Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Tack för tipsen. Nja Jocke, vi bröder brukar se till att inte ödsla så mycket pengar på varandra heller, men jag tänkte att jag och yngsta brorsan kunde gå ihop om ett PS3-spel till mellanbrorsan. ;)

 

Och angående RPG så vet jag faktiskt inte riktigt. Jag vet att han spelade (och verkade gilla) några FF-spel. Tror det var 8-10. Han är den enda jag känner som har nött mer WoW än vad jag gjorde, men det går ju ändå inte att jämföra med ett konsol-RPG.

 

Personligen så är RPG och RTS favoriterna. Kanske låter konstigt när det kommer från en som har spenderat många tusen timmar i CS, men så är det i varje fall. Jag är inte förtjust i FPS, om de inte är häpnadsväckande bra/unika.

 

Men men, jag kanske skulle ta en titt på Folklore då, och se hur det verkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju två till rollspel på PS3, dvs Enchanted Arms men det är inte så speciellt. Jag har spelat igenom det(på 360) och det är inget spel man ska lägga 600:- på. Oblivion också, mycket bra spel men det är inte alla som tycker om den typen av rollspel.

 

Lite tråkigt att Eternal Sonata inte släpptes samtidigt som 360 versionen annars hade det varit ett sjukt bra val(dock ska PS3 versionen innehålla lite mer extra saker så som 2 extra karaktärer).

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, att det skulle bli så mycket snack om 360-reparation, det var inte tanken. Problemet är väl det att jag egentligen bara har tid att sitta och spela nu några månader under jul. I januari har jag tentor på mina magisterkurser och därefter börjar exjobbet. No play X_x

 

Därav lika bra att rikta in sig på att skiten tar lång tid och det inte blir något spelat. Men vi får väl se... M$ kanske överraskar.

 

Skräpkonstruktion på konsollen är det åtminstone. Massa fel och en extern PSU som brötar som bara fan. Hallå?

 

Ni får gärna återgå till spelköp nu. Tycker vi har bearbetat området misär tillräckligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wooow, äntligen får jag ta del av Phoenix Wright: Ace Attorney. Väntar på att jag också skall få hem tvåan någon gång snart.
Helt rätt spelval i Phoenix Wright! Passa på och njut av musiken, då det är första spelet som har bäst musik i serien. Enligt mig iallafall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wooow, äntligen får jag ta del av Phoenix Wright: Ace Attorney. Väntar på att jag också skall få hem tvåan någon gång snart.
Helt rätt spelval i Phoenix Wright! Passa på och njut av musiken, då det är första spelet som har bäst musik i serien. Enligt mig iallafall.

Ja, musiken är riktigt trevlig faktiskt. I första fallet (har för övrigt kommit till den andra rättegången på det andra fallet) blev jag riktigt indragen i händelserna, mycket tack vare musiken, och när det började närma sig sitt klimax fick jag en sån sabla lust att peka på första bästa person och med hög och självsäker röst berätta varför denne är skyldig till brottet. Jag älskar att det blir så härligt överdramatiskt. Så här skall rättegångar gå till!

 

Hur ligger det till med antalet delar, förresten? Jag har förstått det som att det finns tre delar ute (i alla fall översatta till engelska) och att ett fjärde är på gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur ligger det till med antalet delar, förresten? Jag har förstått det som att det finns tre delar ute (i alla fall översatta till engelska) och att ett fjärde är på gång?
Det stämmer bra.

 

"Gyakuten Saiban" 1-3 kom till GBA i japan. De har konverterats till DS och den tredje delen släpptes nyligen på engelska, i USA. De två första delarna finns dessutom släppta i Europa och jag skulle bli förvånad om inte även del tre kommer hit. I USA bär serien namnet "Phoenix Wright" samt en undertitel för varje del.

 

GBA- och DS-versionerna är snarlika, med undantaget att de anpassats för två skärmar inklusive pekskärmsfunktionen, samt att i det första spelet har ett femte scenario lagts till som utnyttjar pekskärmen ännu mer.

 

Gyakuten Saiban 4 kom nyligen ut i japan. Dock vet jag inte om spelet har fått något datum i USA, eller ens något namn. Det är nämligen en helt ny huvudperson i det fjärdespelet, dock vet jag ej varför, vem det är eller hur det kom sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oqoedYXHl.jpg

 

Mass Effect

Enchanted Arms

Gladiator - Extended Special Edition (3-Disc)

Paradiset

Vampire Hunter D - Bloodlust x 2

 

Yatta. ^_^ Några av filmerna ska jag dock ge bort i julklapp, skulle självfallet aldrig köpa Paradiset till mig själv utan den är till mormor. >_-

 

Var dock nära att jag missade att få paketet idag tack vare värdelösa Tempo aka mitt närmaste postkontor. Paketet var i Jönköping redan vid 3 inatt och då ska allt vara framme och inräknat vid ~14 hos dom men denna gången så tyckte dom tydligen det var för jobbigt och skickade SMS-avi't vid ~18, och dom stänger 19. Fick skita i att äta pizza med kompisen och dra dit direkt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jocke2.1: :O Så du har fått Mass Effect nu, själv måste man ut på fältet och köpa det imorgon...

 

Men Varför Paradiset? Den enda anledningen jag kan komma på till att du köpt det är i julklapp till din Mormor.

 

Berätta nu om alla dina Yuri-Upplevelser mellan din kvinnliga Shepard och den blå fula fan. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Yatta. :) Några av filmerna ska jag dock ge bort i julklapp, skulle självfallet aldrig köpa Paradiset till mig själv utan den är "till mormor". :blush:

 

*fNiZz*

 

 

 

I försök att undvika att posta ett "tomt och onödigt" inlägg så slår jag två flugor i en smäll. Jag ska kasta min PC åt skogen och skaffa nytt, och tänkte ta igen de 2-3 år som jag har missat på spelmarknaden.

 

De stora FPS-titlarna behöver jag inte tips om, de känns uppenbara, men jag tar gärna emot tips på vettiga RTS och RPG i olika former och färger. Eller ja, vad som helst som inte heter typ Crysis, Fear, Oblivion, Bioshock, Neverwinter Nights 2, Lost Planet eller Stalker och som skulle kunna tänkas berika mitt vintermörker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Supreme Commander, Dawn of War och Company of Heroes är väl populära RTS-titlar. Jag har inte spelat särskilt mycket på PC-fronten heller på senare tid så kan bara rekommendera vad jag sett mina kompisar lägga tid på.

 

Annars hade jag givetvis sagt Oblivion. Nog det enda jag spelat på PC under de senare åren bortsett från en drös bilspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör det. Det har nyligen kommit en expansion till det vet jag. Enda problemet med det spelet är att det är sanslöst krävande på hårdvaran. Tror det var ett av få spel som verkligen kunde dra nytta av flera kärnor. När man zoomar ut så suger det musten ur de flesta datorer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dawn of war och Company of heroes rekommenderas av mig också.

 

 

(Ska kolla upp Supreme Commandos också naturligtvis)

Supreme commander?

 

Hehe, snackade med en polare på MSN samtidigt som jag skrev posten, och han snackade om att Commandos i C&C3 var precis lika överdrivna som vanligt. Naturligtvis menade jag Supreme Commander. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...