Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Shadow är bra i PvP för Mind Flay tycker jag. Jag saknade den så otroligt när jag speccade om. Även Spirit Tap är bra, helst om man grindar eller farmar mycket.

Men i PvE är shadow rätt onödigt, finns andra som kan göra dps, präster är bättre på att hela, borde inte leka mage.

 

Jag vill specca om till shadow p.g.a. PvP, men guilden tillåter mig inte att göra det, lite surt, men helt klart förståeligt.

 

Vill du köra på en bra server, skaffa ett US-account och kör på Spinebreaker, vi behöver fler svenskar. ;)

Vi är bara fyra nu.

 

http://www.wowhead.com/talent/?bxMGsVVqobxth0b Skulle jag inte specca till, känns som att man saknar endel saker, t.ex. Spiritual healing, Spiritual Guidance, Improver Renew.

 

http://www.wowhead.com/talent/?rZZVGMtctRt Är väl inte ens färdig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shadow är bra i PvP för Mind Flay tycker jag. Jag saknade den så otroligt när jag speccade om. Även Spirit Tap är bra, helst om man grindar eller farmar mycket.

Men i PvE är shadow rätt onödigt, finns andra som kan göra dps, präster är bättre på att hela, borde inte leka mage.

 

Jag vill specca om till shadow p.g.a. PvP, men guilden tillåter mig inte att göra det, lite surt, men helt klart förståeligt.

 

Vill du köra på en bra server, skaffa ett US-account och kör på Spinebreaker, vi behöver fler svenskar. ;)

Vi är bara fyra nu.

 

http://www.wowhead.com/talent/?bxMGsVVqobxth0b Skulle jag inte specca till, känns som att man saknar endel saker, t.ex. Spiritual healing, Spiritual Guidance, Improver Renew.

 

http://www.wowhead.com/talent/?rZZVGMtctRt Är väl inte ens färdig?

 

Klart den inte är färdig jag orkade inte plocka ihop en färdig bild utan någon erfarenhet av priest, jag bara visade vad jag funderade på att välja inom shadow ^^

 

Blev precis lvl 10 iallafall, hann inte spela så mycket idag iochmed att jag kom hem sent och var tvungen att tanka hem fetingpatchen på 0,5 -.-

 

Och nja jag kör nog hellre på EU-servrar :)

 

Och jo, jag och min kompis började på Laughing Skull, verkar vara en trevlig server med lagom population, fortfarande en del lowbies och bra horde-alliance ratio. :)

 

 

Valde för övrigt Undead som ras, hade egentligen velat ha troll men va fan det är ju löjligt vad bra spell undead får! Troll får sin usla hex of weakness och shadowguard som också är relativt kass, medans undead får sin första spell som är i klass med Shadowguard nästan plus sin Plague som gör massa skada+ger lika mycket i health, sjukt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att UBRS är 10-am spelar ingen roll alls, nästan roligare nu tyckern då jag. Lite utmaning i början med Drakk, men inget allvarligt.

En del items har blivit uppbuffade, andra nerfade, bara att kolla.

Pfuuh. Tips, tack?

 

Jag kanske spelar som en kratta, men isåfall är vi fler som spelar som krattor, för Drakki är tidvis ett helvete att få ner. Fem gånger nu som vi har dansat oss igenom hela UBRS, zergat hela stället utan att ens dö en enda och så kommer Drakki och vi blir så fetägda att det är sorgligt.

 

Före patchen hade jag aldrig kört metoden att låta en jägare leka kull med Drakki (en jägare kutar iväg med Drakki medan de andra sänker vakterna), men nu verkar den vara den enda rimliga metoden, men den känns så... fel. Drakki själv slår som ett helvete och kör upphettat golv så att huvudtanken tappar aggro och är okontrollerad i typ 6 sekunder (för att inte tala om att han tar typ 3000 i eldskada. En Greater Fire Prot räcker EN sån attack, annars är det hög fire res, som ofta gimpar tanken i andra hänseenden). Man måste ha en tank och en offtank på Drakki, och säkert två helare för räden. Kvar är 6 personer. En är en warlock som sätter skräck i ena vakten, medan fem andra dunkar den kvarvarande vakten, och vakterna måste ner FORT. Haken här är att all magiskada är halverad på vaktjäklarna, så man måste ha minst två som gör fysisk skada och dessutom inte dör.

 

Alternativet är då att låta en jägare jaga iväg med Drakki så är man en istället för två som är upptagna med Drakki medan vakterna går ner.

 

Hur som helst är jag rätt led på att behöva ge upp inför Drakki för femte gången i rad, när man nu inte haft skuggan av problem för resten av instansen. Det känns faktiskt jäkligt surt. Eller så är det bara jag som känner mig värdo som gimp-druid och kan göra jack shit i den där striden. Nog för att jag sänkt honom, men det känns inte stabilt. Fler tips, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hrm man låter alltid en jägare springa iväg med Drakki typ :P

Iallafall som alliance på Shattered Hand, på horde på Shattered Hand gjorde vi aldrig så men jag antar att dom gör det med nu.

 

Och att använda Greater Fire Protection pot i UBRS är ju absurdt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kanske spelar som en kratta, men isåfall är vi fler som spelar som krattor, för Drakki är tidvis ett helvete att få ner. Fem gånger nu som vi har dansat oss igenom hela UBRS, zergat hela stället utan att ens dö en enda och så kommer Drakki och vi blir så fetägda att det är sorgligt.

 

Före patchen hade jag aldrig kört metoden att låta en jägare leka kull med Drakki (en jägare kutar iväg med Drakki medan de andra sänker vakterna), men nu verkar den vara den enda rimliga metoden, men den känns så... fel. Drakki själv slår som ett helvete och kör upphettat golv så att huvudtanken tappar aggro och är okontrollerad i typ 6 sekunder (för att inte tala om att han tar typ 3000 i eldskada. En Greater Fire Prot räcker EN sån attack, annars är det hög fire res, som ofta gimpar tanken i andra hänseenden). Man måste ha en tank och en offtank på Drakki, och säkert två helare för räden. Kvar är 6 personer. En är en warlock som sätter skräck i ena vakten, medan fem andra dunkar den kvarvarande vakten, och vakterna måste ner FORT. Haken här är att all magiskada är halverad på vaktjäklarna, så man måste ha minst två som gör fysisk skada och dessutom inte dör.

 

Alternativet är då att låta en jägare jaga iväg med Drakki så är man en istället för två som är upptagna med Drakki medan vakterna går ner.

 

Hur som helst är jag rätt led på att behöva ge upp inför Drakki för femte gången i rad, när man nu inte haft skuggan av problem för resten av instansen. Det känns faktiskt jäkligt surt. Eller så är det bara jag som känner mig värdo som gimp-druid och kan göra jack shit i den där striden. Nog för att jag sänkt honom, men det känns inte stabilt. Fler tips, tack.

 

Draakhi requires 2 tanks cause his fear will incapacitate the main tank...

 

Best way to do that is mezz one guard, off tank draakhi on the right side hallway (the one you came from) and kill the over guard. Draakhi as a nasty AOE so its better to keep him far away from other characters. One priest and a pally are good enought to heal the tank on draakhi.

 

Once one guard is down, deal with the other one. Keep in mind that the main tank will get feared by draakhi which will require some tanking backup if you don't want your priests to get one shooted ^^

 

Once both guards are down full DPS draakhi, that won't be a long fight if your 2 tanks can keep aggro (and they should be able too if they are true tanks).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

url]http://www.wowhead.com/talent/?bxMGsVVqobxth0b[/url] Skulle jag inte specca till, känns som att man saknar endel saker, t.ex. Spiritual healing, Spiritual Guidance, Improver Renew.

 

Tycker att det är så bra som man kan få speccen till faktiskt. Visst kan man köra bara holy och bara kan heala och visst det är bättre än min specc i "instancer" men dom flesta vill också njuta av pvp också. Det är inte kul att spela en präst som bara kan heala det var därför dom ändra disc/holy talents så att präster skulle bli dugliga i pvp och instancer.

Så ja tycker att denna speccen är redigt bra i både pvp och pve därför blir det kul att spela på min präst :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att UBRS är 10-am spelar ingen roll alls, nästan roligare nu tyckern då jag. Lite utmaning i början med Drakk, men inget allvarligt.

En del items har blivit uppbuffade, andra nerfade, bara att kolla.

Pfuuh. Tips, tack?

 

Jag kanske spelar som en kratta, men isåfall är vi fler som spelar som krattor, för Drakki är tidvis ett helvete att få ner. Fem gånger nu som vi har dansat oss igenom hela UBRS, zergat hela stället utan att ens dö en enda och så kommer Drakki och vi blir så fetägda att det är sorgligt.

 

Före patchen hade jag aldrig kört metoden att låta en jägare leka kull med Drakki (en jägare kutar iväg med Drakki medan de andra sänker vakterna), men nu verkar den vara den enda rimliga metoden, men den känns så... fel. Drakki själv slår som ett helvete och kör upphettat golv så att huvudtanken tappar aggro och är okontrollerad i typ 6 sekunder (för att inte tala om att han tar typ 3000 i eldskada. En Greater Fire Prot räcker EN sån attack, annars är det hög fire res, som ofta gimpar tanken i andra hänseenden). Man måste ha en tank och en offtank på Drakki, och säkert två helare för räden. Kvar är 6 personer. En är en warlock som sätter skräck i ena vakten, medan fem andra dunkar den kvarvarande vakten, och vakterna måste ner FORT. Haken här är att all magiskada är halverad på vaktjäklarna, så man måste ha minst två som gör fysisk skada och dessutom inte dör.

 

Alternativet är då att låta en jägare jaga iväg med Drakki så är man en istället för två som är upptagna med Drakki medan vakterna går ner.

 

Hur som helst är jag rätt led på att behöva ge upp inför Drakki för femte gången i rad, när man nu inte haft skuggan av problem för resten av instansen. Det känns faktiskt jäkligt surt. Eller så är det bara jag som känner mig värdo som gimp-druid och kan göra jack shit i den där striden. Nog för att jag sänkt honom, men det känns inte stabilt. Fler tips, tack.

 

Jag vet inte jag. Men de gånger jag har kört UBRS, ett otaligt antal gånger alltså, så har en hunter kite'at Drakk, som ni gjort innan. Huntern skall släppa drakk i samma rum som the Beast stod i. Sedan har en warlock chainfearat en av de andra vakterna och en tank har tankat en. Full dps på den som tankas, och när den är död så full dps på den andra. När drakk sedan kommer tillbaka, låt en tank ta aggro och sedan full dps.

Detta är det sätt vi alltid kör på och det fungerar väldigt bra när folk gör som det ska, gör dom dock inte alltid.

En annan sak som kan vara värt att tänka på är att verkligen låta tanken få aggro, och inte låta varken healinbg eller dps gå på innan han har fått aggro.

Och greater fire protection potion skulle jag då inte slösa i UBRS, utan sparar den hellre till Onyxia, Ragnaros eller Vael. Kostar för mycket för att slösas bort.

 

Och Zaku, känns som att du tappar lite poängen med holy ifall diu inte kör den fullt ut på healing, eller healing+dmg. Du kan lika gärna köra shadow som din spec ser ut.

Orkade jag skulle jag visa min spec, men den ligger tyvärr inte ute på nätet någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men alltså tänk efter nu :S

min specc är bra till healing också efter som ja har den längst ner i disc som ökar healing med 20 % och några andra healing talents samt spririt buffen. Om du kör shadow har du ingen healing + förtutom att du healar en viss % av vad du gör i dmg.

 

Om du kan din klass så borde du förstå varför dom uppgraderade holy talents till mer holy dmg/crit. för att de va tråkigt att springa runt och heala och få spö av en grön gearad nybliven 60 när dom själva hade full epic.

 

Alltså visst är de bättre att köra alla healing grejer i holy om man ska sitta i en instance hela dagarna men ja tycker även att de är kul att pvpa och kunna farma själv utan hjälp. Så min specc är både bra för healing och dmg eftersom ja pallar inte att vara fullt healing speccad och inte kunna njuta av va spelet har att erbjuda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men alltså tänk efter nu :S

min specc är bra till healing också efter som ja har den längst ner i disc som ökar healing med 20 % och några andra healing talents samt spririt buffen. Om du kör shadow har du ingen healing + förtutom att du healar en viss % av vad du gör i dmg.

 

Om du kan din klass så borde du förstå varför dom uppgraderade holy talents till mer holy dmg/crit. för att de va tråkigt att springa runt och heala och få spö av en grön gearad nybliven 60 när dom själva hade full epic.

 

Alltså visst är de bättre att köra alla healing grejer i holy om man ska sitta i en instance hela dagarna men ja tycker även att de är kul att pvpa och kunna farma själv utan hjälp. Så min specc är både bra för healing och dmg eftersom ja pallar inte att vara fullt healing speccad och inte kunna njuta av va spelet har att erbjuda.

 

True true! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan säga rent ut att ska du specca ttp://www.wowhead.com/talent/?bxMGsVVqobxth0b kan du lika gärna gå shadow;

 

Genomgång av din spec utifrån rädperspektiv (5/10 man instanser är ointeresanta, de klarar man utan problem som shadow om man har någorlunda bra saker):

power infusion är bortkastat på präster (ger bättre effekt på mages/warlocks/shadowpriests), 10% mer mana är i princip värdelöst i raider, +5% critchance utan inspiration är i princip värdelöst, -0.5 sec kasttid på gheal är ok. Spirit buffen "behöver" en präst i en hel räd, 2-3 stycken och det är inga problem alls. Som präst i räder ska du i princip aldrig ta skada (finns vissa ställen men de är få), så healing focus är i princip bortkastad, blir du crittad är du död så blessed recovery och martyrdom är 100% bortkastade.

Kort sagt, din spec är inte "bra" för healing, det är en 100% pvp "holy nuker", som inte är nämnvärt bättre alls att hela med i MC/BWL etc än shadow spec. (enda egentliga skillnaden är 0.5 sec snabbare gheal).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan säga rent ut att ska du specca ttp://www.wowhead.com/talent/?bxMGsVVqobxth0b kan du lika gärna gå shadow;

 

Genomgång av din spec utifrån rädperspektiv (5/10 man instanser är ointeresanta, de klarar man utan problem som shadow om man har någorlunda bra saker):

power infusion är bortkastat på präster (ger bättre effekt på mages/warlocks/shadowpriests), 10% mer mana är i princip värdelöst i raider, +5% critchance utan inspiration är i princip värdelöst, -0.5 sec kasttid på gheal är ok. Spirit buffen "behöver" en präst i en hel räd, 2-3 stycken och det är inga problem alls. Som präst i räder ska du i princip aldrig ta skada (finns vissa ställen men de är få), så healing focus är i princip bortkastad, blir du crittad är du död så blessed recovery och martyrdom är 100% bortkastade.

Kort sagt, din spec är inte "bra" för healing, det är en 100% pvp "holy nuker", som inte är nämnvärt bättre alls att hela med i MC/BWL etc än shadow spec. (enda egentliga skillnaden är 0.5 sec snabbare gheal).

 

Tack, du sa precis vad jag tänkte.

 

Och JockeII, i min guild bryr de sig om vilken spec man använder, det spelar ändå en rätt stor roll i hur utgången av räden blir. Även i min förra guild brydde de sig om det, och jag tror inte att det är något som de gör bara på US.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Huh var inte Spirit tap med in den builden? Var jag säker på när jag kikade på den igår natt, fast iofs var jag trött =P

 

I vilket fall är det inte jag som gjorde den utan jag kikade runt på priest forumet.

 

 

Zaphod: Pja dom kan i princip inte kolla exakt vad du har för build, visst dom kan säga "kasta spirit buffen på mig"(det var så mitt guild upptäckte att jag speccat om till Elemental och inte hade mana tide totem :P som för övrigt är världens mest överskattade skittotem) men dom kan inte kolla om du satt 5 points här eller 5 points där.

 

Så det är bara att ljuga ;)

 

 

SÅ! http://www.wowhead.com/talent/?bxMGRZZxMGtctRt

Här är min egenhändigt gjorda build och den jag nästan med all säkerhet kommer köra på.

 

Edit: Ska ändra den lite efter lite nytänkande ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okejj...ja drar väl de igen för ni värkar inte fatta. Healing focus är bra i pve, divine fury är bra i pve, improved power word shield i bra i pve, improved power word: fortitude är bra i pve, inner focus är bra i pve, mental agility är bra i pve, mental strenght är bra i pve, divine spirit är bra i pve, power infusion är bra i pve för den ökar healing (ökar mer desto bättre gear du har).

 

Så det är en bra build i instancer, men visst kan man få en "mycket" bättre men ja som ja har sagt innan pallar inte köra me en präst som bara är bra i instancer o inget annat.

 

O hur i helvete kan ni få att shadow präster är bättre än min specc, om ni tycker det så kan ni värkligen inte eran klass lr kan inte engelska.

Shadow har inget med healing att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zaku, jag tar det igen, med utförligare förklaring denna gång:

Healing Focus = kommer ej komma till nytta i pve, du ska i princip ALDRIG ta skada så din kasttid ska ALDRIG bli förlängd.

Imp. PWS ger dig ca 100 extra på PWS, vilket inte betyder mycket när normala mobs kan skala av 2k+ från en tank i MC. Mental agility är i princip värdelös i MC etc, den ger dig ca 600-700 mer mana, vilket är småfis när man regenererar 20-30 000 mana i en bossfight. Divine spirit är en bra buff, men som sagt, du kommer inte vara ensam om att ha den i en räd, så den håller knappast till att försvara din spec. PI gör inte stor nytta på dig som healer, kan du inte hålla tanken uppe utan PI så kommer du inte kunna hålla tanken uppe när PI är slut.

Jämför din spec med t.ex. http://www.wowhead.com/talent/?bxMGsmZZVMGu0tRt

 

Den enda egentliga skillnaden mellan är divine fury, vilket knappast "räddar" din spec. Det går att bygga en PVE/PVP hybrid med PI, men din spec är inte det. Planerar du på att använda din spec så skulle jag rekomendera att testa skuggspeccen ovan istället, du får förmodligen ut mer av den eftersom du då kan gå SF och pvp:a med allt trevligt shadow har att erbjuda (shadow erbjuder en massa trevligt utöver mer skada: silent och kortare CD på PS är guld i pvp, -25% skada i SF etc).

 

JockeII: Var du i mitt guild skulle jag nog se till att du blev kickad, inte för att du vill specca shadow, utan för att du inte ser några problem alls med att ljuga för dina medspelare i guildet. Vi har haft ett par sånna i guildet redan, allt de bryr sig om är loot och de skiter totalt i andra personer i guildet. Måste du ljuga kan du lika gärna byta guild, det är ganska uppenbart att du och ditt guild inte kommer komma överens.

 

Kanske ska tilläggas att jag som klassofficer i mitt guild tillåter att folk speccar hur de vill, så länge de kan göra sitt job i räder (dvs om de vill gå shadow har tillräckligt bra utrustning och inte är fega att använda pots). Tror för närvarande att 2-3 av prästerna är shadow. Vi har också 1 shadow-dps präst som bara gör skada, plus att de andra hoppar in när det inte behövs så mycket healing.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej du har fel för healing focus kommer i nytta. Visst man har fade men alltid så räcker inte de ex mot welps eller om du kör AQ40 och får masa posion attacker på dig stup i ett så funkar denna strålande. Tänk efter lite, desto mer mana du har desto bättre blir mental agility och även om de nu blir 600-700 mana + så är de fortfande 2 flash heals extra. Divine spririt är redigt bra och din bortförklarign på att de är "nog" många andra som har den funkar inte. Man kan inte bara gå runt u tänka den har nog någon annan/ de fixar nog någon annan, man måste agera själv. Inner Focus gratis magi och 25 % crit redigt bra i pve. ehmm..va är de för förklaring på PI? kan inte hålla tanken uppe ye right. PI är redigt bra i boss strider eftersom den ökar din healing och om du har någon annan syn punkt på de så har ja ett svar till dig: Lär dig spela.

 

Den där shadow speccen är redigt kass om ja jämför med min till healing men du får specca den om du vill men den är inte bra i pve. Antar att de inte är lönt att tjatta me dig för du fattar inte att den speccen i både bra i pvp och pve men men ja bryr mig ärligt talat inte om vad du tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zaku; Jag skulle kunna förklara ner i detalj med mattematiska formler och allt varför det du säger är helt fel, men chanserna att du skulle bry dig eller ens orka läsa det är i princip obefintligt så det känns mest som bortkastad tid.

Det som är interesant är att du aldrig helat på rädnivå med din präst, men du ändå inte har några problem med att skrika "l2p" till folk som utan problem tar MC+ och gjort så i några månader.

Kanske skulle jag ta dig på allvar om du inte missade halva poängen med att använda inner focus, eller viste vilken den viktigaste talangen för en helande präst är (tipps; den finns speccad både i din spec och i shadow-speccen), eller insåg varför en stor manapool inte spelar roll överhuvudtaget i MC+ (nej, den gör inte mental agility bättre), eller insåg varför PI är bortkastad på en präst i MC, eller varför crits inte betyder nått.

Men nåja, jag vet att jag inte kommer övertyga dig om någonting. Din spec är till ca 80% pvp/grind, shadowspeccen jag länkade är till 85% pvp/grind, ingen av dem är någon direkt höjdare att hela med, det var inte heller poängen. Poängen var att du får ut mycket mer av shadowspeccen i pvp; holy nuker är en rolig ide som man kan testa på, men har många svagheter jämfört med shadow. Med rätt utrustning funkar båda speccen att hela med i MC/BWL, men de kräver sin utrustning, och är inget att rekomendera för någon i fullt blåställ.

Jag säger inte att du ska gå 100% pve healbot, vad jag säger är att den spec du har inte är speciellt bra att hela med alls, vilket du verkar tro. Men nåja, du får se själv när du försöker hela i MC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ledsen för alla komentarer jag är inte ute efter bråk så jag lägger mig här och får väl svara när ja har lite mer erfarenhet av att spela priest i mc/bwl. Är 60 nu och ska börja med instancer. Visst ja har mycket erfarenheter om instancer som mage då men inte som priest. Men ja kommer tillbaka till den här diskution när ja testat på mc/bwl med prästen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte säga att jag är skillad på priest än eftersom det är i princip första gången jag spelar det men jag tycker då att vad Zaku säger gör mer sense...

 

Och du SNÄLLA NÅN SFish tro inte att du är nåt för att du gör MC, jag har gjort MC med min shaman i oändligt många månader och likaså gjort BWL så please. Och pga detta så är jag också skillad i PvE-helning då det är det enda tråkshamaner får göra i endgame-PvE i princip förutom på fighter som tex Razorgore.

 

Och sure jag kanske är en oärlig person men jag hatar folk som kommer med sina jävla dåliga anledningar att tvinga folk till en specc, resto-speccad shaman är det tråkigaste man kan göra och tack vare det jag sålde mitt account och köpte ett nytt och började lira hunter istället(en av dom få klasser som inte blir tvingad till något!).

 

Men du, It's fine, Learn2play! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JockeII; nej, det är inte ett dugg märkvärdigt att klara MC, fan inte ens BWL är det, men det är knappast någonting jag påstått heller. Vad jag säger är att det är väldigt stor skillnad att hela i MC än i en normal 5manna instans.

I en 5manna instans är det int som gäller, ju större manapool dessto bättre! +heal är skoj men kanske inget man fokuserar på sådär jättemycket, men, ju större heals dessto bättre! Spirit är bara "lol", mana/5sec likaså.

Men så kommer man till MC, och plötsligt varar fighterna evigheter, en poäng spirit ger dig 50+ mana, jämfört med den där int poängen som gav 15 mana (16.5 med MS, ~18 med BoK) så ter sig help plötsligt int ganska löjlig i jämförelse, sen vafan ska man med +healing? Det är ändå bara mer overhealing. Tills man fixat så mycket att man kan börja använda lägre ranks, och plötsligt så kan man hela i 10 minuter i sträck utan avbrott...

Kort sagt, för en präst är spelet i ZG/MC etc helt annorlunda från det du gör i 5/10 manna instanserna, du måste tänka om helt om du vill vara en bra präst, det du är van vid från PuGs gäller inte längre.

Kanske är det därför du tycker det Zaku säger låter mer vettigt, men som sagt, du får se själv när du testar på MC.

 

Nej jag säger inte att du ska ändra din spec, vad jag säger är att du ska hitta en nytt guild. Vad är poängen med att vara med i ett guild som vill att du spelar på ett sätt du tycker är tråkigt? Hur roligt kan det vara att kuta omkring 4timmar+ i en tråkig grotta med folk man ljuger för? Och hur roligt är det egentligen när de andra prästerna börjar jämföra och kolla hur "bra" de helat med dig, och de ser att du helar som en kratta med den spec du säger dig ha?

 

Innan 1.10 fanns två val för präster, pve eller pve, och inget mellan dem. Det störsts 1.10 förde med sig för prästerna var möjligheten att bygga pve/pvp hybrid specs, inte bäst i någon men som funkar helt ok att ha skoj i båda med.

Ta det spec som Zaku föreslog, som det ursprungligen ser ut så är det fokuserat på pvp, men flytta några poäng till inspiration, och plötsligt så har man get de 5 poäng man spenderade i Holy Speciliasation en mening i pve. Lägg några över några poäng till improved healing och du har gjort de 5 poäng du spenderade i divine fury mångdubbelt mer värda i pve. Jag skulle inte gnälla speciellt mycket på en präst med sådant spec även om de kom med endast blåa saker. Det går att ändra över mer för att balansera, ovan är mer för att illustrera vad man kan göra.

Återigen, tillåter inte ditt guild att du är 50% pvp, byt guild, varför ska du som präst behöva bli en 100% pve healbot när rogues, mages, hunter etc etc kan kuta med 100% pvp spec utan att någon bryr sig?

Men en fråga jag ställer mig är, om du nu spelat shaman och kommit på att du inte gillar att hela i pve, varför i hela friden vill du spela i MC med en präst?

Är du i ett guild där de tvingar på dig ett speciellt spec kommer du ju knappast att få nått annat än helar-utrustning, som är i princip värdelöst för pvp, så du kutar runt i ett guild där du inte kommer få de saker du vill ha, tvingas hela vilket du inte gillar, och måste ljuga om din spec?

 

Nä nu har jag skrivit alltför mycket, men jag är skitlat och orkar inte korta ner det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Danke för Drakki-tipsen, men som sagt, det var redan vad jag visste, och vi hade gjort vad vi kunnat och ändå fått spö :P. Men faktum är att vi fick ner honom ens utan häxa genom att tanka bägge vakter och zappa dem en i taget medan en jägare sprang iväg med Drakki. Stora skillnaden var att vi hade mycket mer fysisk skada än magisk, vilket väl var poängen, eftersom vakterna står emot all magi.

 

Men det känns ändå fel att springa iväg med karln/draken. Men som sagt, låter man bli det så blir det 4 pers (?), alltså 2 krigare och bägge helare som blir upptagna med Drakki istället för bara en (jägaren). Det var ju lättare förut när man var femton man, att kunna avvara ett par för Drakki.

 

Angående Greater Fire Prot... när vi har en miljard i gillesbanken och inte kommit till MC än känns det inte så farligt att skänka en enda till huvudtanken för att lätta upp för helarna när helvetet brakar löst. En elemental fire och en dreamfoil. Big deal, liksom.

 

Men spec-diskussionen var intressant. MC-noob som jag är har jag en liten fråga angående SFishs kommentar att man måste tänka om helt som präst. Du menar alltså att i MC är det ingen idé att satsa på +healing spells, ens om man lyckats få ihop till flera hundra? Och en spirit ger 50 mana? Såsom jag har hört ger 4 spirit 1 mana per tick (2 sek), alltså varje spi ger en åttondels mana i sekunden (om man inte trollar). Stämmer det? Om du menar att varje spi ger 50 extra mana... är det för att man sitter och väntar i sammanlagt 7 minuter (400 sekunder) under striden, eller? Är det pga healing-rotationen eller pga druiders Enervera? Hela oavbrutet i 10 minuter? Hur menar du? Menar du att den där 15% mana regen while casting + lite mana/sec gör att man kan stå och slänga längre ranks flashheal i tio hela minuter? Imba!

 

Men jag känner igen argumentet att hela i MC funkar alldeles utmärkt med både det ena och det andra i shadowträdet. Som druid fick jag veta att jargongen är att stå i +massa healing spells och slänga Healing Touch rank 4 (!), då det hade kortare cast time än rank 5~10.

 

Bara nyfiken och redo att lära mig mer.

 

En fråga rakt på sak: När jag fixade en till druid tänkte jag att nu jäklar ska jag gimpa arslet av mig så jag valde att bli en sån där uggla med älghorn (av den simpla anledningen att den ser så ful ut). Men i visheten att helare alltid är en bristvara lade jag resterande poäng i restoträdet och tyckte att "så att jag kan hoppa in som offhealer när det behövs". Förbättrad Mark of the Wild, förkortad kasttid på Healing Touch och de sista 5 på aggroreduktion för helande formler bidde det; det tyckte jag verkade rimligast för instans-helning. Nu har jag av bara farten lyckats samla ihop en helningsrustning som ger +310 healing. Hur långt räcker det bygget? Funkar det i kriget eller måste jag bli utskälld för att jag inte har Nature's Swiftness och Innervate? :) Nu när det påstås att Innervate skall bli en köpbar formel, vad skulle du som MC:are påstå är det absolut mest nödvändiga för en druid om han skall kunna hela halvdugligt i MC?

 

Edit: räknade lite. Ponera att man samlat på sig saker som generarar sammanlagt 20 mana/5s, har 300 i spi och har 15% mana regen while casting. Med en paladinaura på 30mana/5s får man då 10 mana/sec (50 per 5 sekunder) från bara prylarna och auran och 6 per sekund från den inneboende spirit regen ((5+300/4 per tick)*15%= 80mana per tick*15% = 40/s*15% = 6 per sekund). Räcker 16 mana per sekund för att göra upp för att spamma lågrankshelningar (vilken det nu är som används) i 10 minuter? Enlighten me.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan ge dig lite Druid tips Zimeon, slutade spela för några månader sen så jag vet inte om Blizzard har gjort några stora förändringar men jag kan dela med mig av dom erfarenheter jag har.

 

Du får höra med din guild hur du ska specca, oftast så brukar dom flesta guilder vilja att man ska ha minst 31 poäng i Restoration trädet men det är olika så du får fråga. Själv så anser jag att det inte är särskillt nödvändigt i MC om ni inte får problem där inne, det börjar dock bli viktigare inne i BWL.

 

Min gamla talent build

Här är hur jag hade satt mina talent poäng när jag spelade BWL, med undantag för att Innervate fortfarande fanns på trädet. Du kan säkert ändra på några poäng men det är allafall en ganska bra bild av vilka talents som är nödvändiga på Restoration trädet.

 

Själv så anser jag att Spirit eller vanlig Mana regeneration är dom två viktigaste statusarna att satsa på, bara ren mana spelar inte lika stor roll för en Druid i raider. + i healing är inte heller lika viktigt men det är endå bra att ha för att förbättra Rejuvenation och Regrowth.

 

När du spelar raid som kommer ditt största jobb vara att se till så att dom som tar skada har Rejuvenation och Regrowth på sig nästan hela tiden, samt att heala med Healing touch. Du ska även vara berädd med använda innervate på någon healer när dom får dåligt med mana (mest Präster), samt att du ska försöka använda din ress om någon viktig person dör (Warriors). Givetvis så kommer du också få se till så att folk i raiden har Mark(Gift) of the wild hela tiden.

 

Det kommer också komma tillfällen då ni kanske har för dåligt med Warriors till någon boss i MC och då får du vara berädd att hoppa in och tanka. När ni har kommit så långt så att ni klarar MC ganska lätt så kan du säkert även göra lite skada på vanliga fiender.

 

Om du har några ytterligare frågor så kan jag gärna svara på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SFish: Kan stämma, det märker jag väl :)

 

Men jag har inte sagt att jag inte gillar att hela med präst, men shaman var liksom att spamma lesser healing wave, hur kul tror du det är?

Med priest öppnar sig massa nya möjligheter och jag tycker faktiskt det är riktigt kul att vara enda helaren i en grupp och få kämpa lite i svåra situationer.

 

Fan, jag hängde med till WC igår fastän jag redan gjort alla quests bara för att det är kul att hela en grupp =)

 

Här är för övrigt min nya specc jag siktar på:

 

http://www.wowhead.com/talent/?rxMGRZZEMgzcuRt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...