Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

nja, den har sina bra stunder, men den är inte jätte bra.

Det är den vist det!

neer neer.

 

Mer allvarligt talat. Det var en av de intressantare serierna jag tuggat mig igenom dethär halvåret. Jag var riktigt imponerad av hur de lyckades hålla samma story igenom 50 avsnitt utan att ta några egentliga sidospår eller onödiga utfyllnader. Vist vissa avsnitt kan kanske betraktas som fillers, men dom KÄNDES inte som fillers, utan något som helt naturligt hände i handlingen.

 

Som vanligt ser jag på en massa (börjar närma sig 30st) men senaste är:

Macross

Elfen Lied

 

Jag gillar en utav de där bättre än den andra. Kan ni gissa vilken?

 

Värst va alla ska ogilla Elfen Lied då :(

Don't worry Lucy! I still like you!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som vanligt ser jag på en massa (börjar närma sig 30st) men senaste är:

Macross

Elfen Lied

 

Jag gillar en utav de där bättre än den andra. Kan ni gissa vilken?

 

Värst va alla ska ogilla Elfen Lied då :(

Don't worry Lucy! I still like you!

Jag sa aldrig att den var dålig. Sämre än vad folk vill få den att verka dock, djup story och filosifska inslag my ass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värst va alla ska ogilla Elfen Lied då :(

Don't worry Lucy! I still like you!

Jag sa aldrig att den var dålig. Sämre än vad folk vill få den att verka dock, djup story och filosifska inslag my ass.

 

Den har åtminstone en förbaskat bra

. ^^

 

Hur som haver ser/följer jag:

 

Space Runaway Ideon - Var lite halvtråkig de första sju avsnitten men har efter det bara blivit bättre och bättre.

 

Kaiba - Intressant serie med en intressant handling.

 

Clannad After Story - Gillade verkligen Clannad och After Story är fram till denna tidpunkt minst lika bra.

 

Shikabane Hime: Aka - Gainax gör mig verkligen besviken med den här serien. :(

 

Tytania - Jag blir verkligen sugen på att se Legend of the Galactic Heroes. Rymdoperor <3<3 !!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ToraDora! Har inget emot den, men den känns lite halvmedioker. Jag ogillar tsundere-brudar (enda jag står ut med är fröken Mozuya), framförallt våldsamma såna som Taiga. Men den här känns mer eller mindre nödvändig att kolla på, det märks att det är kvalitet.

 

Hyakko Vilken jämrans pissanimé! Jag fortsätter kolla på den bara för att höja kvaliteten på resten. Uruselt användande av trista klyschor och apadålig regi med världen sämsta känsla för tajming.

 

Nattkörsbärskvartetten Inte min stil; jag är trött på jaga monster-animéer med "hej vi har en massa coola grabbar OCH söta flickor här komsi komsi alla nördar"-bibliotek. Men visst. Och jag är ju svag för hitlåtar och älskar opening. Den vill jag karaoka.

 

Ett visst magiboksindex Helt okej. Möjligen är den lite storhetsvansinnig, men jag tycker den funkar. Typisk roman-animé måste jag säga.

 

Makademin Wasshoi Muäö. Fjollfantasy med bröst och rumpor och djuröron är inte min grej, framförallt inte när den ibland försöker vara seriös, men visst, den får väl godkänt för att lärarna är så jäkla sjuka i huvudet.

 

Garei -zero- Jätteambitiös och för ambitiös egentligen känns det som. Mörker och slafs och stora monster och yeah. Men jag ska kolla på sånt också har jag bestämt mig för och det är inget fel på den alls.

 

Andarnas ask Första avsnittet föll jag baklänges av. Fy i helvete vad bra det här var. Andra avsnittet och jag var redan förvirrad av tidshoppen. Kanske jag tog för stor paus mellan avsnitten? Men det här är riktigt goda grejer. RIKTIGT goda grejer.

 

Kannagi Troligtvis min favorit bland det som går nu, men jag skruvar lite på mig över lolivibbarna, och vid avsnitt fyra börjar jag bli lite "nää, inte nån jäkla cat-fight-vi-är-eviga-rivaler-tjosan". Vore ballare om de bara fokuserade på Nagis funktion som trädälva. Ska hon bli någon popsångare som introt föreslår så blir jag faktiskt ledsen.

 

Greven och älvan Medioker, men jag tycker den är medioker så mitt i prick att det här är en vinnare. En så superdupertypiskt fantasy-i-viktoriansk-miljö att man bara njuter. Och Midorikawa som den tjejtjusande greven är helt underbar. Oj oj oj vilka goda saker det här är… jag menar inte. Jag menar, det är det. För att det inte är. Eller vafan. Kul som tusan är det att kolla på. Känns som att se en animé från 80-talet fast i 2000-talets stil.

 

Skip Beat Helt fett. Ingen superfavorit men den här är kanon. Trogen, funkis, bra regi, bra story, bra allt. Bra, helt enkelt.

 

Svarta butlern ÖVerdriven God Child… visst. Blir lite trött på de övriga tjänarna som ska klanta sig hela tiden, men med glimten i ögat funkar det.

 

Michiko och Hatchin Italiensk (?) roadmovie? Föräldralös flicka som dras ut på en knäpp resa med våldsbrottsling till morsa? Alltså, ja, det här är unikt. En skruvad version av Remi sans famille. Jag hatade familjen så mycket till en början att jag blev mordisk, men det här är nog menat mest som slapstick-skämt. Vet inte riktigt vad jag har den.

 

Och ur min samling ser jag på Alus och småhäxorna Jag visste redan att den är knäpp, men den börjar imponera. Det här är en sån där animé som kommer att stanna i minnet forever som "den där speciella".

 

Och nej, för de som undrar är jag inte ajour med alla serier. Jag har sett mellan 3 och 6 avsnitt av dem, medel 4. Försöker jaga ikapp efter en veckas paus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serier som följs i detta nu:

Casshern sins = Mörk, vacker och den där spänningen som får en att se nästa ep.

 

Soul eater = Barnvänlig, kompisanda, och lite naruto feel, finns alltid någon starkare där ute...

 

Vampire knight = Klockers längtar till season 2, halvonda vampyrer är aldrig fel men lite mera karaktärsutveckling skulle inte skada...

 

Black cat = Klockrena första avsnitt, huvudkaraktär som bara är bäst speciellt i det 5 första ep.

 

Bleach (resten av mitt liv?) = Började bra men följer nu inte helt oväntat i narutos fotspår...

Elemental gelade = Vacker romantisk saga i fantasi miljö, mycket trevlig utan att erbjuda så mycket nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blade of the Immortal

Vet inte riktigt vad jag tycker om den här serien än faktiskt, den började riktigt bra men har tappat ganska mycket i den senare delen av serien. Den är faktiskt ganska underhållande ibland (läs: inte alltför ofta), men den första delen av avsnitten känns oftast bara som onödiga transportsträckor.

 

Clannad After Story

Håller fortsatt hög kvalité och är hittills lika bra som första säsongen.

 

Candy Boy

En mysig liten serie om Lesbisk incest, inte så allvarlig som jag hade förväntat mig utan mestadels gullig och lättsmält humor.

 

Ef - A Tale of Melodies

Uppföljaren till förra årets succé, jag tycker inte riktigt att den har kommit upp i första säsongens kvalité än vad gäller dramat och storyn, men animeringen är minst lika bra och trevlig.

 

Soul Eater

Stundtals riktigt bra och engagerande och ibland är den som vilken shounen serie som helst. Har några riktigt bra karaktärer och några som känns som att de bara är med för att förstöra serien (Excalibur...någon?) Men den har riktigt skön visuell stil och jag tycker att de bra delarna väger upp de dåliga.

 

Casshern Sins

Hösten och vinterns stora överraskning! Riktigt bra och med fantastiska karaktärer. Är en av det här årets bästa serier än så länge.

Gundam 00 S2

Uppföljaren är minst lika bra som första delen av serien än så länge.

 

Michiko to Hatchin

En riktigt underhållande action serie som sticker ut lite från mängden, klart sevärd!

 

Chaos Head

Ännu en positiv överraskning, den här serien har hittils varit riktigt bra, jag gillar den lite mystiska känslan som finns i serien, dessutom har dom gjort ett riktigt bra jobb med Takumis delusioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser för tillfället:

 

Skygirls: En lite väl barnslig action/mecha serie eller vad man nu ska kalla det. Det är iaf småflickor som flyger omkring i en mecha rustning (liknar transformers lite tycker jag) och ska besegra diverse otyg som hotar världen. Har sätt 10 avsnitt in i serien nu och har sätt betydligt bättre men det är väl inte så dålig att jag inte orkar se klart den.

Serien är ju klar så behöver inte följa den någon längre period.

 

Bleach: Alla andra ser väl också den så knappt värt att nämna något om den:

 

Naruto Shippuden: Samma som Bleach.

 

Gintama: För er som inte ser den så kan jag säga att den är väldigt rolig. Någon story som driver serien frammåt finns knappt och det känns mäst som random fillers hela serien men vissa avsnitt är så roliga att man inte kan hålla sig för skratt. rekomenderas som komedi anime ^^

 

Blade of The immortal. Har bara sätt de första 7 avsnitten men hittade nyss 8e som fansub. verkar som att ingen subbar den varje vecka eller så är det så har den haft paus ett bra tag. Den börjar lovande faktiskt men var flera veckor sen jag såg ett avsnitt nu och det har inte gått så långt så svårt att säga för mycket om serien än. Men för den som gillar samurai serier är den värd att kolla upp tycker jag. Mangan finns ju i närmare 30 böcker ute redan så de verkar ha material att jobba på serien ett bra tag iaf.[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legenden om galaxhjältarna som är helt klart intressant och spännande så här efter crika 20 avsnitt. Många karaktärer att försöka hålla reda på men de känns nog ändå som man fått ett hum om de viktigaste. Sen undrar jag också om något vet just varför man valt att ta med alla dessa västerländska namn och just tyska/österrikiska. Ren slump eller finns det någon tanke bakom det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen undrar jag också om något vet just varför man valt att ta med alla dessa västerländska namn och just tyska/österrikiska. Ren slump eller finns det någon tanke bakom det hela?

Serien erbjuder något av en diskussion om statsskick, t.ex. huruvida en korrupt demokrati är att föredra över en välvillig diktatur. Diktaturen i fråga är stark inspirerat av det tyska kejsardömet, medan demokratin i serien mest representeras av sådan av västerländskt mått. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien erbjuder något av en diskussion om statsskick, t.ex. huruvida en korrupt demokrati är att föredra över en välvillig diktatur. Diktaturen i fråga är stark inspirerat av det tyska kejsardömet, medan demokratin i serien mest representeras av sådan av västerländskt mått. Typ.

 

Okej, det där förklarar allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien erbjuder något av en diskussion om statsskick, t.ex. huruvida en korrupt demokrati är att föredra över en välvillig diktatur. Diktaturen i fråga är stark inspirerat av det tyska kejsardömet, medan demokratin i serien mest representeras av sådan av västerländskt mått. Typ.

 

Okej, det där förklarar allt.

 

Glöm inte att det ingick i deras avtal med tyskland under 2a världskriget att klämma in så mycket tyska som möjligt i anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...