Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Det finns typ INGA andra spel än wow där man ens kan klaga på när ens konto blir "hackat" (dvs att du får en keylogger på datorn/ ger din kod till någon som du inte borde lite på)

 

På nästan alla andra MMORPG så förlorar du allt du kämpat för och får börja om utan gear. Var glad att blizzard infört ett sånnt system.

 

Men alltså, jag är ju glad att Blizzard kämpar för att försöka ge tillbaka min gear(som jag förövrigt nu inte bryr mig om längre eftersom jag bara vill ha tillbaka mitt account.) men jag tycker hellre inte att jag ska behöva betala guld till dem för det. Precis som om det vore mitt fel att mitt account blivit hackat när jag har gjort allt för att försöka stoppa det(bytat lösenord ett x antal gånger, har virusprogram och brandvägg).

 

Gått snart 1 vecka utan resultat eller svar från Blizzard. Jag har skickat in ett mail om att jag inte vill ha min equipment utan bara få tillbaka min gear eftersom jag har bestämt mig för att ta bort varenda gubbe förutom min warrior som jag tänker lira lite då och då på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jo, det är iofs sant men jag misstycker ändå. Fast nu när jag i söndags bestämde mig för att jag inte bryr mig längre så är det saksamma. Dem får ta hur mycket guld från mig för som jag sa, jag tänker ta bort gubbarna och hädanefter byta lösenordet till mitt account varje vecka för att förhinda en sånhär sak igen. Blir besviken när en sånhär sak händer efter man vidtagit stora säkerheter som tillomed Blizzard har rekommenderat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att byta lösenord hjälper inte nämnvärt, däremot om du kör t ex adaware en gång i veckan eller liknande anti spionprogram, om du byter lösenord så hänger keyloggern med på det med. ett annat sätt att motverka är att skriva en massa rader med låtsats kod i anteckningar och sen nånstans mitt i ta det riktiga, ta kontroll C, och sen kopiera in lösenordet i wow, då ser bara keyloggern kontroll+V, och inte lösenordet.

 

iofs vet jag inte ifall man kan göra så i wow, sjv är jag konservativ och använder inte addons, etc, vilket jag tror ofta är grunden till att keyloggern hittade in från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänker inte skaffa mac bara för att jag förlorade lite digitala pengar och armor utan jag håller mig fast vid min fina PC med vista på. Men jag kör ofta program som glor igenom datorn ett par gånger veckan. Men det där att ta ctrl-v ska jag faktist börja pröva, kan ju faktist fungera riktigt bra så tack för tipset. Jag går heller inte in på såna länkar med porr som du visade på bilden. Försöker hålla min dator så ren från skit som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Satou-kun skrev:

Jag har skickat in ett mail om att jag inte vill ha min equipment utan bara få tillbaka min gear

 

 

Öh... say again?

Gear och equipment är typ samma sak, eller…?

 

Haha! Vet inte vad jag tänkte här, tror jag var rätt upptagen med att prata med en polare som satt brevid. Menar att jag bara vill få tillbaka mitt account, inte gear(fan asså, för lite sömn och föra en konversation medans man skriver ett inlägg är ingen bra kombination)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur har du tänkt skaffa nytt gear om du inte har något alls? Köpa massa skräpgreens på AH? :o

 

I vilket fall, här är ett mer eller mindre failsafe sätt att skydda ditt lösenord. Säg att du har jockepocke som lösenord, då skriver du först in pocke, klickar till början av lösenordsrutan och skriver sen jocke. Om du då skulle ha en keylogger så skulle det stå pockejocke istället för jockepocke.

 

Man tycker ju dock att det borde vara mer eller mindre omöjligt att få ner en Keylogger på ens dator om man har bra brandvägg, antivirus, kör Ad-aware och Spybot typ en gång i veckan och använder FF eller Opera.

 

Rekomenderar dig att skaffa Kaspersky Internet Security, det enda du behöver i princip. Den kollar regelbundet igenom alla nya eller ändrade filer, för att inte nämna att den har fått högsta resultat på i princip alla brandväggstester. Sen så har den flera olika scans du kan sätta på när du vill att dom ska köras, vilket är perfekt för oss med Dual-core eftersom inte ens en full HDD-defrag påverkar övrig prestanda i spel eller liknande. Det kommer något gott ur dom där vodkapimplande ryssarna ibland iallafall! (en gång/decennium? ;p)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kört med kaspersky förr och nu när du nämner programmet igen så tänker jag nog köra på det igen(tack för påminnelsen). Visste inte att det var passande till dualcore, det var ju faktist en god nyhet!

 

Ah, man tycker att brandväggar, massa spywareprogram och virusprogram ska hålla saker och ting borta tillsammans med en grym webläsare(opera) men tyvärr kan man aldrig vara fri från sånt mög som en del personer tycker är roligt att skapa.

 

Ska testa även ditt tips om att skriva lösenordet fast i felordning dvs, tackar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så lite så. =)

 

Det är ju inte anpassat för dualcore i sig, men det finns ju massa olika scans (och du kan skapa egna) där du kan välja dag/tidpunkt när du vill att dom ska köras, och eftersom du har dualcore så stör det inte det minsta. Jag har spelat WoW med full fps samtidigt som jag kört defrag eller full systemsökning. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sjukaste är ju ändå när man ser blå lvl 60 items på AH som slår epic-gear innan TBC...

Btw någon annan än jag som tycker Tier 4 & 5 har lite väl mesiga stats? jag menar jag har full blue 65-70 och ändå nästan lika bra som T4

mjo sant, jag tycker att sakerna man får av questsen i outlands och så e lite väl överdrivna:S bör nerfas. Verkar som om nån bortskämd tioåring har fått välja statsen för att göra sin drömchar elr nått:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som de flesta vet så har jag ju blivit av med all equipment på mina gubbar vilket resulterade i att jag tog bort alla förutom min warlock som jag är sugen på att lvla men lite svårt utan equipment. Har någon förslag på hur jag ska göra? Det ska noteras att jag har ca 33 silver kvar på gubben så om någon har erfarenhet av en sånhär grej och kan ge tips så vore det jättesnällt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

efter att ha dödat

 

220 Deathforge Imp

418 Deathforge Guardian

120 Deathforge Tinkerer

111 Deathforge Smith

 

Så droppades Receptet jag ville ha!

 

Recipe: Fel Regeneration Potion

Binds when picked up

Requires Alchemy (345)

Use: Teaches you how to make a Fel Regeneration Potion.

 

Fel Regeneration Potion

Requires Level 60

Use: Restores 3200 health over 24 sec, but at a cost. All stats are reduced by 15 for 15 min.

 

Requires Felweed (2), Nightmare Vine (3), Imbued Vial

 

HAha!

 

Gotta Learn 'em all! nu vidare till nästa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...