Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
Vad har hänt? Varför avskyr alla Cowboy Bebop så plötsligt?

Jag hade också tänkt skriva ett förvånat inlägg, men serien ligger även på mångas "Bästa"-plats i tråden (exempelvis min egen)... så någon form av balans finns det åtminstone i universum.

 

Och så har de ju egentligen inte sagt att de avskyr serien, bara att det är den "sämsta" de har sett, och det kommer nog förändras när de ser lite mer. Jag väljer den tolkningen, det känns bäst så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ogillade bara Cowboy Bebop för att den inte föll mig i smaken. Jag blev liksom inte tillfredsställd på det sättet man vill när man sett en serie.

Dock gillade jag Shinichiro Watanabes Samurai Champloo riktigt mycket just för att den har de elementen som Bebop saknar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jah tycker väl Cowboy Bebop är en helt ok serie, det som gör att jag inte tyckte bättre om den är just att serien knappt har en sammanhängande historia och dom flesta avsnittet är väldigt episodiska. Men det går inte att komma ifrån att vissa avsnitt är väldigt bra.

 

Jag gillar även slutet en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst för mig:

Cowboy Bebop. På fullaste allvar den mest perfekta serie jag någonsin sett. Det finns inget i serien jag tycker skulle kunna ha gjorts bättre. Toppklass på animationen, skådespeleriet, den episodiska-men-uppbyggande handlingen och hela upplägget. Absolut världsklass på det fantastiska soundtracket av übergudinnan Yoko Kanno, vilket blivit ett fast inslag i min vardag. En stor bonus med serien är alla referenser till musik, varumärken, filmer, människor etc.

Neon Genesis Evangelion. Den enda TV-serie som har "talat" direkt till mig. Förutom att det är gediget utfört har den ett fascinerande bildspråk och regi, är fantastiskt välplanerat och genomtänkt, och har ett otroligt upplyftande budskap. Jag hyser lika varma känslor för den förstummande uppföljande filmversionen, trots (eller tack vare) sitt meddelande att "inget är enkelt".

 

Sämst för mig:

Genocyber. Det fanns en potential, men den slängdes åt fanders, och vad som återstod var endast detta förvirrade skräpverk.

MD Geist. Tänk om Ed Wood var japansk? Och verksam på 1980-talet? Och gjorde anime? Vad skulle resultatet vara? Jag är säker på att det åtminstone inte skulle vara lika värde- och meningslöst som MD Geist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag sa inte att den var dålig, jag sa att jag tyckte den var tråkig. >_> Minns inte varför dock, men jag skaffade den iallafall för att KAA hade den på sin rekomenderingslista och då tänkte jag att den måste vara bra, men det var lite av en nitlott. :P

Kanske ger den en chans igen i framtiden när jag sett dom tusentals timmar med anime jag införskaffat på senaste. o.o

 

Och II >:( Nu är det tre som säger det ;) >:( >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst:

Chrno Crusade

 

Tyckte den var grymt tråkig så jag såg bara 9 avsnitt, där märker man hur smaken är olika. >_>

 

Den blir som bäst mot slutet, det är en helt sjukt bra serie.

 

Dock är Prince of tennis stundvis jävligt bra också, första "säsongen" altså.

 

Isch för sport (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...