Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Det mest intressanta är att den bygger på en manga på en volym, som i princip är helt annorlunda, och det släpptes "bara" en volym, sen gjordes det inget mer med den. Väldigt synd faktiskt, för just den här storyn har mycket att ge, och den är i princip den enda serien jag vet som har krig mellan könen så att säga.

det roligaste nästan

Är i säsong ett direkt i början när man får se propaganda filmerna :D så jäkla äg är det Kvinnor är onda och äter upp levern på alla män dem kommer åt

 

Det mest sorgliga är hur totalt misshandlad den amerikanska utgåvan har blivit, undertexterna är fruktansvärda, timingen är +- en sekund om inte mer :(

 

Väldigt underhållande och f.ö. den första animen jag såg förutom möjligen Robotech dubbad till svenska (och det är så ägd man kan bli :P ), och Macross filmen "Do you remember love" (även den dubbad) om man räknar den som egen anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss klart Sumomomomomomo, eller precis som DB skrev så tror jag allafall att jag såg klart den...

 

Hur som helst så var den trevlig och under sina stunder hysteriskt rolig, men det fanns även avsnitt som var mindre bra (många av Sanae avsnitten).

 

Men samtidigt finns Irohas oförglömliga glass scen, bara den skulle ha kunnat gjort hela serien sevärd <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det roligaste nästan
Är i säsong ett direkt i början när man får se propaganda filmerna :D så jäkla äg är det Kvinnor är onda och äter upp levern på alla män dem kommer åt

 

Haha ja det var riktigt skönt. Tbh i första avsnittet när man inte fått någon bakgrund och story så hejade jag på männen i rymdfighten. Ministern är ju hård. :D

 

Det är just det att männen inte kan någonting om kvinnor och vice versa som gör att storyn blir mysig i Vandread. Många roliga grejer med, tex doktorn och "Hur ett barn blir till"-boken (som är gjord för typ barn). :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss klart Kanon, tyckte sista avsnittet(tillskillnad från en den) att det var bra. Nu har jag inte spelat spelet så vet inte exakt hur bra serien följde storyline men jag tyckte om serien från början till slut fastän den tappade lite framåt slutet, tyckte det blev lite rörigt men det ordnade upp sig de sista avsnitten tycker jag.

 

Förresten, är det någon här som vet ungefär när Clannad ska komma? Verkar ju vara en sjyst serie!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spekuleras i att Clannad ska börja sändas i höst, men inget datum är bestämt än. Enligt hemsidan ska det komma mer information om serien den tjugonde så håll koll på Clannad tråden som DB skapade förut om du är intresserad.

 

Spekulationerna baserar sig på en artikel av eg som säger att Clannad ska börja sändas under 2007. Nästa säsong så kommer Lucky star av Kyoani så då är det uteslutet och Kanon som började sändas i October hade ett liknande tillkännagivande under samma tid förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådärja, sett klart Kanon på två aftonar nu. (: Gav ett starkt intryck och fällde allt ett par tårar får jag erkänna. Det var vissa saker jag blev lite irriterad över men det var en så bra serie overall så jag tänker inte klaga.

 

Förresten...

Vad var dealen med Makoto som människa? Tycker inte man fick någon förklaring till det, varför skulle räven anta en ung form av en människa som Yuuichi kände? Och det var ju Yuuichi som gav räven han hittade namnet, döpte han den då efter sin granne? Tycker det var lite dumt att bara slänga in henne sådär i slutet efter att inte haft med henne något tidigare i serien (förutom en liten flashback på några sekunder där man fick se henne i klänning och hatt).

 

Efter att ha gillat Kanon så mycket så kan jag inte göra annat än att ta och se Air nu som jag skjutit upp ett bra tag!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående Makoto

Om du minns så pratade Yuuichi om hans första kärlek, det var den mänskliga Makoto. Räv Makoto får vi anta mindes det namnet och trodde då det var sitt eget.

 

Sen påpekade du precis samma sak som jag gjorde i Kanon tråden Jocke :)

 

Mänskliga Makoto roll i slutet var aldrig med i spelet utan det var ett av Kyoanis påhitt, själv tyckte jag det bara tog bort fokuseringen från Ayus slut och gjorde det svagare än vad det hade kunnat varit.

 

Har skrivit mer jämförelser mellan spel och anime i Kanon tråden om du vill veta mer.

Jag tycker du ska se Air eftersom du gillade Kanon, den är bättre enligt mig även om den är svårare att förstå (många som brukar fråga om den).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Hoshi no Ko(en OVA på 25 min) som är producerad ett par av mina favoriter Shinkai Makoto, CoMix Wave.

 

Mycket vacker och bra men en aningen sämre designmässigt än Byousoku 5 Centimeter och Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho(dock är Hoshi no Ko ca 2 år äldre, om det nu har någon betydelse). Förövrigt var animationerna mycket vackra, musiken var bra och bakgrunderna var nästintill lika snygga som deras andra verk 8/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drog igenom Nurse Witch Komugi-Chan Magikarte nyss och den var hur mysig som helst! Massa söta karaktärer(förutom runa som var extremt irriterande) och en simpel story. En bra serie att glo igenom nu efter man sett klart serier som Kanon som var aningen mer komplicerad. 7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss en liten anime film vid namn " Brave Story " .

 

Den är väldigt ny (september 2006 kom den ut) och jag tyckte den var riktigt bra! Rekomenderas till dem som gillar bl.a. Howls castle och spirited away!

 

Handlingen:

 

 

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=4873

 

Sjukt bra gjord och riktigt bra story! vilken helkväll det blev!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Shinigami no Ballad. Gillade den serien väldigt mycket och tyckte den var hur bra som helst. Det fanns några delar som var lite stela och småtråkiga(det var pga av vissa karaktärer).

 

Tyckte den var sorglig men även lite spännande och rolig. Blev lite besviken att den hade så få avsnitt, 13 avsnitt hade varit lagom. 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Amaenaideyo - Typ random haremserie ;) Men den fungerade väl, det bästa var i slutet av serien då Ikkou gjorde väl ifrån sig.

 

Mahou Shoujo Lyrical Nanoha - Jag gillar den, mysig stämning som var med i hela serien från början till slut och så var det något med animationsstilen jag inte kan sätta fingret på vad det var men vad det än var så tyckte jag om den.

 

Zero No Tsukaima - Såg de två första avsnitten när i samband med att serien startade men sen så slutade jag följa den (vet inte varför dock) och har till slut kollat klart på den och kan säga att jag gillar tempot i den som på något sätt höll ihop allt så man kunde kolla på den i sträck utan att tröttna det minsta. Gillar även berättarstilen och hur man "tillägnade" varje avsnitt åt en viss karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gungrave. Ack så bra den var.

Sa ju det. (:

 

Själv såg jag klart Bokura ga Ita igår. Mycket söt och mysig serie får jag säga, rekomenderas varmt. Trevligt med serier som handlar om en tjej och en kille, istället för alla "harem-serier" som det kommer nya av hela tiden. Det blev dock nästan lite för mycket gnäll i slutet av mitten, och på tok för mycket tjat om hans förra flickvän (som dör, och nej det är ingen spoiler).

 

Meeeeeeeen så gjorde jag det STORA misstaget att läsa sista kapitlet av mangan för att en viss Sakura här på forumet skickade den till mig för länge sen. ;) Animen hade ett relativt trevligt slut även om det inte slutade som jag ville, men mangan däremot...

 

34dw4.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Magisk flicka Lyrical Nanoha & Magisk flicka Lyrical Nanoha A's.

Första serien lade en grund (och var intressant att se på -- första avsnitten hade lite udda animation), medan den andra serien var en naturlig fortsättning med mer action.

 

Småintressant och småkul magiskflicka-scifi-blandning, men jag blev lite besviken på grund av mina förväntningar: Jag trodde för det första att den skulle vara mer unik, men det var en ganska typisk serie (även om den gjorde sitt bästa av vad den hade att komma med). Och för det andra trodde jag av allt loli-snack om Fate (9 år), att hon skulle vara loli i serien... men så var det ju inte heller. :(

 

Men det var bra, om man gillar den magiska genren. 7/10 för båda. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wolf's Rain (30eps)

 

Riktigt bra serie, började se den imorse och tyckte det var bäst att klämma allt innan man la sig ;)

 

Musiken till serien va bra, inledningslåten är suverän.

 

Seriens första 20-22 avsnitt känndes för mig som mestadels ren action/äventyr med små inslag av känslor men de sista avsnitten drog de på tillräckligt för att man inte precis lämnar serien oberörd :)

 

Märker att man reagerar annorlunda när man ser vargarna skada sig i serien, människorna reflekterar man inte mycket över :/

 

rekommenderas

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rec, en helt klart godkänd komedi/romans. Jag gillade faktist den starkt eftersom jag har suktat efter just någon mix av komedi och romans läng, tyvärr var den för kort (9 delar + 1 special, 12 min per avsnitt) och dem hade lätt kunnat göra den till minst 13 delar på 24 minuter då det alltid finns saker att lägga till bland en sånhär serie. Tyvärr var den inte speciellt unik men det gör inte så mycket på en sånhär kort serie ändå.

 

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...