Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilket spel klarade du senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Bara jag som tycker att det är ett kanon trevligt spel och värt pengarna man lägger på det? Mirrors Edge dvs. Visst var storyn lite kort kanske. Men sen finns alltid speedruns samt att man kunde alltid försöka att hitta de där väskorna. Tycker spelet höll i sig ett bra tag ändå. :P Hoppas dock på att tvåan har lite mer att bjuda på.

 

 

Ohh 2an!!!?=!=!=! det gjorde min dag väldigt mycket ljusare.

 

 

för övrigt ett väldigt bra spel kort men roligt går och köra om det några gånger och klara banorna på olika sätt.

 

Mirror's edge

8.5/10

 

 

Chrono trigger , ett gammalt super nintendo rpg spel tror det även finns till ds , men var mycket underhållande kunde varit lite svårare var värkligen värt att spela fast var lite förvirrande att åka igenom tids åldrana fram och tillbaka,måste säga en utav dom bättre super nintendo spelen jag har lirat.

 

9/10

 

 

Wii Sport Resort, var bra mycket bättre än wii sports tyckte jag, synd bara det inte fanns nån ny slags boxningen men var en hel del underhållande sporter fäktning och pingis fastna jag nog flest timmar på, funkade helt klart bra om man har polare som kommer och hälsar på.

jag vet man inte kan klara av spelet direkt men kan säga fanns en del riktigt svåra stamps/achivements att klara av. men tog med detta spelet iaf i inlägget.

 

7/10

 

 

 

Nu blir det dags för No more heroes med travis touchdown ^.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sådärja, nu var Uncharted avklarat.

 

Som alla säger är det ett grymt spel, men riktigt så mycket hajp som jag hört omkring det tycker jag faktiskt inte det förtjänar. Visst är det toksnyggt och hade en rafflande handling med härlig dialog, men spelet kretsade lite för mycket kring att skjuta pirater i mitt tycke. Kanske är det bara mitt sopiga sinne för förstapersonsskjutare som talar, men jag hade hellre sett fler klättringsmoment och pussel. Det kändes lite som spelet försökte vara två genrer samtidigt, och i slutändan hänger det mest på huruvida man gillar var och en. Men som sagt, mycket välgjort spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Silent Hill Origins. Slutet var liksom spelet, wannabe. De tog allt som var bra med de tidigare spelen, lade till lite värdelös spelmekanik och satte en västerländsk spin på det, resultatet var mer som en spelbar fanfic. Sen så förstördes mystiken med det första spelet en hel del men det borde jag ha förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spela klart Dead Space igår kväll och har börjat nöta Ghostbusters. Dead Space är nog ett av de mest skräckinjagande spel som jag har spelat men samtidigt ett av de mest stämningsfulla. Att sitta och spela Dead Space lite avslappnat går knappast, om man nu vill försöka ta del av allt som händer. Musiken och atmosfären är så klockrena som de bara kan bli. Karaktärerna och speciellt Isac är jag dock lite besviken på men de är bara vid vissa tillfällen. Känns som de saknar allt vad känslor heter ibland. Men annars ett riktigt bra spel som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns nog riktigt läskiga spel i så fall. Condemned samt dess tvåa har jag läst ska vara en riktig nagelbitare. Sen finns även Siren - Blood Curse som jag sett lite utav som verkar kunna vara något. Ser även fram emot Alan Wake, även fast det nu kanske är mer av en thriller än skräck så känns den för det påfallande lik Dead Space i vissa aspekter, vilket tilltalar mig riktigt mycket just nu.

 

Men i vilket fall, du blir inte besviken av att spela Dead Space om du gillar den typen av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag går i rask takt just nu och spelade klart Ghostbusters tidigare idag. Gameplayen är väl kanske inte spelets starkaste sida men man kan förlåta den om man ser till det andra som lyfter spelet, nämligen stämningen och känslan av att det här är Ghostbusters som man mins det. Karaktärerna blir nog inte så mycket bättre när samtliga aktörer från filmerna åter hörs på sina platser. Historian är lätt och väldigt rakt på, inga direkta komplikationer. Ray och Egons snack om diverse övernaturliga saker samt utrustningen som de har blir bara roande.

 

Gillar man filmerna från förr så är det här helt klart en spel man inte bör missa, resten kanske inte behöver bry sig alls. Har gett mig på Wet just nu och måste bara säga att det är ett fartfyllt actionpaket som inte verkar ha några bromsar. Om man bortser lite från grafiken, som inte är så dålig men som kunde varit bättre, så är det här ett spel som man lätt bara kan plocka upp för att ha lite hjärndött mörsande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

No More Heroes, Störtskön karaktär man spelar en otaku som heter Travis Touchdown som har blivit en hitman och ska gå från rank 11 till 1 , en hel del humor i det med små perviga kommentarer, sen slaktar fienden med en laser saber och glider runt på en MC vad mer kan man begära xD

 

Enda problemet är att spelet är ganska kort, annars gillade jag det totalt.

 

8/10 - Blir svårt att vänta tills 2an kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tsukasa-san: Shenmue 2 är ungefär hundra gånger bättre så du har mycket kul framför dig.

 

Uncharted är ett av spelen jag absolut skaffar när det blir dags för PS3 (vilket troligen blir kort efter att The Last Guardian släppts).

 

Själv klarade jag av Bionic Commando Rearmed idag. Utmanande! Bara börja på super hard nu då. Och vissa av challenge rummen är helt cp-svåra. Jag ska ta alla achievements!

 

Skaffade även Shadow Complex i fredags som jag snabbt klarade av - det gick helt enkelt inte att slita sig. Ett av de bästa XBLA-spelen hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter 3 ägda exemplar och 8 år har jag äntligen nått slutet av Star Ocean 2. Slutet var rätt bra men inte så bra som jag det jag haft i huvudet de senaste åren, däremot så slutbossen på en utmaning vilket jag har saknat i de senaste RPGna jag klarat (*host* FFXII). Även fast att jag var skeptiskt mot remaken i början så fungerade den riktigt bra och nästintill allt var förändrat mot det bättre. Synd bara att de designade om karaktärerna så att de tappade en utseendemässig ålder med 5 år (ja, Rena ser banne mig ut att vara 12). Nu ska det bli intressant att se hur det första spelet är, kan dock inte säga att jag fick ett bra intryck Ronyx härifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har bara spelat Star Ocean 3, som också är ett av de bästa RPG jag spelat. Jag tror inte jag orkar med "gamla" spel numera, så jag skaffar fyran när det kommer till PS3, även om tvåan säkert är bäst i serien som många säger.

Snäppet bättre än 3an måste jag säga och inte alls lika utdraget heller. Jag gillade dock karaktärerna mer i SO3. Om du någonsin får lust att spela gamla spel så tycker jag att SO2 borde få hög prioritet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brütal Legend

 

Galet roligt spel. Jag hade skoj hela vägen igenom, och kommer att sitta och nöta lite extra för lite fler achievments. Spelade i snitt 4 timmar per dag sedan i torsdags, så spelet tar ungefär 15 timmar att klara. Lagom långt.

 

Storyn var grym med några härliga vändningar samtidigt som den sköna humorn alltid passade, även om det blev lite mer seriöst halvvägs.

 

Edit: Och soundtracket. Grymt. Bara bra metal, allt från Ozzy Osbourne och Rob Zombie till Megadeth, Motörhead, Black Sabbath, Judas Priest m.fl.

 

Rekommenderas hårt B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kingdom Hearts: 355/2 Days

Intryck, kan innehålla små helhetspoilers

Det här spelet är för Kingdom Hearts 2 ungefär vad Crisis Core var för Final Fantasy 7, fast gjort bra. Det berättar historien mellan det första och andra spelet från Roxas synvinkel, och rätar ut en del frågetecken kring denna något komplexa historia; för mig som inte har spelat Chain of Memories var det ett bra sätt för mig att få någon logik i tvåans första partier. Det gäller dock att ha alla detaljer från ettan klara för sig, för här talas det i tungor som kan vara svåra att tyda utan tidigare kunskaper.

 

Spelmässigt är detta mer repetitivt än de två till PS2; man tar sig ann uppdrag och ger sig iväg till ett antal Disney-världar, vilka är nästan exakt identiska med konsolspelens versioner (jag trodde jag var kvitt dig, Alice-världen!), och man blir tvungen att besöka samma ställen ofta. Stridssystemet fungerar som en blandning mellan ettan och tvåan, med en kamera som fungerar förvånansvärt väl för Nintendo DS (låses dock inte upp förrän en bit in i spelet). Den roligaste nyheten är det smarta uppgraderingssystemet, som bygger på att man sätter på sig brickor med olika styrkor som magi, prylar och till och med levlar; utför man inte uppdragen och låser upp plats för brickorna blir det till att pussla och prioritera för att få bäst resultat.

Rekommenderas, men bara för Kingdom Heart-fans som redan har spelat åtminstone ettan, och helst Chain of Memories.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade fått det intrycket att det spelet inte skulle släppas utanför Japan och min kompis trodde samma sak och köpte det när vi var i Japan fast han inte kan en uns av japanska. Snacka om att det kommer ta ner honom på jorden när han får se att det finns på engelska, fast å andra sidan kan han ju då ta del av handlingen i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Dragon Age: Origins

 

Riktigt bra RPG. Men det är ju från Bioware, så det är inte särskilt överraskande. Kort sagt är det Baldurs Gate i next-gen version. d.v.s. grymt bra!

Däremot utspelades inte storyn som jag hoppats, och jag vet inte riktigt var/vad jag sade fel. Men ja, helt klart att rekommenderas för alla RPG-fans. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...