Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime sommaren 2014


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

qcdb.jpg

 

Vi är mitt inne i den pågående säsongen, men en animenörd sitter aldrig stilla! Okej, jo, vi sitter ju stilla typ alldeles för mycket, som när vi tittar på jättemycket tecknat... men vi sitter aldrig stilla i hjärtat! Så här öppnar vi då för årets sommarsäsongstråd.

 

Jag kommer som vanligt att se allt för mycket, men den som jag har mest hopp inför är Zankyō no Terror, där regissören av Cowboy Bebop och Macross Plus åter samarbetar med musikern Yōko Kanno för att ge oss något som ser ut lite som en korsning mellan moderna katastrofserien Tokyo Magnitude 8.0 och den politiska thrillern Patlabor 2: The Movie. Jag hoppas också på att Aldnoah Zero, i vilken Fate Zero-regissören Ei Aoki arbetar på Gen Urobuchis grundidé – jag hoppas bara att det är mer som Urobuchis Fate Zero än Urobuchis Gargantia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser redan på titlarna att det här kommer vara en riktigt bra säsong, ser fram emot i pricip allt men mest SAO2, Hanamonogatari och Zankyou no Terror.

 

Akame ga kill!, Aldnoah.zero och Tokyo ESP ser ju också väldigt lovande ut. Aja, det blir nog att kolla på allting denna sommarsäsong!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså, gamle Saten tänker göra animecomeback?

Comeback? Minns aldrig att jag lämnat ;)

 

Haha nej men jag har varit upptagen med nationella prov så jag har inte riktigt haft tid för annat. Men nu när det är över ska allt jag missat från våren ses och allt som ska komma nu i sommar (och lite till). Så om du inte är försiktig Sceleris så kommer min lista snart överta din :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

från listan på de animes jag kommer nog garanterat att kolla på

Sword art online 2
Aldnoah.Zero
Glasslip
Space Dandy 2
Gekkan Shoujo Nozaki-kun
Hamatora Second season
Zankyou no Terror
Tokyo ESP  

Men känner jag mig själv korrekt, så kommer jag förmodligen se många fler än dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

P.A Works är en av mina absolut favorit studios, så Glasslip är given, och jag vet att jag kommer att sitta och dregla och kolla om scener så många gånger. Och som den romansnörd jag är så är Gekkan Shoujo Nozaki-kun också uppe i toppen, vilket jag har läst att mangan ska vara bra.

 

Och man kommer man inte kunna undvika Aldonah.Zero, Akame ga Kill! och Psycho-Pass.

 

Rail Wars är lite av en bubblare för mig. Känner att den antingen kommer sitta precis rätt eller inte alls.

 

Hanamonogatari, Hanamonogatari, Hanamonogatari. Efter besvikelsen i och med uppskjutningen så väntar jag på den här mest. Men det är en stund kvar till Augusti...

 

Som Brezals skrev så blir det antagligen att jag kommer kolla på de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och som den romansnörd jag är så är Gekkan Shoujo Nozaki-kun också uppe i toppen, vilket jag har läst att mangan ska vara bra.

Mangan är bra, fast även om den handlar om en tjej som hänger kring en kille som hon är kär i – en kille som tecknar shōjomanga – så är det en fyrbildsskämtserie, och som vanlig romantisk animangakomedi så ingår givetvis en jäkla massa tröghet (exempel här). Det är klart, jag vet ju inte hur mycket de ändrar till animeversionen, men om de förvaltar den väl så är den framförallt lustig, inte romantisk.

 

Vad jag framförallt hoppas på med Nozaki-kun är att de behåller tecknaren Izumi Tsubakis härliga ansiktsuttryck. :jhappy:

 

u77E.jpg

 

Jag hoppas på en animeversion av Oresama Teacher av samma tecknare om denna blir populär, det hade varit fantastiskt. Oresama Teacher är mer åt det vanliga "Hana to Yume"-hållet, typ Skip Beat, Kamisama Hajimemashita, Ouran etc. Kanske lite tunnare vad gäller romantik (och lite tyngre vad gäller komedi och intrig), men mycket närmare det hållet än Gekkan Shōjo Nozaki-kun.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mangan är bra, fast även om den handlar om en tjej som hänger kring en kille som hon är kär i – en kille som tecknar shōjomanga – så är det en fyrbildsskämtserie, och som vanlig romantisk animangakomedi så ingår givetvis en jäkla massa tröghet (exempel här). Det är klart, jag vet ju inte hur mycket de ändrar till animeversionen, men om de förvaltar den väl så är den framförallt lustig, inte romantisk.

 

Hmm... Verkar som om jag får vända mig till Ao Haru Ride då för att täcka upp romansen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ao Haru Ride har jag väntat på enda sedan det blev officiellt att den skulle få en anime. Älskar mangan, trots att jag vet att mitt otp inte kommer bli canon.

För er som inte känner till den så kan jag säga att den handlar om en tjej som gillar en kille som också gillar henne samt en annan kille som gillar henne. Jobbigt? Inte då, för såklart så ska den första killen få någon anledning till att vara med en annan tjej. Detta borde inte vara en så stor spoiler eftersom det händer ganska tidigt.

 

Annars måste jag såklart se DMMD (Dramatical Murder), och kommer antagligen också se Love Stage bara för att jag läste mangan en gång i tiden. Glasslips stil såg gullig ut, så kanske kan tänka mig den också owo

Sedan är ju Hanamonogatari ett måste. Lite sorgligt dock att de redan har hunnit sluta skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Sommarn är här! Det känns som det är ovanligt mycket sevärt i sommar. Sex serier har jag börjat på, och det är ämnat att bli sju. Jag har inte hunnit se på Terrorn i Tokyo än, men det blir nog imorgon.

 

Akame ga Kill
Akame är Döda började smått ojämnt. Jag gillade det mesta. Premissen med

korrupta aristokrater mot rättvisans lönnmördare i en medetida storstad

kan nog bjuda på en del spänning (fast det är rätt annorlunda mot det stora monstret som öppnade serien). Tempot var rätt bra. Jag gillade hur brutalt det var. Jag gillar huvudkaraktärerns design. En alldaglig skjorta och tjock tröja med ett par fräna handskar och armskydd. Det enda jag inte gillade var hur det blandades in humor. Vi går direkt från terror och tragedi till "Jamen var inte det där lustigt, tihi." Det var jävligt opassande, och om serien inte kan hålla sig allvarlig under vad som hände i det här avsnittet så tror jag inte att den kan hålla sig allvarlig någonsin.

Nåja. Även i värsta fall så verkar den ändå bli sevärd. Den här serien är jag mest förväntansfull inför nu.

Sabagebu
Sabage. Det vill säga survival game. Det vill säga airsoft. En skolklubb där en massa tjejer springer runt och skjuter på varandra. Jag hade velat vara med i en sån klubb :ssad:

Anledningen till att jag började titta på den här är för att den är gjord av samma personer som gjorde Love Lab. Sabagebu är inte alls lika bra, men den är trevlig nog. Det finns en berättarröst som gör sig rätt lustig, och det var lite roande hur huvudkaraktären utkräver rättmätig hämnd när hon blir mobbad. Annars brukar såna incidenter sluta med att A: mobbarna och offret blir vänner, eller B: mobbarna ignoreras och försvinner tack vare nya vänner.

Värt att nämnas är kanske att tjejernas pistolstrider presenteras som riktiga strider, det vill säga det är riktiga pistolljud och de blöder när de blir träffade.

Free säsong 2
Wiii! Mera pojkar! Mera vänskap! Mera jättesexigt vatten! Free fortsätter göra exakt samma sak som förut. Det tråkiga är att det introduceras en ny rival. Måste vi ha en rival? K-On hade ingen rival. De kanske inte kan hitta på något bra drama utan en, och det kanske är mer krav på drama i serier riktade mot tjejer. Vad vet jag? Det var ändå trevligt att se mer av detta.

Fate/ Kaleid Liner säsong 2
Första avsnittet var mest bara en prolog. Efter första säsongen så undrade jag vad en andra skulle kunna handla om - handlingen knöts ju ihop rätt fullständigt - men vi börjar visst med att utforska den centrala deus ex machinan. Ok. Det funkar väl. Jag förväntar mig inte att det blir bättre än första säsongen.

Jag måste nämna att det ändå var ett skämt på magiska flickor-genrens bekostnad. Det var lite trevligt. Jag tyckte alltid att serien gjorde sig bättre som parodi, men vi behöver visst en handling också.

Yama no Susume säsong 2
Uppmuntran till Klätter började med 12 avsnitt à 3 minuter. Nu ska vi få 24 avsnitt à 15 minuter. En "riktig" serie. Jag är inte säker på om det är bättre eller sämre. Det kanske tillåter det att hända mera grejer. Den första säsongen var ju så tråkig. Första avsnittet av det här var nog ändå inte lika tråkigt. Flickorna planerar att tälta i bergen, men Toyosakis mamma protesterar så de tältar i bästa kompisens trädgård istället. En grej hände. Kanske kan det här bli en ok moe-serie?

Tokyo ESP
Den här kan jag inte säga att jag föll för. Det är en ok premiss men dåligt utförd. Dåligt animerad, ospännande action. Jag förstår inte karaktärers motivationer. Serien är dum (antyder att alla med superkrafter är galna mördare) och antar sedan att publiken är dum (förklarar i ord att "folk med superkrafter är lika varierade som vanligt folk"). Men framför allt ber den mig att bry mig om saker som inte getts något som helst djup.

Det här är ett gott exempel på en serie som borde ha haft en mycket långsammare början. Det som händer två minuter in (ett gäng terrorister shanghaiar parlamentshuset) hade gott kunnat ske i mitten eller kanske till och med i slutet av första avsnittet, så hade mer tid kunnat ägnas åt att introducera världen och karaktärerna på ett meningsfullare sätt. Men vem vet, Psycho-Pass blev bättre efter lite tid, så Tokyo ESP förtjänar nog också en chans.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två avsnitt in i Aldnoah Zero

och Urobutcher har redan dräpt en i originalbesättningen. Nåja, vad hade han, två repliker före dess?

I denna serie har till slut Gens usla berättarteknik blivit synlig för mig också. Usch vad jag hade viljat ha bakgrundshistorien mindre tvångsmatad. Men det är vackert och det är mörkt och jag vill verkligen veta vad som händer härnäst så jag fortsätter med denna. Efter att ha kikat runt lite verkar det vara fler än jag som får Code Geass-vibbar av denna. 

 

Zankyou no Terror, en episod in. Snyggt, bra design, lovar mörker, bättre berättarteknik än ovanstående. Kan bli säsongens höjdare eller tågkrasch, beroende på hur storyn utvecklar sig. Blir det krystat eller kommer det att flyta på (och förhoppningsvis stegras lite också)? Kanno/Watanabe, för den som orkar hajpa sig över den konstellationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det är sommar! Sommar! Möjligheternas årstid!

 

Akame ga kill 4 avsnitt
Den här serien är väldigt episodisk nu. Ska bli 2 cour, tar sig lite tid att fastställa världen och karaktärerna. Det tycker jag är bra. Vad som kanske är mindre bra är att den har en del tell, don' show. En del exposition kunde de nog lugnat sig ännu mera med. Den opassande humorn finns också kvar till viss del, men inte (än) lika illa som i första avsnittet. Min sista besvikelse är att storskurken är en väldigt tråkig "Muahaha, vad elak jag är" sorts karaktär. Jag hade förväntat mig att den som manipulerade kungen och styrde hela det korrupta samhället var en mer karismatisk och kalkylerande typ.

Men det är många småsaker jag gillar med serien. Mest av allt gillar jag stridsscenerna. Av någon anledning tycker jag de är väldigt spännande. Det är mycket känsla i striderna. Mycket thrust! De ligger någonstans mellan långsamma shounen-fighter där det pratas mycket, och snabb action där det händer mycket. Jag tycker det funkar riktigt bra. Jag förväntar mig större saker av den här serien när handlingen börjar hända på allvar.

Jag gillar också att det finns en bög som inte är bögig.

Fate/Kaleid Liner 4 avsnitt
Så det här har helt enkelt blivit en loliserie nu. Den hade alltid lolis, men de var aldrig direkt huvudpoängen. Det är de nu. Mycket rumpbilder och taffligt motiverade kyssar. Den enda handling som finns nu är mysterier. "Vad är det som egentligen pågår här?!" Jag brydde mig inte om handlingen de hittade på i första säsongen, så jag bryr mig inte så mycket nu heller.

Men nog har den söta flickor :happy:

Free 4 avsnitt
Det jag tycker är lustigt med Free nu är att det inte riktigt handlar om vad som brukade vara våra huvudkaraktärer. De har mer en sidohistoria medan den riktiga fokusen är på Rin och den nya rivalen. Vi kanske behöver en rival ändå. En tävling. En konflikt. Men jag önskar att vi inte gjorde det (med risk för att låta tjatig). Hur ska vi ha tid till snygga killar som sover tillsammans?

Sabagebu 4 avsnitt
Det här har artat sig som en medelmåttig gymnasiekomedi. Det bästa är fortfarande berättarrösten. Den bryter den fjärde väggen rätt duktigt. Kommenterar på vad som vanligtvis händer i genren och grejer. Det enda andra nämnvärda är att någon karaktär skadar sig och blöder kraftigt i varje avsnitt. Det är trevligt :jhappy:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag ser för lite anime. :C

 

Akame ga Kill har jag sett 9 avsnitt av, och det mest anmärkningsvärda för mig var att serien hade animerade vykortsminnen, vilket var lite ballt. ("Vykortsminnen" är något som legendariske animeregissören Osamu Dezaki uppfann, det är superdramatiskt målade stillbilder som avrundar en scen; här finns exempel.) Det näst mest anmärkningsvärda är förstås att det är en shōnenmanga som är snäppet blodigare än vad man brukar vara van med, så det är också lite mindre "plot armor" för huvudpersonerna.

 

Det är väl underhållning, men jag kan inte säga att jag är imponerad på något plan.

 

 

 

Jinsei, serien om gänget som skriver en frågespalt i en gymnasietidningsklubb, har jag sett 7 avsnitt av, men vad kan man säga? Det är en skräpserie med tråkig karaktärsdesign, dålig musik (OP och ED börjar liksom i konstig otakt...), dåliga skämt, ointressanta karaktärer och så vidare. Den har inte ens bra snusk!

 

Om något, så kan jag väl nämna att det inte riktigt är harem: man tror ju lätt att killen ska få de tre frågespalttjejerna samt sin redaktör-kusin efter sig, men tvärtom så är det lite hopparning med den smarta plugghästtjejen. Bonustanke: Rena Maeda, som var toppen som Nike i Soredemo Sekai wa Utsukushii, låter lite malplacerad som silverhåriga kusinen.

 

 

 

Space Dandy 2... är Space Dandy. 9 avsnitt sedda. Fristående sketcher med högst begränsad känslomässig påverkan. Jag tycker inte att de är så roliga heller, mer än något skratt här och där. Men om det är något som räddar serien så är det att det är en kavalkad av animeskapare som får fritt spelrum: författare, regissörer och framförallt animatörer. Det är galna, varierade kreationer.

 

Det där avsnittet om "en värld utan sorgmod" (dvs

limbo

avsnittet) var något av en favorit; kanske lite väl flummigt, men knasigt och snyggt och med Kaori "Eureka" Nazuka.

 

 

 

Gekkan Shōjo Nozaki-kun har jag sett 9 avsnitt av, det är en bra animeversion. När man har läst seriestripporiginalet av en animekomedi så brukar det alltid bli att skämten känns för utdragna, och så är det även här. Men förutom det är det ju ganska toppen: den förvaltar originaltecknaren Izumi Tsubakis humor (vilka ansiktsuttryck!) och tecknarstil väl, och det är så fint tecknat och färglagt och så bra karaktärer, och så bra röstisar!

 

Miyuki Sawashiro är alltid bra och behöver ingen förklaring, men huvudperson Sakuras röstis Ari Ozawa är en härlig nykomling som jag vill höra mer av (i rätt roller). En glad överraskning är Mai Nakahara: för mig är hon mest känd som Nagisa i Clannad, och jag brukar associera henne med mjäkigare karaktärer, men här spelar hon "prinsen" Kishima och får lite varierande spelrum, från charmprins till gnällspik. Det är kul, och hon har så speciell röst med en lätt, lätt läspning.

 

 

 

Free: Eternal Summer har jag sett 10 avsnitt av. Jag delar inte riktigt Volblas kritik mot den nya karaktären och dramat, men jag förstår den. Free har ju vissa likheter med moéanime, så den väcker nog lite av de förväntningarna. Vad jag tänker på är att karaktärerna är så... avmaskuliniserade? Avsexualiserade? Liksom, de beter sig inte som tonårspojkar. Jag vet inte om jag skulle säga att de är idealiserade, men kanske att de gjorts desto mindre... "manligt hotfulla"?

 

Med tanke på all moéanime jag sett utan att klaga där det är tjejer som blivit avskalade nästan allt icke-gulligt så kan jag väl inte klaga här heller, men att inte köpa karaktärerna gör det svårare att komma in i dramat, som ändå är tjänstbart skrivet. Och jag skulle vilja se mer drama i moéblobanime! Om något så undrar jag om de inte hade kunnat skriva ut Gō. Hon känns påklistrad.

 

 

 

Argevollen, som jag sett 9 avsnitt av, började så illa. Det är ju en mechaanime om en alternativ framtida värld där två länder krigar medelst robotar, och dess idé verkar vara att ha lite mer militär framläggning. Så det är en bunt militärer som pratar lite politik och massa militärstoff, och vi följer en grupp soldater på slagfältet. Det är väl okej och så, visst, men serien hade ett jäkla problem i början: inga personligheter. Protagonisten är bara skrikig och arg, och resten bara "är". Ingen har lite "färg" i sin personlighet, och de gör inget annat än krigar.

 

Åtminstone i fyra avsnitt, sen börjar de utvecklas lite: hjälten visar sig klura i mysteriet bakom

hans systers död

, medan hjältinnan, en tekniker från ett civilt företag som tillverkat huvudpersonens specialrobot, har egna problem i sitt företag. Vill också nämna att serien har haft en del udda ögonblick, som en (halvt?) ofrivilligt komisk scen där hjälten tvunget vill berätta sin backstory och hon vill inte höra. Eller när han

taktlöst frågar henne om hon är kär i honom

, så att alla hör och är helt :ambivalentdrop: (och det är inte gjort som ett skämt). Eller sekvensen där

han har permission och åker runt med hjältinnan i en turiststad på lite olika ställen och det blir bara platonskt, utan att en förälskelse verkar växa fram

. Det gör den ju nog ändå till slut, men där var det inte gjort som det.

 

 

 

Rail Wars har jag sett 9 avsnitt av. Det är en dålig serie om tåg och kvinnobröst, men vad gäller tåg och kvinnobröst så är den egentligen inte så illa. Fanservicen är kanske lite väl "in your face", men jag gillar karaktärsdesignen och karaktärsteckningarna, och tågdelen av det verkar vara ganska verklighetsbaserad. Åtminstone var Umi-Shibaura, den enda som jag faktiskt kollade upp, det, men jag gissar på att de flesta vagnarna och banorna finns.

 

Den har lite romantik också, men i sedvanligt haremmanér får huvudpersonen tjejerna på fall bara genom att vara lite snäll. Varför är ingen kär i hans coola kompis, han är också snäll, och han är lång och stark också! Fast det känns lite som omväxling att

den eldfängda rödhåriga tjejen verkar vara huvudhjältinna

.

 

 

 

Tokyo ESP har jag sett 8 avsnitt av. Den refererar till Ga-Rei: Zero i början. Ga-Rei: Zero är animeversionen av bakgrundsberättelsen till en manga (bara Ga-Rei) från samma tecknare som Tokyo ESP, om en kille som träffar en tjej som dödar demoner och spöken. Ga-Rei: Zero är för Ga-Rei vad Rurōni Kenshin: Tsuioku-hen är för Rurōni Kenshin. (fast inte i närheten lika bra som Tsuioku-hen). I Ga-Rei Zero så får man följa en insatsstyrka som bekämpar demoner, men

bara i ett avsnitt, för sen dör alla; sen handlar resten av serien om hur mörka krafter får två tjejer att gå från att vara som systrar, till dödsfiender

. I början av Tokyo ESP så ser vi Ga-Rei-tittare/-läsare Kagura och Yomi och insatsstyrkan och tänker ;_;.

 

Eh, hur som helst, Tokyo ESP kör lite på samma ploj som Ga-Rei: Zero i att första avsnittet inte är representativt. Fast här är det snarare genom att vara ett sånt där tråkigt mitt-i-smeten-sen-spolar-vi-tillbaka-avsnitt för att följa figurerna från början. Som Volbla säger, det är dåligt. Synd. Jag gillar esperslagsmål, men animatörerna verkar inte vara tillräckligt bra för att teckna spännande action.

 

Det är lite konstigt att se på, det känns lite som att jag kan se spåren av något som skulle kunna vara hyfsat bra, men att det inte är realiserat ordentligt. Jag är lite frestad att säga att det är chefsmanusförfattaren Hideyuki Kurata – som jag gillar efter att ha sett Now & Then, Here & There, Bamboo Blade, R.O.D och R.O.D the TV – som har försökt göra en fullgod bearbetning av en kanske inte så imponerande originalmanga (har inte läst denna, men väl Ga-Rei) och att regissören och hans bildmanustecknare inte fått fram det så väl... men Kurata har också medverkat i så många dåliga serier att jag ibland undrar om jag inte överskattar honom.

 

Det är en fånig berättelse (pandagubbe? Någon som sett för mycket Ranma½?) utan mycket till sin fördel. Fast ibland gör den lite oväntade grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I andra halvan av Free!: Eternal Summer så har jag kommit att gilla den mer än sin föregångare. Jag tror det är tack vare Sousuke. Jag klagade förut över att det introducerades en ny rival, men den här rivalen är mycket bättre än Rin var i första säsongen. Sousuke är ändå en schysst kille, och han har polare som han är nära med och vill hjälpa, och vi ser hans ärliga strävan efter att lära sig mer om sig själv. Rin som rival var bara en skitstövel.

 

Centralkaraktären Haru var också inblandad i bra drama i ett av de senare avsnitten. Manusförfattarna lyckades hitta på ett problem som verkligen passade hans redan fastställda personlighet och kändes naturligt. Tummen upp! Jag var mindre intresserad av Nagisas problem

med sina föräldrar

. Det kändes lite krystat och överdrivet. Makoto som lär barn att simma var annars väldigt sött :colonthree:

 

Öppnings- och slutsekvenserna är jävligt bra.

 

Jag hade en uppenbarelse häromdagen var gäller Fate/kaleid liner, och jag är förvånad över att jag inte har tänkt på det förut. Det är en serie med magiska flickor, snygg animation och småflickerumpor. Det är ju precis som Vividred Operation! Fast den har en bättre handling... kanske? Den försöker mer med sin handling i alla fall. Och så kan den ju helt gratis hämta en massa karaktärer och idéer från Fate-världen.

 

Jag förvånade mig även i senaste avsnittet med att faktiskt bli lite upphetsad. Det är en stor strid på gång. Jag har inte brytt mig om handlingen hittills, men nu ville jag verkligen se småflickerna vinna. Gillar jag bara på att titta på när folk gör varandra illa med arga ansiktsuttryck? Det är ändå vad jag mest uppskattar i Akame är Döda. Nå, Fate ser ut som det kanske bara har ett avsnitt kvar, och det ska visst vara ungefär halvvägspunkten i den här delen i mangan. Med tanke på hur snabbt den här säsongen kom ut så tänker jag anta att nästa del inte är långt utom synhåll. Sexiga småflickor som slåss kanske drar in mycket pengar :konata:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag såg precis klart sista(?) avsnittet av Aldnoah Zero 

och jag är alldeles tagen av slutet. Jag hade inte väntat mig att att Inaho och prinsessan skulle dö i slutet. Det antyddes efter eftertexterna att det blir en fortsättning, men finns det något kvar att fortsätta på när huvudpersonerna är döda. eller kommer nästa säsong att skifta fokus till någon av de överlevande, kanske den traumatiserade alkisläraren och Slain eller vad han nu hette?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg precis klart sista(?) avsnittet av Aldnoah Zero 

och jag är alldeles tagen av slutet. Jag hade inte väntat mig att att Inaho och prinsessan skulle dö i slutet. Det antyddes efter eftertexterna att det blir en fortsättning, men finns det något kvar att fortsätta på när huvudpersonerna är döda. eller kommer nästa säsong att skifta fokus till någon av de överlevande, kanske den traumatiserade alkisläraren och Slain eller vad han nu hette?

 

Spekulationer finns i Aldnoah Zero-tråden, om det hade varit av intresse. :wink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...