Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Vad jag fattat det som så är AC LE olika beroende på land, så här i Svea rike får vi en pappbox med ett stycke plast i.

I UK däremot får man en tennbox (+annat mysigt inuti misstänker jag), men ingen figur. För jag såg nämligen AC UK Import hos min lokala TV-spelsbutik, och det var en snygg tennbox.

 

Så Tobbe-tan, vem hade rätt angående att du inte skulle få någon tennbox? Oooooohohohohohoho. >:)

 

Så sitter vi här och snackar grymma spel som AC och Mass Effect så kommer någon med "Super Mario Galaxy!", lolololol hai2u i r uttjatad rörmokker i samma koncept som för ett decennium sen och ungefär samma grafik som för ett decennium sen med. >_-

Men nu blir väl alla barn som köpt en Wii glada, med tanke på att 60% av Wii-ägarna aldrig köpt ett spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är nog olika i olika länder, ja. Vi fick ju en fin tin box med BioShock Collector's i varje fall, medan jänkarna fick en ful vanlig utgåva med sin Collector's. Kommer nog avstå från LE-versionerna med AC (om jag ens köper det) och likadant med Mass Effect. Kom på att spelen är nog dyra som de är och att det är spelet först och främst man vill ha, inte massa bonusbös. Men ja, Altair-figuren är mycket snygg alltså.

 

Vad gäller SMG, hoppas du var ironisk Jocke. Grafik och koncept spelar väl ingen större roll när spelet är så jävla bra. Vad mig anbelangar hade Mario 64 gärna fått komma idag, det hade varit king ändå. Bättre platformer får man leta efter. Dessutom verkar det ju som om SMG frångår det här med att falla tillbaks för mycket på Mario-franchisen och faktiskt göra en bra och unik platformer. Men ok då, smaken är som baken.

 

Sjukt är det hur som helst, att det kommer så fasligt många bra spel nu. Tycker nästan illa om utvecklarna för att de bestämmer sig att släppa allting bra på en och samma gång. Hinner ju inte med att spela allt bra som kommer :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelat i snart 2h på SMG och jag njuter av varje sekund, det här är ren spelglädje när den är som bäst. Jag har aldrig varit skeptisk till ett mario spel(förutom sunshine som ändå dög) och jag blev inte förvånad över att det här spelet är så förbannat bra. Att SMG ligger bäst till som årets spel är ingen överraskning heller! Musiken, grafiken och stämningen är underbar.

 

 

 

Spelade även Crysis nyss(tyvärr bara på medium) men det är rätt snyggt där med dock så tycker jag inte spelet förtjänar en 10a då det känns som jag spelar ett upphottat Far Cry, tyvärr. Men det är ett bra spel(och det snyggaste i år) helt klart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så sitter vi här och snackar grymma spel som AC och Mass Effect så kommer någon med "Super Mario Galaxy!", lolololol hai2u i r uttjatad rörmokker i samma koncept som för ett decennium sen och ungefär samma grafik som för ett decennium sen med. >_-

 

Dissar du Mario?!?! Herregud människa, gör bot och bättring!

 

Och att säga att grafiken ser ungefär likadan ut som för tio år sedan är som att säga att vatten smakar likadant som apelsinjuice. Grafiken i Super Mario Galaxy är fetingsnyggt rent ut sagt, och det flyter på hur mjukt som helst (visserligen spelar jag på en 26" HD-TV med 2ms skärmuppdatering). Designen håller också måttet; dessutom vore det ren galenskap att ändra på det klassiska Mario-stilen.

 

Angående konceptet har det uppdaterats en hel del under de senaste tio åren. Visst, det handlar fortfarande om att samla stjärnor i 3D-världar, men tack vare rymd-temat öppnas det upp för en hel rad av nytänkande plattformsmoment. Banorna känns dessutom en aning mer linjära än i 64/sunshine, vilket är något av en tillbakagång till de äldre spelen. Lägg sedan till återkomsten av diverse förvandlingsdräkter och vi har kommit en rätt lång bit ifrån gamla 64:an.

 

Ord från en lyrisk Mario-fan. Visst, du har all rätt i världen att ogilla SMG, men dissa det för guds skull inte utan att ens ha spelat det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ingen idé att prata grafik när det gäller Mario eller Wii spel då den är så underlägsen dagens standard så jag vet inte vad. Att du har en HDTV gör ingen stor skillnad i Wii's fall (snarare isåfall att det bara är 26", hade jag kört på min 50" HDTV hade dess skavanker synts mycket tydligare), speciellt med tanke på att Wii inte kör i HD och har inte ens den nya digtala standarden vid namn HDMI.

 

Mario 64 var trevligt, men sen vid Sunshine började det gå utför. Missförstå mig inte, spelen är bra och trevliga visst visst. Men det känns rätt löjligt att ett så uttjatat spelmärke är det enda som Nintendo återigen har att komma med. Medans 360 och PS3 blir bokstavligt talat matade med nya bra spel så kommer Wii med en stor release som är deras lilla trumfkort Mario.

 

Det är inte konstigt att 60% av Wii's ägare inte har köpt några spel till sina konsoler, det enda som egentligen är särskilt attraktivt med konsolen är dess låga pris (som dock 360 närmar sig i farlig takt, och Arcade 360n kostar väl lika mycket som en Wii fast vem vill ha en 360 utan hårddisk...). Jag skulle tro att till och med många av Nintendobarnen börjar tröttna på det hela efter att dom viftat sönder sina handleder och insett att när allt kommer till kritan så hade dom föredragit en vanlig konsol med bra spel istället för något "innovativt".

 

Känns som att Wii är lika mycket flopp som Gamecube var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, Mario är Nintendos "lilla" trumfkort. Men är det fy skam? Bara för att varumärket har används förrut betyder det inte att det är dåligt (även om dessa fall förekommer). Grafiken (Wii kan köras i låtsas-HD, dvs. 480p) må kanske inte vara lika vass som det gemene X360-spelet, men i det här fallet hamnar den i skuggan av den pur spelglädje som SMG är. Spelkänsla är enligt mig ca. 1837 gånger viktigare än högupplöst grafik.

 

Däremot kan jag hålla med om att Wii känns ungefär lika hett som GC. Det känns som om majoriteten av spel som man kommer att köpa kommer att vara Nintendos spel. Däremot verkar det inte som om resten av världen tycker så; Wii har mig veteligen blivit en toksuccée. Men jag tycker också det är synd att de flesta ser Gamecube som en flopp (vilket den tydligen var försäljningsmässigt). Den har den enligt mig skönaste handkontrollen i spelvärlden, och de näst flesta spelen i min samling är GC-spel, efter PS2.

 

Å andra sidan är jag en av de få därute som tycker att Gameboy Advance var en de bästa konsolerna genom tiderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det finns en hel del bra spel till både Gamecube och Wii faktiskt.

 

Wii har SMG, Super Paper Mario, Zelda och Metroid Corruption. Spel som jag gillar betydligt mycket mer än allt PS3 har att erbjuda just nu.

 

Gamecube har Zelda (WW och TS), Sunshine, RE4, Metroid Prime 1&2, Eternal Darkness, Double Dash. Visst, den är inte på långa vägar lika bra som PS2:an var, men nog var den en match för gamla Xboxen.

 

Skall sägas att jag äger samtliga förra generationens konsoller och en 360. Så är knappast partisk vad gäller ägande av konsollerna. Tycker mest det är ledsamt att folk klankar ner på konsollerna och spelen p.g.a sin egna smak. Sen kan man ju tycka att jag gör detsamma vad gäller t.ex. PS3. Men ärligt, hur många spel har fått betyg över 9/90% eller motsvarande?

 

Hoppas dock att MGS4, FFXIII och GT5 m.fl. kan ändra på det. Det är väl spelen vi alla bryr oss hoppas jag, och inte vilken plattform de kommer på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, Mario är Nintendos "lilla" trumfkort. Men är det fy skam? Bara för att varumärket har används förrut betyder det inte att det är dåligt (även om dessa fall förekommer).

Dåligt sa jag ju inte att det var, bara uttjatat. Jag har spelat i princip alla Mario spel och dom har självklart spelglädje i sig. Vad jag inte accepterar är att det är det enda som Nintendo har att komma med just nu i princip.

 

Grafiken (Wii kan köras i låtsas-HD, dvs. 480p) må kanske inte vara lika vass som det gemene X360-spelet, men i det här fallet hamnar den i skuggan av den pur spelglädje som SMG är. Spelkänsla är enligt mig ca. 1837 gånger viktigare än högupplöst grafik.

Det är inte låtsas-HD, det är ED (Enhanced Definition) och är alltså samma upplösning som dom flesta NTSC DVD använder vid 16:9.

Men jag tycker självfallet också att spelkänslan och spelglädje är det viktigaste av allt och spottar på spel som Crysis som förlitar sig på sin grafik så mycket. Personligen så är jag en stor RPG fantast och det är inte direkt en genre som är överröst med grafiska mästerverk, fast till exempel Eternal Sonata är ett undantag med underbar grafik som Wii aldrig skulle klara av att hantera. Saken är ju just den att 360 och PS3 erbjuder spel som är fantastiska både visuellt och spelmässigt.

 

Däremot kan jag hålla med om att Wii känns ungefär lika hett som GC. Det känns som om majoriteten av spel som man kommer att köpa kommer att vara Nintendos spel. Däremot verkar det inte som om resten av världen tycker så; Wii har mig veteligen blivit en toksuccée.

I skrivande stund så har Wii cirka 1% mer sålda konsoller än 360, men 360 har sålt enormt mycket mer spel. Och då det är ett kännt faktum att det faktiskt är spelen som pengarna ligger i och inte hårdvaran som prispressas hela tiden så kan man ju diskutera hur mycket av en toksuccé Wii blivit.

 

Men jag tycker också det är synd att de flesta ser Gamecube som en flopp (vilket den tydligen var försäljningsmässigt). Den har den enligt mig skönaste handkontrollen i spelvärlden, och de näst flesta spelen i min samling är GC-spel, efter PS2.

 

Å andra sidan är jag en av de få därute som tycker att Gameboy Advance var en de bästa konsolerna genom tiderna.

Det tycker jag med är synd faktiskt. Jag gillade Gamecuben skarpt p.g.a. alla trevliga JRPG som finns till den. PS2'an var snäppet värre på den punkten, men GC'n hade allt en hel del att komma med också. Sen alla Zelda-spel och allmänt mysiga platformsspel gjorde GC till en klart köpvärd konsol. Av det förra kriget så var det helt klart PS2 > GC > Xbox för min del.

 

Sen gillade jag GBA skarpt med, köpte den så fort den släpptes och avnjöt många trevliga spel på den som t.ex. Golden Sun, Advance Wars och Breath of fire.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

On 11/12 the Wii received a new game from Nintendo titled Super Mario Galaxy. Since then 24 sites and magazines have reviewed it including Deeko, gamesTM, GamePro and 1UP. Together their reviews have resulted in an average ratio of 97.5%. That ratio has resulted in this title becoming the 2nd best game of all time and the 1st best game on the Wii.

 

Inte dåligt. ;) SMG kommer med 99% säkerhet att bli årets spel.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte dåligt. ;) SMG kommer med 99% säkerhet att bli årets spel.

Du ska alltid komma med dina egna små uttalanden Tobbe-tan. >_-

Personligen så betvivlar jag det starkt, att det är ett bra spel är det väl inget snack om men årets spel I think not.

 

För övrigt "Deeko, gamesTM, GamePro and 1UP", väldigt kända sidor det där hrm hrm. :> "1UP", vilka kan dom tänkas favorisera. *harkel*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med angående Gamecubens handkontroller. De överlägset bästa so far. Faktum är att handkontrollerna är den starkaste anledningen till att jag inte brytt mig om varken första, andra eller tredje upplagan av Sony's flaggskepp. Jag tycker rent ut sagt att kontrollerna är regelrätt skräp. Många håller absolut inte med mig, men those are my two cents.

 

Visserligen är jag ingen konsol-spelare över huvud taget. I mina ögon är PC:n evigt överlägsen som underhållningsmaskin, men det trista är att det blir tio gånger dyrare med PC (eftersom man minst en gång om året måste byta ut hårdvara för att kunna lira de nya spelen). Personligen spelar jag inte spel... inte över huvud taget, så jag slipper visserligen problemet. ^^

 

Edit: Minns alla de gånger då jag har spelat fps på konsol och velat slita mitt hår och skrika. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ska alltid komma med dina egna små uttalanden Tobbe-tan. >_-

Personligen så betvivlar jag det starkt, att det är ett bra spel är det väl inget snack om men årets spel I think not.

 

För övrigt "Deeko, gamesTM, GamePro and 1UP", väldigt kända sidor det där hrm hrm. :> "1UP", vilka kan dom tänkas favorisera. *harkel*

 

SMG är ett av dom spelen som ligger bäst till som årets GOTY och det är inte bara enligt mig utan många andra spelsidor.

 

Och Deeko, gamesTM, GamePro och 1UP är inga uber företag eller så superkända men det ska noteras att dom är bara en liten del av alla som har gett spelet 9 eller 10 i betyg.

 

" IGN 11/7/2007 9.7 out of 10 97.0 "

" GameSpot 11/7/2007 9.5 out of 10 95.0% "

" GameTrailers 11/7/2007 9.8 out of 10 98.0% "

3 st nätspeltidningar som alla nördar känner till.

 

Induce, det har kommit 5 st recensioner för M E och det ligger i snitt på 95%. Personligen så är M E mitt mest efterlängtade spel i år och kommer utan tvekan komma på top 5 av favoriter någonsin(Bioware sviker inte).

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

That ratio has resulted in this title becoming the 2nd best game of all time

Ouch, jag får alltid eksem av sådant. Att någon enskild person (eller kanske en tidning) påstår att ett visst spel är det bästa genom tiderna är ju en sak, men när det uttrycks så där som att det är fakta blir man lite irriterad. Det är visserligen en klyscha, men betyg är inte allt! Å andra sidan är det väl det enda man kan gå efter om man skall rangordna spelen efter olika källors bedömningar av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som vanligt är det ju deras åsikt och när så pass många personer/tidningar delar en sån stark åsikt som detta så måste det spelet vara bra. Men ens egen åsikt är ju viktigast, alla kan inte tycka om SMG precis som alla inte kan tycka om Crysis eller Mass Effect.

 

Jag påstår inte att SMG är världens bästa uber nr1 spel som slår allting som existerar nu men jag kan vågat säga att jag tycker att spelet bör ligga på topp 10 av världens bästa spel. Äger man en wii så ska man äga SMG, så helt enkelt är det!

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, fakta blir det aldrig. Däremot säger väl en enad press någonting. Tycker SMG ser mycket roligt ut alltså. Kanske inget revolutionerande men gravitationseffekten är helball. Hade jag haft Wii vore det ett givet köp.

 

Måste bara säga mitt om handkontrollerna också. Personligen gillar jag 360-kontrollen bäst. Tycker den är en god kombination av ergonomi, knapplayout och kvalité. Gamecubens kontroll var bra men lite väl plastig och knakig, låg gott i handen dock. PS2/PS3 har många knappar men saknar bra triggers som ger god känsla i bilspel (gas/broms). Den vänstra analoga spaken sitter även jobbigt till om man skall använda den under längre perioder. Har egentligen bara ett klagomål på 360-kontrollen och det är D-paden som är lite halvtaskig. Känns olika att trycka uppåt och nedåt och det är jag inte så förtjust i. Dock används inte D-paden så väldans mycket längre så kan köpa det. Wii-kontrollen är klart roligast att använda dock. Golf är bra skoj!

 

För att återgå till topic lite så kan jag väl säga att jag funderar på att köpa PGR4, bilspelsfan som jag är. Känns som en lagom kombination av arkad och simulator där de hittat tillbaks till den goda balansen som fanns i tvåan. Dessutom är ljuden något av det bästa jag hört. Trean blev mest flashig grafik men avsaknad av känsla. Assassin's Creed... tjae, avvaktar Jockes kommentarer bl a. Mass Effect blir nog köp direkt så fort recensioner börjar ploppa upp.

 

Timotei: Nä, jag hoppas inte det sviker alltså. Med grafiken, dialogerna, storyn etc har det möjlighet att räcka hur långt som helst. Är verkligen tokpeppad på att sugas in i en bra story som lyckas engagera en. Lite trött på spel som bjuder på samma skit fast med annan grafik- och fysikmotor, hur bra de än är. Halo 3 och BioShock lade jag ner rätt snabbt fast de faktiskt imponerade på mig från första början. I slutändan var det bara FPS så att säga. Kudos till BioShock för att feeling och atmosfär var på topp dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara 7 dagar tills man kan få sätta tänderna i sitt Mass Effect, jag tror att Mass Effect kommer bli årets bästa rollspel(jag vet iaf att jag tycker det).

Synd att 360:n inte är regionsfri annars hade man importerat ett exemplar direkt.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir inget sätta tänderna i Mass Effect för min del. Eller något spel för den delen. Min 360 gav mig ring of death ikväll och har varit helt död sen dess. Härligt att den väljer nuläget att ge upp. Iofs har jag aldrig haft tur ;)

 

Tycker det är rent ut sagt sketen konstruktion på den. Har tagit ut den från kartongen, haft den på samma ställe sen jag köpte den. Tjae, pedantskött den helt och enkelt. Vet inte hur många gånger den givit mig dirty disc, och nu dör den alltså. Inte ens ett år gammal. M$ for the win o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tur i oturen är väl att garantin inte gått ut i alla fall. Men håller helt med, lite svårt att fatta att ett av världens största företag inte klarar av att hyra kompetent personal som kan sätta ihop en konsol och garanterat fungerar...tills den går sönder av en valid anledning?

 

Höll på att säga att mjukvara är väl det enda som dom är bra på, men så funderade jag i 5 sekunder och insåg att dom inte är så överdrivet bra på det heller i många fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag en av dom som ALDRIG har haft problem med 360:n eller någon annan konsol för den delen heller. Min nya elit fungerar perfekt och jag sköter den som om det vore mitt barn(dvs jag bara låter den stå på sin plats hela tiden).

 

Otur att din 360 pajade nu också, precis innan M E släpps(hänt en hel del runt jorden har jag läst).

 

 

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...