Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilket spel klarade du senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Verktyg för krig.

 

Väldigt oproportionerlig svårighetsgrad på spelet. lätt lätt lätt lätt svårt.

Men hon dog tillslut. ;)

Verktyg? :S Sen när blev Gears -> Verktyg?

 

Nu måste du bara spela tvåan av Gears of War. Den är bättre än ettan på alla aspekter!

 

Ursäkta läste jag fel eller skrev du att Gears 2 var bättre än Gears 1?

Jag tyckte ettan var bättre på alla sätt och vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Star Wars: The force unleashed.

 

Lite oväntat kort. :S

Och ett jäkligt oväntat slut!

 

Tänk på att spelet har två olika slut. :D

jo. Ska bara klura ut hur jag får dt andra slutet =)

 

spoiler för att få de båda sluten

När du kommer till det sista rummet har du två val. Antingen så möter du Darth Vader eller så möter du kejsaren. Man ignorerar helt enkelt DV som ligger där och sprattlar och går framåt. Eller så hoppar man ner och möter honom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Star Ocean: Second Evolution

En odödlig klassiker i lyxförpackning, kryddad med filmsekvenser och röster som förgyller upplevelsen. När jag spelade det här spelet på PS1 för X antal år sedan var det en av mina absoluta favoriter i spelväg, och den känslan sitter kvar när jag spelar det idag, och rösterna gör inget annat än att färgsätta äventyret ytterligare; speciellt Claude låter klockren på alla punkter (till skillnad från PS1-versionen). Det här är ett knep som alla nyutvecklade rollspel till bärbara konsoler borde ta efter.

 

Spelet har dock brister, till exempel...

hur saker och ting inte verkar förklaras tillräckligt, eller hur somliga karaktärer saknar utveckling (dock är det bättre än ettan på den här punkten). En del plottdevajser känns också lite väl otroliga, nästan för episka för att kunna backas upp ordentligt.

Det hindrar mig dock inte från att rysa av välbehag när jag hör den härliga stridsmusiken (speciellt den vid näst sista bossen) eller när jag äntligen lyckas besegra den där envise bossen efter tio nivåers levlande. För det här spelet är i vanlig Star Ocean-ordning otroligt utmanande på sina ställen, och du kan förvänta dig att springa runt och träna i någon timme för att kunna klara det sista i spelet.

 

Reflektioner kring slutet

Det var mig allt en del oupplösta trådar i slutet. Vem var den där Philia som Gabriel snackade om innan man gav honom spö? Fanns det någon djupare mening i hans vilja att utplåna universum? Vad menas med "Their adventure has just begun" som visas efter sluttexten? Kanske finns svaren i de senare spelen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grand theft auto IV: The lost and the damned

Ett rätt så schyst tillägg till GTA IV där man nu får känna på Liberty City från en motorcykelklubbs synvinkel. Spelet innehåller som vanligt, bra story, frihet, sidouppdrag, bilar m.m.

 

Jag gillade spelet och storyn (när jag väl satt mig ner och spelade) men spelet var rätt så kort och även om jag gillade Johnny Klebitz så var det något speciellt med Niko Bellic som gjorde hans handling mycket mer intressant.

 

Spelet var helt klart sina pengar, samt att det var rolig idé att få se Liberty City från en annan synvinkel men ett nytt GTA IV är det inte. 7/10 får spelet, hade kunnat blivit en 8:a om de hade lagt till lite mer och roligare spellägen i multiplayer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

portal, väldigt kort, visst jag svor över en del banor, men i slutändan så var det simpla lösningar på det mesta, tyvärr, blev lite besviken för hört så mycket om det, men som sagt det var inte dåligt, bara inte så bra som jag trodde det skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

X-Blade Eftersom ingen butik i Sverige verkar sälja det så beställde jag det från amazon och blev faktiskt possitivt överaskad.

Dialogen sög, storryn fanns knappt men själva gameplay var riktigt underhållande hela spelet igenom och designen var riktigt fin. Mer hack 'n slash tack ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

portal, väldigt kort, visst jag svor över en del banor, men i slutändan så var det simpla lösningar på det mesta, tyvärr, blev lite besviken för hört så mycket om det, men som sagt det var inte dåligt, bara inte så bra som jag trodde det skulle vara.

Jag spelade det också nyss (för att jag också köpte Orange Box i helgen). Jo, det var ganska enkelt, men jag blev oändligt förtjust i portalkonceptet, och måttligt intresserad av hur Portal passar in i HL2-världen i övrigt. Och så blev jag helt moé~~~! över vaktvapnen. blush.gif

 

"I don't blame you."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter 30 minuter Portal ville jag döda något sa jag la ner det.

Menar du att du ville döda något "IRL" för att du blev frustrerad, eller menar du att du saknade dödande i själva spelet?

 

Dödandet i själva spelet, kan man kalla portal lite av ett pusselspel? De är i alla fall inte min typ av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ang portal.

ett hål i taken. ett hål i golvet. hoppa i. XD

 

Funkar även bra med fienderna.

Eller om man vill vara kreativ. ett hål i golvet och ett till golv-hål rakt under en robot.

jag skrattade så jag grät åt det spelet. XD

 

Men ja. för kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prinny: Can I really be the hero?

Läste om det här spelet i senaste numret av Level och blev mer eller mindre sugen på att spela det då upp lägget lät intressant, ett liv och 1000 continues, där här måste testas!

 

Nu är jag ingen mästare på den här typen av spel men jag måste säga att det är nog bland det svåraste och mest oförlåtande spel jag har spelat men även ett av de mest beroendeframkallande också. Spelet bygger verkligen på trial and error och sedan att man ska utföra det perfekt, annars dör man, väldigt frustrerande men ack så belönande när man väl klarar den där grejen man har dött på ett antal gånger.

 

Lite lustigt faktiskt att de har gjort det svårt genom att bara lägga till vissa saker, ett liv kommer man väl att tänka på först (även om man får välja det själv). Du kan t.ex inte kan styra i luften, har du hoppat så hoppar du dit. En annan enkel sak är att det verkar som att de har lagt till en extra eller två fiender där det annars hade varit för lätt, enkelt för skaparna men förrädiskt för mig som ska förbi.

 

Förutom de sakerna jag klagade på så tycker jag att spelet var väldigt roligt att spela och det var ett tag sen jag satt så fastbiten framför ett spel faktiskt, betyget då? Det får bli 8/10 i och med att det tåls att spela om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...