Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2009: Haibane Renmei


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jaja, hur som helst, Välkommen till NHK verkar vara ett populärt val.

Tja, men vad har den att göra med jul förutom snön i de sista sju avsnitten?

 

Inte för att jag har så stor koll på de svenska julkalendrarna som går nuförtiden, men vad jag har sett av dem när jag kollat på det med mina brorsöner, så känns det som att nästan ingen julkalender längre handlar om julen, förutom kanske förra årets med Anders och Måns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, hur som helst, Välkommen till NHK verkar vara ett populärt val.

Tja, men vad har den att göra med jul förutom snön i de sista sju avsnitten?

Går säkert att hitta långdragna kopplingar om man bara försöker. För min del spelar det ingen roll om serien inte alls behandlar jul då jag förmodligen kommer att vara trött på allt sånt från alla andra håll ändå. Sen så finns det väl ytterst fåtal serier där julen har en central roll i mer än ett avsnitt så vad man än ser på blir det inte en särskilt julig diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, hur som helst, Välkommen till NHK verkar vara ett populärt val.

Tja, men vad har den att göra med jul förutom snön i de sista sju avsnitten?

Inte mycket, men samma sak gäller å andra sidan nästan alla förslag. Tidigare års kalendrar (Kanon och Blåare än indigo/Ai Yori Aoshi) var ju inte direkt heller julcentrerade, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som någon skrev innan chocotto sisters, har inte sett serien själv men den verkade passa in med jul temat . hade dock inte klagat på NHK är en riktigt bra serie.

Vad jag minns av Chocotto Sister (vilket inte är mycket eftersom jag såg ca 3-4 avsnitt) är att den är em väldigt blatant fanservice-anime för imoutocons och lolicons utan någon riktig handling, förutom just saker som framhäver fanservicen. Det enda som hade med julen att göra är att huvudpersonen får sin syster i julklapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som någon skrev innan chocotto sisters, har inte sett serien själv men den verkade passa in med jul temat . hade dock inte klagat på NHK är en riktigt bra serie.

Vad jag minns av Chocotto Sister (vilket inte är mycket eftersom jag såg ca 3-4 avsnitt) är att den är em väldigt blatant fanservice-anime för imoutocons och lolicons utan någon riktig handling, förutom just saker som framhäver fanservicen. Det enda som hade med julen att göra är att huvudpersonen får sin syster i julklapp.

Den röstar jag för.

 

Nämen jag röstar nog ingenting själv egentligen. Skulle inte ha något alls emot att se om Lovecon eller Planetes (bland andra förslag) vilka var rätt länge sen jag såg, och ha like lite emot att se något nytt trevligt som NHK verkar vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Kenzoku kom på att Toradora skulle passa riktigt bra som julkalender detta år. Jag måste allt ta och hålla med han, speciellt när den är riktig julig och mysig mot de sista avsnitten. 24 avsnitt lång gör den perfekt i mina ögon.

Kan vi inte ta något som inte sändes klart i år? 9 månader är lite för tätt för en omtittning för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kenzoku kom på att Toradora skulle passa riktigt bra som julkalender detta år. Jag måste allt ta och hålla med han, speciellt när den är riktig julig och mysig mot de sista avsnitten. 24 avsnitt lång gör den perfekt i mina ögon.

Kan vi inte ta något som inte sändes klart i år? 9 månader är lite för tätt för en omtittning för min del.

 

Gick den klart för bara nio månader sedan? Trodde den var äldre en så, har ju redan sett den två gånger...

 

Trots det tycker jag att den är värd att ses ännu en gång, samt att den faktiskt har lite jultema (förutom att sista avsnittet utspelar sig mitt under våren... hrrm...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag slår ett slag för Clannad (igen)! Så slipper flaskis tjata på mig!

 

Personligen tycker jag det låter tjatigare att välja samma som förra året, än en ny som sändes för "bara" 9 månader sen. Själv minns jag inte så mycket av den, så jag står kvar vid att den vore perfekt, med sina 24 episoder och julkänsla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gick den klart för bara nio månader sedan? Trodde den var äldre en så, har ju redan sett den två gånger...

 

Trots det tycker jag att den är värd att ses ännu en gång, samt att den faktiskt har lite jultema (förutom att sista avsnittet utspelar sig mitt under våren... hrrm...)

7 månader snarare (om jag minns rätt) men nära 9 när vi väl ev. ska se den. Visserligen har den ett jultema som du säger men med tanke på hur många här såg den när den sändes så tror jag att det kommer att bli mycket upprepningar av vad som sades i Toradora-tråden när den väl ska diskuteras senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag föreslår att någon frivillig gräver djupt bland sina obskyra samlingar och hittar någonting som nästan ingen av oss har sett med ett lagom antal avsnitt, så köper vi grisen i säcken och hoppas på det bästa!

 

Har en känsla av att mycket folk kommer dra "Men det är inte inte juleligt nog juuuu" eller något. Börja först du så får vi se hur det går. Vi får väl snarare lägga officiella röster snart, och sen gå från flest röster från alla som skrivit i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrev ihop alla någorlunda seriösa förslag genom tråden. Bara för att.

 

Ah! My goddess TV

Lovely Complex

Romeo x Juliet

Shakugan no Shana

Haibane Renmei

Neon Genesis Evangelion

Chocotto sister

Cowboy Bebop

Chrono Crusade

Trinity Blood

Welcome to the NHK

Clannad

Honey and Clover

Planetes

Gankutsuou (Greven av Monte Cristo)

Toradora

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag gallrade lite grejer som jag inte vill se somjulkalender pga att jag antingen sett dem för nyligen eller för att jag inte vill se dem alls.

 

Fetar de jag vill pusha för.

 

Ah! My goddess TV <- myspys

Lovely Complex

Romeo x Juliet

Haibane Renmei <- ingen aning vad dethär är så säger varken bu eller bä

Neon Genesis Evangelion

Trinity Blood

Welcome to the NHK <- Vill! Vill!

Honey and Clover

Gankutsuou (Greven av Monte Cristo)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...