Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

No moneyz, n000oooeezzz!!! ='(

 

Ja, en annan får ju in 32500kr (minus koreansk skatt) på mitt konto om 2 veckor, för att spela.

Dessutom får jag 6500kr i slutet på månaden som även det kommer igenom mitt DoA-spelande.

Månaden innan det tjänade jag 3250 på DoA.

 

Alltså, Halo 3 = l00s hobospel.

DoA = pimp my gamingcareer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i r serious playa!!!

Pengar är det inte ont om här i alla fall, även om jag naturligtvis hade velat ha gratis pengar varje månad utan att göra något.

 

Men jag tycker inte ens att spel som DOA är särskilt roliga, gillar mest att spela JRPGn och dom går det inte att tävla i direkt.

 

Åpet av koreanlurkarna att skatta dig förresten. Och sen kostade väl flygbiljetterna en del med kan jag tänka mig, fast ändå en fin summa för att utöva sitt nöje. Räcker till mycket på loppmarknaden i Vårberg. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i r serious playa!!!

Pengar är det inte ont om här i alla fall, även om jag naturligtvis hade velat ha gratis pengar varje månad utan att göra något.

 

Men jag tycker inte ens att spel som DOA är särskilt roliga, gillar mest att spela JRPGn och dom går det inte att tävla i direkt.

 

Åpet av koreanlurkarna att skatta dig förresten. Och sen kostade väl flygbiljetterna en del med kan jag tänka mig, fast ändå en fin summa för att utöva sitt nöje. Räcker till mycket på loppmarknaden i Vårberg. ;)

 

Betalade bara för mitt flyg till England, WCG var flyget, hotellet och buss till och från allt betalat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tabula Rasa. rejält underskattat faktiskt <3

Jasså?

Den är grafisk sett rät underhållande och beroende vilken inriktning man väljer så kan det bli ritkigt spännande specieltl runt lvl30 och uppåt..

...dock är spelet trots massviss med kritik från betatestarna rätt så buggig

och de har inte fixat server problematiken heller.

 

Vill man slänga 500kr+ samt månadsavgift för att se lite balla bildeffekter så är det väl värt det.. som mmrpg är de heeelt ut å cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm senaste spelköp... (?) Dawn of War Anthology..235 :-

Kul spel, fast jag har redan spöat mina klasskamrat i de... B) :P

 

Om ni spelat Warcraft 3 så finns det ganska många likheter med Dawn of War. Man kan uppgradera sin huvudbyggnad tre steg, vilket i varje steg leder till nya byggnader, enheter och förskningsmöjligheter. Här bygger man dock inte upp sin armé enhet för enhet, utan istället köper man hela grupper. Har man sedan köpt sin grupp kan man köpa till förstärkningar hela tiden, något som gör att slagen kan bli väldigt långa då båda sidorna kallar in förstärkningar hela tiden. Utöver detta kan man uppgradera gruppen med tyngre vapen såsom eldkastare, raketgevär, plasmagevär och tyngre maskingevär. Förutom vapen kan man kalla in officerare i gruppen som höjer moralen. Detta är något som är väldigt intressant i Dawn of War, moralen. Trupperna har dels en viss hälsa, samt en viss moral. När hälsan når noll dör de, men när moralen når noll slåss de sämre, och dessutom finns möjligheten att de får panik och börjar fly från striden. Har man en officerare i gruppen så ökar moralen.

 

 

Det här är ytterligare ett väldigt bra spel. Det tvingar en att försöka ta strategiska beslut rörande resurser och försvarspositioner, samtidigt som man måste göra avvägningar om vad man skall bygga för att kunna utnyttja resurserna maximalt. Det här spelet borde finnas i varje hem, och hade jag haft någon som helst makt i samhället hade det gjort det. Nu får ni istället gå bums till affären och köpa det.

 

Rekomenderas för de som vill ha full action och en fantasi värld att erövra. RTS spel i stor skala med hög utvecklade vapen för att kunna slå ut fienden innan de får sina supreme weapons^^ ;)

 

The Elder Scrolls oblivion 4 är annars något rekomenderat, spelar inte så mkt gjorde det idag. Som sagt kul, grafiken, känslan, helvetet >:D

 

 

tyvärr har jag mycket mera att skriva men jag har fått ont i fingrarna...så jag lägger av... ;) XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sFACMfFMS.jpg

 

Ett stycke Assassins Creed, självklart. Sen även ett stycke Dead or Alive 4, kan vara kul att lira på Live ibland. Sen även ett stycke Logitech Ultra-X Media Remote, en universalkontroll med tillhörande trådlös USB-mottagare så att jag inte behöver resa/sträcka på mig för att pausa/spola tillbaka när jag ser på anime, t.ex. när det är någon scen man vill se igen. Ack vad jag kännt behovet av en sådan här länge men har aldrig orkat leta upp någon innan. Sen sist men inte minst (men tunnast) ett stycke Hama musmatta specialgjord för optiska möss, ÄNTLIGEN har jag fått tag på en perfekt musmatta. Det känns som om en sten har lättats från mina axlar, musen glider så otroligt snabbt och lätt och den är så skön att vila handleden på. Har beställt två stycken andra musmattor innan denna men båda två har varit värdelösa för optiska möss. Hejdå din vidriga musmatta med en ful sportbil på som jag haft i alla dessa år. :X

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yes, fick mitt AC LE(fast till 360) och Super Mario Galaxy nu med(+ crysis ligger på datorn). Det tråkigaste med LE var att man inte alls fick till något utöver gubben(ingen tinbox, artbook eller liknande) så jävla dåligt av Ubisoft rent ut sagt. Min polare har dock en tinbox till AC och den är så förbaskat snygg!

 

Jag diggar verkligen Altair som man fick till, riktigt snygg och platsar bland alla andra figurer! :)

 

Sjukt nöjd med alla 3 spel och helgen/månaden är räddad! Nästa vecka Mass Effect LE och Uncharted 5 december.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...