Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Till alla er som ger uruselt betyg. Hur orkar ni kolla klart hela? :)

 

Har man satt sig så sitter man! Serien kan ju bli bra :D

Har bara slutat se en anime när jag har varit mitt i och det var Hack // Sign.

Ska inte säga den var dålig. Den var ganska djup med mycket prat och ingen action. Med andra ord inget för mig, hehe ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har man satt sig så sitter man! Serien kan ju bli bra :D

Har bara slutat se en anime när jag har varit mitt i och det var Hack // Sign.

Ska inte säga den var dålig. Den var ganska djup med mycket prat och ingen action. Med andra ord inget för mig, hehe ^^

 

Men vad säger du. :< En av mina favoritserier, så bra att jag drog alla 29 avsnitt på raken (extraavsnitten+GIFT)!

 

Och håller med om det, om man börjat se på en serie så vill man inte sluta se. Är inte många serier jag gjort det med, och dom jag gjort det med har varit riktigt dåliga/tråkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Venus Wars

 

Var självklart tvungen att se denna efter att Sceleris hjälpt mig hitta den (stort tack!). Var länge sen jag såg en anime från 80-talet och dessutom med engelsk dub vilket funkade ändå hyfsat bra måste jag säga. Hade självklart inga stora förhoppningar att de skulle vara en superduperbra film men den visa sig vara en film i min smak. Hjälten(?) har även namnet Hiro som är väldigt passande.

 

Får 9/10. Tyckte den var underhållande rakt igenom ända minus jag kan hitta är den engelska dubbningen som låter lite taskigt ibland (speciellt när dom ska gråta).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart på Berserk --- Ska den verkligen sluta så som den verkar göra, eller har jag missat något!?

 

Den "ska" sluta så i animen ja, dumt och löjligt nog.

Du får läsa mangan om du vill veta mer, det finns mycket mer.

 

Tack för svaret. Du råkar väl inte veta vilken del av mangan som börjar där animen har sitt liv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inukami

 

 

En rolig, hysterisk och mycket bra serie. Jag gillade verkligen allting förutom ett par enstaka karaktärer(Sendan t ex). Skön story som inte var direkt komplicerad eller jobbig vilket var skönt eftersom man kunde fokusera sig mer på karaktärer och humorn som var helt galen. Bra musik, stämningsfulla scener och intressanta fiender. Hade velat se liiiiiiite mer romans men det blev ju en del i alla fall. Hur som helst, en bra underhållande serie som jag tänker se om inom snar framtid.

 

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mushishi

 

Tog ett tag för mig att se igenom den. Såg de första två avsnitten för kanske 2-3 månader sen och tyckte den var sisådär. Men efter att ha gett den en ny chans så ångrar jag mig verkligen inte. Nu i efterhand så ser jag inte varför jag inte gillade de två första avsnitten då jag tycker i stort sett alla avsnitt var ruskigt bra vissa mer än andra. Får nog ta och läsa lite av mangan nu också för att bli nöjd antar jag då slutet kanske var lite snöpligt.

 

10/10 får den av mig utan att överdriva, ända som jag inte gillar är hur den avslutades men det är inget jag gråter över då denna inte är första man är missnöjd eller hade förväntat sig ett annat avslut. Älskar OP låten och EDn, animationerna för bakgrunden är på topp och hela serien utspelar sig i riktigt stämningsfulla landskap. Stämmningen i de flesta avsnitt är så ruskigt bra också så jag vet inte vad. En annan sak som gör den så bra är att det inte alltid slutar lyckligt utan kan sluta lite hur som helst utan att man blir besviken (iaf i mitt fall). Händer inte ofta men den här serien blir att införskaffa helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senast såg jag Fate/Stay Night. Jag tyckte riktigt bra om den om jag ska vara ärlig. Karaktärerna är lätta att fästa sig vid, action-scenerna var helt okej, bra animationer, fint ljud och en fin story. Slutet på serien var vackert på sitt sätt, men jag gillade det dock inte för fem öre. Vet att det skulle strida mot alla myter och legender kring en viss kung, men det skulle vara kul att någon gång få se en anime som faktiskt slutar som "man vill att den ska sluta". 9 av 10 gör ju dessvärre inte det imo. Trots detta letade den sig in på min top 10-lista och får följaktligen stanna kvar på min hårddisk istället för att direkt förpassas till en DVD-R.

 

Rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senast såg jag Fate/Stay Night. Jag tyckte riktigt bra om den om jag ska vara ärlig. Karaktärerna är lätta att fästa sig vid, action-scenerna var helt okej, bra animationer, fint ljud och en fin story. Slutet på serien var vackert på sitt sätt, men jag gillade det dock inte för fem öre. Vet att det skulle strida mot alla myter och legender kring en viss kung, men det skulle vara kul att någon gång få se en anime som faktiskt slutar som "man vill att den ska sluta". 9 av 10 gör ju dessvärre inte det imo. Trots detta letade den sig in på min top 10-lista och får följaktligen stanna kvar på min hårddisk istället för att direkt förpassas till en DVD-R.

 

Rekommenderas.

 

Hatade med slutet vill jag minnas. Men manga slutet är bättre, laddade upp det här om du vill ha:

 

http://www.speedyshare.com/917337970.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är du alldeles säker på att det där inte är ett fanending? iofs så var det ett ganska bra slut, men ska du läsa nåt ska du läsa fanendinget till Deathnote, fan så mycket bättre än mangans slut imo, men ska inte säga för mycket om det, vill inte förstöra för dem som följer animen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg senast klart Hajime no Ippo, slö kollade igenom hela serien, var inget jag fastnade för och kollade på hela tiden. Men är glad att jag såg klart det för det var en riktigt bra anime.

 

 

 

Offtopic.

@JockeII

Tror att dedär är ett fanending eftersom mangan inte har kommit sådär långt (är inte helt säker). Om det såklart inte är det tredje slutet i spelet som jag inte vet om som dom gjort till mangaslut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senast jag såg klart var nog Kanon (2006) tror jag nog. Mycket bättre än den första imo. :) Eller, EXTREMT mycket bättre. Slutet var bättre, animationerna var bättre. Allt var helt enkelt bättre.

 

Om ni inte har sett den så är det ett måste. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tittade precis klart på NHK ni Youkoso!

 

Ger den 10/10 utan minsta tvekan.

Tog inte många dagar att titta igenom serien. För när man väl började se vill jag inte släppa den!

Den hade allt jag vill ha i en anime! Väldigt bra, handling snyggt gjord och väldigt bra karaktärer.

NHK ni Youkoso har lagt sig säkert på min top10 list. Ska väldigt mycket till för att putta bort den därifrån.

 

Rekommenderas väldigt mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kareshi Kanojo no Jijou

 

 

Mycket bra serie! Först och främst så bjöd den på exakt allting som dom flesta romantiska serierna gör MEN den här gjorde det på ett väldigt bra och mysigt sätt. Den framförde det romantiska på ett helt klart bättre, roligare och trevligare sätt som aldrig gjorde en irriterad. Karaktärerna var riktigt bra(fanns ingen jobbig!) och storyn var helt klart bra med mycket innehåll som bjöd på både det enda och det andra. Animationer, design och utseendemässigt så är det inte den snyggaste men den är ju rätt gammal(1998) dock hade den en väldigt rolig och speciell stil(speciellt när karaktärer blev arga eller flippade ut). Bra musik, sjysta röstskådespelare och precis lagom lång(om inte för kort?).

 

Den får helt klart 10/10 av mig och detta blir faktist en av mina favoritserier någonsin.

 

Jag undrar ifall någon har läst mangan(finns det?) och isåfall om den bjuder på en fortsättning? För allra sist så står det " Look forward to next time " vilket jag uppfattar som att det 1) Kommer eller finns(?) en till säsong(eller special?) eller 2) att mangan följer upp och drar historien vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade igenom hela FMP Fumoffu idag, den lockade fram en hel del skratt. Var kul att se Sagara med sällskap i vanlig ("vanlig") skolmiljö, första avsnittet var särskilt roligt i början när en viss någon misstänkte attentat i skoskåpen. 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att du inte sett den tidigare skrämmer mig... det bästa är ju helt klart fumoffu-squad, eller kallas dem bonto-squad!

 

Haha, jo det som skrämmer mig ännu mer är att jag haft den på datorn i några månader och inte sett den förrns nu. Nu är det bara TSR som gäller och så var det visst nån OAV märkte jag nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...