Hoppa till innehåll
Anime.se

nått som är avskyvärt. (Animé ni vill se mer av)


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

om det är nån som håller med mig så säg till för jag tycker det är absolut avskyvärt när en bra serie tar slut, alltså en serie man verkligen skulle kunna sett lätt över 30 episoder till på. om du har en sån anime, säg till vilken det är då. själv skulle jag kunna se fler episoder av Hikaru no Go och Shaman king. det är mina 2 favoriter :)

 

//Rubrik ändrad av Genma [Moderator]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oftast är det bra när bra serier tar slut, på ett bra sätt. Om de inte är för långa hinner de inte få massa onödiga avsnitt heller.

 

Serier som jag önskat varit längre är dock sådana som antingen bara slutat gjorts rakt av(Berserk tex), eller serier med mer eller mindre dåligt slut, som inte riktigt "avslutar" serien(Rurouni Kenshin TV, dock fick den ett underbart slut iom OVA2.).

Serier där inte allt förklaras är också ganska irriterande, där de lämnar massa lösa trådar(då menar jag inte serier som NGE, Lain, etc. Som faktist inte ska förklaras helt ut, utan där är det meningen att man skapar sin egen bild av allt).

Som ni säkert fattar är detta vad jag tycker, så börja inte "flama" mig.

 

Berserk - Skulle jag velat se mer av, av anledningen att den bara lades ner rakt av.

Full Metal Panic! -Den skulle jag också velat se mer av, då jag tycker att relationen mellan två personer inte riktigt var så bra avslutat(vet dock att jag får en uppföljare senare).

Ah! My Goddess - Den var helt enkelt för kort bara. Även denna ska få en uppföljare, så jag hoppas den blir bra.

Midori no Hibi - Av den anledningen att serien var heöt enkelt för gullig :) Några episoder till skulle inte ha skadat.

Boys Be - Kunde varit några episoder längre, så man sett deras relation efter allt.

 

 

Det finns säkert fler, men dessa kom upp nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att börja kolla på serier som är för långa också, lite jobbigt. De flesta serier jag sett har vart ganska bra antal episoder eller för många som sagt ^^ Enda serie som har, till min glädje, varit lång är Full Moon wo Sagashite på 52 avsnitt, verkar ganska långt men det var perfekt.

 

Man blir ju alltid lite ledsen när en bra serie tar slut, men så ska det nog vara. Hellre det än att tröttna på den och sluta upp att se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GTO hade kunnat hålla på hur länge som helst. Den serien var underbar rakt igenom. Fick nästan en tår i ögat när serien var slut.

En annan serie som kunnat ha typ 40 avsnitt till är Juuni Kokki då det är den bästa serie jag sett på väldigt länge. Dessutom oavslutad. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animén på Please Save My Earth är det mest lysande exemplet på en animé som bara slutade mitt i.

 

Miyuki hade inte varit fel att köra till slutet, om det inte var för att animeringen är så dåligt gjord.

 

Annars är det faktiskt sällan jag vill se "mer" av en serie som är bra och avslutad, mest av skräck för att den bara kommer bli tjatig och långrandig. Det händer alldeles för många animéer. Prinsessan Tutu hade nästan varit bättre på bara 13 avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som lordgus sa skulle GTO kunnat varit lite längre. Av den 43 episoder långa serien kommer jag bara på ett avsnitt som jag skulle kalla onödigt/inte lika bra som resten.

 

Jag tyckte slutet var aningen oavklarat också(en relation tycker jag skulle behövt vara mer "klar").

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime brukar ju ofta göra avslut trots att mangan fortsätter, men det beror ju oftast på att animen kommer ikapp mangan... Rurouni Kenshin är ju ett "fint" exempel på att det är bättre att sluta då, istället för att hitta på mera själv.

Tycker att det är skönt att anime serier faktiskt slutar, istället för som amerikanska serier; hålla på i oändlighet tills serien blir så dålig att den läggs ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cowboy Bebop

Berserk

Hellsing

Onegai Teacher

Ah megami sama

FMP! (och fumoffu)

De är de serier jag kan komma på nu som skulle funkat med fler ep. Annars vet jag en del bra serier som var skitbra som inte borde bli längre, ex Neon Genesis Evangelion, Love Hina, Get Backers mm.

 

Vi ses nu ska jag se FLCL !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing vill jag ha mer av. Och det kommer mer.

Herr Hirano har sagt att han ska göra klart mangan först, sen fortsätter animen. Det som Gonzo sagt just för tillfället är att nästa säsong kommer om 1-2 år. Det kom ett Press Realese om det för 2-3 månader sen, så det borde ju vara ganska säker info.

 

Annars är jag inte så intresserad av fortsättningar. Jag har så mycket annat jag inte kollat in än...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som lordgus sa skulle GTO kunnat varit lite längre. Av den 43 episoder långa serien kommer jag bara på ett avsnitt som jag skulle kalla onödigt/inte lika bra som resten.

.

 

hm..vilket avsnitt menar du? B)

 

Finns säkert fler, men det är det enda avsnittet jag tyckte skilde sig från de andra kvalitémässigt...

Avsnittet jag menar är där hans snutvän ska föra någon portfölj till ett ställe, men får reda på att det är guld i den(handlade om Tomoko också, "blåsningen"). Det var bra, men inte i närheten av resten av episoderna, och ganska onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill se mer av Chobits, Hellsing Neon Genesis, Onegai Teacher, Onegai Twins, DNAngel, Dragon Drive och mycket mera varför tar dom slut överhuvudtaget dom borde vara o ändliga så kan man alltid se på dom hur mycket man vill.

PS

Naruto ska vara lång så du kan hålla tyst o Annars ska jag göra en förbjuden tecknik på dig som skulle få naruto att skita på sig

DS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...