Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte varför, men jag gissar på att det är samma personer som gjort Wolf's Rain.

Dai Sato (huvudmannen bakom Ergo Proxy) var en av manusförfattarna till Wolf's Rain, utöver det tror jag inte det är några kopplingar. Men Satos stil kanske lyser igenom i båda serierna.

 

(Sato har även arbetat på Cowboy Bebop, Samurai Champloo och Ghost in the Shell: Stand Alone Complex.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dai Sato (huvudmannen bakom Ergo Proxy) var en av manusförfattarna till Wolf's Rain, utöver det tror jag inte det är några kopplingar. Men Satos stil kanske lyser igenom i båda serierna.

 

(Sato har även arbetat på Cowboy Bebop, Samurai Champloo och Ghost in the Shell: Stand Alone Complex.)

 

Jag kunde tänka mig det faktiskt. Jag var inte helt säker, men jag visste att Sato hade arbetat med Cowboy Bebop och Wolf's Rain.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Outlaw Star i natt. Jag har sett bättre serier. Animationerna var milt sagt halvbra, inget soundtrack att tala om, en story som var bra så länge de visade enskilda avsnitt men gick käpprätt åt helvete så fort de försökte bli seriösa.

 

Man hade kunnat göra så oerhört mycket mer av den storyn och den sättningen. Romanserna borde kunnat få mer plats och återberättats på ett hyggligt realistiskt vis. Istället för att börja babbla om magi i de sista tre avsnitten hade man kunnat göra det till en central del av storyn. Om man bara hade ansträngt sig lite så hade man kunnat bortse från dåliga animationer och bristen på sountrack.

 

4/10. För Aisha's skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har legat i vinterkräksjuka i ett par dagar och då tog jag chansen att se alla avsnitt av Trinity Blood. Först i början så tyckte jag att det verkade som en grym serie, men efter ett par avsnitt så insåg jag att jag hade sett serien förut på något sett. Jag funderade en stund (samtidigt som jag spydde i en hink) och kom fram till att serien är exakt som Trigun med lite släng av Hellsing.

 

Om ni gillar båda dom serierna så rekommenderar jag denna, men jag blev faktiskt lite sur då och då pågrund av att det var så mycket härmat. Jag ger den 6/10 pågrund av att den var otroligt snyggt gjord och otroligt blodig, men som sagt: MYCKET taget!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag sett Basilisk också. Jag var lite tveksamt inställd till den när jag läste om den, men jag blev glatt överraskad. Eller ledset överraskad, för den var inte direkt uppåt, oavsett vilken skala man kommer för sig att använda.

 

Någon skrev "som Naruto, fast mörkare". Det är ganska fel; det enda de två serierna har gemensamt är att huvudpersonerna är ninjor (eller i Naruto-fallet; kallar sig ninjor). För det går inte att jämföra the ninjaness i Basilisk med Naruto. I Basilisk är de riktiga ninjor; de snackar sig inte igenom 90% av striderna, de hugger varandra i ryggen så fort de får chansen och de som har riktigt sneaky skillz är de som klarar sig bäst. Den är dessutom fräscht animerad och har ett helt okej sountrack (även om det inte skulle gå att lyssna på som musik).

 

Sedan att det i grund och botten är en kärlekshistoria gör inte saken sämre.

 

Den får 8.5/10, men det sjunker antagligen till 8 när jag tänkt efter lite. Rekommenderas varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har man sett klart Yomigaeru Sora - Rescue Wings som var faktiskt ganska bra. Det kan vara skönt med lite variation och denna var perfect. Jag måste erkänna att man satt och gäspa i vissa avsnitt, men det kan vara att klockan var fem på natten eller så var det att serien vart lite halv tråkig i några avsnitt. Soundtracket satt verkligen in i serien. Den passa perfekt. Den är snyggt animerat också och vissa händelser så sitter man helt spänd i kroppen eller så har man en gulp i halsen. Så denna serie får 6/10 pågrund av att det var inte det bästa jag sett, men det var fan inte dåligt heller.

 

250pxrescuewings1zv2.th.jpg

 

När jag hade sett klart sista avsnittet av Yomigaeru Sora så vart jag sugen på något annat. Så det blev alla Gall Force: Gall Force 1 - Eternal Story, Gall Force 2 - Destruction, Gall Force 3 - Stardust War, Rhea Gall Force 4, Gall Force - Earth Chapter och sen på toppet av moset Ten little Gall Force. Jag har sett alla förut, men det var ett tag sen. Jag ger alla sammanlagt 7/10 pågrund av att det är en klassiker, men har sinna brister ändå.

 

vlcsnap543639fq1.th.jpg

Score från Rhea Gall Force och Earth Chapter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utawarerumono

 

Riktigt skön anime med bra karaktärer, speciellt den kvinnliga sidan. Den manliga huvudkaraktärens VA passa mig inte alls, då var det tur att Kaya Miyake och Atsuko Tanaka som är VA för två av de kvinnliga rollerna kunde balansera ut det.

 

XXXHOLiC

 

Gilla animationen skarpt på denna, och kan man annat än tycka om Moro och Maru?

 

Alltid roligt att se Yuuko "bossa" runt Watanuki också B)

 

Gekijouban xxxHOLiC Manatsu no Yoru no Yume

 

Filmen håller tycker jag samma klass som serien , vilket vill säga riktigt hög.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Twelve Kingdoms igår, och det är väl med blandade känslor. Men, det var en bra serie överlag så jag ska inte säga för mycket ont om den. Dock så är den väldigt överskattad av en del här på forumet. :>

I vilket fall så var det nog den sista story-delen som jag gillade mest, tillsammans med den om Tai's kirin Taiki. Tycker dock det är väldigt konstigt att man inte fick se något mer om det sen, man fick ju inte ens reda på varför han åkte tillbaka till Hourai och vart kungen tog vägen.

 

Egentligen hade nog serien varit bättre om dom bantat ner den till 24-30 avsnitt och struntat i en del ointressanta delar. Det jag störde mig mest på var helt klart Youko och hennes tafatthet. Men lämnar det hela vid dom orden, annars skulle jag sitta och skriva hur mycket som helst om ämnet. ^^

 

Men det man gillar bäst med serien är helt klart världen dom är i, väldigt intressant. Och man lär sig verkligen så mycket om den, tex vad alla länder heter, vad en kirin skulle heta om den var en kvinna för det landet eller en man för det landet etc etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JockeII, håller med dig angående Twelve Kingdoms/Juuni Kokki. O': Tycker inte att den var über bra, men inte heller über dålig. Det var mycket jag gillade med serien, men av någon anledning så kan jag inte sätta den på min favorit lista.

Kan inte riktigt sätta fingret på varför.. ^^;

 

Iallafall! Såg klart på .hack//ROOTS i förrgår, den var bra men dock ganska seg. Bra musik i den också, men inte lika bra som .hack//SIGN. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JockeII, håller med dig angående Twelve Kingdoms/Juuni Kokki. O': Tycker inte att den var über bra, men inte heller über dålig. Det var mycket jag gillade med serien, men av någon anledning så kan jag inte sätta den på min favorit lista.

Kan inte riktigt sätta fingret på varför.. ^^;

 

Iallafall! Såg klart på .hack//ROOTS i förrgår, den var bra men dock ganska seg. Bra musik i den också, men inte lika bra som .hack//SIGN. <3

 

Bra att du håller med, så jag inte är den enda här som tycker så! ^_^

 

Har inte vågat se .hack//ROOTS än för att folk sagt att man inte kommer uppskatta den om man inte spelat spelen. :/

Men jag älskade .hack//SIGN och gillade skarpt .hack//Tasogare no Udewa Densetsu , så då kanske jag verkligen borde se den? :O

(hatade .hack//LIMINALITY dock :< )

 

För övrigt så såg jag precis Amaenaideyo, tokrolig ecchi-serie. <3

Och sista avsnittet, det kallar jag äkta fanservice det! >^.^<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...