Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

såg klar Jyu-Oh-Sei, som jag sparat sista 3 avsnitten ett tag:S

gillade inte riktigt den ultrasnabba utvecklingen, och inte heller slutet. Men skulle vilja läsa mangan, då det verkar som om där får han lov att växa sakta och ha mer innehåll.

 

har du sett "Right of left"-Ovan också Saber? den är också väldigt bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Soukou no Strain. Tyckte den höll sig bra genom alla 13 avsnitt, lite tråkigt slut kanske. Sjyst action och lagom mycket komedi samt romans.

Ger den en 7a då jag tycker serien är varken dålig eller bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Magical Girl Lyrical Nanoha

Magical Girl Lyrical Nanoha A's

 

Hade stora förhoppningar på denna serie och till min glädje slog dem in. En riktigt bra serie med bra musik och härliga karaktärer B) .

 

Nu är det bara att vänta på att säsong tre ska komma ut.

 

Samma för mig, såg Mahou Shoujo Lyrical Nanoha igår och började även se på A's, ser klart på den idag. Väntar spännt på StrikerS sen. :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så 7/10 är "mittenbetyget"? Det ger alltså tre olika grader av "bra" och sex av "dåligt". Är det inte mer praktiskt att sätta "mittenbetyget" i mitten?

 

Bah, okej då. Jag ger den en 6a och tycker den lutar mer åt " bra serie " än " dålig serie ". Nu blev det så invecklat, ditt fel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg lite Slayers filmer i förrgår, lika kul som alltid. Har inte sett dom lika mycket som serierna heller, hade helt glömt av att man fick se Gourry's ursprung i Slayers Perfect. Måste ta och se om mästerverken till serier igen snart med, även fast jag redan sett om dom 3-4 gånger.

 

Någon som sett Lost Universe? Ska tydligen utspela sig i samma universum som Slayers, fast på ett annat plan. Är tyvärr sci-fi så mycket av charmen från Slayers försvinner direkt, fast humorn etc verkar vara lite i samma stil så jag ska ta och se den snarast!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RahXephon (TV)

RahXephon OVA

Rahxephon: Pluralitas Concentio (movie)

 

Riktigt härlig serie, fängslande handling med ett starkt slut. Kunde kännas lite tunnt med bakgrundshistoria på vissa karaktärer men ser man filmen efteråt så besvaras de flesta frågor och man får ett större djup i serien.

 

Filmen var minst lika stark som serien om inte starkare pga att man hade sett serien precis föra så man hade byggt upp en viss känsla redan :)

 

 

rekommenderas

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon.

Lika bra som väntad och med ett godkännt slut.

Trevlig upplevelse hursomhelst.

Jag hoppar på det tåget.

Lite besviken över slutet, men mest för att jag själv hade stora förhoppningar inför slutet.

 

Vacker serie, och Shiori är nog min favorit :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ouran High School Host Club! Vilken passade mig perfekt, en riktigt rolig serie . Hade kanske önskat mig att 'förhållandet' mellan "King" och Haruhi hade utvecklats lite mera :P (kan kanske klassas som en liten hopplös romantiker, vad vet jag)

 

Kanon, är väldigt besviken på slutet men upp till och med avsnitt 15 var mycket bra sen började den dela sig från spelet och gick bara utför.

 

Har inte spelat spelet, visste inte ens att det fanns ett spel. Men tyckte serien var riktigt intressant tills allt började balla ur med "overkligheter" och att personer bara försvann här och där. Har fortfarande kvar sista avsnittet att se :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag nyss såg klart på Sumomo momomomo. Det var asnitt 22 men serien är listad till 26 avsnitt. Men då avsnittet hade känslan "sista avsnittet" över sig och det inte går något näst vecka eller veckan därpå hos TV Asahi så antar jag att det var det sista.

 

Iaf så är jag nöjd med serien. Humor, anspelningar, Iroha, ännu grövre anspelningar (mjukglass), Momoko och ännu mer Iroha.

Och för att runda av det hela ännu mer Iroha (och hästar).

Trevligt torsdags eller fredagsnöje.

 

(med reservation för att det eventuellt kan vara fler avsnitt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart andra säsongen av Vandread igår, mycket bra serie får jag säga. Andra säsongen var ännu bättre och blev lite mer personlig mellan olika karaktärer. Dock så får jag säga att det är störande hur dom envisas att ha med en rymdfight i varenda avsnitt! Till och med mysavsnitten tex när det blir lite luvluv mellan Dita och Hibiki eller när babyn föds. Tror inte det var ett enda avsnitt utan en fight. :/ Sista fighten var riktigt pampig iallafall, ska inte avslöja något men det var riktigt så man ryste, satte sig upp och drog på ljudet på hemmabion ännu högre. Hade dock velat se lite mer luv med Dita. Sista avsnitten var gulligt iallafall. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...