Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har nu tittat klart på alla 10 säsonger av Stargate SG-1 och de två filmer som följer. Jag började i mars någongång mitt under skolspurt och diverse som sedan följdes av lite sommarjobb, men sen jag har varit ledig har jag betat av säsong efter säsong. Med både SG-1 och Atlantis avklarade väntar jag spänt på Stargate: Universe som har Robert Carlyle i en utav huvudrollerna. Gillat honom sen jag såg filmen Trainspotting första gången.

 

Might add: Efter jag klickar på 'skicka' skall jag pissa och borsta tänderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får tacka för gratulationerna.

 

Jag har nu tittat klart på alla 10 säsonger av Stargate SG-1 och de två filmer som följer. Jag började i mars någongång mitt under skolspurt och diverse som sedan följdes av lite sommarjobb, men sen jag har varit ledig har jag betat av säsong efter säsong. Med både SG-1 och Atlantis avklarade väntar jag spänt på Stargate: Universe som har Robert Carlyle i en utav huvudrollerna. Gillat honom sen jag såg filmen Trainspotting första gången.

 

Might add: Efter jag klickar på 'skicka' skall jag pissa och borsta tänderna.

 

10 säsonger på den tiden? Skulle jag aldrig klara av :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh. en säsong kan man ju sträckkolla på en dag om den är bra.

Fast det där gäller 20-22 avsnitt à 43 minuter per säsong. Då börjar det bli lite tärande om man ska pressa.

ok. två dagar då B)

 

Jag önskar mer animé gjordes i 45-minuters version, som mnemosyne :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr har jag inte läst böckerna. Jag har hört att just den här filmen är en slags "passage" mellan boken innan och de avslutande; det var även så jag upplevde filmen. Mycket lämnades till intet gentemot boken fick jag också höra, som vanligt lever inte filmen upp till boken, men gjorde ett tappert försök.

 

Kort summering (spoilers)

Jag personligen tyckte det kändes som att titta på ett riktigt långt avsnitt av en serie/animé där de bygger upp inför en strid eller liknande. Filmen fokuserade mest på humorn och relationen mellan gänget. Det essentiella visades och förklarades, till exempel; horrokruxerna, en viss professors död och på vilken sida folk, elev som lärare, står på.

 

Det fanns två personer i filmen jag störde mig så in i helvete på. Först ut är Rons temporära flickvän, jag vill inte ens komma ihåg namnet, något på 'L'. Nästa är häxan "Bellatrix", herregud... jobbigare karaktär får man leta efter, jag vågar nästan påstå att hon lika dryg som Sae från Peach Girl! (Nä, nu överdriver jag, men bara lite!)

 

Allt som allt var filmen helt OK, jag tyckte dock att den var lite händelsefattig. Det får sista boken som tydligen skall delas upp i två delar kompensera för. Suck, ett år till nästa film och ytterliggare ett efter det. Det är nästan synd att man inte orkar plocka upp och läsa boken. Nåja, Harry är inte så högt uppsatt på min prioriterings-lista.

 

Dags för sängen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit på min andra möhippa någonsin och kan konstatera att även om det är kul att vara med när andra firas av vill jag nog helst slippa råka ut för det själv. Vi såg för övrigt även en kille i stålmannendräkt under dagen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...