Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Natsume Yūjinchō är en mysig serie. Jag har väl egentligen inget tips på någon anime som ger exakt samma känsla när man ser den men du kan med fördel spana in serien Mushishi och filmen Hotarubi no Mori e. Jag skulle tro att du kommer att gilla dem men det kanske beror lite på vad det är som man gillar med Natsume. Vissa saker du skrev under punkt 1 var väldigt specifika och kommer inte att uppfyllas av någon rekommendation men jag tycker definitivt att du ska ge dem en chans.

 

Om du gillade Durarara!! måste jag tipsa om Baccano!. Det rör sig om samma författare och det är samma studio som har gjort bägge animeadaptionerna. Baccano! (som kom först) innehåller flera element som du även återfinner i Durarara!! Det är en ganska stor karaktärsensemble och många karaktärer har kopplingar till den undre världen, här i form av brottslingar och våldsamma gäng. Handlingen kan i bägge fallen upplevas som tämligen fragmenterad inledningsvis men mer och mer faller på plats ju fler avsnitt du ser. Likheterna slutar dock inte där, bägge serierna har en osynlig berättare och de innehåller bägge något mytomspunnet och övernaturligt - i Durarara!! har du en "dullahan" (en huvudlös ryttare från Irländska myter) och i Baccano! har du "odödlighet" och jakten på ett mystiskt elixir som sägs kunna bevilja just detta.

 

Hoppas att tipsen "träffar rätt". :)

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"3.

en anime  som handlar om en kille som ser ut som en tjej >.>"
Vet inte om det var det du tänkt dig men Kashimashi handlar iafa om en kille som efter en olycka ofrivilligt transformeras till en tjej. Serien riktar in sig huvudsakligen på problemet som uppstod med relationen med den tjej som han var kär i som kille, och den tjej som var kär i honom som kille. Helt ok drama/komedi/romance serie!

Sen håller jag med om Meatrose ovan om att du borde ge baccano en chans!

 
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... Du kan prova fullmetal alchmist brotherhood men den är inte lika bra som originalet. Alla gillar den bara för att den följer mangan mer  :ambivalentdrop:  jag gillar inte den så mycket. Du kan också se durarara! Det kanske inte är så mycket action i den men det är riiiiiiiktigt bra :colonthree:

 

fullmetal alchmist brotherhood vet jag har kollat lite på men la ner ska ge den en andra chans var ju ett par år sedan jag såg dom andra så jämför dom kanske lika mkt som jag gjorde då.

 

durarara vet jag inget om så ska nog kolla in den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är lite sugen på att se någon form av thriller/skräck anime (har inge problem med gore). Har läst mangan Doubt och min första fråga skulle vara om det finns någon anime som liknar denna. Alltså lite SAW aktigt. Undrar även om det finns något anime som liknar spelet Corps party. Jag vet att det finns en ova till den men den är bara ett avsnitt så det blir inte så mycket tittande där:S. Annars letar jag efter något i stil med Higurashi, Umineko, Another och Shiki. Det som skulle kunna klassas i samma kategori som jag redan sett är också Tokko, Elfen Lied och HOTD. Alla tips uppskattas^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Deadman wonderland har jag redan sett. Dock så ser både Btooom och Ghost hunt väldigt intressant ut! Tror jag börjar med btooom, ser ut att vara lite battle royale liknande

 

Ja, Ghost Hunt är ju allt annat än Saw-liknande, det nämnde jag inte i förra inlägget. Vill minnas att den var mer åt det "kusliga" hållet. Du kan även testa Ghost Hound, en serie som jag tror att jag och Blå till sist var nästan ensamma om att följa när den gick. Den är lite mys-kuslig den med men på ett lite annorlunda sätt. Det är övernaturliga fenomen i den serien med men den fokuserar lite mer på det mänskliga psyket. Frågar du mig så är den definitivt värd en chans. Jag minns att Production I.G fick till ljudet riktigt bra i den serien och att den var lite intressant även ur ett designperspektiv.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej alla :3 jag letar efter en anime/manga som handlar om demon killar, helst små .. ungefär 10 -15 har hittat lite inspirerande bilder till vilken typ av anime jag letar efter, snälla hjälp <3

Jag kommer inte på nåt på rak arm, men på Anime-Planet kan man bläddra efter demonkaraktärer. Tyvärr kan man inte bygga mer avancerade sökningar, så det går inte att filtrera bort exempelvis gubbar och kvinnor. Men 19 sidor, så det borde ju finnas nåt relevant!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Marbil Nu har jag bara sett Shiki av dom du nämde, men om du inte har sett Gantz... ?

Jag letar efter lite av varje...
Om vi tänker oss Soul Eater, så tar vi det råa, det alvarliga, den kaxxiga humorn, och den stegande utvecklingen av krafter inför nästa fight.
Vi kan lägga in lite av de väl beskrivda karaktärerna och deras skillnader också... Eller inte, men ja.

Helst så vill jag se den råa, alvarliga,  kaxxiga delen (alla ler som om att dom alltid vinner). Det bästa är väl att det är unga som agerar på det viset  och inte någon gammelfarbror som bott ute på en ö i 107 år.


Så ska vi se, leetar också efter en sådan "wow det varsåstarktjagfattaringentingvartskajagtavägen" kännsla. Det händer ju i olika sammanhagn, men det där skamsel kännslan man fick första gången man såg Lelouch ur Code Geass slå en plan i lås.

Jag har försökt skriva 5 olika meningar som kan förklara bättre, för när jag läser detta så ser jag bara en vanlig "vändpunkt" som alla spännande serier har.
Vi försöker igen, alltså. Jag vill se något oförutsägbart. Tror jag.

 

 

Nåväl, det där gick inte som jag först hade tänkt. men men, får väl se om någon nappar ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja få lite bra rekommendationer!

 

Jag har sett ganska många animes och nu vill jag ha en ny bra och se.

Några exempel på animes som jag sett är:

Naruto (hela)

Bleach (hela)

One Piece (hela)

Fairy tail (hela)

Hunter X Hunter 2011 (snart på avsnitt 70)

Sao - Sword Art Online (hela)

Vissa pokemon serier

 

Någon som har bra förslag på någon bra anime?

Jag önskar helst att serien är över 70 episoder men det är inte krävande!

 

Tack på förhand

//Liuz3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja få lite bra rekommendationer!

 

Jag har sett ganska många animes och nu vill jag ha en ny bra och se.

Några exempel på animes som jag sett är:

Naruto (hela)

Bleach (hela)

One Piece (hela)

Fairy tail (hela)

Hunter X Hunter 2011 (snart på avsnitt 70)

Sao - Sword Art Online (hela)

Vissa pokemon serier

 

Någon som har bra förslag på någon bra anime?

Jag önskar helst att serien är över 70 episoder men det är inte krävande!

 

Tack på förhand

//Liuz3

 

 

Jag tycker du ska se Hajime no ippo, väldigt bra serie som handlar om boxning. 

 

Kan bara hålla med föregående talare. Med tanke på vilken typ av animes du sett hittils kommer du tokälska Hajime no ippo. Skulle vilja påstå att den är aningens skarpare än de du redan sett, undantaget HxH.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja få lite bra rekommendationer!

 

Jag har sett ganska många animes och nu vill jag ha en ny bra och se.

Några exempel på animes som jag sett är:

Naruto (hela)

Bleach (hela)

One Piece (hela)

Fairy tail (hela)

Hunter X Hunter 2011 (snart på avsnitt 70)

Sao - Sword Art Online (hela)

Vissa pokemon serier

 

Någon som har bra förslag på någon bra anime?

Jag önskar helst att serien är över 70 episoder men det är inte krävande!

 

Tack på förhand

//Liuz3

 

Håller med om Hajime no Ippo, en favorit. Av vad du sett verkar Soul Eater kunna vara nåt för dig, kanske även Kenichi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja få lite bra rekommendationer!

 

Jag har sett ganska många animes och nu vill jag ha en ny bra och se.

Några exempel på animes som jag sett är:

Naruto (hela)

Bleach (hela)

One Piece (hela)

Fairy tail (hela)

Hunter X Hunter 2011 (snart på avsnitt 70)

Sao - Sword Art Online (hela)

Vissa pokemon serier

 

Någon som har bra förslag på någon bra anime?

Jag önskar helst att serien är över 70 episoder men det är inte krävande!

 

Tack på förhand

//Liuz3

 

"Monster". Kanske står ut lite mot serierna du nämnde att du hade sett. Men jag tycker du borde ge den en chans för den är väldigt bra.

 

http://myanimelist.net/anime/19/Monster

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har haft det kämpigt att hitta bra seinen serier på senaste tills jag kikade på Berserk filmerna (de två första). Önskar att jag inte hade sett så mycket "modern" anime när jag började så jag hade kunnat ge original serien en chans (Klarar inte av animeringen tyvärr, har försökt flera ggr) då filmerna fullkomligt "blew me away".

 

Håller nu på att kika igenom Fate Zero och har väl 6 avsnitt kvar av säsong 2 nu. Bägge dessa är precis vad jag varit sugen på. Så om någon kan komma på serier i samma stil som dessa så vore jag väldigt tacksam. Gillar hela fantasy/adventure-stilen de använder även om Fate Zero råkar utspela sig i modern tid.

 

Ha det gött

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har haft det kämpigt att hitta bra seinen serier på senaste tills jag kikade på Berserk filmerna (de två första). Önskar att jag inte hade sett så mycket "modern" anime när jag började så jag hade kunnat ge original serien en chans (Klarar inte av animeringen tyvärr, har försökt flera ggr) då filmerna fullkomligt "blew me away".

 

Håller nu på att kika igenom Fate Zero och har väl 6 avsnitt kvar av säsong 2 nu. Bägge dessa är precis vad jag varit sugen på. Så om någon kan komma på serier i samma stil som dessa så vore jag väldigt tacksam. Gillar hela fantasy/adventure-stilen de använder även om Fate Zero råkar utspela sig i modern tid.

 

Ha det gött

 

Har du inte sett Claymore så tror jag nog den kan passa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja få lite bra rekommendationer!

 

Jag har sett ganska många animes och nu vill jag ha en ny bra och se.

Några exempel på animes som jag sett är:

Naruto (hela)

Bleach (hela)

One Piece (hela)

Fairy tail (hela)

Hunter X Hunter 2011 (snart på avsnitt 70)

Sao - Sword Art Online (hela)

Vissa pokemon serier

 

Någon som har bra förslag på någon bra anime?

Jag önskar helst att serien är över 70 episoder men det är inte krävande!

 

Tack på förhand

//Liuz3

KHR eller Katekyo hitman reborn (som den egentligen heter) skulle kanske kunna vara något, serien har många likheter med One Piece, Naruto, Bleach och Fairy tail. Alltså mycket superkrafter och humor etc. serien är avslutad och har typ 270 avsnitt och mangan ca 400 kapitel.

 

Annat tips är Full metal alchemist, rekomenderar både Brotherhood (65 avsnitt) och orginalet som bara heter fullmetal alchemist (51 avsnitt). Båda väldigt bra shounen-serier som känns lite mer genomtänkta än t.ex. bleach.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har haft det kämpigt att hitta bra seinen serier på senaste tills jag kikade på Berserk filmerna (de två första). Önskar att jag inte hade sett så mycket "modern" anime när jag började så jag hade kunnat ge original serien en chans (Klarar inte av animeringen tyvärr, har försökt flera ggr) då filmerna fullkomligt "blew me away".

 

Håller nu på att kika igenom Fate Zero och har väl 6 avsnitt kvar av säsong 2 nu. Bägge dessa är precis vad jag varit sugen på. Så om någon kan komma på serier i samma stil som dessa så vore jag väldigt tacksam. Gillar hela fantasy/adventure-stilen de använder även om Fate Zero råkar utspela sig i modern tid.

 

Ha det gött

 

En ogenerad självbump. Ingen som har några tips här? Om vi bortser från den hela mörka/politiska-intrig feelen kanske det blir enklare? Skön fantasy helt enkelt? Drakar och demoner typ?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...