Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

hehe jo jag vet ,, elfen leid .. (läste att dom hade stavat fel .. den ska igentligen heta elfen laid = alvsång eller nåt liknande ,, jaja ska tänka mer ;O)

sen är hellsing tv serien shit ;P ova ftw ^^ (läst mangan ,,, riktigt bra ,, iaf om man som jag älskar vamyrer ;D)

 

cowboy bebop.. mjo ska nog ge den en chans nån dag ;) finns för mycket anime ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe jo jag vet ,, elfen leid .. (läste att dom hade stavat fel .. den ska igentligen heta elfen laid = alvsång eller nåt liknande

Ska egentligen?

Det är helt korrekt tyska. Elfen, plural av 'die Elfe' och 'das Lied (sång)'

Det kommer från en gammal tysk dikt av Mörike, (som i mangan också sjungs en gång). Ser ut så här:

 

Bei Nacht im Dorf der Wächter rief: Elfe!

Ein ganz kleines Elfchen im Walde schlief

wohl um die Elfe!

Und meint, es rief ihm aus dem Tal

bei seinem Namen die Nachtigall,

oder Silpelit hätt' ihm gerufen.

Reibt sich der Elf' die Augen aus,

begibt sich vor sein Schneckenhaus

und ist als wie ein trunken Mann,

sein Schläflein war nicht voll getan,

und humpelt also tippe tapp

durch's Haselholz in's Tal hinab,

schlupft an der Mauer hin so dicht,

da sitzt der Glühwurm Licht an Licht.

Was sind das helle Fensterlein?

Da drin wird eine Hochzeit sein:

die Kleinen sitzen bei'm Mahle,

und treiben's in dem Saale.

Da guck' ich wohl ein wenig 'nein!«

Pfui, stößt den Kopf an harten Stein!

Elfe, gelt, du hast genug?

Gukuk!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bäst:

GTO - Behöver inte säga varför! :)

Hajime no Ippo- from zero to hero!

Initial D Fourth Stage - Älskar musiken! :P

Prince of Tennis - vet inte varför?! Den var lång och dryg fast alldeles underbar! :)

Neon Genesis Evangelion - Ni vet varför! ;)

Samurai Champloo - musiken e klockren, humorn... fantastisk! :D

Det finns alltför många till att nämna...

 

Sämsta:

Ping Pong Club - för mycket... alldeles för mycket! :|

Saikano - För Djup... För mycket!

Orkar inte skriva mer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst:

Samurai Champloo: Grymt snygga fightscener, några utav de bästa karaktärerna som jag sett i en anime och riktigt orginellt soundtrack, vad mer kan man begära?

Azumanga Daioh: En serie som överlever enbart på sin otroliga karaktärsuppsättning, humorn är klockren och Tomo is the shit.

Hajime no Ipoo: Bästa "någon blir starkare genom serien" serien enligt mig, och enligt många andra verkar det som. Både actionet och humorn är i topklass.

Black Lagoon: Hårdkokta städer + hårdkokta karaktärer + hårdkokt dialog + hårdkokt action = Hårdkokt serie.

 

Sämst:

Ninja Cadets: Det enda jag kan säga om serien är "Wtf jag önskar jag kunde åka tillbaka i tiden och slita ut mina egna ögon innan jag såg den här!".

To Heart: För dålig för sitt eget bästa, 2 säsonger och jag orkade definitivt inte se säsong två.

Grappler Baki OVA: Första säsongen är riktigt lyxig, men sedan fick någon idén "Ja, vi stänger in de i en arena utan story och låter de slåss hela tiden JAAA!"..... Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj sånt här är svårt, skriver för jag helst ville kommentera föregående postares animéer...

 

Hagane no Renkinjutsushi - väldigt bra serie, ganska länge, men sen tycker jag den planar ut ch inte alls är lika spännande, hur som helst en bra serie.

 

Naruto - I stort sett samma sak, mycket bra i början, men sen så förskräckligt utdragen, därför känns det konstigt att ge den ett bra betyg, men på sätt o vis väger första halvan av serien upp.

 

Bleach - Samma sak här, en av de bästa serierna i början, när de är i skolan och så, sen så kommer det nya karaktärer som inte varit med från början och tappar med ens i intressefaktor.

 

Hunter X Hunter - Precis likadant som ovanstående, bra men trappar ner i intresse för varje ny elaking som introduceras. Väldigt synd att de inte fortsatt kunde hålla spänningen utan nykomlingar.

 

Och varför ska alla bra fajtingserier rinna ut i en förgiftad sjö av massa "krafter" som alla kan styra och auror och liknande? Usch! >_>

 

 

Hikaru no Go - Det här är nog den bästa serien jag sett. Trots att den är lång så lyckades den, i motsats till andra längre serier jag sett, hålla spänningen på topp hela tiden. Dessutom så blev jag positivt förvånad när jag kollade tillbaka på de tidigare avsnitten och upptäckte hur mycket personerna hade utvecklats, speciellt utseendemässigt. Ett måste att se! Nu väntar jag bara på en OVA eller långfilm. :)

 

I övrigt har jag nog klarat mig ifrån serier jag ogillat. Fast när jag tänker efter så kommer en serie upp i huvudet, Pluster World nånting. Haha verkligen inte min stil, väldigt barnvänlig fajtingserie typ. Bläh xP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hikaru no Go - Det här är nog den bästa serien jag sett. Trots att den är lång så lyckades den, i motsats till andra längre serier jag sett, hålla spänningen på topp hela tiden. Dessutom så blev jag positivt förvånad när jag kollade tillbaka på de tidigare avsnitten och upptäckte hur mycket personerna hade utvecklats, speciellt utseendemässigt. Ett måste att se! Nu väntar jag bara på en OVA eller långfilm. :)

 

Då lär du nog få vänta bra längre... finns iofs en film ute (Journey to the North Star Cup, tror den räknas som OVA egentligen men är som skrivet en film... ), men mangan är avslutat och tecknaren har redan avslutat serier som han gjorde efter Hikaru no go... nämligen Deathnote.

 

Men skulle bara mycket gärna se fler avsnitt av den eller läsa mer manga, storyn spänningen allt är i topp, och dessutom så är det nog en av de få serierna där karaktärerna åldras på ett trovärdigt sätt. Man märker inte att utseendet förändras, och när man tittar tillbaka från avsnitt 50+ så känner man knappt igen huvudpersonen i avsnitt 1 (lite överdrivet), men utseende mässigt så är det stor skillnad! när serien slutade så upplevde man en chock... Vad nu..? är det inte mer? den kan inte sluta nu...etc. man känner så även om serien egentligen slutar bra... =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Det får väl bli lista igen då.

 

Bästa:

Ouran High School Host Club- Fantastisk humor, bra och lite ovanliga karaktärer och fantastiskt tecknat.

 

Chrno Crusade- Bara så underbar- Bra story, snyggt tecknad och bra fly. Slutet kan dock diskuteras.

 

Fruits Basket- Vacker helt enkelt. Ta det plus bra humor så är det en träff.

 

Samurai Champloo- Kul blandning med nutida musik och stil och dåtida samurajer. Häftig musik och härliga karaktärer.

 

Sämsta:

Samurai Deeper Kyo- Skiljer sig Helt från mangan. Tröttnade efter ett avsnitt, så jag ska väl egentligen inte döma den för hårt.

 

Sailor Moon- Tonårstjejer i minikjol som slåss mot diverse ting? Men snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...