Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2012 (lucköppning kl 18:00)


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Det här hade jag inte väntat mig när jag fick höra att det var något annat ni hade hittat på i år. Snygg kalender och en riktigt rolig idé.

 

Jag har nog sett det där avsnittet fyra eller mer gånger men jag tycker att det är lika bra varje gång. Såg lite annorlunda men bra ut med svensk undertext

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad fint :happy:

 

Tåhå känns som det ofta har med årstider och natur att göra, men det kanske inte är så konstigt då det nästan aldrig finns civilisation i någon större utbredning där det utspelar sig. Huvudkaraktärerna bor i stugor i skogen, för bövelen.

 

Den där fanfilmen har jag bara sett när den inte hade röster. Jag borde se hela igen. Den är snygg. Och vad passande, nu när det precis börjat snöa ordentligt i Svea Rike, att se en insnöad miko sitta och dricka te. Vinterstämning.

 

PS: Har den där flowplayer ingen fullskärmsfunktion?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lucka två: Nawwww :)

 

Först trodde jag att det var mitt minne som sög som vanligt, men efter ett tag blev jag övertygad om att jag inte sett den här biten av Usagi Drop. Och sannerligen, det är ju ett sånt där specialavsnitt.

 

Det är egentligen inte sällan animekaraktärer pratar om "När slutade du tro på tomten?" men jag känner inte att jag kan relatera till det så värst. Jag minns inget tillfälle då jag tappade den tron. Antingen så brydde jag mig inte så mycket och det bara försvann gradvis, eller så trodde jag aldrig särskilt mycket. Hur är det med andra på anime.se? Minns ni när ni var definitionen av ett oskyldigt barn?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag satt och funderade precis som Volbla om mitt minne hade svikit mig med för jag hade inget minne alls att jag hade sett det där men då kan jag pusta ut att så inte var fallet. Något jag som jag däremot inte hade någon tvivlan om att Usagi drop var lika gullig som jag mindes att den var, jag satt och log under hela klippet.

 

Kan inte direkt minnas hur det var för mig angående om tomten finns men jag tror att jag bara slutade tro på honom allt eftersom jag växte upp, om jag nu inte har förträngt det hela på grund av det stora traumat.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad snackar ni om? Klart Tomten finns, han är ju forummedlem!

 

Nämen, jag tror att för mig är det med Jultomten ungefär som med Gud: jag har aldrig trott, jag har aldrig haft skäl att tro, och ingen har försökt få mig att tro.

 

Visst, när jag var tre år och min mamma sa att "det där är Tomten", nog trodde jag att hon talade sanning då. Men jag visste ju å andra sidan inte vad det betydde, jag hade ingen aning om Tomtens mytologi. Nej, under min tidigaste barndom, när jag började få veta om Tomten och renarna och julklapparna till alla barnen och allt det där, då var det ändå inte under förevändningen att det var på riktigt. Kanske för att ingen försökt få mig att tro på riktigt, men kanske mest för att det var en sådan uppenbar mask. En sån där helansiktstäckande mask med skägg, där ögonhålorna är för långt ifrån ögonen, så att de är alldeles mörka och man förstår att det är ett ansikte där under.

 

Julmysteriet när jag var barn var snarast frågan om vem som var tomte. För det var inte min far – han gick inte och köpte tidningen just innan Tomten skulle komma.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror jag var inne lite på samma spår som Sceleris när jag va liten, ingen la någon tyngd i att det skulle vara på riktigt när de förklarade vem Tomten va för mig, vilket till en början kanske inte gjorde nått och man trodde ändå på honom, men förr eller senare så klickade det nog. Även om jag måste berömma mina föräldrar för att ha totalföbjudit en sån där heltäckande mask så började man efter ett tag undra varför Tomten hade min farbror Anders kängor på sig.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...