Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Avsnitt 13

Ok, vad i helvete. Visst, att Shirley skulle dö var nästan självklart. Men jag försökte ändå hålla hoppet uppe, eftersom hon ändå är en av personerna som får Lelouch att fortsätta. Men samtidigt.. Rolo den jäveln! Varför gjorde han det, och varför just efter att Shirley nämnde Nunally? Vill han ha Lelouch för sig själv? Hur kan han så kallblodigt döda Shirley efter att ha känt henne så länge? Detta visar även att han kommer lätt kunna vända sig mot Lelouch, och han kommer med all säkerhet att göra det. Nu har jag i alla fall ingen som helst sympati för Rolo. Han kan dö en plågsam död.

 

Förutom denna chock så var avsnittet grymt. Jeremiyah vändes om helt efter att han fick reda på att Lelouch blivit Zero pga Mariannes död och hennes systers lidande. Väldigt stor turn of events, och att han själv misslyckades skydda Marianne från lönnmordet. Jag är imponerad.

 

Men ändå, Shirley :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 13

Ok, vad i helvete. Visst, att Shirley skulle dö var nästan självklart. Men jag försökte ändå hålla hoppet uppe, eftersom hon ändå är en av personerna som får Lelouch att fortsätta. Men samtidigt.. Rolo den jäveln! Varför gjorde han det, och varför just efter att Shirley nämnde Nunally? Vill han ha Lelouch för sig själv? Hur kan han så kallblodigt döda Shirley efter att ha känt henne så länge? Detta visar även att han kommer lätt kunna vända sig mot Lelouch, och han kommer med all säkerhet att göra det. Nu har jag i alla fall ingen som helst sympati för Rolo. Han kan dö en plågsam död.

 

Förutom denna chock så var avsnittet grymt. Jeremiyah vändes om helt efter att han fick reda på att Lelouch blivit Zero pga Mariannes död och hennes systers lidande. Väldigt stor turn of events, och att han själv misslyckades skydda Marianne från lönnmordet. Jag är imponerad.

 

Men ändå, Shirley :'(

 

13

Du har tagit orden ur munen på mig, Shirley :'(

Men jag vill prata lite mera om introt faktist, är det bara jag eller kommer alla att gå med Lelouch? Det kändes så på introt iaf,

Samt vad kan Villeta ha sakt till Ogi?

SAMT vems mask är det härs >.< fWTutcwTy.jpg

Det känns inte som om att Lelouch eftersom ögon luckan sitter på fel sida likaså hans fars tror jag det inte heller är för han har ju geass på båda ögonen :/

 

En annan sak jag vill ta upp är vem tror ni kommer döda Lelouch i slutet? Eller ja om ni tror han kommer dö ;) Sj tror jag starkt på att han kommer att dö i slutet, men vem tror dödar honom.

Jag trode först att det skulle vara Shirley ärligt talat :/ Men nu vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför Code Geass R2 är bra skit:

 

13a) Nytt OP som inte är lika vidrigt som OP1.

13b) Kvinnliga ninjor!

13c) Win. :')

 

Orelaterat, men angående Anya...

Spoiler
Hon har bilder på Lelouch för att hon tog dem när hon var yngre (hon är ju kamerafreak), men hon kommer inte ihåg dem för att hon blivit hjärntvättad av kejsaren. Varför? De har nog experimenterat på henne. Kanske Orenji-kun kan nollställa hennes minnesblockering och plocka fram något traumatiskt!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja att op:et är mkt bättre nu håller jag med om, dessutom är animationerna betydligt bättre timade till sången också.

 

13

Jag misstänkte att Shirley skulle dö... men det här var för sorgligt :( Jag satt och väntade på att hon skulle dö efter att jag sett nya introt där hon inte är med alls. Trodde Shirley skulle avslöja Rolo, eller åtminstone att Lelouch skulle fråga vem som gjort det... men icket. Men Rolo den b****n borde dö precis som de flesta konstaterat. Får bara hoppas att han minns att han sagt att han ska slakta Nunnalys ersättare bara för att han är falsk... :sleep:

 

Organge-kun tror jag bara låtsas vara på Lelouch´s sida var nåt märkligt med hans ögon, men kan ha varit en normal boot-up också... tror han är ute efter att döda CC om jag ska vara ärlig. Och gör han det så åker jag personligen och skjuter vissa personer i japan misstänker jag!

Men om han verkligen är en Lelouch-fan nu så var han rätt godtagbar. Han var inte lika jobbig som de gånger han har vissat sig innan i serien.

 

Angående "Bodas" bild så tror jag nog det är Zero´s, känns lite som om han ska byta stil, då han är en av de få som inte gjort det sedan säsong 2 började. dessutom så är där ett... runt ögonhåll som för tillfället verkar stängt på den vänstra sidan. Perfekt för Lelouch.

 

Och Angående introt la ni märkte till gurren mk3(?) med vingar väldigt snarlika Suzakus/Lancelots. Men känns ändå som om hon är på Zero´s sida, med tanke på introt och outrot.

 

 

Och jag tror det är CC som dödar honom, han har nog en dealat något med henne... kanske. Även om det smärtar mig att säga så. I nästa avsnitt så lär han söka tröst hos CC, speciellt efter bilderna i outrot.

 

Nej nöjer mig med denna skriften tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja att op:et är mkt bättre nu håller jag med om, dessutom är animationerna betydligt bättre timade till sången också.

 

13

Jag misstänkte att Shirley skulle dö... men det här var för sorgligt :( Jag satt och väntade på att hon skulle dö efter att jag sett nya introt där hon inte är med alls. Trodde Shirley skulle avslöja Rolo, eller åtminstone att Lelouch skulle fråga vem som gjort det... men icket. Men Rolo den b****n borde dö precis som de flesta konstaterat. Får bara hoppas att han minns att han sagt att han ska slakta Nunnalys ersättare bara för att han är falsk... :sleep:

 

Organge-kun tror jag bara låtsas vara på Lelouch´s sida var nåt märkligt med hans ögon, men kan ha varit en normal boot-up också... tror han är ute efter att döda CC om jag ska vara ärlig. Och gör han det så åker jag personligen och skjuter vissa personer i japan misstänker jag!

Men om han verkligen är en Lelouch-fan nu så var han rätt godtagbar. Han var inte lika jobbig som de gånger han har vissat sig innan i serien.

 

Angående "Bodas" bild så tror jag nog det är Zero´s, känns lite som om han ska byta stil, då han är en av de få som inte gjort det sedan säsong 2 började. dessutom så är där ett... runt ögonhåll som för tillfället verkar stängt på den vänstra sidan. Perfekt för Lelouch.

 

Och Angående introt la ni märkte till gurren mk3(?) med vingar väldigt snarlika Suzakus/Lancelots. Men känns ändå som om hon är på Zero´s sida, med tanke på introt och outrot.

 

 

Och jag tror det är CC som dödar honom, han har nog en dealat något med henne... kanske. Även om det smärtar mig att säga så. I nästa avsnitt så lär han söka tröst hos CC, speciellt efter bilderna i outrot.

 

Nej nöjer mig med denna skriften tillsvidare.

Finns några punkter jag inte håller med dig om

13

För det första, jag tror inte Jeremiyah låtsas. Meatrose visade att i Picture Book 3 av första säsongen så berättar Jeremiyah att han inte lyckades skydda Marianne, och börjar gråta:

t_YoCgOsCtg.gif

 

Varför skulle han ljuga om en sådan sak då? Jag tror tvärtemot att han kommer bli lojal mot Lelouch, tillsammans med Cornelia som med all säkerhet kommer få reda på något, antagligen om anledningen till varför Charles (eller vem det nu var) beordrade mordet på Marianne, och vinner då sympatipoäng för Lelouch.

 

Sen tror jag Guren har hamnat helt i fiendehänder. För det första har både Lancelot och Guren samma typ av vingar, och för det andra så ser man ju att Lancelot flyger fram under Guren, som om de vore på samma sida. Och jag tror inte att Suzaku kommer gå över till Lelouchs sida precis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

13

 

Sen tror jag Guren har hamnat helt i fiendehänder. För det första har både Lancelot och Guren samma typ av vingar, och för det andra så ser man ju att Lancelot flyger fram under Guren, som om de vore på samma sida. Och jag tror inte att Suzaku kommer gå över till Lelouchs sida precis ;)

 

13

Alltså jag fruktar att kallen kommer gå över till Suzaku' sida :/ fast hoppas innerligt att det inte är så :S
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

13

 

Sen tror jag Guren har hamnat helt i fiendehänder. För det första har både Lancelot och Guren samma typ av vingar, och för det andra så ser man ju att Lancelot flyger fram under Guren, som om de vore på samma sida. Och jag tror inte att Suzaku kommer gå över till Lelouchs sida precis ;)

 

13

Alltså jag fruktar att kallen kommer gå över till Suzaku' sida :/ fast hoppas innerligt att det inte är så :S

 

Nja...

Det borde vara en omöjlighet såvida inte en av två följande teser stämmer:

 

1) Taniguchi bestämde sig för att helt våldta hennes karaktär. Att ta på sig ett Britannia-koppel strider mot precis allt hon står för och allt man har fått lära sig om henne som karaktär.

 

2) Charles använder sin Geass på henne. Som jag sade förut så var det något som jag först blev orolig för när jag hörde att Li skulle tillfångata henne. Jag var alltså rädd för att hon skulle utlämnas till Britannia (vilket hon tyvärr blev) men jag var också rädd att hon skulle bli hjärntvättad av Charles så att "Kouzuki Karen försvann och enbart lämnade Kallen Stadtfeld kvar - men med minnen som gör att hon kan utnyttjas av Britannia". Jag tyckte att faktumet att Nunnally dök upp framför henne tydde på att hon inte kommer föras inför Charles, men nu är jag inte 100% säker längre. Om hon kommer hjälpa Britannia så beror det antingen på hjärntvätt eller också på någon sorts utpressning som då troligtvis involverar antingen Lelouch eller hennes mamma (som sitter i fängelse för Refrain-missbruk).

 

Angående Gurens vingar, det är Lloyd som ligger bakom dem... precis som han ligger bakom Lancelots. Guren befinner sig i "hans våld" och han kommer inte kunna hålla fingrarna borta. =P

 

Men men, jag vet inte vad jag ska tro om Kallen längre. Hon är inte med alls i seriens ED, och där stoltserar ändå mer eller mindre varenda "icke piss-liten" biroll i serien. Det luktar nästan mörkning imo. Frågan är bara vad de döljer i sådana fall. Kanske får vi någon indikation i nästa avsnitt. Hon kommer enligt preview prata med Nunnally i varje fall, så något kommer kanske fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intryck av 13

SHIRLEY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :(

 

Jag var totalt shockad över att hon dog, även om jag visste att det kunde inte sluta bra sedan hon fick tillbaka sina minnen från säsong 1. Men det var inte rätt av Rolo att döda henne. Sen att se hur Lulu försökte rädda henne med sin geass och sedan skrika ut sin sorg var rent sorgligt. Från denna stund har Rolo blivit en som måste ut ur Code Geass, helst genom att Lulu dödar honom. >:)

 

Det övriga med Turn 13 var att Orange-kun vände sida till Lulu och Svarta Orden. Sen undrar jag om Lulu kan behålla sitt glada leende nu när han förlorat en nära vän? Total evil from nästa avsnitt?

 

En hylling till Shirley.

http://www.nicovideo.jp/watch/sm3876604

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 13

Jag visste i och för sig att Shirley skulle dö innan jag kollade på avsnittet eftersom jag av någon anledning råkade läsa första raden på Flaskis spoiler post. Dock trodde jag inte att hon skulle dö sådär, snarare att hon skulle bli träffad när hon kom emellan i en strid mellan Lelouch och någon annan. Sen att Rolo högg ihjäl henne utan att tveka efter att hon nämnde Nunnally gjorde ju inte saken bättre precis. Har aldrig haft något speciellt emot Rolo men det där kändes bara onödigt (visst det behövdes göras för handlingen men ändå).

 

I övrigt tyckte jag att avsnittet var väldigt bra och jag satt på helspänn hela avsnittet eftersom det kändes som att vad som hellst kunde hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

13

Men... Rollo hade väl ihjäl henne för att hon visste saker. Han tycker inte om sånna o.o

Eller så var det för att han inte ville att Lulu skulle få veta nåt om Nunnally. Fast han är väl torsk oavsett. Nu har Lulu ännu mer anledning att ha ihjäl honom.

 

Mäkta grymt avsnitt i allmänhet. Hände ju hur mycket som helst. Att Shirley dog hade jag inget emot direkt. Karaktärer som dör är bra =)

Började också hata Jeremiya lite mindre. Hoppas det händer honom något riktigt ordentligt nu. Vill inte behöva hata honom.

 

N yeah. Nya introt var rätt hyffsat. Outrot sög dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 13

Vilket underbart avsnitt! Inte för att jag ville att Shirley skulle dö, men för att det verkligen hände saker. Jag satt lite och funderade under avsnittets gång också varför de inte använt Rolo mer i serien till något, och så får man de här serverat. Jag kan tänka mig att Leluoch kommer misstänka att de var Rolo som döda Shirley men han kommer nog ligga lite lågt med det först och utnyttja honom lite för att sedan döda honom.

 

Jeremiah helomvändning var riktigt bra, men lite konstig också samtidigt. Har han verkligen förlåtit Lelouch helt för allt som han har gjort mot honom? Kanske, då han verkar ha riktigt starka kännslor mot Marianne och på så vis känner sig skylldig att vakta hennes son. Men jag undrar också om inte V.V har något att säga till om här och kanske kan kontrollera Jermiah på något sätt.

 

Riktigt bra avsnitt som sagt och längtar som vanligt till nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 13
Vilket underbart avsnitt! Inte för att jag ville att Shirley skulle dö, men för att det verkligen hände saker. Jag satt lite och funderade under avsnittets gång också varför de inte använt Rolo mer i serien till något, och så får man de här serverat. Jag kan tänka mig att Leluoch kommer misstänka att de var Rolo som döda Shirley men han kommer nog ligga lite lågt med det först och utnyttja honom lite för att sedan döda honom.

 

Jeremiah helomvändning var riktigt bra, men lite konstig också samtidigt. Har han verkligen förlåtit Lelouch helt för allt som han har gjort mot honom? Kanske, då han verkar ha riktigt starka kännslor mot Marianne och på så vis känner sig skylldig att vakta hennes son. Men jag undrar också om inte V.V har något att säga till om här och kanske kan kontrollera Jermiah på något sätt.

 

Riktigt bra avsnitt som sagt och längtar som vanligt till nästa vecka.

[hide=]Frågan är om Lulu kan hålla sig nu. Tror han blir riktigt pissed på Rolo om han får reda på att det var han. Skulle va gött om han försökte ha ihjäl honom men misslyckades, och så blir Rolo lite av en outcast som ingen vill ha. Så kommer han med nåt hyss emot slutet.[/hide]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

]Frågan är om Lulu kan hålla sig nu. Tror han blir riktigt pissed på Rolo om han får reda på att det var han. Skulle va gött om han försökte ha ihjäl honom men misslyckades, och så blir Rolo lite av en outcast som ingen vill ha. Så kommer han med nåt hyss emot slutet.[/hide

 

[hide=Turn 13]flippar seriöst ut om rolo dödar lulu i slutet, men var fina vädningar i detta avsnitt helt nöjd för min del

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlängd preview på 14 (och kanske lite spoilers)

 

För er som inte redan har sett den

http://www.youtube.com/watch?v=Vy9SGX1oJXU

 

Om man stoppar så får man se en person i gul klänning

namnls-6.jpg

99% säker på att det är Karren, både pga kroppen och även dessa bilderna

ohmykallen.jpg

 

Min gissning är att hon blir Nunallys knight eller något liknande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlängd preview på 14 (och kanske lite spoilers)

 

För er som inte redan har sett den

http://www.youtube.com/watch?v=Vy9SGX1oJXU

 

Om man stoppar så får man se en person i gul klänning

namnls-6.jpg

99% säker på att det är Karren, både pga kroppen och även dessa bilderna

ohmykallen.jpg

 

Min gissning är att hon blir Nunallys knight eller något liknande

 

Jodå...

Du kan vara 100%, för det är bekräftat sedan tidigare. Kallen befinner sig på en stol, fången innanför någon sorts kraftfält. Nunnally kommer prata med henne från andra sidan kraftfältet.

 

Att hon blir Nunnallys knight på något sätt är en ganska populär teori just nu. Detaljerna däromkring varierar från teori till teori däremot. Nunnally sitter med en tom fågelbur i nya EDt. Symbolism igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 13
Vilket underbart avsnitt! Inte för att jag ville att Shirley skulle dö, men för att det verkligen hände saker. Jag satt lite och funderade under avsnittets gång också varför de inte använt Rolo mer i serien till något, och så får man de här serverat. Jag kan tänka mig att Leluoch kommer misstänka att de var Rolo som döda Shirley men han kommer nog ligga lite lågt med det först och utnyttja honom lite för att sedan döda honom.

 

Jeremiah helomvändning var riktigt bra, men lite konstig också samtidigt. Har han verkligen förlåtit Lelouch helt för allt som han har gjort mot honom? Kanske, då han verkar ha riktigt starka kännslor mot Marianne och på så vis känner sig skylldig att vakta hennes son. Men jag undrar också om inte V.V har något att säga till om här och kanske kan kontrollera Jermiah på något sätt.

 

Riktigt bra avsnitt som sagt och längtar som vanligt till nästa vecka.

]Frågan är om Lulu kan hålla sig nu. Tror han blir riktigt pissed på Rolo om han får reda på att det var han. Skulle va gött om han försökte ha ihjäl honom men misslyckades, och så blir Rolo lite av en outcast som ingen vill ha. Så kommer han med nåt hyss emot slutet.[/hide

 

[hide=Blandade känslor]Jag har lite blandade känslor om senaste avsnitten. Riktigt synd att Shirley dör, hon som älskade Lulu så mycket. Hon hade ju bestämt sig för att stå vid Lelouchs sida iaf. Hon var ju inget problem längre. Hade gärna velat se kamraternas reaktioner om Shirley hade gått med "The Black Knights". Som sagt det är bra att det verkligen händer saker, men på den bekostnaden gör mig tveksam. Men jag förstår inte varför Rolo dödade henne? Hon var väl inte ett hot?

 

Lelouch måste ju va jäkligt besviken på Suzaku, det var ju tänkt att han skulle skydda henne. Jag undrar om det inte kommer ske en konflikt runt där.

 

Grymt avsnitt hur som helst! Nu är det inte långt kvar tills avsnitt 14!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nog var hon väl ett hot alltid. Hon visste vem Zero är och hon är britt. Det räcker nog för att Rolo ska göra som han alltid gjort. Han verkar ju inte direkt ha nån spärr som säger åt honom att inte döda folk.

 

Kanske dags att döda honom då. Tanken gör mig lycklig. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...