Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Skillnaden mellan pvp och normal servrar finns rätt så bra beskriven på den officiella hemsidan. Men kortfattat går det väl ut på att att pvp servrarna är mer fokuserade på pvp, typ. Kanske hörs på namnet. Iaf, jag har inte kört på nån normal server, men den största skillnaden är väl att man kan bli attackerad av vem som helst och var som helst i ett contested territory, självklart bara av den andra faktionen då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan pvp och normal servrar finns rätt så bra beskriven på den officiella hemsidan. Men kortfattat går det väl ut på att att pvp servrarna är mer fokuserade på pvp, typ. Kanske hörs på namnet. Iaf, jag har inte kört på nån normal server, men den största skillnaden är väl att man kan bli attackerad av vem som helst och var som helst i ett contested territory, självklart bara av den andra faktionen då.

 

oki!

Men jag tycker det är kul på Ravencrest nu =)

Har lvl 11 efter 2 dar. Alldeles strax i auberdine.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Najs att du tycker du är kul:) Men vänta bara tills du är tvungen att ge dig ut i Contested Territories, när du tagit dig förbi lvl 20. Om du har tur så är de flesta lite högre level och glider omkring i andra zoner. Men om du har riktig otur är det många som är runt din level upp till 6 levlar över, då kan det bli jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Najs att du tycker du är kul:) Men vänta bara tills du är tvungen att ge dig ut i Contested Territories, när du tagit dig förbi lvl 20. Om du har tur så är de flesta lite högre level och glider omkring i andra zoner. Men om du har riktig otur är det många som är runt din level upp till 6 levlar över, då kan det bli jobbigt.

Asså, du menar alltså att jag kommer bli slaktad när jag försöker att questa? =)

 

btw, har lvl 15 nu :)

Hittade ett par riktigt coola axelskydd idag oxå!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Najs att du tycker du är kul:) Men vänta bara tills du är tvungen att ge dig ut i Contested Territories, när du tagit dig förbi lvl 20. Om du har tur så är de flesta lite högre level och glider omkring i andra zoner. Men om du har riktig otur är det många som är runt din level upp till 6 levlar över, då kan det bli jobbigt.

Asså, du menar alltså att jag kommer bli slaktad när jag försöker att questa? =)

 

btw, har lvl 15 nu :)

Hittade ett par riktigt coola axelskydd idag oxå!

 

 

Det är ju det som är meningen med PvPservar :)

Spänningen med att kunna attackera fienderna nästan var som helst, och när som helst. Detsamma gäller att bli attackerad. Att behöva slänga en blick bakåt ryggen lite3 då och då för att undvika ett överfall.

Spelade på en Normal server i Amerikanska betan, vilket var ganska tråkigt, då det mest blev PvP när det var raids, och massiv PvP är inte alltid roligast, föredrar mindre strider.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det tar ju sån förbannat lång tid att få level på wow :S

Och så hittar man aldrig vart man ska på questerna ... Kul ändå :)

 

Det tar inte lång tid att levla i WoW. Inte alls. Spec inte om man jämför med andra mmorpgs.

 

Dem tidiga questerna ska inte vara så mkt problem med att hitta det saker man behöver för att få klart dem, men om du har problem kan du alltid glida in på Thottbot Här kan du söka rätt på allt från quests till var NPCs befinner sig etc. Vapen, tradeskills, ja.. Allt i stort sett.

 

Ang PvP och Normal, så är skillnaderna inte spec stora längre. Jag vet bara att efter att Honorsystem har införts så är det väldigt mkt whine på pvp servrarna eftersom det ofta glider runt en grupp med lvl60s och gankar lvl48er bara för att få HKs. Detta förstör hela spelglädjen, men det dem inte fattar (De lvl60s som gankar) är att dem inte får så mkt poäng för dessa HKs. Honorsystem är inte så enkelt som att: "En HK = 1p" utan man får olika poäng för olika kills. Iaf så är det kaos på PvP servarna i USA.

På normal servrarna så är det alltid PvP att hitta nånstanns, så där kan man i stort sett välja om man vill pvpa eller inte, vilket är väldigt bekvämt.

 

Men allt funkar, så länge man tycker det är kul så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag har införskaffat detta spel för några veckor sedan. Jag spelar på Aszune som Tahril, en Night Elf Hunter (lv 32 för närvarande). Säg gärna hej om ni spelar på samma server. ^^

 

Hur som hellst, anledningen till att jag skrev detta inlägg var för att dela med mig av en väldigt rolig filmfil som någon på guild-forumet länkat till:

http://www.ausgamers.com/files/details/html/15962

Det handlar om en "proffs" CS spelare som börjar spela WoW. XD

Den är ganska stor (112 MB) men helt klart värt det. ^^

För er som har modem, eller bara inte orkar ladda ner den så finns höjdpunkten (en låt om WoW) att ladda ner som MP3-fil:

http://www.purepwnage.com/music.html

 

Mycket nöje...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay! ;)

 

Har nyss hitta en rustning med 163 def =) Det kanske suger, vad vet jag .. Men jag är ju bara i lvl 17 =D

 

Köpte? Jag hoppas verkligen inte du menar att du köpte den hos en vendor...

Om man absolut är i behov av något ska man köpa det på AH, men för det mesta får man det man behöver av questerna man gör eller från loot.

 

(AH=Auction House)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay! ;)

 

Har nyss hitta en rustning med 163 def =) Det kanske suger, vad vet jag .. Men jag är ju bara i lvl 17 =D

 

Köpte? Jag hoppas verkligen inte du menar att du köpte den hos en vendor...

Om man absolut är i behov av något ska man köpa det på AH, men för det mesta får man det man behöver av questerna man gör eller från loot.

 

(AH=Auction House)

 

Om du läser igen står det: "Hitta".

 

Men det du säger stämmer, köp aldrig ngt från en vendor om det inte är regeants eller dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay! ;)

 

Har nyss hitta en rustning med 163 def =) Det kanske suger, vad vet jag .. Men jag är ju bara i lvl 17 =D

 

Köpte? Jag hoppas verkligen inte du menar att du köpte den hos en vendor...

Om man absolut är i behov av något ska man köpa det på AH, men för det mesta får man det man behöver av questerna man gör eller från loot.

 

(AH=Auction House)

 

Om du läser igen står det: "Hitta".

 

Men det du säger stämmer, köp aldrig ngt från en vendor om det inte är regeants eller dyl.

 

Öh, jag skrev "hitta" :o Vilket betyder att jag hittade rustningen faktiskt!!

 

Btw.. Fattar nada av Thottbot's kartor.. gula fyrkanter? what? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay! ;)

 

Har nyss hitta en rustning med 163 def =) Det kanske suger, vad vet jag .. Men jag är ju bara i lvl 17 =D

 

Köpte? Jag hoppas verkligen inte du menar att du köpte den hos en vendor...

Om man absolut är i behov av något ska man köpa det på AH, men för det mesta får man det man behöver av questerna man gör eller från loot.

 

(AH=Auction House)

 

Om du läser igen står det: "Hitta".

 

Men det du säger stämmer, köp aldrig ngt från en vendor om det inte är regeants eller dyl.

 

Öh, jag skrev "hitta" :O Vilket betyder att jag hittade rustningen faktiskt!!

 

Btw.. Fattar nada av Thottbot's kartor.. gula fyrkanter? what? :O

 

de gula fyrkanterna är det ställe som du ska till, det finns vita fyrkanter också och det är där dom är som du ska gå till.

 

för att kanske komma in på en annan del av WoW så kan jag börja med att säga att jag HATAR alla som rollar på vart enda item och ninja lootar varenda kista, då finns det bara en sak å göra och det är quit party >:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spela aldrig med pickupgroups, det är det enda sättet att slippa dem idioterna på.

Jag vet att det är svårt, men försöka hitta sjyssta lirare som du kan gruppa med ofta, eller hitta en sjysst guild.

 

Kenshin: Varför quota du mig? Jag som försvarade dig ^^, lite svårt att förstå vad du menade när du quota mig faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör inget !! :O

Men nu har jag lagt ett bud på ett svärd i ah.

HUr lång tid tar det för mig att få svärdet om ingen annan lägger ett högre bud?

Beror på. Det står short, medium, long och very long vid varje item i ah. hovra med musen över det ordet så står det ungefär hur lång tid som är kvar. Tror tiden inte heller ändras även om någon lägger ett högre bud, förutom om man i de sista minutrarna har budkrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...