Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Om du hade bott i Lund och jag hade känt dig så hade du fått låna den utan tvekan. Sympati.. sympati. ^^

 

Jag ska ha alla 120 stjärnor i SMG, får se om jag hinner fixa det innan fredag(ska även köra ut A.C, har väl en del kvar där).

 

Mass Effect har fått allt från 9 och 10 i betyg så man får hoppas på att spelet fortsätter att håva in alla dessa härliga recensioner. Spelet verkar leva upp till sin hype! Äntligen ett spel som gör det.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är glad att jag lade ut lite extra och köpte min Halo Limited Edition så att jag garanterat fick ny hårdvara, känns ju alltid lite olustigt när man läser om folks konsoler som går sönder utan vettig anledning.

 

Förresten, angående städer och Wii+SMG, har du någon koll på vad en Wii kostar på Game i Skövde induce? Efter allt tjat så har jag blivit lite sugen så jag funderar på att köpa en till tidig julklapp till mig själv, brukar beställa från Webhallen men om det är ett vettigt pris på Game så är det ju lätt att åka in till Skövde lite snabbt. Dom brukar dock vara rätt dyra.

 

Min nya elit fungerar perfekt och jag sköter den som om det vore mitt barn(dvs jag bara låter den stå på sin plats hela tiden).

Jag skulle inte vilja vara ditt barn. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fått Assassin's Creed nu och det verkar stämma att utgåvorna skiljer sig från varandra beroende på var den kommer ifrån. Jag fick bara med plåtlådan som inte innehöll någonting mer än spelet och fyra bilder. Lådan är visserligen ganska läcker, men jag hade hellre tagit utgåvan med Altair-figuren om jag hade vetat att det finns olika utgåvor. Jag har dessutom sett att man fick den här lådan bara man förbokade spelet på vissa svenska affärer.

 

Dåligt, Ubisoft. (Eller vem det nu är som är skyldig)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IGN har även de släppt sin recension av Mass Effect.

 

http://xbox360.ign.com/articles/833/833640p1.html

 

Jag får för övrigt ingen ny konsoll av Dustin utan måste vända mig till Xbox-supporten, som jag hr hört kan ta flera månader på sig att skicka ut ny. Brrrrr.....

 

Spela lite åt mig också är ni snälla :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger ju det! :D Det kommer bli förbaskat bra och jag tror inte du kommer bli besviken ifall du gillar Kotor och andra härligheter från Bioware.

 

Mina förväntningar är skyhöga och i det här fallet vet jag med 99% säkerhet att jag inte kommer bli besviken(som jag blev med A.C).

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får för övrigt ingen ny konsoll av Dustin utan måste vända mig till Xbox-supporten, som jag hr hört kan ta flera månader på sig att skicka ut ny. Brrrrr.....

Säg inte det, jag skickade in min gamla Xbox (klumpen alltså, inte 360) till dom och det gick faktiskt riktigt smidigt. Ringde till dom, fick en låda hemskickad två dagar senare, packade ner min Xbox i den och ringde UPS (eller vad dom heter) så kom dom och hämtade den någon dag senare, så kom den till Tyskland, dom fixade den och sen kom den tillbaka ungefär en vecka senare.

Visserligen var jag dum som inte kopierade mina hårddisksparningar till ett minneskort för dom bytte ut hårddisken på den så bye bye alla sparfiler, speciellt alla otaliga timmar i Morrowind sved.

Dock så fixade dom inte ens felet först utan följde någon standardprocedur, så jag skickade in den en gång till och då fixade dom den riktigt. För det var nämligen DVD-läsaren som krånglade.

 

Klart jag gillade KoTOR Tobbe-tan, och man kan inte nämna Bioware utan att nämna världens bästa spel - Baldurs Gate!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De två gånger som min 360 gått sönder skötte UPS det så smidigt att det tog tio dagar första gången och fem dagar andra gången.

Aldrig hört om en väntan längre än en månad. :/

 

Angående Mass Effect kan jag inte längre förstå hur jag som många andra faktiskt kunde tvivla på spelet till hela 100%.

Den enda nackdelen nu är att som de sade i recensionen, för stort och med för många sidouppdrag.

Bara det inte är som i Oblivion där man inte kan ta bort de uppdrag man inte vill göra från listan, permanent eller tillfälligt.

 

Lätt köp, den grå zonen efter AC kommer inte att få mig att skippa detta efter Video-Reviewen.

Inte :sleep: Utan =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får för övrigt ingen ny konsoll av Dustin utan måste vända mig till Xbox-supporten, som jag hr hört kan ta flera månader på sig att skicka ut ny. Brrrrr.....

Säg inte det, jag skickade in min gamla Xbox (klumpen alltså, inte 360) till dom och det gick faktiskt riktigt smidigt. Ringde till dom, fick en låda hemskickad två dagar senare

Jaså? Till mig sa det att jag fick leta upp en låda själv och packa ner min Xbox 360 i. Tyvärr har jag inte speciellt många lådor hemma och inte vet jag vad för slags låda som skulle passa en 360... och packningsmaterial? Förslag skulle uppskattas.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju mycket möjligt att dom ändrat på hur saker och ting går till, det var ju trots allt ett antal år sen jag skickade in min Xbox. Fast det låter konstigt att dom förväntar sig att alla ska fixa en lämplig låda själv.

 

Dom kanske förväntar sig att du skickar den i originallådan? För det känns ju lite småriskabelt att inte använda friggolithållarna som konsolen står i från början. Om du inte vill skicka in din originallåda så tar du förslagsvis och letar upp en låda som inte är alltför stor och som håller för transporten, det vill säga antingen hårdpapp eller papp som är åtminstone några millimeter tjockt. Sen tar du fram lämpligt material att fylla ut med. Personligen har jag en liten samling med luftkuddar och friggolitostbågar i garaget för transporttillfällen, men ihopknycklade tidningar går naturligtvis bra med. Utfyllnad lägger du i botten och sidorna, sen lägger du i konsolen ståendes i dess friggolithållare och sen mer utfyllnad ovanpå.

 

Förresten, är det en 360 eller gammal Xbox vi pratar här?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är 360 det gäller antagligen, första xboxen kan väl inte gå sönder. :O

Även om det i tidiigt skede blev fel på aggregatet där också. (lol microsoft)

 

Sist när UPS kom och hämtade min 360 i höstas sade de till mig att jag bara skulle ta en gammal skitlåda så det fick bli en stor från Webhallen.

De slängde bara ner den själva då de förmodade att jag skulle få en ny konsol.

Bara att ta 360-Lådan, man får ju ändå tillbaka en ny anonym låda som sin nya maskin ligger i. >_>

Som man skickar Xboxen i nästa gång, för det blir alltid en nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten, är det en 360 eller gammal Xbox vi pratar här?
Läs om mitt förra inlägg, noga, så får du svar på den frågan. ;)

 

Orginallådan gick ej an, då damen på supporten ansåg att den inte höll att frakta saker i och att den kunde vara stöldbegärlig etc etc. Personligen tror jag dock den håller, och skulle verkligen en trasig konsoll vara så väldans stöldbegärlig? o.O

 

Min 360 har dock inte fått Dödens Ringar än, dock låter den ibland fruktansvärt mycket mer än vanliga fall och det är därför den ska in på lagning. Den går fortfarande att spela på men det där kraftiga extraoljudet ger mig huvudvärk. Ni som äger en 360 vet ju hur mycket den låter i vanliga fall.

 

...nåväl en herrans massa tidningspapper får det bli.

 

För att återgå till ämnet, så funderar jag på att införskaffa Assassin's Creed samt Super Mario Galaxy. Dock har jag lite spel på hög som skall spelas klart först, så det lutar nog åt att det blir en julklappsönskning av något av de spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet, så funderar jag på att införskaffa Assassin's Creed samt Super Mario Galaxy. Dock har jag lite spel på hög som skall spelas klart först, så det lutar nog åt att det blir en julklappsönskning av något av de spelen.

 

Läs vad alla sagt om Creed på detta forum först och få dig en rejäl tankeställare.

Mass Effect istället liksom :surprised:

Bara ett vänligt tips då ingen skall behöva bli besviken i onödan.

 

Edit: Det där med att 360-Kartongen inte håller är ju bara sådant Bull som supporten oftast brukar spotta ur sig, håller en tunn skokartong så.

 

Support: Din 360 är väl ensam i vägguttaget?

Kunden: Ja. (Nej men vad ska det spela för roll)

Support: Endast en liten hårtork kan slöa ner konsolen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp SMG nu, direkt eller genast! Det är så jävla bra(ursäkta språket).

 

Assassin's Creed kan du låna av en kompis eller hyra över en helg då spelet inte varar längre än 1-2 dagar(tyvärr). Vi får hoppas att 2:an blir bättre.

 

Som Erke säger så är Mass Effect ett bättre köp, släpps ju på fredag(eller så får man det på torsdag!) fast gillar du inte den typen av spel(wrpg/action) så kanske det inte är något för dig. Fast köp det ändå. ;)

 

Edit: Troligt att en hårtork kan slöa ner en så pass avancerad maskin?

 

Min polare har haft 3 olika maskiner och fått ersättning(gratis kamera, xbox live i x månader och viva pinata). Så det kan vara bra att den går i sönder å andra sidan är kameran onödig, xbox live kostar knappt något och viva pinata.. det finns bättre spel helt enkelt.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpvärda spel på PS3:

 

Folklore(Rpg)

Ratchet and Clank Future: Tools of destruction(Plattform, fruktansvärt roligt)

Assassin's Creed(Action/stealth-action)

Uncharted: Drake's Fortune(bästa ps3 spelet just nu, släpps 5 dec i Europa)

Resistance: Fall of man(helt ok shooter men inget mer)

Call of Duty 4(bästa fps:et på konsolen)

Warhawk(om man gillar MP spel)

Motorstorm(Bilspel)

 

Fast enklast blir det om du frågar vilken typ av spel han föredrar. PS3 har inget stort spelbibliotek just nu men det expanderar ju såklart hela tiden. Men som det är nu så är dessa spelen bäst(enligt min åsikt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IBTSAC (In Before Timotei Says Assassins Creed)

 

Folklore ska ju vara en höjdare, det spel jag personligen är mest intresserad av och en viss kaka här på forumet prisar det med om jag inte missminner mig. Men det förutsätter ju att din bror gillar RPG.

 

För övrigt, vilka dyra presenter ni ger varandra. Skulle aldrig köpa något för ~600:- till ett syskon. >_- Bland mina fyra syskon ordnas det alltid dealer att inte ge varandra julklappar mellan dom två närmast mig i ålder (dom två mest likasinnade, materialistkorrupterade om du så föredrar), dom två äldsta ska dock alltid envisas med att ge julklappar så dom får man ju köpa något till.

 

Edit: Nooooooo I was too Late

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Support: Din 360 är väl ensam i vägguttaget?

Kunden: Ja. (Nej men vad ska det spela för roll)

Support: Endast en liten hårtork kan slöa ner konsolen.

Ehm, hade människan ens gått ut gymnasiet?Så länge transformatorn får tillräckligt med ström är det bara bra... ^_^'
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...