Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

Lite roligt att se ännu en sådan här tråd (möjligen inte på detta forum men på andra), gör i stort sett samma inlägg varje gång.

 

Saishuuheiki Kanojo är den anime alla klasser som berört mig mest, nog för att man en gång ibland har turen att se en anime så välgjord att den berör en till tårar, som fullkomligt bröt ner en till en nästan apatisk nivå. Man visste helt enkelt inte hur man skulle ta emot den känslomässigt, helt otrolig känlsa, vilket man tom får en förvarning om några avsnitt från slutet, där de som gjort den helt enkelt säger innan episoden börjar/slutar (kommer inte ihåg ordentligt) att "hit men inte längre om du inte vill må skit efteråt".

 

Som ni säkert redan listat ut så ignorerade jag varningen och fick betala med ett av de sorgligaste slut i animéns historia. Jag grät, men det tog en stund av apati innan tårarna kom.

 

Se den. Ett måste för de som vill bli berörda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 7 months later...

(till dej som började tråden)

jag har faktsikt också börjat böla till anime...

till bl.a dragonball GT,när man följt hela z serien å sen hela GT så blir man väldans sentimental när goku tar farväl av alla sina vänner å man får flashbacks ända från då när goku träffade bulma...snyft:

har också grinat när jag såg avsnittet av one piece,då nojiko kommer å bär på nami och träffar bellemere på ett slagfält,halvt ihjälslagen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

ja nårga tårar har man ju fällt

 

 

1. Elfen Lied - blev nästan gråtfärdig i flera avsnitt och bara intro låten gör en ju både deppig och så man ryser inombords

 

2. RahXephon - lite sådär pågränsen till tårar i sista avsnittet

 

3. Green Green - jag vet att det är en echii-komedi men jag tyckte hela

handlingen är ganska sådär vacker "kärlek överlever både liv&död"

så sista avsnittet där i var ganska rörande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

chrno crusade... *flashbacks* underbar serie men riktigt sorglig,

 

sen är rurouni kenshin Tsuiokuhen och Rurouni Kenshin Seisouhen riktigt sorgliga båda två

 

Edit: såg nyss klart Soukyuu no Fafner: right of left... jag... vet inte riktigt hur jag ska skriva mer men den var... sorgligt sorglig men ändå riktigt bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har 2 serier där tårarna kom... än så länge iallafall... :D

 

Kimi ga Nozomu Eien: var jobbig att se när allt snurrade å tvistades hit å dit! tyckte synd om allt å alla! *s*

 

Last exile: blidde riktigt rörd i sista avsnittet efter att sett alla i ett stört å va väldigt ledsen att det va sista avsnittet av en så fin serie. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Jag har "gråtit" ganska mycket pga anime :P

 

 

 

___________SPOILER_____________

 

 

 

 

Air TV - tyckte så j*vla synd om den där tjejen som dog ;

Naruto - Trodde att sasuke var död men senare såg man ju att han levde, då blev det glädjetårar ;D

Elfen Lied - var rätt sorglig också

FMA - När han och hans broder splittrades, fällde nästan mest tårar i den serien

Onegai teacher - Inte så värst sorglig men man fällde nog en tår

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Gårtigt har jag aldrig gjort av en anime. Men slutet i Neon Genesis Evangelion (The End of Evangelion) var så obegripligt att jag fick en konstig kännsla i magen. Kunde inte sova den kvällen. Vet inte vad det var som var så specillet med det serien med det var det bästa jag någonsin sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå lite snyftande har det nog blivit, värst var nog allafall Saikano speciellt avsnitt 9, för er som har sett den så vet ni nog vad jag menar. Andra serier som är "speciella" är Chrno Crusade (slutet), Rah Xephon (avsnitt 20), Fafner (flera tillfällen men antagligen mest i avsnitt 6), Air (slutet) och Hanbu no tsuki ga noboru sora (lite snyftande vid olika tillfällen). Nu har jag säkert glömt några men det är dom som jag kan komma på nu.

 

Håller med om att det kändes tråkigt när Azumanga Daioh tog slut, den var verkligen speciell :)

 

edit: Glömde Chobits och Koi Kaze, båda må vara kontroversiella men hade sina väldigt melodramatiska tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gårtigt har jag aldrig gjort av en anime. Men slutet i Neon Genesis Evangelion (The End of Evangelion) var så obegripligt att jag fick en konstig kännsla i magen. Kunde inte sova den kvällen. Vet inte vad det var som var så specillet med det serien med det var det bästa jag någonsin sett.

 

inte obegripligt, bara väldigt svårt att förstå

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...