Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Buff rogues? ^^

 

Jag som lirar en caster class säger nog annat eftersom cloak of shadows är så jävla bra mot oss att det är äckligt(Om man inte lirar engi o kastar nät på dem fast man kan ju fastna själv i det :P). Tycker rogues är jävligt bra nu och i de flesta fallen har dem faktist ett val om dem vill attackera eller inte. Men om 3 rogues inte kan ta en druid i bearform är det lite dåligt då dem ska kunna stunna utav helvete och sen slänga på exposearmor som hjälper en lite bit fast sen beror det på deras specc också.

 

Men bearform i level 60-70 är sjukt tålig och imo bättre tank än warrior i 5 manna men när det kommer till större raid så är warrior bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

jag spelar inte caster så jag kan inte säga nåt om det ^^

 

visst blev man ju stunnad men det är ju bara kindney shot som går på CD och CP. och jag fick ingen expose armor. den är i combatträdet vill jag minnas och dem flesta pvp rogarna är ju sub/ass.

 

jo. jag tankar bättre än dem flesta warriors just nu, dels för att vi är buffade, dels för att alla rollat fury nu när dem levlar. självklart kommer warrior vara otroligt mycket bättre på att tanka i end game raids. och om jag känner blizzard rätt kommer inte druidens segertåg bli så långt, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är sant. ;)

 

Alltså expose armor är en trainable och man kan ta imp expose armor i assträdet. Sen tycker jag nog att sword + sword eller sword + dagger och combat build är snäppet hetare mot warriors / druids / paladins då man kan få något mer stabilare dps mot dessa. Tycker plate och den höga armorn tar bort för mycket på backstab/ambush om man nu inte har lagt en exposearmor som kostar 5cp för att vara bra.

 

Mja, känns som druider kommer bli nerfade eller att många andra klasser kommer bli buffade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aha. var det så (: då måste det vara väldigt stor skillnad på improved och oimproved. dem drygaste rogsen är combat dualmace. visst, dem kanske inte gör världens mesta skada men dem är så jävla irriterande.

 

absolut, armor gör jättemycket. min bästa kompis spelar en rogue och när jag spelar på henne pvp märker man verkligen skillnad.

 

hoppas inte druids blir nerfade ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mja, det är väl rätt stor skillnad antar jag. Mjo, det kan jag tänka mig men dem är få. Jag har sett kanske 2-3 st combatmace men det varierar ju från server till server.

 

Mjo, leather är kanske inte det bästa men som tur är så tål dem mer än vad mage gör för dem känns verkligen fragile. Det bästa med warlock är Soullink, känns nästan som om man har leather eller mail och kan ta en hel del stryk + att warlocks har nästan mest stamina i hela spelet.

 

Druids kommer bli nerfade känns det som men jag hoppas inte för jag är faktist lite sugen på att lvla upp en senare OCH! man får lite motstånd om det kommer en feralspecc druid nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag körde combat specc me 2 x maces innan;D De va riktigt nice faktiskt, stunnen proccar så de bara ryker om de. Sen testa jag Cloak of shadows me(innan TBC) och den va me insane mot casters, ägde warlocks som ingenting vilket jag innan brukar ha stora problem med:/ btw, rogues bör INTE buffas, de e bra som de är.

 

Druids må vara den mest overpowerd klassen av dem alla för tillfället men verkar inte jätte roliga att spela, inte vet jag;) dock verkar den där flying formen rätt skojj.

 

Själv tycker jag paladins melee attack ska buffas på nått jäkla sätt, rätt drygt att bara stå och slå auto-attack hela tiden, speciellt när man missar eller fienden dodgar/parrerar;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

druid är sjukt roligt att spela nu, speciellt pvp. just att vi kan anpassa oss efter situationen är ju underbart.

 

ibland blir man chockad över hur lång tid det tar att döda en lock, om man inte dött själv först så klart.

 

ang. motstånd av druider. jag tror att en faktor faktiskt är att folk inte vet hur man ska ta en druid. tidigare var vi lika lätta som afkare i CS. när väl folk lärt sig hur man gör tror jag inte att druiden kommer vara mycket svårare än andra klasser. visst, självklart kommer alltid vissa klasser ha lättare än vissa klasser mot vissa klasser ^^

 

Själv tycker jag paladins melee attack ska buffas på nått jäkla sätt, rätt drygt att bara stå och slå auto-attack hela tiden, speciellt när man missar eller fienden dodgar/parrerar;)

 

det är samma sak i bear när man vet att man inte har mana och enrage är på cooldown. man bara väntar på att få in ett vitt slag. fett drygt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men asså paladin hade interaktivitet när CS hade en cd på 6 sekunder. Då kunde man göra lite mer än bara vänta på auto-attack och hoppas på att SoC proccar(om man nu speccat retri). Jag tycker det är dåligt av blizzard att ta bort en sak som alla paladiner verkligen gillade och det fanns verkligen inget OP med det, isåfall kunde dem sänkt skadan på CS eller gått ner från 40% holy dmg till kanske 30% eller så.

 

Men du kan alltid göra lite mer för att krydda till det som paladin när du grindar eller annat, du har en hel del olika judgement att slänga i huvudet på fienden och aktivera lite olika seals så man behöver inte alltid stå och vänta på nästa auto-attack om man nu finner det tråkigt.

 

Angående roligt/tråkigt att spela druid så tror jag druid kan vara rätt trevligt imo. Det finns ju en hel del roller druider kan göra rätt bra nu, vill du inte tanka så kan du hela och vill du inte hela kan du dpsa och vill du inget av det ja.. leta då efter något annat spel ^^.

 

 

Jag tycker inte druider är speciellt svåra att ta nu förutom ett fåtal men då har det mest handlat om tur eller skillnaden mellan gear. Annars tycker jag druider är squishy(stavning?) och går ner ungefär lika lätt som de flesta klasserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

casters är mycket svårare för druids än melee och ranged (shamaner och paladins inkluderade).

man måste vara smart för att ta en caster och hoppas på att man resistar fear (kan specca för +15% resistance).

 

ibland kan det vara för lätt att spela druid, då är det inte så kul. men när man har 10 mobs på sig är det roligare (: då får man svettas lite ^^

 

en druids mardröm är förövrigt en shadowpriest, uscha, sen smart mage, sen warlock, sen vanlig mage.

 

du spelade priest va, satou-kun?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men druider bör kunna ta en mage relativt lätt nu tycker jag, dem kan ju bryta sig loss från deras frostnova sen innan och dem kan inte bli poly i cat/bear/travelingform. Sen beror det ju mest på spelarna men det känns som druider har lättast för mage av castertyperna imo.

 

Warlock och shadowpriest är ju båda sjukt starka i pvp så man blir inte speciellt förvånad över att druid har svårt för båda dessa men som sagt i slutändan beror det på spelaren först.

 

Jo, det är ju roligare och spela med lite utmaning och som bear kan man ju lätt ta på sig en 4-5 mobs kan jag tänka mig. ;)

 

 

Jag spelar warlock först och främst(Har alltid gillat ondska :P) sen lirar jag även paladin och rogue fast jag har spelat shadowpriest på varje PTR då blizzard har tillåtit en att kopiera en färdig 60 med epixxx :> så jag vet hur dem fungerar i pvp till 90% och dem är lätta. Tycker bara att shadowpriest är lite väl enformiga, vet inte hur dem är i 70 nu på TBC men förr var det SW:P/Shield > mindblast > mindflay tills dem är döda och en Psychic scream här och där.

 

Jag gillar att ha flera alternativ att välja mellan och att warlock har 3 utmärkta tree är bara såååå gött.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som warlock kommer jag köra Affliction tills jag blir 70 för att sedan byta till demo eller desto(har inte bestämt mig än, beror väl på min gear också :P) och som paladin är jag retri men kommer att byta till holy runt 67-68 då det blir instancerun only och med roguen är det combatswords atm för att lvla snabbast till 70 och sedan blir det väl ass/sub eller sub/ass beroende på vad man är sugen på, tycker shadowstep är roligare än mutilate.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte mest på att man har 0 downtime som affliction lock ifall man har impen ute som manabatteri och man kan ta 2-4 mobs samtidigt utan problem och bara pumpa på med dots hela tiden. ;)

 

Draintank ftw jao ^^.

 

Har inte provat felguard men sett många som har och vissa filmer, den verkar faktist rätt sjyst och demospecc är roligt för man har hög överlevnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saksamma att felguardens damage har blivit nerfad, som du säger att den fortfarande har intercept vilket man kan lägga upp grymt sköna kontringar mot flera klasser. Sen gör cleave crittarna rätt sjyst skada faktist och att ha en stor felguard med en arcanitereaper på sig kan nog inte vara så roligt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha jao det är lite överdrivet, tycker felguard gör rätt hård damage nu(runt en 300-500dmg) + att han har sjysta skills gör honom till ett mycket bra pet. Fattar inte varför de flesta gnäller på honom att han inte är värd 41 talentpoint, tycker han gör sig utmärkt både pvp och pve.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...