Hoppa till innehåll
Sceleris

Sverige och svenska i anime

Rekommenderade inlägg

Ny OVA serie som kommer ut nu i vår: "Under The Dog"

Ska tydligen proträttera en Svensk/Skandinavisk (beroende på var man läser om den) huvudkaraktär.

Verkar lite som en B-action rulle men den kan vara fet också, den verkar endå lite ambitiös på sitt eget sätt ifall man läser om den på deras hemsida (o ja, en del av det ambitiösa intrycket jag får kommer ifrån att de över huvud taget har en hemsida om serien på engelska).

Kan vara fett:

http://under-the-dog.com/

https://www.livechart.me/spring-2016/ovas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jo, att de har engelskspråkig "outreach" beror på att den delfinansierades med crowdfunding. Jag själv var med och gav några hundralappar (i utbyte mot en Blu-ray när den kommer ut). :3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Swedish Torches i laid-back camp episode 5

Swedish_Torches.png

Untitled.png

Untitledreal.png

Redigerad av Marbil
  • Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag måste bara fråga om någon här har eldat på det sättet, för jag har aldrig varit med om det tidigare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Inget jag varit med om nej. Det svenska sättet är väll att kasta ihop allt som kan tänkas brinna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Free! Dive to the future: En ny utländsk rival dyker upp och, likt Haru, har stenhårt fokus på fristil. Albert Wåhlander, allas svenske fristilssimmare!

Girly Air Force: En kommande serie där man slåss mot aliens med flygplan som har "kärnor" format som flickor (tänk samma koncept som Arpeggio of Blue Steel). En av dom heter Gripen, och självfallet flyger hon ett JAS Gripen...ett rosa JAS Gripen...

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Bloom Into You: Under sports day dyker det upp en gren vid namn Svensk stafett. Enligt Wikipedia är det en stafett från tidigt 1900-tal med fyra deltagare som springer 1000 meter. Första springer 100, andra 200, tredje 300 och sista springer 400 meter. Tydligen en vanlig gren på juniornivå och i skoltävlingar som de i japanska skolor. Det förekommer även under DN-galan i Stockholm och i Norge. Tror även Usain Bolt sprang ett sådant lopp.

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu