Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Tillbaka igen :D denna gång är jag ute efter någonting som liknar Animé scener från kill bill vol.1 med oren ishi, det närmaste jag hittat från vem jag tror är animation director (Kazuto Nakazawa) är Samurai Champloo, men jag vill ha nåt som mer liknar den råa teknar stilen, film eller anime, eller kortfilm eller vad som helst!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tillbaka igen :D denna gång är jag ute efter någonting som liknar Animé scener från kill bill vol.1 med oren ishi, det närmaste jag hittat från vem jag tror är animation director (Kazuto Nakazawa) är Samurai Champloo, men jag vill ha nåt som mer liknar den råa teknar stilen, film eller anime, eller kortfilm eller vad som helst!!

 

Om jag inte minns helt fel är Production I.G som gör den, men personligen tycker jag att Studio 4°C har gjort en del grejer som är rätt unika, ett tips är att titta på deras DVD som heter Amazing Nuts!

 

Sedan kan nog Masaaki Yuasas Mind Game och Kemonozume vara intressanta om du inte sett dem tidigare. Sedan tycker jag att det kan vara värt att titta på Noein och detta säger jag inte bara för att det är en utav mina personliga favoriter. Utan den har verkligen en rå stil, kanske inte på samma sätt som det man får se i Kill Bill. Här är ett utmärkt smakprov.

 

Förresten, har du sett Samurai Champloo?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

från vad jag sett från vad jag lyckats hitta på youtube så verkar alla dina förslag mycket intressanta och definitivt värda att ta en närmare titt på - Samurai Champloo började jag gloo på igår kväll men blev snabbt besviken ^^

Hur långt såg du på den då? Säg inte att du la av efter typ fyra avsnitt.

Samurai Champloo är ju fan ett mästerverk D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Ay!

 

Det var länge sedan jag postade på detta forum men man kan ju inte vara anonym tjuvläsare jämt inte.

 

Skulle vilja åberopa er hjälp då jag är i en riktig torka nu, ge mig nått mörkt djupt, med story som får mig att sitta här i dagar och slita mitt hår i spänning och förtvivlan (har mycket hår så det kräver en del)

 

Har dessutom sett en hel del men är tacksam för samtliga förslag och kommer granska dem noga.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ay!

 

Det var länge sedan jag postade på detta forum men man kan ju inte vara anonym tjuvläsare jämt inte.

 

Skulle vilja åberopa er hjälp då jag är i en riktig torka nu, ge mig nått mörkt djupt, med story som får mig att sitta här i dagar och slita mitt hår i spänning och förtvivlan (har mycket hår så det kräver en del)

 

Har dessutom sett en hel del men är tacksam för samtliga förslag och kommer granska dem noga.

:rolleyes:

 

Rent spontant sådär så tänker jag: se Death Note om du inte redan gjort det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle vilja åberopa er hjälp då jag är i en riktig torka nu, ge mig nått mörkt djupt, med story som får mig att sitta här i dagar och slita mitt hår i spänning och förtvivlan (har mycket hår så det kräver en del)

Monster?

 

och Legend of the Galactic Heroes och Ergo Proxy?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:rolleyes:

 

Helt plötsligt är jag rädd för mörkret igen. Umineko ger mig kallsvett i synapserna.

 

Jag behöver hjälp att spola rent min hjärna. Något som Porco Rosso eller Mushishi, eller Bartender. Någon som vet vad jag borde sikta på?

 

Jag har hört talas om Irresponsible Captain Taylor förut. Är han zenmästaren jag letar efter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent spontant sådär så tänker jag: se Death Note om du inte redan gjort det :)

En kanon serie men tyvärr anar du rätt där.

 

Monster?

Vi är även här rätt ute men detta förträffliga verk är avverkat.

 

och Legend of the Galactic Heroes och Ergo Proxy?

Förstnämnda av dessa två har jag inte hunnit med så den bugar och bockar jag för.

 

Helt plötsligt är jag rädd för mörkret igen. Umineko ger mig kallsvett i synapserna.

Låter intressant med dina synapser, undrar vilken kvalitet jag har på mina, blir en kontroll av detta.

 

Tack skall ni alla ha tar gärna fler ideer då jag gillar att bunkra så man har sysselsättning ett tag.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt plötsligt är jag rädd för mörkret igen. Umineko ger mig kallsvett i synapserna.

Låter intressant med dina synapser, undrar vilken kvalitet jag har på mina, blir en kontroll av detta.

 

Tack skall ni alla ha tar gärna fler ideer då jag gillar att bunkra så man har sysselsättning ett tag.

:rolleyes:

 

Om du ger dig på Umineko no Naku Koro ni och gillar det du ser kan du med fördel ta dig en titt på Higurashi no Naku Koro ni. Det rör sig om spel-adaptioner och samma gäng ligger bakom bägge två. Higurashi är utan tvekan "storebrorsan" i sammanhanget men huruvida den är bättre eller sämre än Umineko kan jag inte säga då jag inte har sett den senare själv.

 

Hur som helst. Börjar du titta på Higurashi så se dem i rätt ordning. Du börjar med Higurashi no Naku Koro ni, därefter kan du se specialavsnittet som kom efter den första säsongen; Higurashi no Naku Koro ni: Nekogoroshi-hen. Därefter är det dags för säsong 2 som går under namnet Higurashi no Naku Koro ni Kai och avslutningsvis den 5 avsnitt långa OVA som släpptes på DVD och Blu-Ray under 2009 - Higurashi no Naku Koro ni Rei.

 

Nu kanske du redan har sett dessa, men eftersom Umineko låg uppe som förslag tänkte jag att det var lika bra att informera om Higurashi. Alla dessa serier är animerade av Studio DEEN, men det finns även en vagt relaterad serie som precis har börjat gå (Higurashis Ryukishi07 var game director till källmaterialet som, likt i de andra fallen, är en Visual Novel). Det är inte samma studio som ligger bakom adaptionen (den här adaptionen utförs av AIC). Hur som helst, den heter Ookami Kakushi och jag kan heller inte uttala mig om den då den precis har börjat sändas och jag har varken sett första avsnittet eller tagit del av källmaterialet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du ger dig på Umineko no Naku Koro ni och gillar det du ser kan du med fördel ta dig en titt på Higurashi no Naku Koro ni.

Jag tackar och lägger den omgående till min att se lista.

 

 

Börjar du titta på Higurashi så se dem i rätt ordning. Du börjar med Higurashi no Naku Koro ni, därefter kan du se specialavsnittet som kom efter den första säsongen; Higurashi no Naku Koro ni: Nekogoroshi-hen. Därefter är det dags för säsong 2 som går under namnet Higurashi no Naku Koro ni Kai och avslutningsvis den 5 avsnitt långa OVA som släpptes på DVD och Blu-Ray under 2009 - Higurashi no Naku Koro ni Rei

Tackar också för att du redan här reder ut det åt mig, kommer spara mig en massa tid som jag säkert hittar bättre användning för.

 

EDIT

Vill tacka Meatrose än en gång, men det visar sig när jag går igenom min lista att denna är avverkad, men du har prickat rätt på vad det är jag letar, kan du korsa denna med säg postapokalyps eller kanske lite av känslan i Seirei no Moribito så är vi där.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du ger dig på Umineko no Naku Koro ni och gillar det du ser kan du med fördel ta dig en titt på Higurashi no Naku Koro ni. Det rör sig om spel-adaptioner och samma gäng ligger bakom bägge två. Higurashi är utan tvekan "storebrorsan" i sammanhanget men huruvida den är bättre eller sämre än Umineko kan jag inte säga då jag inte har sett den senare själv.

 

Hur som helst. Börjar du titta på Higurashi så se dem i rätt ordning. Du börjar med Higurashi no Naku Koro ni, därefter kan du se specialavsnittet som kom efter den första säsongen; Higurashi no Naku Koro ni: Nekogoroshi-hen. Därefter är det dags för säsong 2 som går under namnet Higurashi no Naku Koro ni Kai och avslutningsvis den 5 avsnitt långa OVA som släpptes på DVD och Blu-Ray under 2009 - Higurashi no Naku Koro ni Rei.

 

Nu kanske du redan har sett dessa, men eftersom Umineko låg uppe som förslag tänkte jag att det var lika bra att informera om Higurashi. Alla dessa serier är animerade av Studio DEEN, men det finns även en vagt relaterad serie som precis har börjat gå (Higurashis Ryukishi07 var game director till källmaterialet som, likt i de andra fallen, är en Visual Novel). Det är inte samma studio som ligger bakom adaptionen (den här adaptionen utförs av AIC). Hur som helst, den heter Ookami Kakushi och jag kan heller inte uttala mig om den då den precis har börjat sändas och jag har varken sett första avsnittet eller tagit del av källmaterialet.

 

Det bör även tilläggas att Umineko också är tänkt att ses efter higurashi rei. Annars missar man en massa grejer.

Så higurashi, Higurashi kai, higurashi rei, umineko. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bör även tilläggas att Umineko också är tänkt att ses efter higurashi rei. Annars missar man en massa grejer.

Så higurashi, Higurashi kai, higurashi rei, umineko. :)

Så det ser ut som om jag är tillbaka på tipset från Zeedox igen då. Inte för att det gör något då :D

 

Kul bara att det slutar med att nästan alla tipsen hörde ihop

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej,

 

Jag har fastnat lite i ett drama-träsk och skulle vilja ha tips på några lätthjärtade, riktigt roliga komedier gärna sådana som gör att man skrattar högt för sig själv.

 

Självklart är ju komedi ganska personligt men några jag tidigare sätt och tycker varit väldigt roliga är:

Golden boy

Detroit Metal City

GTO

---

welcome to NHK

ouran school host club

 

Varav de tre översta är de som tilltala mig mest, kan kanske sammanfattas i lite överdrivna, politisk inkorrekta och brutala skämt. Så har ni något förslag på en liknande serier eller någon annan fruktansvärt rolig anime vore jag tacksam

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej,

(...)

kan kanske sammanfattas i lite överdrivna, politisk inkorrekta och brutala skämt. Så har ni något förslag på en liknande serier eller någon annan fruktansvärt rolig anime vore jag tacksam

 

Jag tycker du skulle kika in Seto no Hanyome med tillhörande OVA, den tyckte i alla fall jag var sjukt rolig ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...