Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Rec, en helt klart godkänd komedi/romans. Jag gillade faktist den starkt eftersom jag har suktat efter just någon mix av komedi och romans läng, tyvärr var den för kort (9 delar + 1 special, 12 min per avsnitt) och dem hade lätt kunnat göra den till minst 13 delar på 24 minuter då det alltid finns saker att lägga till bland en sånhär serie. Tyvärr var den inte speciellt unik men det gör inte så mycket på en sånhär kort serie ändå.

 

8/10

Du kan annars läsa mangan. 28 kapitel finns översatta och den fortsätter på ett trevligt sätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rec, en helt klart godkänd komedi/romans. Jag gillade faktist den starkt eftersom jag har suktat efter just någon mix av komedi och romans läng, tyvärr var den för kort (9 delar + 1 special, 12 min per avsnitt) och dem hade lätt kunnat göra den till minst 13 delar på 24 minuter då det alltid finns saker att lägga till bland en sånhär serie. Tyvärr var den inte speciellt unik men det gör inte så mycket på en sånhär kort serie ändå.

 

8/10

Du kan annars läsa mangan. 28 kapitel finns översatta och den fortsätter på ett trevligt sätt :)

 

Ah, tack för det tipset! <3 Det ska jag genast göra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mahou Shoujo Lyrical Nanoha A's - En bra uppföljare med lagom av allt i mitt tycke, jag kan dock inte hitta några minus (brukar jag aldrig kunna när jag sett klart en serie jag gillar starkt..) så när vi snackar betyg så vågar jag nog inte sätta något feg som jag är.

 

Nu längtar jag efter StrikerS, tur att det inte är så lång väntan kvar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hitsuji no Uta, en bra liten OVA på 4 delar. Handlar om Kazuna och hans familjs sjukdom. Lite mystik är aldrig fel så denna var trevlig att titta på.

 

Den har jag liggandes och ska se någon kväll snart hade jag tänkt. (:

 

Såg precis Brave Story, riktigt riktigt bra får jag säga. Mysig fantasivärld som man kan leva sig in i, lite i stil med Spirited Away på det sättet.

 

Man (jag åtminstone) underskattar lätt filmer för att dom inte räcker lika länge som en serie men denna var något extra får jag allt säga!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senaste ja såg var nog 3x3 eyes... Tråkig i början, plockade upp sig lite i mitten, och floppade rejält i slutet med ett dåligt och ologiskt slut... A complete waste of time

 

Innan det såg jag The Melancholy of Haruhi Suzumiya, helt okej faktiskt, fast dom som ska kolla på den rekommenderar jag den japanska shufflen på avsnitten, kan vara lite förvirrande ibland men det "orginella" sista avsnittet är riktigt tråkigt. Väldigt bra serie i övrigt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart sista avsnittet av Kamichu! och kan varmt rekommendera den. Lite synd att den tog slut så fort men men.. kvalité före kvantitet.

 

Gillade skarpt den Miyazaki inspirerande stilen med sina små märkliga varelser. Men det är nog tackvare seriens protagonist (Yurie) som gör att serien vinner mitt hjärta.

 

Ni kan läsa mer om denna underbara serie här:

 

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=5356

 

 

Chu Chu Chu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senaste skiten jag glodde klart på var Onegai Teacher. Tråkig anime enligt mig och ganska overklig. Jag har inget emot overkliga animes, men att Keis förmyndare var så märkligt glada över att han skulle gifta sig med sin fröken verkade lite.. udda, minst sagt. Så hade det absolut inte gått till i den verkliga världen men, tja, allt kan hända i anime/manga världen antar jag. :'3 Men tycker iallafall att det är en för overklig reaktion ifrån dem.

 

Röstskådespelar insatserna var rent ut sagt usla. Animationen sådär. Serien kändes helt enkelt tom. Fanns några enstaka fina scener men annars - trökig.

Det enda pluset kanske är att den verkligen fick mig att vilja gå till en strand...

 

Slutsats: Var väl inte direkt i min smak. Men jag tror att massa kåta små tonårs pojkar kanske uppskattar animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senaste skiten jag glodde klart på var Onegai Teacher. Tråkig anime enligt mig och ganska overklig. Jag har inget emot overkliga animes, men att Keis förmyndare var så märkligt glada över att han skulle gifta sig med sin fröken verkade lite.. udda, minst sagt. Så hade det absolut inte gått till i den verkliga världen men, tja, allt kan hända i anime/manga världen antar jag. :'3 Men tycker iallafall att det är en för overklig reaktion ifrån dem.

 

Röstskådespelar insatserna var rent ut sagt usla. Animationen sådär. Serien kändes helt enkelt tom. Fanns några enstaka fina scener men annars - trökig.

Det enda pluset kanske är att den verkligen fick mig att vilja gå till en strand...

 

Slutsats: Var väl inte direkt i min smak. Men jag tror att massa kåta små tonårs pojkar kanske uppskattar animen.

 

Det där var kanske en aningen överdriven sågning men. Var ett antal år sen jag såg den sist men jag tycker den är gullig och vad jag vill minnas så fokuserade den mest på romantik, ingen direkt ecchi och rätt lite fanservice.

 

Sen att den är "overklig", hur många anime serier är inte det? Skulle man tänka så om varje serie man såg så skulle det väl inte finnas många anime serier kvar att se på. Och sen hans styvpappa var ju en typisk "småpervers animepappa" så att han inte hade något emot det var väl knappast något konstigt, han var väl bara avundsjuk. :>

Sen om man läser lite djupare i det så kan man tänka sig att det gjorde det för att Kei (hette han väl?) skulle få lite mer livserfarenhet, han var ju trots allt tre år äldre än sina klasskompisar och hade sin jobbiga sjukdom.

 

Det är trots allt en romantisk komedi så man ska inte sitta och fjanta omkring över detaljerna. Sen att du inte gillar den är en annan femma, är väl precis som att jag tycker att Silver Fang-serien verkar mycket tråkig och barnslig. w2G8Kd.gif

 

Och sen är det ju ju en rätt klassisk animestil med att glasögonnörden som slutar upp med massa heta tjejer, om du hatar Onegai Teacher där det i princip är en kille och en tjej så kommer du verkligen hata harem-serier där killen på något halvmysko vis finner sig bo med 4-5 tjejer som alla har en liten hemlig kärlek för han. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jovisst, den fokuserade väl mest på romans men tyckte ändå inte att den hade något direkt djup.

Overklig kanske var fel ordval, men lite överdrivet iallafall. Jag skrev klart och tydligt att de flesta anime serier/filmer är overkliga, om du nu inte missade det, men tyckte ändå att styvpappan/mamman var lite väl "Yayz, du ska gifta dig med din skolfröken!". Jag menar, de verkade ju inte ens lite förvånade? :/ Eller så kanske jag minns fel.

Kanske är lite konstigt utav mig att reagera så mycket på just det, vet ärligt talat inte varför jag störde mig så mycket på det, men men. Gjorde det helt enkelt, jag kan inte styra hur jag reagerar på saker och ting.

 

Livserfarenhets grejen låter väl trovärdigt ändå.

Men har ändå lite svårt att se mycket romans i det hela. Några romantiska tilfällen fanns det såklart, jag ska inte ljuga. Men det hela käns bara så tomt. Om serien hade varit lite längre så kanske jag skulle tyckt om den mer då jag tror att Kei och skolfrökens "relation" skulle utvecklas på ett bättre och inte lika stressat sätt, fast chansen finns ju att jag skulle hata den mer om den skulle bli för "utdragen". ;)

Sen så ska du inte dra in Silver Fang i det hela. >: Barnslig? Om du sett den dubbade versionen, kanske. Tråkig? Kan bara säga att jag är chockad.

Men om du sett den oklippta så kan jag informera att jag är påväg att få en hjärtattack. ;)

Och folk som tycker Ginga Nagareboshi Gin är barnslig bara för att den handlar om hundar, borde fan... *censur*

( Fast.. nu skrev du "verkar tråkig och barnslig" så du kanske inte har sett Ginga Nagareboshi Gin? Då kan jag bara säga att du kan ju inte direkt ha något åsikt om något du inte har sett, eller? XD Jag är trög ibland. )

Kan nog förresten skriva ett långt inlägg om varför Ginga Nagareboshi Gin är min favorit anime. Men kanske ska bespara er den plågan?

 

Men jao.. vi har ju alla olika smak. Jag kan, på sätt och vis, acceptera att andra inte gillar samma saker som jag, men jag är en sådan person som inte riktigt kan förstå när folk inte gillar samma saker som jag. Lite krånglig förklarning kanske. ^^ Men som sagt så har vi ju alla olika smak. Hoppas inte att jag verkar sur nu? >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas inte jag verkade sur heller, läste mitt inlägg nu i efterhand och det kanske lät lite så.

 

Men iallafall så ville jag bara försvara Onegai Teacher lite, för jag minns att jag verkligen gillade den för många år sen när jag var rätt ny till anime. Så då finns det säkert folk som är nya till anime som kommer till vårat lilla forum och då tycker jag inte dom ska strunta i den serien. ^_^

 

Och jag har inte sett Silver Fang nej, tyckte bara den verkar det men allt faller ju inte alla i smaken som sagt. Tog bara dem som ett exempel för att jag vet att du gillar den serien. (:

 

Och sen tror jag inte det är så populärt någonstans att ha en privat relation med sin lärare, fast allt är möjligt i animens underbara värld! >^.^<

Sen så tycker jag personligen att det är rätt konstiga regler/lagar om relationer mellan elever och lärare, om båda är vuxna så kan ju inte samhället hålla isär dom. Det är väl betygsättnigen som är tanken bakom det isåfall, men isåfall får man helt enkelt låta en oberoende person kolla över elevens arbete. Nu vet jag faktiskt inte exakt hur det är, men det verkar ju som det är förbjudet om man ser på tex den där TV-serien Boston Public. Lite OT kanske men. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bokura ga Ita

 

 

En mycket bra, vacker, sorglig och rolig serie som hade att bjuda på väldigt mycket. Jag tyckte om den extremt mycket fast den hade sina nackdelar(Yamamoto någon?) och hade sina scener där man bara ville hoppa in och reda ut problemen. Storyn var rätt varierande fast den fokuserade nästan bara kring 3 personer(men det är väl inte så ovanligt i den här typen av serie antar jag). Musiken var bra och skapade stämning vilket jag saknar i vissa serier av den här typen. Animationerna och bakgrunderna samt stilen på allt var speciellt och tilltalade mig på ett bra sätt. Det skapade en mysig tillvaro och jag vill se mer av det här slaget(lite Honey & Clover).

 

Serien får 9/10, den når inte riktigt upp till 10 pga av vissa små irriterande saker. Rekommenderar den i alla fall! Mycket bra serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nu under dagarna betat av några serier.

 

Busou Renkin

Långt ifrån det bästa man sett man absolut inte dålig. Hade det mesta. Humor, kärlek, action och lite spänning. Fick lite Dragonball känsla över den här serien. Har man tid att se på mycket så kan man i alla fall ta sig en titt på denna. Om inte så missar man inte så jätte mycket. ;)

 

 

Shuffle! Memories

Harem serie nr1 som jag såg klart nu i veckan. Trodde själv först att det skulle vara en uppföljare på Shuffle men så var ju tyvärr inte fallet. Genom 11 avsitt så är det bara recaps och avslutar med ett iofs ganska så roligt avsnitt. Har man sett Shuffle så räcker det nog men jag själv som har massa tid över var ju självklart tvungen att se denna serie då jag gilla Shuffle.

 

Tokimeki Memorial: Only Love

Harem nr2. Med mycket tid över just nu så kan man se på massa!! Fast, man hade ju kunna valt bättre animer med så mycket tid över. Denna var väl inte jätte dålig men den påminner en om alla andra harem animer som finns så de vart aldrig på spännande eller något chockerande.

 

Utav dessa 3 så tyckte jag att Busou Renkin var den som hade att bjuda på mest. Kan knappt vänta på att få se klart Code Geass och Ghost Hunt. Tyvärr får man ju vänta med Code Geass ett tag :(

 

Uppdaterar denna post istället för att göra en ny.

 

Ghost Hunt

Såg precis klart denna underbara serie nu på morgonkvisten. En serie helt i min smak. Mystik och spänning. Handlar om en gäng som utforskar det okända. Serien är uppdelad i olika fall och det är totalt 8 fall på 25 avsnitt.

Själv gilla jag det näst sista fallet bäst i seriens ordning (Blood-smeared Labyrinth). Hoppas själv att de kommer en fortsättning då varje fall alltid hade något nytt att bjuda på. De var aldrig heller tråkigt eller att man kunde förutse vad som skulle hända. Ta en titt på denna serie kan jag bara säga och rekommenderar den varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nurse Witch Komugi-chan Magikarte Z

 

Finns väl inte mycket och säga om denna då den var exakt som Magikarte. Helt klart söt och rolig serie med en del sköna inslag med karaktärer från andra serier. 7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick ett ryck i onsdags och satte mig ner för att spana in några serier som jag alltid har tänkt att "en vacker dag se";

 

Air - tyckte den var mycket bra. Mycket känslor, framförallt i en viss strandscen i slutet av serien.

 

Kanon - gillade den väldigt mycket den med, men tyckte Air var stråt vassare... tror jag.

 

Elfen Lied - tyckte den var riktigt bra. I mina ögon dock inte i närheten av Air och Kanon (tänkte jag vid det här laget), men det går ju inte att jämföra serier som är så pass olika egentligen. Tycke och smak helt enkelt. Aja, en bra serie som levereras i 13 episoder (OVA:n föll mig inte i smaken dock)

 

Berserk - nja... det här var inget vidare va? Hade väntat mig betydligt bättre. Kändes mer som något halv-B som visas på lördagsmornar, men 25 gånger blodigare då :P

 

The Melancholy of Haruhi Suzumiya - Diggade den skarpt. Lite annorlunda serie men med skön humor (och ingen jävla Naruto-filler-humor ala "Curry of Life" och sånt ärke-skräp). Något som slog mig efter att ha sett Air, Kanon och Haruhi (Kyoto Animations alster) var att precis allt de rör vid verkar förvandlas till guld.

 

Kan starkt rekommendera alla ovanstående utom Berserk. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...