Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Bästa: Eyeshield21,One Piece

Sämsta: Naruto, Fruits Basket

 

Naruto är ju bra =/

 

Men Fruits Basket däremot, yuck! Det var den sista animen jag såg innan jag tog ett års paus (var ingen planerad paus utan hade tänkt sluta helt men kom in i intresset igen och är helt fast igen :D), såg inte ens klart den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa (just nu) Rurouni Kenshin, InuYasha, GTO (den har jag visserligen sett klart på men det är inte utan att man blir sorgsen över att den är slut...) och Elfen Lied.

Sämsta: Samurai X the movie var väl inte så jättebra, speciellt inte för att vara Rurouni Kenshin. Snacka om att återanvända footages hela tiden XD. Men jag har inga sådär extremt dåliga som man bara ångrar att man köpt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa (just nu) Rurouni Kenshin, InuYasha, GTO (den har jag visserligen sett klart på men det är inte utan att man blir sorgsen över att den är slut...) och Elfen Lied.

 

Gillar alla där mycket :D Fast har inte sett Inu Yasha =O Borde kanske göra det :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa: Kan bara inte välja en ju. Elfen lied och Kimi ga nozomu eien är ett par sorgliga animes som fångade mig rejält. När det gäller humor så måste jag säga Green Green, Skrattade mig igenom hela den serien! ^-^

 

Sämst: FLCL, brossan visade min den "För att den var så otroligt bra!" Jag fattade inte alls vad som var kul med den :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sämst: FLCL, brossan visade min den "För att den var så otroligt bra!" Jag fattade inte alls vad som var kul med den :S

 

Nä inte jag heller :S Förr i tiden när jag hängde på Animanga så sa alla att FLCL den är såååå bra och nyskapande och cool och mystisk och jag vet inte vad.

 

Jag tycker bara den var konstig och seg :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sämst: FLCL, brossan visade min den "För att den var så otroligt bra!" Jag fattade inte alls vad som var kul med den :S

 

Nä inte jag heller :S Förr i tiden när jag hängde på Animanga så sa alla att FLCL den är såååå bra och nyskapande och cool och mystisk och jag vet inte vad.

 

Jag tycker bara den var konstig och seg :/

 

Mm håller med okej om man är trött som fan så är den ett bra somnpiller :P näe nu var jag elak .. men jag tycker väl att denna hade väl sina stunder men inte så jag direkt kan rekomendera den till nån...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men är Elfen Lied så himla bra? För när jag såg den var jag inte så imponerad :/

 

Den är en av världshistoriens mest överskattade serier. Visst, den är bra, men inte så bra att den placerar sig topp-10 på många animesajter...

 

Klart underskattade serier är ju NGE och Sexy Commando :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men är Elfen Lied så himla bra? För när jag såg den var jag inte så imponerad :/

 

Den är en av världshistoriens mest överskattade serier. Visst, den är bra, men inte så bra att den placerar sig topp-10 på många animesajter...

 

Klart underskattade serier är ju NGE och Sexy Commando :P.

 

Överskattad, visst! Dålig, nej! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med om att Elfen lied är överskattad, men den var knappast dålig. Den har sina stunder då den var riktigt bra, men den har också stunder då den inte var lika bra. Själv tyckte jag "ecchi" momenten känndes lite felplacerade, men dom försvann ganska fort från serien.

 

Men detta var helt offtopic så jag ber om ursäckt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Fruits Basket? Sämsta? o_O

 

Vad härnäst? Eld- och svavelregn från himlen? Kokande hav? Hundar och katter som bor tillsammans?

 

Alla har väl olika smak? Gillar inte heller Fruits Basket, har iof bara sett en episod. Men huvudkaraktärens ögon skrämmer mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns alldeles för många bra animeserier och nämna här är några:

 

Bästa :

Gundam Seed / Seed Destiny

Elfen Lied

Saikano

Chrno Crusade

Bleach ( fram tills fillers )

med många fler :P

 

Har inte snubblat över så många riktigt dåliga animes

 

Sämsta :

Martian Successor Nadesico

Dragon Ball

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla har väl olika smak? Gillar inte heller Fruits Basket, har iof bara sett en episod. Men huvudkaraktärens ögon skrämmer mig...

Smak är en sak, men uppfattningsförmåga för kvalitet är till stor del en annan. När jag diskuterar "bästa" eller "sämsta" animéerna så tar jag inte upp exempelvis Urusei Yatsura, som är en serie jag rådiggar som fan trots att den kanske inte är av oantastlig kvalitet (till och med kass ibland) men ändå gillar för att den faller mig i smaken. På samma sätt säger jag inte att en välgjord, välregisserad animé är sämst bara för att den inte är något för mig.

 

Jag vet, "kvalitet" är också en subjektiv åsikt, men jag anser ändå att det är något mer opersonligt och mer värdefullt att diskutera än smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla får ha sin egen smak :P

 

jag Älskar :

 

1 Elfen laid!

2 Hellsing ova

3 Karin

4 Witch hunter robin

5 bleach :(oxå innan fillers =P)

 

jag HATAR

1 Yo-Gi-Ho eller hur det stavas

2 Cowboy bebop (hatar gör jag nog inte men den känns för seg ,, har iof bara set 3 avsnit)

3 Samurai Girl (såg ett avsnit ,, thats it ,, usch usch)

4 Sailor moon (fast den e så dåligt att den blir bra ;D )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 Elfen laid!

Vill inte vara en Besserwisser men serien stavas "Elfen Lied". Sett att du stavat fel på den många gånger nu, var bara tvungen att säga det :). Förövrigt så är det förutom Hellsing den mest överskattade serien som finns nu. Den är helt okej (jag tyckte den var ganska kass men det var säkert bara för den var otroligt hypad när jag såg den) men top 10? Icke sa nicke.

 

Smaken är som baken...

 

2 Cowboy bebop (hatar gör jag nog inte men den känns för seg ,, har iof bara set 3 avsnit))

 

Nu ska du inte såga en klassiker efter bara tre avsnitt, detta är en underbar anime men några oförglömliga scener. Ge det en chans, jag ber dig. När du väl har sett några avsnitt så ser man verkligen kvalitén serien håller och de sista avsnitten är så underbara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...