Hoppa till innehåll
Anime.se

Presidentvalet


lordgus
 Share

Rekommenderade inlägg

Detta är helt enkelt hemskt. Bush verkar ha vunnit valet igen. Kommer världen verkligen att hålla 4 år till under denna galnings ledning? Jag känner mig djupt bekymmrad. Inte bara för att Bush kan spränga världen åt helvete om han får en nyck utan också för att amerikanerna faktiskt verkar vara så dumma som man har trott att de är. >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 år till av ett USA som gör bort sig, på nåt sätt så hoppades jag nästan att Bush skulle vinna, krävs alltid en(eller ett par) katastrof(er) för att inse hur fel det står till.

 

Tja, hursomhelst så kan jag såhär i förhand säga direkt att Bush omöjligt kan vinna nästa val.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 år till av ett USA som gör bort sig, på nåt sätt så hoppades jag nästan att Bush skulle vinna, krävs alltid en(eller ett par) katastrof(er) för att inse hur fel det står till.

 

Tja, hursomhelst så kan jag såhär i förhand säga direkt att Bush omöjligt kan vinna nästa val.

 

Eftersom en president bara kan sitta 8 år så var det inte så svårt att säga så i förhand..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som många säger, I dont give a damn!

ok...lite.

om jag var amerikanare så skulle jag lätt rösta för bush, hellre det än nån konstig snubbe som heter john... ;)

 

Eftersom Bush vill lösa allt med krig?

Bara för att en president får starta krig så behöver han inte lägga sig i så amerikanarna kan komma och påstå att dem räddade Europa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så, vad tror ni. Nu när Bush sitter kvar, kommer han "förhandla militärt" (bomba) Iran?

Iran är rätt mäktigt i arabvärlden.. Men jag spekulerar i att han kommer det. Vad tror ni?

Med tanke på hur det ser ut i Irak just nu och vad det kostar + USAs ekonomi just nu känns det inte som om de har pengar nog att starta ett till krig...

Med tanke på hur det ser ut i Irak just nu kan man ju också undra hur sugen Bush blir på ett till krig, som förmodligen kommer ge samma reslutat, sammtidigt som han har Irak att lösa sammtidigt... Känns inte som om Irak kommer att fixxas ens kortsiktigt på 1 eller 2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

USA räddade ju Europa...

Bara att slå upp valfri historiabok om 2a världskriget och läsa om man vill veta mer.

 

Jo jag vet det men nu handlar det om detta århundrade och mellanöstern och inte Tyskland..

Jojo, men jag har knappast hört Bush säga att de räddade Europa när de krigade i Irak. Vad du menade med rädda Europa framgick inte heller så tydligt i ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han menar att ''Vad har 1941 med 2004 att göra?''. De undrar jag med. Men hur knyter du de till att USA Räddar världen genom att göra en sprika mellan Väst och öst större?

 

Känns inte bra att Bush bestämmer iaf. För jag gillar inte hans pack eller deras politik. Och speciallt inte när dom blandar inne religon i de hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är några saker jag sett på tv, nu kanske det inte gäller Bush men han verkar så startakrig-glad så.

Jag kan göra det kortfattat: USA kliver in i Europa pangar lite (gäller inte bara stora krig som vi känner till) sedan säger dem att dem räddat resten av världen.. Märker att det inte är så bra förklarat men iaf.

 

Men nu lämnar vi det och så kan vi klaga på att Bush vann, fan också nu måste vi stå ut med honom 4 år till.

Visserligen är det USA som har honom som "ledare" men det han gör påverkar resten av världen eftersom han är världens mäktigaste person.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, jag bryr mig inte nämnvärt och själva mannen Bush. Var det inte han som, under en tid, var på sitt kontor i Vita Huset 60% av tiden?

Resten av tiden spelade han golv och jagade oskyldiga djur.

Men jag är irritared på att hans anhang får vara kvar. Det är ju trots allt dom som styr. Bush fattar nog bara det slutgiltiga beslutet, om ens det.

 

Men sedan skulle de förstås vara roligt med en demokrat som satt där istället för en republikan med tanke på hu USA ser ut i dagsläget och hur deras ekonomi ser ut. Och ni lär ju veta att demokraterna satsar mer på inriklespolitik och sådant, vilket jag tycker behövs. Landet är ju inte direkt stabilt och det är rätt stora klasskillnader och liknande.

 

Ang. krig med Iran.

Jo, det kostar ju rätt mycket, men jag vet faktiskt inte om Bush och hans anhang skulle bry sig nämnvärt. Jag hoppas att det gör, eftersom ännu ett krig inte gynnar någon. Men vi får väl se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var nån gammal författare som sa följande i en intervju:

 

"What will hapen if George W Bush becomes President?"

 

"World War III"

 

"And if John Kerry wins?"

 

"World War III"

 

Eftersom båda två är imperialister spelar det inte så stor roll. George W Bush kommer utföra det klantigt medans John Kerry som har en hjärna kommer utföra det smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De tråkiga är ju att USA är en supermakt. Och att dom har sånt stort inflyttande. Sedan är deras samhälls bild 100 år efter våran. OCh dom snackar om sin gud och att dom har gud på sin sida. men undra hur vi ska orka stå ut med Bush fyra år till :(??? Kommer att sluta med att allt rasar samman om dom får göra som dom vill. För deras politik är inte gynnsam bara överdrivet moralisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som många säger, I dont give a damn!

ok...lite.

om jag var amerikanare så skulle jag lätt rösta för bush, hellre det än nån konstig snubbe som heter john...

 

Och det är därför man måste vara 18+ för att rösta.

 

ärligt talat så bryr jag mig inte heller om vad som händer med det där sketna landet längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är lite kul o få veta vem som vinner till slut när det är val, nyheterna gör en sån stor grej av det att man inte kan undgå att bli påverkad av det. När det vankas för röstningen blir det spännande att få veta vem som vann haha :P allvarligt. Inte för att jag bryr mig om usa och bush o kerry men det är bara som en spännande tävling för mig haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som många säger, I dont give a damn!

ok...lite.

om jag var amerikanare så skulle jag lätt rösta för bush, hellre det än nån konstig snubbe som heter john...

 

Och det är därför man måste vara 18+ för att rösta.

 

ärligt talat så bryr jag mig inte heller om vad som händer med det där sketna landet längre.

 

Om det bara gällde USA så skulle inte jag heller bry mig ett skit (den här censuren av ord är aslöjlig! Man skulle nästan kunna tro att Bush äger det här forumet). Har blivit mer och mer anti-USA sedan Bush steg upp på tronen efter förra valet. Dock så påverkas tyvärr hela världen av det som händer i USA så det känns ganska hemskt att ha det där aset som "världens" ledare fyra år till. Vi får hoppas att det finns någon värld kvar efter de här 4 åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag känner mig inte påvärkad ett smack av att han bombar irak eller vilka det nu va (vet att det va iran eller nått, alla länder heter ju typ likadant där nere :D ).

 

om han nu bomba dom för olja eller för att fånga/döda terrorister bryr jag mig inte om heller, i vilket fall så fick han ju tag i många terrorister samt saddam hussein.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...