Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Higurashi no naku koro ni, en av mina nya favoritserier. Tyckte den här serien var väldigt underhållande och hade den där " måste se mer " känslan. Härliga karaktärer med personligheter som heter duga. Storyn var väldigt bra och djup samt lite klurig vilket uppskattas. Den får 9/10, når inte till 10 pga av några småsaker men inget som är värt och säga. Kommer ju en säsong 2, den ser jag framemot väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Krigsstatens djävul Gôshôgun: Tidens främling (eller hur man nu kan översätta 戦国魔人ゴーショウグン 時の異邦人) från 1985. En intressant -- om än inte helt engagerande -- film om vänskap, om att acceptera eller bekämpa sitt öde, och om det obevekliga faktum att döden väntar oss alla. Ett intressant litet faktum är att filmen handlar om huvudpersonerna i en superrobotserie. Eftersom en av huvudpersonerna, och själva superroboten, försvinner i sista avsnittet av TV-serien, är filmen helt mechabefriad, och faktiskt helt annorlunda i tonläge än sin skämtsamma föregångare.

 

Filmen börjar 40 år efter TV-seriens slut, och handlar om hur seriens kvinnliga huvudroll, Remy, svävar mellan liv och död. I hennes komatösa tillstånd spelas två historier upp: En om Remys barndom, och en om hur hon och hennes vänner anländer till en ödesförslavad stad på en främmande planet, där de alla får mystiska, brutala dödsförutsägelser. En duglig produktion med bitvis fin 80-talsanimation, men bäst är Remy. Hon är en härlig huvudperson: En vacker kvinna, men mycket, mycket starkare än de mjäkiga offer vi får för mycket av idag.

 

Gott och väl en film jag måste se om för att se om jag missat något, men den gjorde inget starkt emotionellt intryck på mig. 6/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kollar fortfarande på Ghost In The Shell 1st Gig, men sen fick jag tag på en serie som jag letat efter ett bra tag: Renkin San-kyuu Magical Pokaan. Jag har saknat humor så som: Girls Bravo, Azudomanga Diaoh, Ichigo Mashimaro osv och Renkin San-kyuu Magical Pokaan satte sig varmt i hjärtat.

 

Det handlar om fyra små prinsessor: en häxa (Uma), en vampyr (Pachira), en robot (Aiko) och sen favoriten Liru som är en varulv. Dom vet inte så mycket om vår mänskliga värld så dom kan råka ut för alla möjliga slags grejer. I början berättas det att Liru vart nästan skjuten av silver kulor, Aiko fick ett virus, Pachira blev till aska och Uma råkade visa sina bröst mitt ute på stan. Dom har sen börjat bott i en liten hemma gjord koja uppe i ett träd, men man får aldrig veta hur dom började lära känna varandra eller när dom flyttade in tillsammans.

 

Serien är jäkligt rolig och har väldigt mycket perversa skämt (det är ju en ecchi serie så..). Jag gillar också att avsnitten inte har något gemensamt för då behöver man inte tänka efter vad som hänt innan. Den jag har är censurerad, men på dvd:n så är det ocensurerat. Jag kommer absolut köpa hela serie och inte pågrund av att det är ocensurerat eller.. jo.. lite :D, men jag tyckte faktiskt att det var en jäkligt rolig serie och jag rekommenderar den varmt för den som gillar ecchi, komedi, magi.

 

Jaja, då är det dags att fortsätta med GITS 1st Gig och efter det så tänkte jag glo på Asatte No Houkou.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Karin. Var helt okej, bra i början, lite segare i mitten, hände mer mot slutet. Många roliga och intressanta bi-karaktärer, speciellt hennes familj och Winner-kun! Karin är självklart <3, även fast hon är rätt dum ibland. Usui hatar jag däremot, en av dom värsta karaktärer jag varit med om som huvudpersonen blivit kär i. :<

 

Ganbaro, Winner-kun!

 

winner.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Gun X Sword. Riktigt bra serie helt enkelt. Action, humor, känslor och hård men skön huvudkaraktär, ett vinnande koncept! Dom som gjorde serien vet hur man gör ett slut med! Första jag tänkte när eftertexterna började rulla var "jävlar vad bra". :D

 

Kan liknas lite vid Trigun faktiskt i stil faktiskt, bara att dom har behållt sin teknologi i denna världen. Och sen naturligtvis att dom slåss i huvudsak med sina "små" mechas. Denna serien har faktiskt fått mig att bli mycket mer vänligt inställd mot mecha-serier i övrigt, även fast jag föredrar riktiga "personfighter".

 

Ska nog ta och se Gundam Seed snart, efter Maho Shojo Lyrical Nanoha. ^^

 

meeeeeen

Hade dock hoppats på lite luvluv mellan Priscilla och Van. :<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss klart Animation seisaku shinkou Kuromi chan 1 och 2 (Tackar Flaskis för rekomendationen), två stycken underhållande OVAer om en animationstudio. Som Sceleris nämnde i en annan tråd så är det en Akitaro Daichi anime så den innehåller mängder av underhållande uttryck och olika stilar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rozen Maiden

 

Hade rätt höga föväntningar på denna serie när jag började se kolla igenom den. Tyvärr så blev jag ganska besviken på den efter ett tag.

 

Det dem gör bra är humorn i vissa avsnittT.ex

Tror det är avsnitt fem där Suiseiseki snor en bit av Hinaichigo`s tårta/bakelse och så är "kriget" igång. Det är ett riktigt bra avsnitt.

 

Men när dem kör med den s.k huvudstoryn så är det inte alls lika bra, vissa karaktärer blir man bara less på att se och höra (jun).

 

Jag hade tänkt att se säsong 2 och ovan men jag har lagt dem till sidan tills vidare. Nu ska jag se Magical Girl Lyrical Nanoha och får hoppas att den leverar istället B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exxus, både Rozen Maiden och Nanoha har sega starter. Jag törs säga att båda serier blir riktigt bra vid andra säsongen, om möjligt sista avsnitten av första säsongen. Jun ville jag bara döda i början, men hans karaktärsutveckling är slående genom hela serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exxus, både Rozen Maiden och Nanoha har sega starter. Jag törs säga att båda serier blir riktigt bra vid andra säsongen, om möjligt sista avsnitten av första säsongen. Jun ville jag bara döda i början, men hans karaktärsutveckling är slående genom hela serien.

 

Ska ge den en chans då efter Nanoha. Har sett fem avsnitt av Nanoha nu och den är inte alls seg i mitt tycke :).

 

Har skaparna till Nanoha något samhöre med skaparna till CCS? Tycker mig se lite influenser därifrån B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag började med WoW för ett tag sen så glömde jag mer eller mindre av anime, eller rättare sagt hur bra anime är. Har haft en omedveten paus från anime sedan februari men jag gjorde min come-back nu med att se igenom Monster på 4 dagar. Och fan vilken bra serie! Seriös anime i sin perfekta form. Kan bara inte sluta tänka på den efter man sett klart :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart " Euereka Seven "...

 

Helt freeekin underbar! En av dem bättre jag sett i mina dar, det var ett tag sen man såg någon med ett riktigt slagkraftigt slut så man nästan biter sig i läpparna, men nu äntligen fick jag tillbaka den känslan...

 

Var skeptisk till en början, brukar inte gilla Mecha serier (tycker mest det är töntigt... :P ) , men actionscenerna var förvånansvärt bra!!

 

Rekomenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyligen sista delen av Sōkyū no Fafner: Dead Aggressor men har inte riktigt tid att lägga ner på en recension. Får nöja mig med att säga att den var precis lika bra som Dread sade. Bästa mechan jag har sett sedan Evangelion. Å andra sidan brukar jag inte se på mecha. Hur som helst var den sevärd, särskilt för att (spoiler)

skaparna inte var rädda för att ta livet av många huvudkaraktärer.

 

shouko.thumbnail.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...