Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Bästaste: Angel Sanctuary, lätt! XD

För Att: Det bara är så. Bra story, SNYGGA karaktärer (hehe ^^) och så får den mej att gråta (vilket, i det här fallet, är possitivt). Aja, kort och gott ger den ett väldigt speciellt intryck på mej. Fascinerande!

 

Sämstaste: Okej, nu är det såhär att jag inte är sådär jättebra på att ge ut dålig kritik. Så jag har faktiskt ingen aning. Alla är dom ju bra på något sätt. :blush:

För Att: ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägger till:

 

Bästa serien som inte är Horror

- Flame of Recce(när turneringen har börjat!)

 

Varför?

Jo därför att man vet aldrig nästan vem som kommer att vinna och vem som kommer att förlora, det finns alltid massor av action och komedi som inte går överstyr. Bra fighting scener och handlingen är bra, man märker lite att Naruto och andra 'nya' serier har fått inspiration lite från denna. (?)

 

Visst har den några år på nacken men jag har precis börjat att sett den och kan inte mera en säga att den är beroendeframkallande. ^^v

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att ghost in the shell är en bra anime, men jag fattade typ ingenting. En sak jag undrar är varför är hon naken helatidan hon ska slås? Vet någon svaret på den här frågan?

 

För att det säljer ;)

 

Sedan är hon bara en Ghost i en cyborgkropp, tror inte hon bryr sig om det blåser lite :D

 

EDIT: Kanske för att distrahera sin motpart när kampen tar vid?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att ghost in the shell är en bra anime, men jag fattade typ ingenting. En sak jag undrar är varför är hon naken helatidan hon ska slås? Vet någon svaret på den här frågan?

 

För att det säljer ;)

 

Sedan är hon bara en Ghost i en cyborgkropp, tror inte hon bryr sig om det blåser lite :D

 

EDIT: Kanske för att distrahera sin motpart när kampen tar vid?

 

Ja första skälet är ju att det säljer. ^^

 

Men ärligt talat, om hon har kläder på sig så går ju kamoflaget förgäves. Som man ser i början av filmen och lite senare i filmen så har hon ett sorts kamoflage som gör henne "osynlig". Lite dumt att ha kläder på sig då.

 

Fast jag gillade inte Ghost in the Shell så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att ghost in the shell är en bra anime, men jag fattade typ ingenting. En sak jag undrar är varför är hon naken helatidan hon ska slås? Vet någon svaret på den här frågan?

 

För att det säljer ;)

 

Sedan är hon bara en Ghost i en cyborgkropp, tror inte hon bryr sig om det blåser lite :D

 

EDIT: Kanske för att distrahera sin motpart när kampen tar vid?

 

Ja första skälet är ju att det säljer. ^^

 

Men ärligt talat, om hon har kläder på sig så går ju kamoflaget förgäves. Som man ser i början av filmen och lite senare i filmen så har hon ett sorts kamoflage som gör henne "osynlig". Lite dumt att ha kläder på sig då.

 

Fast jag gillade inte Ghost in the Shell så mycket.

 

Har för mig att hon använder kamoflauget även när hon har kläder på sig, men jag kan ju ha fel, sett den bara ett par ggr och sist var ett tag sen.

 

Japs: Vad är det du inte gillade då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa : Svårt o bestämma sig , finns så många bra men några värda att nämnas är ju ; Elfen Lied , .hack//sign , Full Metal Alchemist , Naruto , Hunter X Hunter , Love Hina , Chrno Crusade, Scrapped Princess och DN Angel.

 

Sämsta : Detta var ännu svårare , har som tur är lyckats förtränga all hemsk anime jag har sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, väldigt svårt. Ska jag vara ärlig är det inte mycket jag sett som är rent ut sagt uselt, jag kollar alltid upp innan vad det är för något innan jag lägger någon som helst energi på att kolla igenom det. Men för att nämna några av de verk som toppar min lista:

 

Full Metal Panic - Både serierna. Mångas favoriter, och även min. Klockrena serier i samtliga aspekter. Något man kan se om och om igen.

 

Azumanga Daioh - Min typ av humor, flummig och kanske lite barnslig. :)

 

Elfen Lied - Sorglig men bra. Kan dock bli lite tröttsamt med allt naket i längden.

 

Berserk - Gillar animen oerhört mycket. Tyvärr har jag inte läst mangan (som jag hört ska vara mycket mycket bättre)

 

Midori No Hibi - Flumhumor här med, helt i min smak.

 

Bleach - Undehållande.

 

Beck - Jag är musikfreak, Engrishen är även den extremt underhållande.

 

Onegai Teacher samt Twins - Ptja, underhållande helt enkelt.

 

Plus en satans massa mer. Men för att nämna något som jag tröttnade på snabbt var Dragon Drive, slutade se den rätt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japs: Vad är det du inte gillade då?

 

Inledningen var helbra, men jag tycker att den inte kom nån vart. Visst dom olika budskapen man kan se lite här och var är bra och genomtänkta men, för min smak var filmen till stor del intetsägande. Plus att det fanns lite onödigheter i den också, som sekvensen med bara musik och miljöbilder som höll på hur länge som helst.

 

Det är en bra film, men den föll mig inte i smaken helt enkelt. Hoppas tvåan är bättre. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste bara ställa denna fråga som många nog kommer tycka jag är dum efter det

 

Men vad handlar Dragoon ball egentligen om??

Jag ser manga, dvder överallt och här i forumet snackas det en hel det om det.

 

Likadant ät det med Naruto, den har jag inte ens sett i butikerna.

Så skulle vara kul å få lite info om dessa två!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Har redan skrivit några få märkliga inlägg i denna tråden men. : |

 

 

Bästa:

 

Ginga Nagareboshi Gin/Silver Fang

Ginga Densetsu Weed

 

Sämsta:

 

Naruto

Dragon Ball

 

 

Fy fan vad jag hatar Naruto... Orkade inte se på animen, tröttnade på c.a. fem avsnitt. Men läser fortfarande mangan i Shonen Jump. Den är lite bättre. Dessutom slipper man musiken. Úsch.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...