicera Refrain när Kallen hinner upp honom. Hon har alltid beundrat honom som Zero, men på grund av det dubbelspel han körde under säsong 1 så byggde hon upp en negativ bild av Lelouch. Den enorma trust-issue som introducerades i Stage 25 spädde ju bara på det hela, och hittills i R2 så har väl merparten av deras interaktion gått ut på hennes svårigheter att lita på honom som Lelouch istället för ikonen Zero. I Stage 25 lät han henne tro att han bara hade utnyttjat henne och hela det japanska folket, vilket går helt i linje med hans vanliga taktik; axla allt ansvar själv och ursäkta dig aldrig inför andra för det som går åt pipan.

 

AnBnfYodV.png

 

Som Kallen-fantast var det svårt att inte gilla hennes agerande i den här scenen. Darrande läppar som insinuerar att hon egentligen vill ge efter för det som är på väg att ske, men samtidigt vill hon inte ha honom som han är i den här situationen. Som Kallen-fantast hade jag blivit besviken på henne om hon hade låtit honom kyssa honom och framförallt gå längre. Att hon nästan bryter ihop och kräver att han ska uppehålla fasaden som Zero vittnar om att hon åtminstone delvis har börjat separera idén om honom som frälsare och honom som person - Lelouch. Visst, han betedde sig som ett svin i Turn 7, men det var tydligt att han kom till insikt då han knöt näven och var på väg att springa efter. Tyvärr gjorde Rolo entré... det aset. =P

 

Nåja, resten får komma i senare episoder. Det ska bli intressant att se hur Lelouch väljer att agera efter detta. Kommer han be om ursäkt ordentligt (mer troligt imo) eller kommer han välja att distansera sig från Kallen? Det senare är definitivt möjligt om de har för avsikt att även introducera C.C. som genuint Love Interest. Frågan är bara vad de har tänkt att C.C. ska få spela för någon roll i serien. Hittills har hon endast agerat mysterium och godtyckligt moé-element, då med allt som rör hennes förflutna, hennes sanna identitet och Geassens existens och historia. Taniguchi har i en intervju sagt att när han hittade på CG-historien så var det tänkt att C.C. skulle vara en ängel av något slag. Jag har i varje fall fått känslan av att hon är för CG vad Obi-Wan var för gamla SW, men det återstår väl att se. Jag hade hoppats att de skulle utveckla hennes karaktär kraftigt i R2, men hittills har hon bara glidit undan, ännu mer, i skymundan.

 

ETzEyHgEh.png

 

Det var tillfredsställande att se hur Suzaku, då han för första gången stred mot Lelouch i en taktisk strid, åkte på fet-däng. Han må vara överlägsen som pilot (jämfört med Lelouch då) samt på det fysiska planet, men när det gäller krigföring och strategi så har han inte en chans. Som kraftig Suzaku-dissare var det skönt att få se honom bli förlöjligad på slagfältet för en gångs skull. Hur de små undervattensenheterna påverkades av gas-stormen var realistiskt, men de större båtarna borde ha sjunkit (på grund av att bärkraften eliminerades) istället för att bara kapsejsa, men på det stora hela får jag ändå applådera den klart godkända realismen. Så fick vi ju se lite avslutande och löjligt överdrivna martial arts-rörelser från Lelouch som man fick garva åt, i vanlig ordning. Det har blivit något man nästan förväntar sig vid det här laget.

 

Turn 8 vet jag inte mycket om... alls. Jag vet inte mer än vad som har visats i preview, och den sade inte så mycket. Problemet med SAZ den här gången är ju att Nunnally gör det som Nunnally vi Britannia. Än så länge har hon inte visat något tecken på att ge upp sin titel som britannisk prinsessa som Euphie gjorde, och det skulle kunna innebära problem för Lelouch. Hans order som sade att Ordern skulle samarbeta med guvernör Nunnally är mest troligt en skenmanöver. Om han kan förhandla fram någon gynnsam deal så skulle det kunna ge honom tid och möjlighet att se över Ordern och expandera genom att ta upp kampen utomlands. Vi vet att Turn 9 utspelar sig i... ja, med tanke på att Turn 9 blev inställd på grund av en viss sak så gör det väl inget att jag säger det nu... Kina, och på något sätt så tror jag att Lelouch kommer skaffa sig nya allierade där. Li och hans följe måste spela någon sorts betydande roll förr eller senare. Jag ser inte fram emot Turn 8 som jag gjorde med Turn 7, men vi får väl se vad som händer. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...