Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja, Lelouch sade redan från början att han skulle "utnyttja honom tills dess att han ej längre har användning för honom och sedan kasta honom åt sidan som en smutsig trasa". Rolo är fortfarande hängiven, så Lelouch skulle ju kunna skicka iväg honom på ett självmordsuppdrag (utan att Rolo vet om det) och på så sätt slå två flugor i en smäll... exempelvis. Lelouch skulle bli mer "älskvärd" i säsong 2 dock, så jag vet inte hur de har planerat allt detta för att vara ärlig. Inte minst med tanke på vad han gör i dagens avsnitt.

 

Nåja, tänkte bara informera om att seriens main writer uttalade sig i en tidning häromdagen där han sade att han var klar med Code Geass sista episod. "Inget to be continued. Det är slut, det är färdigt!"

 

Han säger också att slutet är "4 månader bort", och vi har 11 avsnitt kvar. Med andra ord... se fram emot ett uppehåll före sista episoden. Precis som förra gången. Det blir dock inte närmelsevis lika långt, men ändå. Han har inte snackat om något uppehåll, men med tanke på att Turn 9 sköts upp på grund av jordbävningen i Kina så kom de en vecka efter, en vecka de inte har i TV-tablån. Alternativet är väl att säsongen får ha 24 avsnitt och att slutet berättas med en OVA eller något som kommer i november. Men men, det finns ingen information om något som rör detta, så vi får vänta och se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Tja, Lelouch sade redan från början att han skulle "utnyttja honom tills dess att han ej längre har användning för honom och sedan kasta honom åt sidan som en smutsig trasa". Rolo är fortfarande hängiven, så Lelouch skulle ju kunna skicka iväg honom på ett självmordsuppdrag (utan att Rolo vet om det) och på så sätt slå två flugor i en smäll... exempelvis. Lelouch skulle bli mer "älskvärd" i säsong 2 dock, så jag vet inte hur de har planerat allt detta för att vara ärlig. Inte minst med tanke på vad han gör i dagens avsnitt.

 

Nåja, tänkte bara informera om att seriens main writer uttalade sig i en tidning häromdagen där han sade att han var klar med Code Geass sista episod. "Inget to be continued. Det är slut, det är färdigt!"

 

Han säger också att slutet är "4 månader bort", och vi har 11 avsnitt kvar. Med andra ord... se fram emot ett uppehåll före sista episoden. Precis som förra gången. Det blir dock inte närmelsevis lika långt, men ändå. Han har inte snackat om något uppehåll, men med tanke på att Turn 9 sköts upp på grund av jordbävningen i Kina så kom de en vecka efter, en vecka de inte har i TV-tablån. Alternativet är väl att säsongen får ha 24 avsnitt och att slutet berättas med en OVA eller något som kommer i november. Men men, det finns ingen information om något som rör detta, så vi får vänta och se.

 

Va inget mer Code Geass efter säsong 2??!! Skojar han?? D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, Code Geass har alltid varit avsedd för 50 avsnitt. De hade förberett ett potentiellt öppet slut som de skulle använda i slutet av första säsongen om det blev som så att serien floppade, vilket den knappast gjorde. Alla hardcore-fans (läs: sådana som theory-craftat flera timmar om dagen sedan Stage 25 visades och som har läst allt som någonsin har sagts av CGs staff) har alltid känt sig i princip säkra på att andra säsongen skulle bli den sista, men på sista tiden har somliga börjat tvivla med tanke på vissa utvecklingar (men framförallt utvecklingar som spoilers/spekulationer har siat om). Så blir det däremot inte. Serien kommer ändå till sitt slut som planerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh snap, vilket allvarligt och actionfyllt avsnitt. Det satsades hårt på handlingen, över seriens karaktäristiskt lekfulla överdrivenhet.

 

Avsnitt 15 då?

Spoiler
"C:s värld" liksom! C.C. som sa till Mao när hon dödade honom, att "vi ses i C:s värld"... Ska det mysteriet få en förklaring? :O
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zomg! Grymt avsnitt! Fan vilken fart saker och ting har börjat röra sig i, och förhoppningsvis slipper vi fler värdelösa Ashford-relaterade episoder! o/

 

Bismarcks - Knight of Ones - KnightMare Frame

 

Galahad

KQqehWNOc.jpg

 

Ungefär dubbelt så stor som andra KMFs och svingar ett svärd (Excalibur) som är så pass stort att det behöver ett stödhjul när det vilar i slidan. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EPIC.

Word.

 

15 of D00M

Nu börjar det ju på riktigt med Charles-action. Att det är rätt många avsnitt kvar gör nästan att det känns som om dom kommer ha svårt att fylla ut alla, men det är just det som gör det så spännande också. Man vet ju att det kommer hända nåt viktigt i nästan alla avsnitt i alla fall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<+Dread> OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG
<+Dread> OMG OMG OMG
<+Dread> OMG
<+Dread> shitt helvete
<+Dread> fan va bra
<+Dread> underbart skit
<+Dread> grymt grymt
<+Klona> hehe :)
<+Dread> mucho mucho underbart
<+Dread> omg omg omg
<+Klona> då har jag något att glädja mig åt då, har inte ens sett avsnitt 14
<+Klona> för jag antar att du talar om CG
avsnitt 15 var bra
<+Klona> 14 då?
<+Dread> 15 var grymt grymt
<+Dread> 14 var också väldigt trevligt
<+Dread> men 15 är grymt grymt grymt
<+Dread> omg grymt grymt grymt
<+Klona> nice, då har jag något att se fram emot

 

korfattat det var underbart!

 

ps. Klona får inte vara med i Code Geass-klubben längre ds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I think im entitled to say: HOLY ASS!

 

Seriöst. Om R2 bevarar braheten i det här avsnittt är det en stark kandidat till 10/10 på mal.

 

15

Men vad var det egentligen vi fick reda på? CC vill dö och bli älskad? Charles är numera odödlig? Hela världen är fuckad? õ_ô

 

En enda människa i världen? Snackarhanom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

15
Spoiler
En enda människa i världen? Snackarhanom?

Det finns en fysikalisk fundering om att universums all materia kanske inte består av flera olika partiklar, utan av en och samma partikel som reser i tid och rum och interagerar med sig själv.

 

Kanske...

Spoiler
...Charles är som en sådan partikel och spelar ut alla roller i mänsklighetens historia? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

15
En enda människa i världen? Snackarhanom?

Det finns en fysikalisk fundering om att universums all materia kanske inte består av flera olika partiklar, utan av en och samma partikel som reser i tid och rum och interagerar med sig själv.

 

Kanske...

...Charles är som en sådan partikel och spelar ut alla roller i mänsklighetens historia? ;)

=|

Tror aldrig jag hört talas om. Låter långsökt :P

 

Men vad kommer Lulu göra med CC nu? Raep?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags att skriva lite här ^^

 

Avsnitt 16 var helt fantastiskt. Men jag förstår inte en sak... Vad fan var det för kanter på den pizzan som Lelouch gav till C.C? o_O

Jag håller helt med, de senaste avsnitten har varit mycket bra och underhållande. Angående pizzan, den ser ju definitivt inte ut som en av Pizza Huts pizzor. Pizza Hut står kanske på Britannias sida i kriget och därav gick Lelouch från stamkund till bojkottning och bytte snabbmatskedja? :rolleyes:

(Men kanterna ser ju skumma ut.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags att skriva lite här ^^

 

Avsnitt 16 var helt fantastiskt. Men jag förstår inte en sak... Vad fan var det för kanter på den pizzan som Lelouch gav till C.C? o_O

Jag håller helt med, de senaste avsnitten har varit mycket bra och underhållande. Angående pizzan, den ser ju definitivt inte ut som en av Pizza Huts pizzor. Pizza Hut står kanske på Britannias sida i kriget och därav gick Lelouch från stamkund till bojkottning och bytte snabbmatskedja? :rolleyes:

(Men kanterna ser ju skumma ut.)

 

jag tänkte på inbakad lax när jag såg dom ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej då blev jag nyss klar med mitt sträck tittande av Code Geass 14-16 och måste säga att alla av avsnitten var väldigt bra, speciellt avsnitt 15 som jag tycker inte kan beskrivas än ett annat sätt än EPIC . Kändes även som att de hade skruvat upp tempot en del för det fanns inte mycket dö tid i något av de tre avsnitten jag såg.

 

Framtiden ser ljus ut och tempot och kvalitén kommer nog hålla sig på samma nivå om inte öka. Förhoppningsvis kommer det även mer plottwists som gör att man ramlar av stolen och blir bevisad än en gång att ingenting är säkert i Code Geass.

 

ps. Får jag komma tillbaka in Code Geass-klubben Dread? ds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...