Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg just gunslinger girl. Är det bara jag eller rinner den berättelsen mest bara ut i sanden? Den saknar många saker som en berättelse ska ha (om man ser till hela serien), typ den har anslag och den bygger långsamt upp mot ett klimax, men sen händer det ingenting. Det är inte ens ett antiklimax, det bara... tar slut.

 

Sjukt bra serie, men fullständigt poänglös. Vanligtvis när jag har sett klart serier så drabbas jag av en känsla av melankoli, men den här gången var jag bara lite irriterad.

 

Jag känner för att svära en stund. Ghrr, nästan lika frustrerande som efter Outlaw Star, men bättre animationer.

 

5/10, borde vart en 4, men flickorna är för söta. Preteens with machineguns makes the world a better place!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ichigo 100%

 

Ganska kul serie, gillar school-romance-ecchi serier. Lite för öppet slut dock men såg att det fanns en OAV som fortsätter, får se om det blir bättre efter den.

 

Souko No Strain

 

Härligt mörk serie med många plot twists schyst slut även om det var lite överdramatiskt med... (Lite spiler kanske så HIDE)

allt snack om att hon var den enda som kunde rädda dom och alla skulle hjälpa till att ge delar till hennes mech.
Sen ärjag inte så förtjust i mecha serier. Eller iaf mecha delen dom brukar faktiskt vara förvånandsvärt bra om man bara kan bortse från alla robbotar och deras fight scener.

Denna var en av de bättre mech serier jag sett.

 

The third

 

Var nog den bästa av dom 3 faktiskt, så här i efterhand, härligt budskap helt igenom och bra slut, Man kunde lätt få kännslan av att det var lite väl många utfyllnadsavsnitt men knöts ihop bra i slutet och gillar huvudpersonens utveckling :)

 

 

Detta bara på förmiddagen idag. Blir en total anime helg denna iom att man fått tag i:

Ichigo 100% OAV

Iriya No Sora No Natsu

Bokura Ga Ita

Banner of the stars 1+2

 

Allt på en och samma gång :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Magnus N så har jag också sett färdigt Jyu Oh Sei/Juuousei. ^^ Tycker det var en mycket bra anime, speciellt första halvan. De sista episoderna tyckte jag inte om så mycket eftersom allting kändes lite... "stressat", eller vad man nu skall säga.

Mycket bra anime iaf. Vill väääldigt gärna läsa mangan. D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

School Rumble och second semester. Riktigt roligt att se på. Är kär i Tenma och Harima :D Började läsa mangan direkt efter att jag hade sett klart då de inte slutar så att man kan hålla sig. Hoppas iaf att en s3 kommer.

 

Såg även att en del dissade Karasuma, varför? :D hur bra som helst är han ju! Gillar att han ser så stel ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strain

Var nöjd med slutet. Däremot förstörde alla uppehåll en del av serien.

 

AyuMayu Gekijo

 

amminixu8.jpg

 

Inte någon riktig serie direkt utan sju korta avsnitt. De fyra första avsnitten kunde ses gratis hos âges kiminozo-radio sida. Resterande finns på DVDn.

Helt klart det roligaste jag sett sedan PPD, inbiten âge-nörd som man är. Lite krävande eftersom det paroderas på âges andra spel i synnerhet och diverse annat i allmänhet. Men ack så belönande... Sen kan man bara inte få för mycket av Ayu Daikuuji.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senaste jag såg klart var också AyuMayu Gekijo och Soukou no Strain.

 

Strain var bra även om jag också tyckte man kom ifrån serien lite pga alla uppehåll.

 

AyuMayu var ärligt talat helt fantastisk, bland det roligare jag har sett. Som DB sa så var det mängder av parodier på olika âge spel tex Muvluv/Alternative och en del Daikuuji kiki ippatsu så mycket skulle gå förlorat om man inte känner till dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...