Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Hmm, låt se nu..

Köpte en xbox 360 igår! o/

Spelen jag köpte var först Eternal Sonata. Hittills har jag blivit otroligt positivt överraskad över storyn. Galet bra spel.

Sen idag köpte jag DoA4, bara för att åtminstonde kunna utmana Skatan under nästa Uppcon ;D

Sen fick jag med en bundle copy av PGR 4 med maskinen, helt gratis, så jag antar att det inte räknas som ett "köp" ^^

 

Edit: Hurray för denna helg! Har 20% personalrabatt istället för 10%, men mina pengar är samtidigt totalslut. Åh ironin!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser faktiskt fram emot Through the Fire and the Flames för att se om jag verkligen får så mycket spö. Det är nog hybris, men somliga delar av den låten tycker jag bara ser svåra ut men är inte så säker på att de är så svåra. Nåja, jag återkommer väl med det när jag väl har fått prova den.

Jag erkänner mig besegrad. Through the Fire and Flames käkade upp mig. På expert då, på Hard har jag ännu inte misslyckats. Jag kirrar dock bara tre stjärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nopes, det känns rätt pissigt. Å andra sidan så har väl Wii-versionen vissa fördelar gentemot de andra versionerna också? T ex så hörs ju missljudet om man spelar fel från själva Wiimoten som man monterat i guran.

 

Börjar mer och mer luta åt att önska sig GH3 i julklapp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan lova dig att man hör missljudet alltför mycket när jag dånar på med GH3 i anläggningen, och wiimoten skulle knappast kunna producera ljud som hörs gentemot det. ^^

Och det är helt klart det vidrigaste med spelet, när det är någon låt man gillar och har den i huvudet men så är den svår så att man spelar fel en del, man kan ju nästan bli tokig på det när man vill höra den goa låten men istället får massa gitarrskrin. >_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får sluta vara så kass helt enkelt :D

 

Tycker det är en cool feature, dvs att ljudet kommer från Wiimoten. Sen om det inte slår det man får från en riktig ljudanläggning är ju en sak, men bra att de i varje fall försöker utnyttja hårdvaran och göra något annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte heroes of might and Magic V+ expanssion.

..redan efter ett par timmar hade jag lust å lämna tillbaks.

Det fanns dåligt med scenarios för single player, kändes bökigt att styra och det var inte mycket som kändes hade å göra med de tidigare versionerna.

Booho.

 

 

 

Sen har jag "köpt" lite bishoujo också:

let's meow meow, som är grymt roligt. Helt klart värt sin tid.

Fate, stay night, lite besviken. Visst rätt sjysst med bilderna å så, men jag fick huvudvärk över sättet de visar texterna. Det blev för mycket text.

Jag tror det var textgränssnittet som fick det att floppa.

pallar man med det dock så är det nog rätt sjysst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick Rogue Galaxy idag, ännu ett RPG till min samling! Och det bästa med Rogue Galaxy är att det följer den klassiska typen av rollspel som håller i sig i minst 60h med maaaasssa extra saker, det finns förövrigt över 600 vapen att skapa.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick Rogue Galaxy idag, ännu ett RPG till min samling! Och det bästa med Rogue Galaxy är att det följer den klassiska typen av rollspel som håller i sig i minst 60h med maaaasssa extra saker, det finns förövrigt över 600 vapen att skapa.

 

:sleep:

 

Trevligt funderar själv på att skaffa det. I och för sig har jag en hel drös andra J-Rpgs att klara innan jag köper något nytt. Gillade skarpt Level-5:s Dark Cloud 2, så det skall bli intressant att höra din kommentar om spelet, när du kommit in i det. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 x Ninja Gaiden Sigma - PS3

1 x Folklore - PS3

1 x Time Crisis 4 with Guncon - PS3

1 x Eye of Judgment - PS3

1 x Heavenly Sword - PS3

1 x Untold Legends: Dark Kingdom - PS3

1 x Resistance: Fall of Man - PS3

 

Sådärja, det blev en rätt saftig beställning. Köpt sju stycken spel innan jag ens fått min PS3, lolz på mig tbh. >_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, vafan. Bjussa mig på några saftiga julklappar istället om du nödvändigtvis måste bränna så mycket pengar! :D

 

Vilket spel ser du fram emot mest då? Folklore? Tycker nog det är det spelet som intresserar mig mest på PS3. Resistance såg nice ut också men är hemskt less på FPS just nu, och det verkade väl inte såååå nyskapande? Ninja Gaiden och Heavenly Sword är dock utmärkta spel båda två, där jag nog föredrar NG. Hade mycket kul med det på den gamla Xboxen men _fan_ vad svårt det var. Speciellt särskilda partier, och det var ändå på lättaste svårighetsgraden. Ett spel som man fan är stolt över att ha klarat när man har ihjäl sista bossen. Även om han nödvändigtvis inte var det svåraste....

 

Höll på att säga att jag avundas folk som har ekonomi nog att unna sig massa saker, tills jag kom på att historian om studenters taskiga ekonomi är en lögn och att jag faktiskt är mer rik än jag varit på länge. Det förändrar iofs inte det faktum att jag inte har någon fungerande konsoll att köpa spel till. Borde kanske impulshandla Wii och spela Galaxy hela julen. Eller Paper Mario. Eller Metroid Corruption....

 

Ja, fan Jocke. Jag förstår dig. Det är inte svårt att bränna pengar när sparbörsen börjar bli fet och det kliar i fingrarna :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Time Crisis 4 (släpps Mars-08 i EU hihihi) känns riktigt kewl, ska bli skitkul att testa den nya Guncon pistolen och jag har alltid varit ett stort fan av ljuspistolspel så. Sen Eye of Judgment är jag riktigt sugen på med, enda problemet blir nya kort men det löser jag sen när jag fått det. 50 spänn för 8 kort på EBgames känns rätt surt när det kostar 25:- med import från USA, dock så vägrar Amazon.com att skicka saker under Video Games kategorin till EU och Amazon.co.uk har inte ens några temalekar inne utan bara booster packs. Man kan faktiskt pirata korten genom att helt enkelt skriva ut dom i skrivaren, men det känns så otroligt löjligt och åpet. Förstör hela CCG-grejen, så det är en nödlösning och om jag ska skriva ut något så blir det på fotopapper med dyra plastfickor.

 

Sen Ninja Gaiden Sigma och Heavenly Sword känns riktigt nice med, skönt med lite svärdaction för ovanlighetens skull. :D

 

Resistance tycker jag faktiskt verkade riktigt nice för ett FPS, fått höga betyg och mycket fräscha monster att panga på. Känns så mycket hetare än Halo 3 ärligt talat, känns som att Halo 3 bara var en stor Live satsning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok. Ja, det är ju förbannat tråkigt när man vill satsa på något men inte har möjligheten. Det här med sura jävla regioner gör sig återigen påmint. Den som kom på den idén att allting inte skall vara tillgängligt överallt, och att saker och ting skall regionkodas, borde fan slaktas. Jag fattar dock inte riktigt hur det funkar så skall inte helt och hållet uttala mig ;)

 

Spel som NG och Heavenly Sword känns jävligt fräscha iaf. Som beat 'em up simplified och i 3D. God of War 3 blir ju något att se fram emot. Fyfan.

 

Ja, säger inte att Halo 3 är bättre. Är rätt besviken på att man inte satsade på att göra en fett episk storyline för att avsluta archen och istället satsade massor på multiplayer. Tycker det är rätt tråkigt att utvecklara går för mycket åt det hållet. Jag köper ett spel för att spela singleplayer, inte för att sitta och nöta massa i multi-läget, har inte tid med det. Kanske att jag spelar coop med någon vän någon gång då och då men inte superofta. Däremot så har väl de flesta sagt att Resistance mer eller mindre tar allt bra från existerande FPS och knyter ihop det i en säck. Det blir säkerligen ett skitbra FPS men inget revolutionerande om du förstår vad jag menar. BioShock tycker jag verkar mycket mer appealing i så fall. Sen om man helt och hållet kan räkna det som FPS kan väl diskuteras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 x Ninja Gaiden Sigma - PS3

1 x Folklore - PS3

1 x Time Crisis 4 with Guncon - PS3

1 x Eye of Judgment - PS3

1 x Heavenly Sword - PS3

1 x Untold Legends: Dark Kingdom - PS3

1 x Resistance: Fall of Man - PS3

 

Sådärja, det blev en rätt saftig beställning. Köpt sju stycken spel innan jag ens fått min PS3, lolz på mig tbh. >_-

 

Yosh! När vi båda har EoJ så blir det faito, nemesis..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...