Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2009: Haibane Renmei


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

3. Haibane Renmei

 

2. Romeo x Juliet

 

1. Gankutsuou

 

Om nu Haibane Renmei hamnar på toppen, hur blir tittandet upplagt? Se ett avsnitt varannan dag eller kompensera med något kortare verk på cirkus elva avsnitt? (Frågan kanske är löst, jag är för lat för att titta.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte börja kolla på den 11 dagar innan jul?

För att den är tretton avsnitt. Och så är det väl tradition med att en julkalender gäller från första december.

 

Vi kan ju plocka två stycken ~12 avsnittsserier då? =D

 

Det hade ju funkat, om det blir en ~12 avsnittsserie som vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om en 12-avsnittsserie vinner så föreslår jag att den "officiella" takten blir ett avsnitt varannan dag.

 

- Många hinner inte se ett avsnitt per dag. Jag har själv otroligt svårt att klämma in andra serier än de som just nu sänds i Japan.

- En "riktig" julkalender går från 1-24 december. Att börja 13:e skulle kännas mycket mer udda än att det "saknas" ett avsnitt varannan dag.

 

Jag tycker inte att vi ska välja två serier, så länge inte den vi väljer har en lika lång uppföljare. Att ha två olika julkalenderar på en jul skulle kännas bra lustigt.

 

Givetvis är det upp till var och en att välja hur de vill titta på sin anime, men den "officiella" julkalendern som kan diskuteras och följas gemensamt tycker jag ska ses i den takt jag föreslår ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag räknade efter i helgen så var ställningen följande (någon får gärna kontrollräkna),

 

Haibane Renmei: 23

Welcome to the NHK: 23

Planetes: 16

Övriga: under 10

 

Ska vi köra en sista omröstning mellan Haibane Renmei och Welcome to the NHK?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...