Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Just nu ser jag på:

 

Golgo 13: Ren och skär underhållning, man tröttnar aldrig på Duke Togo.

 

Ai yori aoshi: anime.se egna julkalender så den måste man ju se på även om den är under all kritik.

 

Kannagi: Roligaste serien jag har sätt på länge, ibland sitter man och skrattar igenom ett helt avsnitt.

 

Chaos head: Har bara sett två avsnitt av den så jag har inte riktigt kommit in i den men av det jag har sett så verkar den intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

One Outs: Liksom Akagi och Kaiji är denna en kanonbra gambler-anime.

 

Major S4: Den höll måttet fram till att jag började titta på One Outs. Då började den bli en jättetråkig vanlig baseball-anime.

 

Golgo 13: Ungefär vad som tidigare sagts om denna - ren och skär underhållning på äkta manlig nivå.

 

Wangan Midnight: Inte lika kul som Initial D eftersom det mest handlar om vem som kan köra fortast på motorvägen. Men meck-snacket är rätt intressant.

 

Nodame Cantabile Paris: Nu har de börjat komma ikapp det som drama-serien täckte, och då jag inte läst mangan ska det bli kul att se vad som händer.

 

Detektiven Conan: Nja.. efter 500 avsnitt börjar det bli lite tjatigt. Långfilmerna brukar vara bättre men de senaste har tappat den höga klassen lite tycker jag. Kommer det nånsin att bli ett slut på jakten efter Svarta Organisationens ledare?

 

Cirkelmagi Guru Guru: Såg precis klart första serien, och tänker ta mig andra. Humorn är bara för underbara. Hoppas jag inte stör några grannar med mina gapskratt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kiss x Sis

Började lite snabbt kanske, men det är väl vad man får förvänta sig av en ova på so far bara ett avsnitt. Tycker att Rikos röst skulle vara lite mer "manlig", men annars lever den upp till förväntningarna :)

 

Toradora!

Tyckte den var rätt udda i början med ovanligt typiska upplägg, men efter några avsnitt är den ju störtskön. Bara hoppas det håller i sig.

 

Mahou Shoujo Lyrical Nanoha A's

Klart bättre än första säsongen. Blev lite förvånad över hur vuxen den är, fastän den, i guess, riktar sig mest till barn. Aldeles lagom komplicerad. Bara ett par avsnitt kvar nu, men det ser lovande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blev uttråkad..

Så nu ser jag på Casshern (vilket visade sig vara en förvånansvärt sevärd serie och även sässong 2 av junjou romantica.

Har fått låna Antique Bakery också så jag får sätta mig med den så småningom.

Börjar inse att min plånbok blir tunnare och tunnare varje månad blä

 

 

Edit: 1 avsnitt av Antique Bakery och,yaoi i serie eller ej så måste det vara en av de absoluta bästa grafiska mästerverk jag sett på länge.

De få serier jag tyckte på senare tid jag sett som varit vackra grafiska bra är bla Noein, Lovelly Complex, Greevn från Monte Cristo och några fler som jag just nu inte kan komma namn på. De är alla som sticker ut från den traditionella serietecknandet i animerad film.

Hoppas bara storyn håller också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat se några nya serier nu:

 

Lupin III: Denna serie är överraskande nog underhållande. Yamada Yasuos tolkning av Lupin är helt fantastisk, han gör verkligen hela serien.

 

Space Battleship Yamato: Har inte riktigt gjort mig en uppfattning om vad jag tycker om den här serien ännu. Musiken är i alla fall något jag skarpt gillar med den.

 

Hokuto no Ken 2: Mera Kenshiro, mera manlighet!

 

Dragon Ball: Läste mangan för några år sedan. Tyckte om den fram tills striderna fick ersätta den underbara humorn. Hur som helst animén håller hög klass hittills och humorn är lika bra som jag minns den.

 

Yu Yu Hakusho: Väldig typisk shonen serie. Är väll okej hittills, inte mycket mer än så.

 

Så bra att jag får tårar i ögonen. :')

Word

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skip Beat

Efter första avsnittet var jag inte så överdrivet imponerad. Men eftersom jag inte hade något vettigare för mig kollade jag vidare, och efter andra och tredje avsnittet var jag morbit nyfiken på vad som skulle hända. Så jag fortsatte titta, och ser man på, jag har faktiskt börjat gilla serien. Huvudpersonen, hur förhatlig hon än må vara, är faktiskt riktigt intressant, och jag gillar hur alla har auror flyger runt hela tiden. Nog är det knappast en av de bästa serierna jag har sett, men ändå är jag nyfiken på hur det kommer gå för stackars Kyoko.

För övrigt är det den första serien jag har börjat följa på Crunchyroll. Subben är riktigt bra, om än inte den bästa jag sett. Nästa avsnitt (dubbelavsnitt, verkar det som) kommer först om fyra dagar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kollar på flera anime åt gången, för att flera anime som jag tittar på är nya och det finns inte alla avsnittet på nätet. Jag orkar inte vänta och kollar på nästa anime istället ;]

 

En av många animetitlar som jag kollar på just nu är Chäos;Head. Jag är på den sjunde avsnitt och hittills tycker jag att serien är mycket intressant. Den är ju science-fiction och det är inte mitt favorit genre, men jag har längtat efter att se något i den stilen. Serier som liknar just Chäos;Head är t.ex. Interlude eller SaiKano som jag tyckte var bra p.g.a. hemlighet och förvirrande handling som kommer ändå inte att förklaras i sista avsnitt. Men man kollar ändå, för att man hoppas att hemligheter kommer berättas och att man verkligen förstår vad är det som pågår i anime :P

 

Första tre avsnitt var helt normala. jo, det hände ovanliga saker, men man trodde att de händer för att huvudkaraktären är knäpp i huvudet eller av något annat psykologisk skäl. I senare avsnitt har det visat sig att det är flera människor som är ganska kneppiga och då börjar man tänka på en parallell värld eller liknande ;]

Mer ska jag inte berätta, men jag tycker att anime är hyfsat bra ;) Jag tycker inte om bara hur karaktärerna är ritade, men jag överlever det ;P

Jag läste på myanimelist att Chäos;Head liknar Death Note, men det gör det inte, tycker jag. Som sagt, den är mer riktat åt s-f-håll med lite fantasy detaljer (som t.ex. svärd xD), men allt bildar en spännande klimax :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag skulle säga mest liknar Chaos Head (så vitt jag sett) är Higurashi no Naku Koro ni: båda börjar med en förebådelse om våld, båda har brutala mord och handling kretsande kring vansinne, och båda har rent ut sagt besvikande förklaringar till allt som pågår. Samt att båda är ganska otillfredsställande gjorda (animation, stil, regi). :P

 

Skip Beat

[...] Huvudpersonen, hur förhatlig hon än må vara [...]

wat? o_o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ledsen för det men ämnet är i alla fall nytt.

 

Ser:

Pumpkin Scissors = Mystisk, med det sedvanliga mörkret och den ibland överdrivna glädjen. På det stora hela en serie som definitivt skall ses klart. Rekomenderas till er som gillar humor fighter och speciella krafter

 

GTO = En av de få serier som jag faktiskt läst lita av mangan ur animen kan jag inte säga så mycket om ännu.

 

Tales of the abyss = För er som spelat spelet så kommer ni känna igen mycket även om lite givetvis avviker. Glad stämning om än en dyster historia om kampen över score. Karaktärsutvecklingen gillas även om den är lite bekant i vissa avseenden.

 

Toaru Majutsu no Index = Tja ser första ep:n nu så jag antar att jag får återkomma om den :D

 

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ju sett lite mer nu så får nog uppdatera lite.

 

Top wo narae 2: Diebuster

Är halvvägs nu. Av någon anledning så ser jag visst bara på den här när jag är trött, så jag vet inte om jag hänger med ordentligt :/

Aw well, den är ok åtminstone.

 

GetBackers

Den här tycker jag blev mycket bättre nu när det kommit lite fler karaktärer och det börjar hända stuff. Gillar också konceptet väldigt mycket, och hur det hela tiden väldigt sakta hintas om huvudpersonernas förflutna och deras sanna förmågor. Funderar på om det här kanske blir den första serie på länge jag ger en nia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Macross F, vilken jag inte har vågat avsluta. Den var otroligt bra tills jag tajmade några avsnitt fel, vilket gjorde att jag satt den på paus..

 

Såg nyss klart på Clannad. Jag har inte sett någon drama/romantik sedan Wolf and spice som jag såg för ca ett halvår sedan. Wolf and spice iofs är inte så närliggande Clannad, men närmaste jag har sett.

 

Jusst nu ska jag ge Clannad after story en chans. Efter det förvirrande avslutet på Clannad.. I vilket fall önskar jag animen lycka till, och hoppas jag inte kommer ångra timmarna framför "after story".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...